Vaikka EN OLE ohjaamassa (olen kyllä joskus näyttänyt minne ja miten laitetaan jne), niin omani laittaa kaikki ok. En siis välitä, vaikka ämpäri on lapion paikalla ja lapio pallon paikalla. Vaan että ylipäätän tavarat siellä, missä tavaroiden kuuluu olla (ei lattialla keossa).
Omat lapset tämän hoitaa ja pitäisikö MINUN vahtia naapurin lasta MEIDÄN pihalla, josnaapuri ILMAN minun LUPAA antaa 5-vuotiaan lapsensa tulla MEILLE? Kai minä sillon saan vaatia tätä toimimaan meidän tavoilla, vai pitäisikö hakea äiti korjaamaan?
Omat lapset teillä toki hoitaa asiat, koska ovat tottuneet sääntöön aina. Vieras lapsi ei ehkä ole siihen tottunut, joten tarvitsee enemmän ohjausta siinä. Ja naapuri kaiketi olettaa että lapsi saa tulla teille ja olla pihalla vahtimatta kun et ole asiaan puuttunut? Ei meidän pihaan ainakaan ilman minun lupaani tulla leikkimään...sinun lupahan lapsella on teidän pihassa olla, kun et ole passittanut kotiin. Ja se että laihoin tuloksin on komentaminen käynyt, niin oletko pitänyt sanomisistasi kiinni ja onko sääntöjen noudattamattomuudesta ollut selkeät seuraukset lapselle? Tietenkin saat ja pitääkin vaatia toimimaan teidän pihassa teidän tavoilla, mutta vaatiessa on myös velvollisuus vahtia että sääntöä noudatetaan, jos et ole valmis vahtimaan niin vieras lapsi ei tule pihaan ja oma lapsesi tyytyy sitten leikkimään yksin.