Meinaatteko aikuusena ihmisenä esittää jouluksi lahjatoiveita?

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Äiskä aloittaa joululahjaostokset suunnilleen elokuussa viimeistään ja koska asumme yhdessä hän ei malta olla antamatta niitä heti ostettuaan. Olen saanut useammat joululahjat jo etukäteen. :D

Kyllä mä esitän toiveita, mutta yleensä äiti hommaa jotain ihan muuta. Iskä antaa yleensä vaan rahaa.

Asutko äitisi kanssa??

ja en muilta saakaan mitään, ehkä puolisolta jotakin. Mutta en hänellekään esitä toiveita, tai juu esitän: että ei ostaisi mitään! Minulla joulu tulee tunnelmasta ja näihin ikävuosiin olen oppinut itse hankkimaan asiat joita tarvitsen.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Äiskä aloittaa joululahjaostokset suunnilleen elokuussa viimeistään ja koska asumme yhdessä hän ei malta olla antamatta niitä heti ostettuaan. Olen saanut useammat joululahjat jo etukäteen. :D

Kyllä mä esitän toiveita, mutta yleensä äiti hommaa jotain ihan muuta. Iskä antaa yleensä vaan rahaa.

Asutko äitisi kanssa??

Kyllä. Ihan hullua kahden maksaa omillaan 800 euroa vuokraa kuussa, kun tonnilla voi asua yhdessä. Puhumattakaan muista eduista kodinhoidossa jne.

Tätini tuossa juuri sanoi, että nyt kerrotte mitä haluatte, hänelle mun on helppo sanoa, että samaa kuin muinakin vuosina, eli Pentikin viinimarja-sarjaa, niin kauan kuin sitä on saatavilla, elikkä ensi vuoden loppuun asti tän tiedon mukaan.
Äitini kyllä keksii kysymättäkin, sillä ollaan niin paljon tekemisissä ja puhutaan mitä tarvis ja mitä ei, niin osaa kyllä ostaa tarvittavaa tai sitten antaa rahana ja sanoo, että sillä ostat sitten sen talvitakin tai kengät tai vastaavaa. Viime vuonna antoi mulla lahjakortin kampaajalle, oli jo ihan aikakin sovittu. Äidiltä tulee myös joka vuosi suklaarasia, sen se antaa meille kaikille ja sekin on sellainen mistä tykkään.

Siskolta saan kans jotain kivaa, ja itse juuri sisareltani kyselin, että mitä toivoo.

Miehellekin olen toivomuksia hieman vihjaillut saa nähdä mitä sitten hankkiikaa. Meillä on suvun kesken tapana hankkia pääasiassa jotain tarpeellista, krääsää ei paljoa tule, ehkä jotain pientä esim. lahja mukana jokin jouluinen koriste esim. kuusee tai jotain vastaavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja en muilta saakaan mitään, ehkä puolisolta jotakin. Mutta en hänellekään esitä toiveita, tai juu esitän: että ei ostaisi mitään! Minulla joulu tulee tunnelmasta ja näihin ikävuosiin olen oppinut itse hankkimaan asiat joita tarvitsen.
Mä yhtenä vuonna ehdotin äidilleni, että lahjojen sijasta tekisi lahjoitukse Lastenklinikan osasto 10:lle. Äitini kiskaisi herneet nenään ja kysyi, miksi haluan pilata hänen joulunsa :D :D Noh, lopputuloksena äitini teki sekä lahjoituksen että osti lahjoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Pure Dynamite:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Tottakai. Pitkän listan tein, jotta en heti tiedä mitä paketeista tulee.

Tässä ei ole kysymys siitä, ettenkö voisi itse niitä samoja asioita ostaa. Meistä on kiva avata lahjoja (kukaan ei koskaan ole liian vanha siihen) ja ostamme lähipiirissä kaikille aikuisille lahjoja. Ihan avataan niitä yhdessö ja nautitaan joulusta.

Omakohtaisesti lahjan antaminen on kyl paljon kivempaa kuin saaminen. =) Kyllä se lahjomisen ilo saa kuulua aikuisillekin.

Jos lahjoja saisi vain lasta, niin enhän mä edes saisi tehdä ihania paketteja juuri yhtään, kun ei paljon anneta lahjoja sille :/ Aikuiset, no yleensä naispuoliset, sentään arvostavat vaikkapa kauniita nauhoja ja sitä esillepanoakin. :D

Asutko äitisi kanssa??

Kyllä. Ihan hullua kahden maksaa omillaan 800 euroa vuokraa kuussa, kun tonnilla voi asua yhdessä. Puhumattakaan muista eduista kodinhoidossa jne.

Niin, ja tietty lastenhoidossa!

Alkuperäinen kirjoittaja näppärää:

Asutko äitisi kanssa??

Niin, ja tietty lastenhoidossa!

Noh, nuo koululaiset eivät sitä lastenhoitoa niin kamalasti kaipaa. Onhan se tietty niin, että mummi hakee eskarilaisen yhtenä päivänä viikossa ja jos täytyy viedä jompikumpi lääkäriin, ei tarvitse toisen lapsen lähteä mukaan.

Äiti saa seuraa, hän valitteli aiemmin yksinäisyyttään ja siitä johtuvaa toimettomuutta. Hän tykkää toisten ihmisten kanssa olemisesta ja onhan se ruokakin mukavampi syödä toisten kanssa. Ruokalaskut myös pienemmät, kun ei mene ruokaa hukkaan.

Tää on sitä yhteisöllisyyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja www:
en kehtais pyytää imuria tai pentikkiä lahjaksi,ovat aika kalliita hei
Riippuu varmaan vanhemmista.

Jouluhan on hyvää aikaa antaa kimppalahjoja. Me ollaan annettu anopille ja appiukolle parina jouluna hajonneiden kodinkoneiden tilalle uusia. Tosin ne ovat olleet yhteinen lahja kummallekin ja synttärit&nimpparitkin on katettu samalla.

Ei kai Pentikkiäkään ole tarkoitus saada 12 hengen astiastoa, vaan muutama astia lisää edellisten lisäksi. Ei se nyt ole niin kallista.

Mä sain viime vuonna lahjaksi huonekaluja vanhemmiltani. :whistle:
Mulla ei viime vuonna ollut esittää mitän joululahjatoivomuksia, joten sain vanhemmiltani kirjan ja 2000 euroa rahaa. Tänä vuonna olenkin sitten kirjoitellut joululahjatoivomuslistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ollaan huomattu:
Riippuu varmaan vanhemmista.

Mä sain viime vuonna lahjaksi huonekaluja vanhemmiltani. :whistle:

Niinhän ne yh:t tuppaa saamaan kaikkea mitä kinuaa. Helppoa elämää.

Vielä helpompaa, kun ei edes tarvitse kinuta. Kokeile ihmeessä sinäkin.

No muutama kuppi tulee kerralla, että ei se niin kalliiksi tule, etenkin kun ovat vielä 2-laatua, meillä kun on täällä tehtaanmyymälä. En minä 1-laatua tarvi, tuo kakkonen käy vallan mainiosti.

Kannattaisko sun sitten laittaa ukkos pihalle? Alkaisit sinäkin saamaan :)

Eipä ole onneksi tarvetta sellaiseen. Kiitos vaan ehdotuksesta. :)

Ja vaikka joutuisinkin joskus heittämään niin en todellakaan kehtaisi mitään muilta kinuta! Yh:na on yleisesti ihan liian helppoa kerätä sääliä muilta. Monet saa kaiken haluamansa aina kun vaan vähän suunsa avaa. Äidit ja isät passaavat ja ostelevat ruokaa nenän eteen rakkaalle tyttärelleen.

Kannattaisko sun sitten laittaa ukkos pihalle? Alkaisit sinäkin saamaan :)

Ja vaikka joutuisinkin joskus heittämään niin en todellakaan kehtaisi mitään muilta kinuta! Yh:na on yleisesti ihan liian helppoa kerätä sääliä muilta. Monet saa kaiken haluamansa aina kun vaan vähän suunsa avaa. Äidit ja isät passaavat ja ostelevat ruokaa nenän eteen rakkaalle tyttärelleen.

Taidat olla vaan kateellinen. ;)

Nooh, mun vanhemmat ovat aina antaneet meille tyttärilleen joululahjoja riippumatta siitä, onko meillä ollut joku kolli sänkyä jakamassa vai ei :)