Menee nöörvi 4- ja 5- vuotiaiden kanssa!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äitikö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä 2v. ja 1v. Vanhempi on kiukunnut koko aamun... Voin vaan kuvitella millaista tämä on parin vuoden päästä! :xmas: Voisiko yhdet paketit aukaista aamusta? Onneksi meillä kävi isovanhemmat tuossa aamupäivästä niin saivat muksut vähän ohjelmaa... Ruoka on tulossa ja muksut päikkäreillä. Me avataan puketit aika ajoissa kuitenkin! :)

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijakkaa:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Rhiannon:
Kyllä meilläkin odotellaan iltaan asti. Ja vaikka on joulu, ei lasten tarvitse saada heti kaikkea.

Tulipa tuossa mieleen tuosta pitkäjänteisyydestä, että meillä sitä opetellaan myös ruokapöydässä. Kukaan ei nouse pöydästä ennen kuin kaikki ovat syöneet. Kouluikäiselle tämä tuottaa välillä hiukan vaikeuksia, kun hän ei malttaisi odottaa.

Mun joulut oli lapsena juurikin tuollaisia odottamisesta toiseen säntäilyjä, en halua tarjota samaa omilleni. Ehkäpä Teidänkin lapset rikkovat rajojaan sitten kunhan kasvavat aikuisiksi?

siis sinun mielestäsi lapsesi rikkovat jotain rajoja kun käyvät heti käsiksi lahjoihin? Minusta taas asia on niin että rajoja rikotaan kun jaksetaan odottaa vaikka ei jaksaisi. Se jännitys juuri tekee joulusta joulun. lapsena.

Ei vaan tarkoitin että ehkäpä ne lapset rikkovat äitinsä asettamia määräyksiä ja asetuksia kunhan kasvavat aikuisiksi, kuten minä tein. Meidän perhettä tosin säätelivät mun vanhempieni vanhemmat, jotka eivät uskalla "uhmata" vanhempiaan vielä aikuisinakaan. Minä en niiden pillin mukaan tanssi, minä olen se rajojen rikkoja. Ja kyllä sitä sitten jaksetaankin sitten isoon ääneen taivastella, pitkään joulun jälkeenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Pitää meidän aikuisten muistaa että kiukuttelu on lapsilla vain jännitystä näin jouluna. Ei pilata heidän joulua ärhentelemällä! Hyvää joulua kaikille!

Peesi!

Taitaa olla loppujen lopuksi ne vanhemmat jotka sitä pukin tuloa jännittävät ja siksi hermot kireenä - heijastuu lapsiinkin. Vanhemmilla kauhea hinku päästä avaamaan lahjoja jo heti aamusta - pitkäjänteisyydestä ja odottamisen "piinasta" (joka muuten kuuluu juuri jouluaattoon) viis....

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijakkaa:
Ok. Ilmeisesti olen ainoa, jonka perheessä lapset odottavat jännityksestä huolimatta iltaan. Ei liene kumma, että suomen kouluja arvostellaan ulkomailla. Kaikkea ei tarvitse saada heti ja kun tekee mieli.

Et varmastikaan ole ainoa :)
Mut kuten mä jo äsken, tätä on odotettu jo 12 kuukautta joten mä en näe mitään syytä miksi pitäisi odotuttaa iltaan asti. Ja tämä "näkymä" siis koskettaa meidän perhettä, ei teitä :hug: Mukavaa Joulua teille :xmas:

Me aukaistiin pojan kanssa yöllä kahdentoista jälkeen lahjamme. Minua nyt harmittaa kun ei illaksi ole lahjoja:(

Yhteistyössä