Menee niin hermot päikkäreitten kanssa! Voisinko mä vaan antaa noitten olla nukkumatta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja n
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

n

Vieras
Lapset 3 ja 1 ja tosta päiväunille menosta ei tule mitään. Jatkuvaa hyppimistä pois ja huutelemista ja mulla menee hermot. Taas yritettiin 2h ja ei onnistu. Toinen kun on nukahtamassa niin toinen alkaa jotain elämöimään. Voinko mä vaan antaa noitten olla sitten nukkumatta? Tehköön mitä lystää. Jos mä vaan laittasin ne tonne huoneeseen vähäksi aikaa, nukkukoon tai ei. Mä oon jo ihan hermoraunio.

Ja on niitten pakko nukkua samassa huoneessa, ei meillä ole tilaa muualla. Yöt nyt menee suht hyvin, mutta noi päikkärit. Mitä mä teen?

Meillä ainakaan 3v ei ole hetkeen nukkunut päikkäreitä. Mä kyllästyin siihen yrittämiseen. Nykyään menee illasta sitten aiemmin nukkumaan, jos on tosi väsynyt.

Saisitko eri huoneisiin nukkumaan lapsia? Tai laitat toisen vasta, kun toinen on nukahtanut. Näin he ei villitsis toisiaan.

*muoks* Sori. Olit jo sanonutkin, ettei voi eri huoneisiin laittaa.

3 vuotias nyt voisi kyllä varmaan jo jättää päikkärit, jos ei kerran vaan nukahda. Mutta kyllä nuorempi tarttee varmaan vielä unensa? Voisiko vanhempi lapsi vaikka katsella jotain lastenohjelmaa tms. muuta rauhallista sen aikaa, että viet nuoremman nukkumaan?

Alkuperäinen kirjoittaja n:
Lapset 3 ja 1 ja tosta päiväunille menosta ei tule mitään. Jatkuvaa hyppimistä pois ja huutelemista ja mulla menee hermot. Taas yritettiin 2h ja ei onnistu. Toinen kun on nukahtamassa niin toinen alkaa jotain elämöimään. Voinko mä vaan antaa noitten olla sitten nukkumatta? Tehköön mitä lystää. Jos mä vaan laittasin ne tonne huoneeseen vähäksi aikaa, nukkukoon tai ei. Mä oon jo ihan hermoraunio.

Ja on niitten pakko nukkua samassa huoneessa, ei meillä ole tilaa muualla. Yöt nyt menee suht hyvin, mutta noi päikkärit. Mitä mä teen?

Täällä just tuskailen saman asian kanssa. Hermot menee kun yhet vaan sotkee huonetta ja hilluu siellä. Ja ikää tuo samat 3 ja 1. Välillä nukahtaavat nätisti tuonne, mutta yleensä juuri tuota hillumista ja sotkemista. Jaksamista vaan taisteluun.

No toi on just just ton 3v ja kyllä se vielä päikkärit tarttis ainakin joinakin päivinä. Nukahtaa heti autoon, jos mennään illalla kauppaan tai huutaa vaan illasta, onpa se sitten nukahtanut olkkarin lattiallekin, kun ei ole päikkäreitä ajallaan nukkunut. No ei toki joka päivä tartte päiväunia, mutta joskus.

Kyllä tuo minusta kuulostaa siltä että molemmat tarvitsevat päiväunet jos kerran riehumiseksi menee. Voitko kokeilla, että nukutat toisen omaan sänkyyn ja toisen esim. sohvalle tai viereesi teidän sänkyyn? Miten ylipäätään laitat lapset nukkumaan? Vietkö sänkyihin ja jätät nukkumaan, vai onko teillä jotain nukkumaanmeno rutiineja, esim satu? Meillä 2- vuotiaan kanssa hyväksi havaittu keino on hetki juttelua sängyssä tai lyhyt satu, niin että lapsi saa rauhoittua aikuisen kanssa ennen varsinaista nukkumaan menoa. Jos vaikuttaa kovasti levottomalle, niin sitten vanhempi istuu hetken makuuhuoneessa odottamassa rauhoittumista, mutta muuten yksin nukkumaan.

Anna olla, jos eivät nuku. Meillä on samanlaista, esim. juuri nyt, lapset 2v ja 4v. Illalla sitten vähän aikaisemmin nukkumaan, tosin voi olla aika taistoa valvottaa niitä tarpeeksi myöhään.

Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Kyllä tuo minusta kuulostaa siltä että molemmat tarvitsevat päiväunet jos kerran riehumiseksi menee. Voitko kokeilla, että nukutat toisen omaan sänkyyn ja toisen esim. sohvalle tai viereesi teidän sänkyyn? Miten ylipäätään laitat lapset nukkumaan? Vietkö sänkyihin ja jätät nukkumaan, vai onko teillä jotain nukkumaanmeno rutiineja, esim satu? Meillä 2- vuotiaan kanssa hyväksi havaittu keino on hetki juttelua sängyssä tai lyhyt satu, niin että lapsi saa rauhoittua aikuisen kanssa ennen varsinaista nukkumaan menoa. Jos vaikuttaa kovasti levottomalle, niin sitten vanhempi istuu hetken makuuhuoneessa odottamassa rauhoittumista, mutta muuten yksin nukkumaan.

Yöunille mennään yhtä aikaa, luetaan satu ja aikuinen jää sinne lukemaan omaa kirjaansa. Suht hyvin menee. Mutta sama ei toimi päivällä. Onko se sitten ihan hassua, jos toinen nukkuis päikkärit eri paikassa eikä omassa sängyssä? Siis vaikka meidän sängyssä. Tosin ei noi ole koskaan oikein nukahtaneet viereen, mut voishan sä ehkä kokeilla.

Täällä jätettiin kans vajaa 3 vuotiaalta päikkärit pois, kun ei sitte nukahtanut millään. Tuo 1v5kk oleva nukkuu vielä päiväunensa.
Meillä se meni siihen, että ensin taisteltiin päivällä tuon 3 vuotiaan kanssa, että sai hänet nukkumaan ja uus taistelu oli sitten illalla taas kun yöunille piti mennä. Nyt menee paljon paremmin illalla nukkumaan. :)

Niin ja silloin kun vielä molemmat nukkuivat, niin nukutin isomman meidän sänkyyn ja pienempi nukkui omassaan, kun ei meilläkään ois sitten kyllä nukkunut kumpikaan, jos samassa huoneessa olisivat olleet.

Yhteistyössä