Melkein perhesurman uhri paikalla, haluatko kysyä jotain?

  • Viestiketjun aloittaja levätkää rauhassa
  • Ensimmäinen viesti
ftyfrtyf
Millainen se mies sitten silloin oli kun tutustuitte?Entä ennen lasten syntymää,muuttuiko käytös lasten takia?Mitä tapahtui,että miehestä on tullut niin erilainen?Eikö lapset huomaa miehen käytöstä?

Lähtekää nyt ihmeessä kotoota pois,ihan sama vaikka polttais koko kämpän sen jälkeen mutta ite kannattais mennä turvaan....Turvakotiin...Sukulaisten luota kyllä mies teidät löytää!
 
"Uhri"
Kerro vähän lisää. Mulla kokemus "melkein perhesurmasta" myös. Meidän isä yritti tappaa meidän perheen haulikolla eräänä joulupäivänä liki 20 vuotta sitten. Kuin ihmeen kaupalla pääsin juoksemaan pakoon soittamaan naapurista poliisit. Kauhu lisääntyi, kun poliisit ei meinanneet uskoa koko juttua. Sen jälkeen kaikki joulupäivät on olleet vähän pilalla, sitä ei voi olla muistamatta. Sukulaiset ja tutut ihmetelleet miksei olla isän kanssa tekemisissä. Paljon muutakin isä on tehnyt, mm. insestiä... Ja täysin selvinpäin aina!!
 
[QUOTE="a p";26279154]ei sinunkaan tarvitse uskoa minua, minä en siitä välitä. Älä silti ihmettele ja väheksy kun saamme taas lukea uusista tapauksista.[/QUOTE]

En mä sano, etten usko. Mutta ihan samoja asioita olen kokenut, en mä silti ole kokenut olleeni "melkein perhesurman uhri". Mun ex on heittänyt mut seinälle käsivarsista nostaen, uhannut hajottaa puhelimen ja tietokoneen, pitänyt leipäveistä kurkulla, uhannut pesäpallomailalla, kuristanut, ajellut kännissä autolla ympäriinsä uhaten tappaa milloin itsensä, milloin minut. Viedä lapset jos erotaan, on asentanut vakoiluohjelman tietokoneeseeni ja stalkannut kaikki salasanani sieltä... Mä lähdin sitten lopulta viimeisen kerran poliisisaattueessa vanhempieni luokse yöksi lasten kanssa enkä enää palannut. Tästä kohta 2 vuotta.
 
"vieras"
Minä en oikeasti usko nyt aloittajaa. Tänä päivänä Suomessa on uutisoitu enemmän perhesurmia kuin koskaan, ihan varmasti sosiaaliviranomaiset ottaa tosissaan, jos sinne menee kertomaan pelostaan. Kukaan ei halua ottaa vastuulleen sitä, että jonkun lapset tapetaan ja viranomaisten luona käynnistä jäisi ainakin tekstit papereihin, minkä takia siellä on käynyt. Eipä näistä uutisoiduista jutuista ollut mitään taustatiedoissa, eli vaimot ei vaan olleet hakeneet ajoissa apua ja viattomat lapset sai kärsiä. Ihan sydämeen sattuu, kun pieniä elämiä tuhotaan ja naiset antaa sen tapahtua. :'(
 
tsiis
[QUOTE="vieras";26279196]Miten ihmeessä te otatte riskin, että joku TAPPAA TEIDÄN LAPSENNE?? Siis oikeasti, ihan sama mielestäni, jos aikuinen ei sen verran älyä, että lähtee karkuun jos joku uhkaa tappaa. Mutta kuinka idiootti voi ihminen olla, että altistaa lapsensa vaaraan, hengenvaaraan? Itse en ikinä vaarantaisi lapseni turvallisuutta, en ikinä, ja mielestäni sellaiselta tulisi ottaa lapset pois, joka ei lastensa puolesta uskaltaisi taistella.[/QUOTE]

eikös tää jo tullut esiin. pelkää että kuolee jos eroaa ja lapset kuolee.
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 4kertaa...;26279201:
Meillä mies esittää. mummuni on jo onneksi vähän alkanut huomata ja kyseli multa eräänä iltana asioista puhelimessa..melekin jo murruin ja kerroin kaikki mut enoi vielä...mies sano et se tietää mitä tekee jos otan eron ja lapset:(mut en jaksa nyt miettiä sitä...viikonloppu oli yhtä helvettiä .ukko rikko kannettavan ym ihan palasiksi ,en voi nettiin kirjotella kun aavistaa et siitä kirjotan,,,ajattelin että kun ensiviikolla menen äidilleni kerron kaikki!!! nyt en voi enempää kirjottaa et ei huomaa...poistan sivuhistorian..
Voi rakas ihminen, jos ja kun päätät lähteä, mene turvakotiin, muuten ei ole mitään takeita siitä, että saat apua jos ja kun sitä tarvitset. Näin minunkin olisi aikoinaan pitänyt tehdä, oikeasti! Vaadi turvaa ja suojaa, vetoa oikeuksiisi jotka ovat yhtä tärkeitä kuin miehesi yksilönsuoja ym. oikeudet. Puhu kaikesta mitä on tapahtunut, myös laajemmin kuin vain teidän perheenne kohdalla. Viimeistään sen on herätettävä auttavat tahot, sillä näin ei voi jatkua ja sinun ja lastesi elämää ei voi eikä tarvitse riskeerata! Ei todellisessa oikeus- ja sivistysvaltiossa, vetoa vaikka siihen.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";26279268]Minä en oikeasti usko nyt aloittajaa. Tänä päivänä Suomessa on uutisoitu enemmän perhesurmia kuin koskaan, ihan varmasti sosiaaliviranomaiset ottaa tosissaan, jos sinne menee kertomaan pelostaan. Kukaan ei halua ottaa vastuulleen sitä, että jonkun lapset tapetaan ja viranomaisten luona käynnistä jäisi ainakin tekstit papereihin, minkä takia siellä on käynyt. Eipä näistä uutisoiduista jutuista ollut mitään taustatiedoissa, eli vaimot ei vaan olleet hakeneet ajoissa apua ja viattomat lapset sai kärsiä. Ihan sydämeen sattuu, kun pieniä elämiä tuhotaan ja naiset antaa sen tapahtua. :'([/QUOTE]

Sinulta on nyt valitettavasti jäänyt tämän aloituksen lisäksi muutama muukin juttu ja uutinen lukematta ja kuulematta. Mm. Vantaan Hakunilan surmissa sosiaalityöntekijät seisoivat oikein oven takana tekohetkellä. Myös iltapäivälehdissä on lukenut kuinka perheillä on sittenkin ollut epäonnisia kontakteja viranomaisiin. Myös Yle uutisoi päälähetyksessään hiljattain, kuinka sisäministeriön selvityksestä on käynyt ilmi, että näillä perheillä oli sittenkin kontakteja eri viranomaisiin, kuten poliisiin tai sosiaalitoimeen toisin kuin on aiemmin luultu.
 
[QUOTE="vieras";26279196]Miten ihmeessä te otatte riskin, että joku TAPPAA TEIDÄN LAPSENNE?? Siis oikeasti, ihan sama mielestäni, jos aikuinen ei sen verran älyä, että lähtee karkuun jos joku uhkaa tappaa. Mutta kuinka idiootti voi ihminen olla, että altistaa lapsensa vaaraan, hengenvaaraan? Itse en ikinä vaarantaisi lapseni turvallisuutta, en ikinä, ja mielestäni sellaiselta tulisi ottaa lapset pois, joka ei lastensa puolesta uskaltaisi taistella.[/QUOTE]

No haloo. Jos ei lähde, eikä tee elettäkään siihen suuntaan, ei yleensä ole akuutissa vaarassa. Akuutti vaarahan iskee juuri silloin, kun yrittää lähteä, siksi asian kanssa ei kannata kimpoilla hätiköidysti.
 
kuullut vastaavanlaisesta
Olen myös kuullut, kuinka perheen isä on osannut puhua kivoja lastensuojelussa ym. Mennyt läpi hänen juttunsa täydellisestä isästä ja äitiä ei kukaan usko..
 
"a p"
En mä sano, etten usko. Mutta ihan samoja asioita olen kokenut, en mä silti ole kokenut olleeni "melkein perhesurman uhri". Mun ex on heittänyt mut seinälle käsivarsista nostaen, uhannut hajottaa puhelimen ja tietokoneen, pitänyt leipäveistä kurkulla, uhannut pesäpallomailalla, kuristanut, ajellut kännissä autolla ympäriinsä uhaten tappaa milloin itsensä, milloin minut. Viedä lapset jos erotaan, on asentanut vakoiluohjelman tietokoneeseeni ja stalkannut kaikki salasanani sieltä... Mä lähdin sitten lopulta viimeisen kerran poliisisaattueessa vanhempieni luokse yöksi lasten kanssa enkä enää palannut. Tästä kohta 2 vuotta.
Hienoa että teillä oli noin. Meidän tilanne taas oli siksikin pelottava, etten läheskään aina tiennyt mitä tuleman pitäisi, sillä mieheni ei useinkaan ollut noin avoimen agressiivinen mutta uhkan aisti silti. Useinhan juuri sulkeutuneisuus aiheuttaa näitä enemmän kuin tuollain avoin agressio, jossa tunne siis oikeastaan puretaan välittömästi ilman että se jää sisään kytemään.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";26279376]Sinulta on nyt valitettavasti jäänyt tämän aloituksen lisäksi muutama muukin juttu ja uutinen lukematta ja kuulematta. Mm. Vantaan Hakunilan surmissa sosiaalityöntekijät seisoivat oikein oven takana tekohetkellä. Myös iltapäivälehdissä on lukenut kuinka perheillä on sittenkin ollut epäonnisia kontakteja viranomaisiin. Myös Yle uutisoi päälähetyksessään hiljattain, kuinka sisäministeriön selvityksestä on käynyt ilmi, että näillä perheillä oli sittenkin kontakteja eri viranomaisiin, kuten poliisiin tai sosiaalitoimeen toisin kuin on aiemmin luultu.[/QUOTE]

No sitten kontaktit ei ole riittäneet, eli jotain on kaunisteltu totuudesta, koska lapset on saaneet jäädä hirviön luokse tai saaneet jatkaa hänen tapaamistaan. Jos joku oikeasti uhkaa tappaa lapsensa, niin ei hänelle kyllä tapailuoikeutta järjestetä viranomaisten toimesta ainakaan valvomatta. Enkä tiedä, että järkätäänkö edes valvottuna, mielestäni ei pitäisi. En halua olla tyly, mutta tuntuu että mitä enemmän näitä asioita hyssytellään, niin sitä enemmän nämä asiat pääsee menemään niin pitkälle, että joku oikeasti pääsee hengestään. Eikä kukaan ole lapsia suojelemassa, jos ei oma äiti pysty ja ulkopuoliset ei puutu, vaan katsoo ohi. HERÄTKÄÄ NAISET, OTTAKAA ELÄMÄ HALTUUNNE! Ja jos ette pysty siihen, niin viekää ainakin lapset pois, älkää uhratko pieniä. Voimia teille väkivaltaisessa suhteessa oleville, en osaa kuvitella elämäänne, mutta en osaa kuvitella sitäkään minkälainen äiti voi saataa lapsensa vaaraan, se menee minun ymmärrykseni yli.
 
[QUOTE="vieras";26279422]No sitten kontaktit ei ole riittäneet, eli jotain on kaunisteltu totuudesta, koska lapset on saaneet jäädä hirviön luokse tai saaneet jatkaa hänen tapaamistaan. Jos joku oikeasti uhkaa tappaa lapsensa, niin ei hänelle kyllä tapailuoikeutta järjestetä viranomaisten toimesta ainakaan valvomatta. Enkä tiedä, että järkätäänkö edes valvottuna, mielestäni ei pitäisi. En halua olla tyly, mutta tuntuu että mitä enemmän näitä asioita hyssytellään, niin sitä enemmän nämä asiat pääsee menemään niin pitkälle, että joku oikeasti pääsee hengestään. Eikä kukaan ole lapsia suojelemassa, jos ei oma äiti pysty ja ulkopuoliset ei puutu, vaan katsoo ohi. HERÄTKÄÄ NAISET, OTTAKAA ELÄMÄ HALTUUNNE! Ja jos ette pysty siihen, niin viekää ainakin lapset pois, älkää uhratko pieniä. Voimia teille väkivaltaisessa suhteessa oleville, en osaa kuvitella elämäänne, mutta en osaa kuvitella sitäkään minkälainen äiti voi saataa lapsensa vaaraan, se menee minun ymmärrykseni yli.[/QUOTE]

No jos on yhtään fiksumpi ukko, niin ei tietenkään uhkaa niin, että jäisi mitään jälkiä, puhelimessa, paperilla tms. Vaan kasvotusten ja suljettujen seinien sisällä. Eikä siihen pahimpaan tarvitse aina edes olla suoraa uhkausta, jos on tietynlaisia juttuja ilmassa, niin voi muutenkin pelätä että toisella pimenee just siinä kohtaa, kun ero astuu tajuntaan. Ei sellaiselle asialle periaatteessa voi tehdä paljoakaan, jos mihinkään varsinaiseen rikokseen ei ole ennen pimahdusta syyllistytty. Ei muistaakseni Bulevardin hemmokaan?
 
  • Tykkää
Reactions: Sanna80
No meillä mies oli ihan eri ihminen selvinpäin, katuva, hellä ja huomaavainen, osasi puhua ja pitää hyvänä. Sitten mustasukkaisuuksissaan otti muutaman rähinäkaljan ja räjähteli käsiin. Selvinpäin ei koskaan ollut uhkaavaa tilannetta eikä aina kännissäkään. Sen vuoksi ekojen uhkaavien tilanteiden jälkeen vielä palasin kotiin ja yritettiin mahtua saman katon alle. Sanoin jo silloin, että jos tölkki rapsahtaa, niin yhtä nopeesti auto starttaa pihassa, mutta viimeisen räjähdyksen aikaan oli ollu päivän pois ja tuli sitten kännissä kotiin - autolla. En osannut aavistaa että on humalassa ennen kun tuli sisään ja sitten oli jo myöhäistä. Onneksi lapset ei vielä olleet unessa ja meni jututtamaan niitä ni sain soitettua poliisit paikalle... Ja eka uhkaava tilanne liittyi siihen, kun ensimmäisen kerran uhkasin avioerolla. Sitten erottiinkin mutta palattiin uudelleen yhteen koska osasi niin hyvin manipuloida ja puhua. 2 vuotta kesti uutta "onnea" kunnes alkoi taas kännissä räjähdellä... :(
 
"a p"
[QUOTE="Uhri";26279252]Kerro vähän lisää. Mulla kokemus "melkein perhesurmasta" myös. Meidän isä yritti tappaa meidän perheen haulikolla eräänä joulupäivänä liki 20 vuotta sitten. Kuin ihmeen kaupalla pääsin juoksemaan pakoon soittamaan naapurista poliisit. Kauhu lisääntyi, kun poliisit ei meinanneet uskoa koko juttua. Sen jälkeen kaikki joulupäivät on olleet vähän pilalla, sitä ei voi olla muistamatta. Sukulaiset ja tutut ihmetelleet miksei olla isän kanssa tekemisissä. Paljon muutakin isä on tehnyt, mm. insestiä... Ja täysin selvinpäin aina!![/QUOTE]

Voi hyvä luoja, mä olen niin pahoillani puolestasi. Pelkään myös mitä lapseni muistaa tai joutuu ehkä vielä kokemaan. Hän on minulle niin rakas, että olen kärsinyt tästä ihan kauheasti. Toivottavasti olet saanut apua asioiden läpikäymiseen ja pystyt elämään kaikesta huolimatta mahdollisimman tasapainoista ja hyvää elämää. Kaikkea hyvää sinulle.
 
"a p"
No jos on yhtään fiksumpi ukko, niin ei tietenkään uhkaa niin, että jäisi mitään jälkiä, puhelimessa, paperilla tms. Vaan kasvotusten ja suljettujen seinien sisällä. Eikä siihen pahimpaan tarvitse aina edes olla suoraa uhkausta, jos on tietynlaisia juttuja ilmassa, niin voi muutenkin pelätä että toisella pimenee just siinä kohtaa, kun ero astuu tajuntaan. Ei sellaiselle asialle periaatteessa voi tehdä paljoakaan, jos mihinkään varsinaiseen rikokseen ei ole ennen pimahdusta syyllistytty. Ei muistaakseni Bulevardin hemmokaan?
Näin meilläkin oli ja siksi esimerkiksi poliisit eivät asiaan voineet puuttua vaikka uskoivatkin ja ymmärsivät minua, olihan mieheni heidän vanha tuttunsa vanhan talousrikoksen myötä sekä minusta tehdyn rikosilmoituksen myötä. Tuon tapauksen esitutkinassa minua kuulusteleva poliisi sanoi nähneensä mitä tässä on takana, mutta pahoitteli samalla ettei heillä ole varsinaisia keinoja puuttua asiaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Halikatti
"vieras"
Mä en oikeen ymmärrä miten naiset ajautuu suhteisiin näiden "nallekarhujen" kanssa. Valitettavasti olen vierestä seurannut erästä "nallekarhua", joka todellisuudessa oli kaikkea muuta. Ja vaistosin sen miehestä heti, ja kaikki jutut mitä miehestä kuulin vaan vahvisti mun käsitystä. Mulla nousee karvat pystyyn miehistä jotka on liian mielin kielin, ostelee kaikkea kivaa ja plaaplaaplaa. Yritetään ostaa ja omistaa se nainen ja kietoa pikkurillin ympärille. Sitten kännissä taikka 4 seinän sisällä ollaan ihan muuta. Ja kaikki annetaan semmoiselle vaan anteeksi, vaikka koko homma pitäisi viheltää poikki samantien. Sitä enemmän se mies alkaa uhkailemaan ja painostamaan, mitä enemmän se huomaa ettei naisella ole rohkeita puolustaa itseään ja lähteä. Kaippa ne valikoi itselleen ns. heikompia, esim. naisia joilla on heikko itsetunto tms.

Siis mun pointtini oli se että tuskin se kumppanin teko tulee TOTAALISENA yllätyksenä koskaan perheelle, jos sellaiseen tekoon joku päätyy. Kun joku täällä nyt pohti ettei uskalla miestä ollenkaan ottaa.... Ja onhan moni joka on kuulunut lähipiiriin sanonut että merkit oli ilmassa.... :(
 
  • Tykkää
Reactions: Halikatti
No, kaikkea ei aina vaan voi tajuta. Täytyy muistaa, että tietynlainen käytös näkyy helpommin vähän sivusta katsottuna kuin sille, joka on mielistelyn kohteena. Tietysti sitten kun on jo siinä hommassa sisällä sen huomaa, mutta ei helposti aluksi.

Ja jos mies esim. selaa järjestelmällisesti deittipalstoja, tapaa ehkä useamman naisen viikossa, on hauska, komea ja hyvässä työssä ja muutenkin kunnollinen, niin kyllä joku niistä naisista lankeaa, vaikka "jotain outoa" ehkä olisikin. Sille ei nyt vaan voi mitään.
 
"vieras"
En mä sano, etten usko. Mutta ihan samoja asioita olen kokenut, en mä silti ole kokenut olleeni "melkein perhesurman uhri". Mun ex on heittänyt mut seinälle käsivarsista nostaen, uhannut hajottaa puhelimen ja tietokoneen, pitänyt leipäveistä kurkulla, uhannut pesäpallomailalla, kuristanut, ajellut kännissä autolla ympäriinsä uhaten tappaa milloin itsensä, milloin minut. Viedä lapset jos erotaan, on asentanut vakoiluohjelman tietokoneeseeni ja stalkannut kaikki salasanani sieltä... Mä lähdin sitten lopulta viimeisen kerran poliisisaattueessa vanhempieni luokse yöksi lasten kanssa enkä enää palannut. Tästä kohta 2 vuotta.
Sulla on aika kamala asenne ap:ta kohtaan. Juuri sinulta luulisi heltiävän ymmärrystä ja tukea ihmiselle joka käy hyvinkin samankaltaisia kamalia asioita läpi.

"Melkein perhesurman uhri" ei ole mikään ansaittava tunnustus, eikä tarvitse olla tiettyjä kohtia miehen käytöksessä paperilla ruksattuna, jotta voi tuntea pelkoa miehen päätyvän tuohon hirveään tekoon.
Jo se että pelkää miehensä kykenevän tuohon on täysin perusteltu syy juosta ja kovaa.

Hienoa ap että tulit kertomaan tilanteestasi. Asiasta niin usein mediassa ja monikaan meistä tavallisista tallaajista ei mitenkään pysty ymmärtämään tai samaistumaan ihmisiin jotka ko. tilanteeseen joutuu. Emmekä ymmärrä syitä.
 
"vieras"
No, kaikkea ei aina vaan voi tajuta. Täytyy muistaa, että tietynlainen käytös näkyy helpommin vähän sivusta katsottuna kuin sille, joka on mielistelyn kohteena. Tietysti sitten kun on jo siinä hommassa sisällä sen huomaa, mutta ei helposti aluksi.

Ja jos mies esim. selaa järjestelmällisesti deittipalstoja, tapaa ehkä useamman naisen viikossa, on hauska, komea ja hyvässä työssä ja muutenkin kunnollinen, niin kyllä joku niistä naisista lankeaa, vaikka "jotain outoa" ehkä olisikin. Sille ei nyt vaan voi mitään.
Niinhän lankeaa, mutta juuri sitä olen miettinyt että "jotain outoa" niissä miehissä armasti on aina ollut. Ehkä sitten ei vaan halua uskoa miehestä mitään pahaa alussa, ja kun se mies esim. on niin kiltti, eikä kukaan muu ole koskaan niin kiltisti kohdellut. Kunnes se totuus pikkuhiljaa paljastuu ja käy selville että jotain on pahasti pielessä toisen mielessä.
 
"a p"
[QUOTE="kiinnostunut";26279197]riittävästi tukea tilanteeseesi? onko teillä esim henkivartija, turvakoti tai muu numero johon voi soittaa koska tahansa? Pelkäätkö vielä vai oletko jo turvassa? Oletko harkinnut nimenmuutosta tai ulkomaille muuttoa?[/QUOTE]

Uskoisin, että vaaraa ei enää ole vaan nyt korjataan muita tuhoja (henkisiä ja taloudellisia). Välillä pelko silti meinaa nostaa päätään, mutta olen järkeillyt, että jos uhkaa vielä on, kohdistuu se nyt luultavimmin entisen mieheni nykyiseen perheeseen. Aivan varma en tästä tietenkään voi olla mutta luulen, että näin on.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";26279578]Niinhän lankeaa, mutta juuri sitä olen miettinyt että "jotain outoa" niissä miehissä armasti on aina ollut. Ehkä sitten ei vaan halua uskoa miehestä mitään pahaa alussa, ja kun se mies esim. on niin kiltti, eikä kukaan muu ole koskaan niin kiltisti kohdellut. Kunnes se totuus pikkuhiljaa paljastuu ja käy selville että jotain on pahasti pielessä toisen mielessä.[/QUOTE]

Tätä minäkin usein mietin, että onko entinen mieheni jotenkin poikkeava, mutta ei, ei hän ollut. Hän oli kyllä kiltin ja rauhallisen oloinen, muttei mitenkään huomiota herättävässä määrin. Ei hän ollut myöskään mikään lipevä mielistelijä vaan jopa sosiaalisesti aavistuksen kömpelö, muttei taaskaan mitenkään äärimmäisyyteen asti.
 

Yhteistyössä