Meitsillä onkin näköjään ihan kiva lapsipuoli :)

• Viestiketjun aloittaja kiva
  • Ensimmäinen viesti
keppana
Alkuperäinen kirjoittaja kiva:
isänsä kanssa joivat terassilla keppanapullot saunan päälle. Taas aamusta jo alkoivat pihapuuhiin "miehissä."
^^voi hyvä ihminen kun olisit jättänyt ton mainitsematta,niin olisit voinut iloita saamistasi palautteista...nyt saat vaan paskaa niskaan..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eräiden iloksi kerron vielä senkin, että meillä joka vappu avataan yksi kuoharipullo. Aion tarjota kuoharilasillisen myös jätkälle :D Tosin luulen ettei se sitä huoli, näyttää olevan olutmiehiä :D
Mukava tapa päättää onnistunut pihatöiden täyttämä vappupäivä :) Tosin mitähän keliä on luvattu, tietääks kukaan? :)
"näytti olevan olut miehiä", mistäs sä yhden pullon perusteella niin päättelet? vai ootteko enemmänkin antanu juoda?

Gigi
Alkuperäinen kirjoittaja huu:
no ei ole normaalia teinin käytöstä jos vappuna mieluummin haravoi teidän pihaa kuin lähtee kavereiden kanssa ulos... tai ehkä se ajattelee että juo ensin iskältä saamansa bisset ja lähtee sit vetämään lisää ;)

Mitähän ihmettä sinäkin taas oikein yleistät ??? Ei minuakaan aina vappuna saati joinain muina "juhlapäivinä" ole huvittanut lähteä "ryyppäämään" vaikka siihen mahdollisuus olisi ollutkin. Vaikka olen sosiaalinen ja kaveripiirini on laaja, se ei tarkoita, että ainoa oikea tapa viettää aikaa olisi bilettää 24/7. Joskus on ihan kiva vaan viettää aikaa vanhempiensa ja sisarustensa kanssa. Itse 15-vuotiaana olin silloin tällöin salaa viihteellä ja silloin tällöin taas perheeni kanssa yhdessä viettämässä aikaa.

Tv. Nyt 19 vuotias Nainen

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eräiden iloksi kerron vielä senkin, että meillä joka vappu avataan yksi kuoharipullo. Aion tarjota kuoharilasillisen myös jätkälle :D Tosin luulen ettei se sitä huoli, näyttää olevan olutmiehiä :D
Mukava tapa päättää onnistunut pihatöiden täyttämä vappupäivä :) Tosin mitähän keliä on luvattu, tietääks kukaan? :)
"näytti olevan olut miehiä", mistäs sä yhden pullon perusteella niin päättelet? vai ootteko enemmänkin antanu juoda?
Isänsä kysyi eilen että "olut vai siideri?" Johon jätkä "no kalja, mä en tykkää siideristä."
Oletin vain tästä ettei se noista makeista juomista perusta. :)

Onko sulla muuten huono päivä tänään? :)

äiti
on kai se lapsilla hankala olla kun on koti pirstaleina.On olevinaan se ns.omakoti vaikka äidin kanssa ja sitten isän koti jossa isällä uusi perhe ja sielläkin lapsen pitäisi olla ihan omana itsenään.Voi ku ihan pahaa tekee kun miettii moniko lapsi nytkin pakkaa reppuaan ja joutuu lähtemään tosien vanhemman luota pois.

Ja sanoppa sille miehelles että rikollisesti tekee kun alaikäiselle juotta olutta.
ei sitä isyyttä "osteta" noin.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
on kai se lapsilla hankala olla kun on koti pirstaleina.On olevinaan se ns.omakoti vaikka äidin kanssa ja sitten isän koti jossa isällä uusi perhe ja sielläkin lapsen pitäisi olla ihan omana itsenään.Voi ku ihan pahaa tekee kun miettii moniko lapsi nytkin pakkaa reppuaan ja joutuu lähtemään tosien vanhemman luota pois.

Ja sanoppa sille miehelles että rikollisesti tekee kun alaikäiselle juotta olutta.
ei sitä isyyttä "osteta" noin.
Ei ostetakkaan. :) Se "ostetaan" tuolla yhteisellä puuhalla mitä ollaan tehty, ja näköjään tehdään ensi viikonloppunakin. :)

vieras
Isänsä kysyi eilen että "olut vai siideri?" Johon jätkä "no kalja, mä en tykkää siideristä."

ok, eli on sitten itsekseenkin jo juonut. parempikait se sitten on että juo iskän seurassa, mitä kavereiden jossain sillan alla.
ja ei, kiitos kysymästä =) ihan loistava päivä ollut tänään ja tuo viesti oli tasan ensimmäinen tänä aamuna koko tälle palstalle, että en tietääkseni ole antanut aihetta epäillä huonoa päivää... jos edes ymmärsin kysymyksen oikein.

vieras

ok, eli on sitten itsekseenkin jo juonut. parempikait se sitten on että juo iskän seurassa, mitä kavereiden jossain sillan alla.
ja ei, kiitos kysymästä =) ihan loistava päivä ollut tänään ja tuo viesti oli tasan ensimmäinen tänä aamuna koko tälle palstalle, että en tietääkseni ole antanut aihetta epäillä huonoa päivää... jos edes ymmärsin kysymyksen oikein.

vieras
Hyvää vappua teille! Niin ne teinitkin tykkää viettää aikaa perheensä kanssa. Pihapuuhien lomassa saa varmasti juteltua syvemmistäkin asioista jos haluaa. :)

Ja vappuherkut kehiin, niin kiva vappu tulossa. Miksi se olisi epänormaalia, että teini haluaa viettää vapun perheen parissa. Typerä kommentti oli tuo yksi.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja keppana:
isänsä kanssa joivat terassilla keppanapullot saunan päälle. Taas aamusta jo alkoivat pihapuuhiin "miehissä."
^^voi hyvä ihminen kun olisit jättänyt ton mainitsematta,niin olisit voinut iloita saamistasi palautteista...nyt saat vaan paskaa niskaan..
No mä kestän :) Nettisolvaaminen on ihan eri juttu kuin oikeesti live-elämässä tapella vaikka lasten kanssa :( siitä tulee oikeesti paha mieli. Virtuaalinen leuanlouskutus lähinnä huvittaa :)
Mut nyt meillä on ollut oikeesti kiva viikonloppu, eikä mun päivää pilaa kukaan kitkerä nettihaukkuja :) Ja sainhan mä kivojakin kommentteja aloitukseeni, kiitos niistä :) Jatkan samalla linjalla. Ja vielä mainitsen, mulla on ihana poikapuoli :heart:

vieras
Meillä myös pojat 15 & 17v juovat kotona saunaoluet perheen kesken eivätkä örvellä pitkin pusikoita iltaisin.
Kotona kun opetetaan rajat tässäkin asiassa, eli muutama bisse on ok mutta kännissä ei olla koskaan meillä, niin luulisi asenteiden tarttuvan mukaan kun tulevat täysi-ikäisiksi ja kapakoiden ovet aukeavat heille

Vieras
Onpa paljon hyväuskoisia vanhempia. Ajatteletteko te että jos kotona nuori ei saa juoda niin ei sitten juo muuallakaan? Useimmassa tapauksessa harhaluulo. Ei ihme että noita nuoria notkuu kännissä joka kulmalla kun vanhemmat sinisilmäisesti uskoo kaikki mitä teini suustaan suoltaa. Hmh.

hyi teitä
Perjantaina piti vähän tapella, ns. "tuulettaa." Eilinen touhuttiin koko perhe yhdessä pihalla, ja illalla poika viihdytti tuota meidän pientä, opetti sen sanomaan "isoveli." Saunoivat isän kanssa, ja vaikka poika nyt onkin alaikäinen, isänsä kanssa joivat terassilla keppanapullot saunan päälle. Taas aamusta jo alkoivat pihapuuhiin "miehissä."
Äsken poikapuoli sanoi mulle "niin siis emmä tarvi kavereitten kans olla vappuna, mä siis voisin tulla tännekkin.." Jätkä kuuli kun sanoin iskälle että sit jos keli sallii niin vappu haravoidaan yms. keväthommia. "mä voisin iskän kaa vaihtaa noi sun renkaat."
Nielaisin kyyneleeni ja sanoin "ok, iskä hakee sut töiden jälkeen."

Kyllä teini-ikäinenkin voi olla sulonen :heart:
Mä en kyllä antaisi teini-ikäiselle kaljaa. Annatte viestin, että kaljan juonti on ihan ok. Kaikki asiantuntijatkin sanoo, että kotona pitää tehdä selväksi ettei hyväksy alaikäisen kaljoittelua, eikä ainakaan tarjoa tai osta kaljaa. Tietääkö toinen vanhempi?

vieras
Meillä myös pojat 15 & 17v juovat kotona saunaoluet perheen kesken eivätkä örvellä pitkin pusikoita iltaisin.
Kotona kun opetetaan rajat tässäkin asiassa, eli muutama bisse on ok mutta kännissä ei olla koskaan meillä, niin luulisi asenteiden tarttuvan mukaan kun tulevat täysi-ikäisiksi ja kapakoiden ovet aukeavat heille
TYPERÄÄ!!

itsekin äitipuoli
J U M A N K A U T A, että noinkin nätistä aloituksesta te pässit revitte sen epäolennaisimman asian (eli sen yhden oluen) josta alatte kommentoimaan :O AP:lle sanoisin et musta tuossa ei ole mitään muuta ku hyvää tuossa sun tekstissä :)
Mä oon itsekin äitipuoli, poika on 12, ja kaikki hyvät päivät vaan on niin ihania ja saa hyvälle pääle, huonojakin nääs löytyy, varsinkin nyt esiteini-iässä, vai mikä se on :)

Alkuperäinen kirjoittaja itsekin äitipuoli:
J U M A N K A U T A, että noinkin nätistä aloituksesta te pässit revitte sen epäolennaisimman asian (eli sen yhden oluen) josta alatte kommentoimaan :O AP:lle sanoisin et musta tuossa ei ole mitään muuta ku hyvää tuossa sun tekstissä :)
Mä oon itsekin äitipuoli, poika on 12, ja kaikki hyvät päivät vaan on niin ihania ja saa hyvälle pääle, huonojakin nääs löytyy, varsinkin nyt esiteini-iässä, vai mikä se on :)
Mietin ihan samaa. Toinen oli aidosti iloinen ja onnellinen ja täälä kanaset kotkottaa ja pudottaa maan pinnalle. Ei teidän kaakatus ja mölinä saa ketään koskaan muuttamaan tapojaan tai asennettaan mitään kohtaan.

Hirveä mekkala ja tappelu siitä vaan tulee. Kalja-asiaan en halunnut ottaa kantaa ollenkaan, koska tuli niin hyvä fiilis muuten tuosta aloituksesta.

Sama vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Onpa paljon hyväuskoisia vanhempia. Ajatteletteko te että jos kotona nuori ei saa juoda niin ei sitten juo muuallakaan? Useimmassa tapauksessa harhaluulo. Ei ihme että noita nuoria notkuu kännissä joka kulmalla kun vanhemmat sinisilmäisesti uskoo kaikki mitä teini suustaan suoltaa. Hmh.
Lisään vielä että on tosi hienoa että teillä menee kivasti! Poikakin varmasti viihtyy ennemmin kotona kun on rento meininki ja saa työstään hyvää palautetta. Ahkera poika :) eikä se nyt tarkota että oppii että ryyppääminen on ok vaan että yhden oluen voi ottaa ja se riittääkin mainiosti eikä tule kankkunen jne. Ja kun osasi kertoa ettei siideristä tykkää on taatusti alkoholi tullut jo tutuksi. Tottakai saa ja pitääkin tuoda esille että kova kännääminen on typerää. Tekee itsensä täysin naurettavaksi ja se ei ole terveellistäkään.

Hienoa että perheenä teillä homma noin hienosti hanskassa.Se äitipuolena olo ei aina ole ruusuista, tiiän niin kokemuksesta.Mutta sitäkin antoisampaa toisinaan!!

Meillä 15 v teini myös eikä kyllä tarjota kotona saunakaljaakaan ees.
Täyttää tänä vuonna 16.
Muutaman kerran on kotiin tullessa haissut kaljalle ja kun olen kysynyt on sanonut pari pulloa juoneensa.
En sitä tuomitse mutten pulloa kouraankaan lyö. Harjoitella sitäkin voinee, niin kuin muitakin aikuisuuteen kuuluvia juttujakin. JOs homma pysyy hanskassa eikä mene överiks niin musta muutama pullo ok, en sitä välttämättä sano että huomaan mutta olen sanonut että rajat pitää tietää.

Tuo jos kotoa annetaan kaljaa, se voi päätyä sosiaali-ihmisten korviin...Kavereille kun kerskuu ja toiset voi tiukkapipoisina ilmoitella.
Teillä on se vastuu.
Täällä on pojan kaveri huostaanotettu kun vanhemmat antoi kotona juoda.Poika on nyt sijoitettuna...

:flower: ihanaa kuulla että lapsipuolen kanssa menee hyvin. :)
äläkä välitä näistä alkoholistikaakattajista. yksi olut ei kenestäkään juoppoa tee, ei edes teinipojasta. ilmeisesti näillä mammoilla on jotain ongelmia omien lapsipuolten tai juomisen kanssa... :whistle:

e
Hyvä että teille menee hyvin! Kuulosti tosi mukavalta, ap! :) Ja älä välitä noista valittajista, tosiasia on, että taitavat olla loppujen lopuksi vähemmistö, vaikkakin äänekäs sellainen.

Miä
Omassa kaveripiirissäni on käynyt ainakin niin, että semmoisten vanhempien, jotka kielsivät ehdottomasti alkoholijuomat, lapset alkoivat ryypätä jo yläasteiässä - katsos kun kielletty hedelmä houkuttaa. Ne teinit taas, jotka saivat kohtuudella maistella kotona, eivät pitäneet ryypiskelyä mitenkään coolina ja ihmeellisenä - ja pysyivät näin ollen kohtuudessa.

Yhteistyössä