Meneekö muilla lomat/viikonloput näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .................
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei. Paitsi että mies on harvoin lomalla kun on aina töissä.... Annan nukkua aamulla pidempään, olen itse aamuvirkku, joten ei niin haittaa.

Kyllä meillä mies tekee ehkä enemmän omia juttuja.... Ei usein mut ehkä enemmän kuin miä. Olen tässä yrittänyt huomata ottaa enemmän aikaa itselleni, eli painun lenkille kun mulle sopii, vaikka tulis miehen lempiohjelma tv:stä tms.

Nyt aloitan työt, joten paluu arkeen voipi olla hankalaa miehelle, kotona ollessani ne kotityöt on tehtynä kun mies kotiutuu, nyt pitää sitä lyhyttä iltaa yrittää pyörittää väsyneenä yhdessä....

No kokemuksesta sanon, että ekaks katot itteäs oikein pitkään peiliin, josko itse mahdollistat käytöksen. Huomasin, että itse olen "opettanut", että minua saa kohdella huonosti ja jättää huomiotta ja tehdä juttunsa omien halujensa mukaan.. Se homma muuttui, tosi kipeitten taisteluiden kautta, mutta onnellisempi en voisi olla. Tuossa tilanteessa ei auta muu, kuin nostaa kissa korkealle pöydälle.

Me ollaan lomailtu samaan aikaan ja peruspäivä on kulunut näin:
Mies ja lapsi heräävät seiskan maissa, äiti yhdeksältä.
Mies on keittänyt kahvit termariin ja lähtee ulkoilemaan lapsen kanssa kun äiti heräilee.
Äiti tekee ehkä vähän kotitöitä ja lounaan, mies ja lapsi tulevat kotiin syömään.
Iltapäivällä joko nukutaan päiväunet porukalla tai lähdetään yhdessä ulos, jos lasta ei väsytä.
Välipalaa ja ulkoilua yhdessä, äiti tekee/lämmittää ruokaa jossain vaiheessa.
Syödään ja taas koko porukka pihalle, pihahommia ja leikkiä.
Lapsi kylpyyn ja nukkumaan, vanhemmat röhnöttävät sohvalla ja katsovat jonkun leffan.

Mies on nyt lomalla enemmän lapsen kanssa, koska ensi viikosta alkaen taas tekee minua pidempää päivää töissä ja arjen pyörittäminen jää aika pitkälti vastuulleni. Minä myös tarvitsen enemmän unta, joten olen saanut nukkua pidempään. Töiden taas alettua menen tunnin tai pari aikaisemmin nukkmaan kuin mies, nyt on ollut kivaa vähän valvoakn.

Yhteistyössä