Menee hermo naapurin lapseen -mitä itse tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Agrh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Agrh

Vieras
Tulee meille meidän pojan kaveriksi, pihalle lähinnä, leikkiivät ja pelaavat. Minä olen käskyttänyt lapset siivoamaan jälkensä aina, sen jälkeen kun viikon olin itse perspystyssä pihalla korjaamassa tavara-arsenaalia paikoilleen. En tykkää, että meidän piha on se "kadun kaatopaikka" vaan vaadin, että ketkä leikkii, myös siivoaa jälkensä.
Ja tämän olen kertonut myös tälle naapurin pojalle. Vaan taas (sama eilen ja toissapäivänä ja ja ja) meidän poika tulee itkemään, kun "kalle" ei auta korjaamaan.
Ja että niitä tavaroita ei jätetä varaston kuraiselle lattialle vaan nostellaan niille laitettuihin koukkuihin yms, ei mene perille, ei, jos siis joskus suostuu korjaamaan.
Lainaa aina meiltä hanskoja omien märkien tilalle ja jättää nekin pihalle lojumaan, ellei meidän lapset niitä sisälle tuo.
Kulkee meille vasta istutettujen aidantaimien ylitse, kävin katsomassa ja ainakin 3 tainta oli poikki. Olen tästä sanonut sen 10 kertaa, mutta ei usko.
Pitäisikö ottaa yhteyttä vanhempiin vai mitä? Vai olenko nipo?
Kyse 5-vuotiaasta.

Vanhemmistahan tuo on kiinni... itse aina sanon lapselle, että kun olet leikkimässä kaverin luona ja kun lähdet, siivoat YHDESSÄ kaverin kanssa. Toki kaverin äiti on varmasti vielä muistuttanut, mutta siivonnut on. Mut sitten käy meilläklin näitä, jotka ei siivoa. Ja olen sanonut lapseni kaverille, että sun pitää siivota kans, niin sanotaan vaan, et äiti soitti, pitää mennä heti tms.

Mun äiti on kieltänyt naapurin lasta tulemasta heidän tontilleen, kun tekee vaan pahojaan aina kun silmä välttää. Nyt huutelee typeryyksiä tontin reunalta, mutta eipä ole ilman lupaa tullut lähemmäs.

Kuulostaa siltä,että hermo menis mullakin. Hankala juttu,miten vanhemmat mahtaisivat suhtautua,jos kävisit juttelemassa?

Ja kuivia hanskoja pistät hakemaan kotiin,kun kerran naapurissa asuu.

Olen jopa sanonut, että meille ei tarvitse tulla, jos ei tehdä niinkuin meillä pitää, laihoin tuloksin.
Joskus sanoo, että johan minä yhden pallon korjasin (kun pihalla on 20 palloa vielä levällään) tms yhtä fiksua.
Jotenkin on vaan noloa, jos pitäisi vanhemmille tästä sanoa. Heillä ei ilmeisesti ainakaan sisällä tarvitse leikkejä korjata, kun on leluhuone erikseen.

Eipä ole meidänkään pihalle naapurin muksut tulleet sen jälkeen kun kerran huomautin asiallisesti että lelut on leikkimistä ei rikkomista varten. Ja nyt käyvät sit meidän aidalla "möllistelemässä" tontille että mitä touhutaan ja haukuttamassa koiria. Seisovat vain siinä portilla eivät puhu mitään, katsovat vain, ja itsellä on olo kuin eläintarhassa!

Haluaisin kyllä, että meidän lapsista tultaisiin vastaavaa asiaa sanomaa, jos näin on, mutta itsensä meneminen asiaa kertomaan on jotenkin niin noloa. Että pitääkö ne minua tiukkiksena tai jotain.
Tosiasia vaan on se, jos meillä 10 lasta päivänmittaan pyörii, niin en todellakaan ehdi kaikkien jälkiä korjata, enkä asua "kaatopaikalla" =O

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen jopa sanonut, että meille ei tarvitse tulla, jos ei tehdä niinkuin meillä pitää, laihoin tuloksin.
Joskus sanoo, että johan minä yhden pallon korjasin (kun pihalla on 20 palloa vielä levällään) tms yhtä fiksua.
Jotenkin on vaan noloa, jos pitäisi vanhemmille tästä sanoa. Heillä ei ilmeisesti ainakaan sisällä tarvitse leikkejä korjata, kun on leluhuone erikseen.

siltä vaikuttaa...
meillä esim aina iltasella kerätään kaikki kasaan ettei ole kaikki levällään joka paikassa aamulla kun herätään...
ei liity asiaan mutta itse myös esim tiskit tiskaan ym illalla ettei aamuksi jää mitään, siistissä kodissa/pihalla vaan on mukavampi elää ja olla =)

Mulla se raja menisikin noiden aidantaimien katkomisessa, siihen ainakin puutut tiukasti! Samoin, hanskoja en antaisi lainaan vaan käskisin hakemaan kotoa omat kun lähellä asuu,

Alkuperäinen kirjoittaja kahden-pojan-mamma:

siltä vaikuttaa...
meillä esim aina iltasella kerätään kaikki kasaan ettei ole kaikki levällään joka paikassa aamulla kun herätään...
ei liity asiaan mutta itse myös esim tiskit tiskaan ym illalla ettei aamuksi jää mitään, siistissä kodissa/pihalla vaan on mukavampi elää ja olla =)

Meillä ihan samoin.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilpuri:
Eipä ole meidänkään pihalle naapurin muksut tulleet sen jälkeen kun kerran huomautin asiallisesti että lelut on leikkimistä ei rikkomista varten. Ja nyt käyvät sit meidän aidalla "möllistelemässä" tontille että mitä touhutaan ja haukuttamassa koiria. Seisovat vain siinä portilla eivät puhu mitään, katsovat vain, ja itsellä on olo kuin eläintarhassa!

Voi tollaset "toljottajalapset" on niin kaameita...! Meillä kans naapurissa pari kappaletta. Samoin, likan kummitädin esikoinen on sellainen että voi meillä ollessa tönöttää vaikka kuinka pitkään jossain ja tuijottaa ilmeettömästi mun puuhia, siinä ei kyllä tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa....

En antaisi hanskoja lainaan vaan pyytäisin hakemaan kotoa, ja tosiaan yhden kerran tekisin minäkin niin että kieltäisin yhdessä leikkimisen aiempien siivoamattomuuksien takia, jos lapsi sitten harmitellen menisi takaisin kotiinsa niin ehkä siitä syntyisi itsestään keskustelua vanhempiensakin kanssa. Ja sitten seuraavalla kerralla kun hakisi leikkiin niin muistuttaisin että täytyy siivota yhdessä.

Kerran, yhden kerran, kun meidän poika vielä tulee kaipaamaan, että "kalle" ei korjaa, niin kiellän tulemasta! Piste.
Kiitos kannustuksesta!
Ja mikäli kerrankin vielä näen kulkevan aidantaimien ylitse, laitan vanhemmilleen laskun.

:o no et ole nipo, en itsekkään tykkäisi, auttaskohan vanhempien kanssa juttelu :flower:

Olen erimieltä! Olet siis nipo, kyse on 5-vuotiaasta! Siellä täytyisi olla joku aikuinen vahtimassa ja kontrolloimassa tilannetta!

Alkuperäinen kirjoittaja :
:o no et ole nipo, en itsekkään tykkäisi, auttaskohan vanhempien kanssa juttelu :flower:

Olen erimieltä! Olet siis nipo, kyse on 5-vuotiaasta! Siellä täytyisi olla joku aikuinen vahtimassa ja kontrolloimassa tilannetta!

Niin, miksi tämä naapuri laittaa 5-vuotiaan meille leikkimään ilman minulta kysymistä jne -en ole tarhantäti!
Omani tunnen ja tiedän ja siksi annan leikkiä yksin pihalla, kun pienempi nukkuu.

Itse en jaksanut vastaavaa sekameteliä katsella meidän pihallamme,vaan tein heti selväksi pelisäännöt.
No meillä tilanne se että naapuritalon lapset tuli meidän puolellemme leikkimään ( ja aika usein ikävä kyllä revittiin istutuksia ym. he levittelivät lelut hujan hajan ja) siivota ei halunneet,vanhemmat nakkeli niskojaan kun aloin keskustelemaan joten otin yhteyttä heidän taloyhtiön isännöitsijään (eri kuin meillä) ja nyt pysyy muksut pois meidän pihastamme pahanteosta:D

Alkuperäinen kirjoittaja hönö:
Itse en jaksanut vastaavaa sekameteliä katsella meidän pihallamme,vaan tein heti selväksi pelisäännöt.
No meillä tilanne se että naapuritalon lapset tuli meidän puolellemme leikkimään ( ja aika usein ikävä kyllä revittiin istutuksia ym. he levittelivät lelut hujan hajan ja) siivota ei halunneet,vanhemmat nakkeli niskojaan kun aloin keskustelemaan joten otin yhteyttä heidän taloyhtiön isännöitsijään (eri kuin meillä) ja nyt pysyy muksut pois meidän pihastamme pahanteosta:D

Hienoa!
Me asumme omakotitalossa, joten itse -valitettavasti- tämä pitää hoitaa.

Niin, miksi tämä naapuri laittaa 5-vuotiaan meille leikkimään ilman minulta kysymistä jne -en ole tarhantäti!
Omani tunnen ja tiedän ja siksi annan leikkiä yksin pihalla, kun pienempi nukkuu.

Oletko koskaan puhunut naapurisi kanssa asiasta vai oletko vakituinen valittaja? Minusta tuon ikäisten kanssa tarvii sopia vielä joku aikuinen vahtimaan touhuja. Niin ja voihan olla, että naapurisi kuvittelee asian olevan ok, jos et koskaan ole ottanut asiaa hänen kanssaan puheeksi!

Haluaisin kyllä, että meidän lapsista tultaisiin vastaavaa asiaa sanomaa, jos näin on, mutta itsensä meneminen asiaa kertomaan on jotenkin niin noloa. Että pitääkö ne minua tiukkiksena tai jotain.
Tosiasia vaan on se, jos meillä 10 lasta päivänmittaan pyörii, niin en todellakaan ehdi kaikkien jälkiä korjata, enkä asua "kaatopaikalla" =O

minä jos olisin entisessä kämpässä menny naapurille jotai sanomaan heidän kullannuppujen tekemisistä niin haukut olisin saanu niskaani ja meidän mukuloista olis löytyny kyllä vikaa vaikka muille jakaa.nyt ei onneks enää sitä ongelmaa :laugh: meillä kerää omat muksut ihmeen hyvin lelusa jne sekä kotona että muualla.viimestää kun sanoo että nyt kerätää.kotoa oppi lähtee eikä opita jos kotona eletää ku pellossa

Oletko koskaan puhunut naapurisi kanssa asiasta vai oletko vakituinen valittaja? Minusta tuon ikäisten kanssa tarvii sopia vielä joku aikuinen vahtimaan touhuja. Niin ja voihan olla, että naapurisi kuvittelee asian olevan ok, jos et koskaan ole ottanut asiaa hänen kanssaan puheeksi!

En todellakaan ole valittaja-tyyppiä vaan sellainen sopivan rento suurperheen äiti ;)
Ja tällaista ongelmaa ei koskaan ennen ole ollu vaikka meillä on vanhempiakin lapsia!
En ole puhunut tuon äidin kanssa, mutta tiedän, että hän tietää , että minä EN OLE pihalla heidän kanssaan, vaan tulen pienimmän kanssa sisälle syömään ja nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja SaWi nyt harmaa:

minä jos olisin entisessä kämpässä menny naapurille jotai sanomaan heidän kullannuppujen tekemisistä niin haukut olisin saanu niskaani ja meidän mukuloista olis löytyny kyllä vikaa vaikka muille jakaa.nyt ei onneks enää sitä ongelmaa :laugh: meillä kerää omat muksut ihmeen hyvin lelusa jne sekä kotona että muualla.viimestää kun sanoo että nyt kerätää.kotoa oppi lähtee eikä opita jos kotona eletää ku pellossa

Näinpä.
Ja meillä kun useampi lapsi niin eihän pellossa elämisestä tulisi mitään.
Vertailun vuoksi tällä ko perheellä 2 lasta reilulla ikäerolla, joten siellä kai passataan!

Yhteistyössä