Meinaatteko aikuusena ihmisenä esittää jouluksi lahjatoiveita?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
No mulla on ainakin sellaanen tilanne, että äiti ja isä kysyvät ennen joulua mitä me lapset halutaan lahjaksi. Myös äitin mies muistaa meitä jouluna ja senkin suhteen on kysytty toiveita.

Äiti jo mulle osti ennakkolahjaksi ulkoilupuvun, mutta tiedän, että hän vielä jotakin pienempää haluaa ostaa ja silloon yleensä toivon sukkia. Molemmat tietää, että mä en konvehdeista kauhiasti tykkää ja varsinkin isä ostaa aina mulle minttusuklaata esim. fazermint.

Nyt tänä vuonna toiveina olisi kirja Aamunkoi ja isän jäätyä eläkkeelle ja tulojen pienennettyä, niin voisin häneltä ottaa ainoastaan tuon vastaan. Aiemmin kun olen saanut rahaa isomman summan, mutta nyt tilanne siis muuttunut.

Toki me sisarusten kanssa ostetaan vanhemmille lahjat, yhdessä laitamme rahat kasaan ja sisko yleensä hommaa jotakin kivaa lahjaksi. Näissäkin on äitillä ja isällä "oikeus" esittää toiveita.

Mutta siis mun mielestä hyvä, että kysytään mitä haluaa ja voi sanoa mitä haluaisi, niin ei tule "turhia" lahjoja. Esim. kun isä täytti 60v. niin hän sai kauan toivomansa moccamaster-keittimen. Jopa äitini osallistui lahjaan vaikka on isästä eronnut jo vuosia sitten. =)

En esitä toiveita. Kysyjille olen sanonut että jos haluaa niin lapsille voi jotain ostaa mä en tarvitse lahjoja. Miehelle sanoin että käyttäköön mielikuvitustaan sillä mä haluun yllärin.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
No mulla on ainakin sellaanen tilanne, että äiti ja isä kysyvät ennen joulua mitä me lapset halutaan lahjaksi.

Meillä kans :/ Yritän toivoa aina jotain mahollisimman pientä ja sit äiti kysee, että etkö oikeesti halua mitään muuta...

No, meillä ei ole tuo lahjominen noin tapana niin en esitä toiveita. :saint: Mutta jos siis vanhemmat ruukaisivat meille lahjoja ostaa ja kysyisivät mitä halutaan niin tokihan siihen sen toiveen esittäisi.

Toivon etten saisi mitään, olen ollut tuhma tyttö enkä oo ansainnu mitään itselle. Ja lapset on niin isoja etteivät halua muuta kuin rahaa, joten saa olla antamatta mitään, menee liian kaupalliseksi ja tuntuu kurjalle kerjätä rahaa. Lahjakortti toki olis kiva aina, dresmannille tai seppälääm tms. Mieheltä tahdon kivan perheidyllin ja rauhaa. Glökiä otetaan ja kuunnellaan joululauluja, siinä se joulutunnelma:)

meillä aikuiset eivät lahjoja toisikkeen osta, olisi ihan hullua jos vanhempani ostaisivat minulle lahjoja , aikuiselle naiselle. he ostavat kyllä lapsenlapsilleen mikä on ihan oikein. lapsille kuuluu joululahjat.

Mun vanhemmat ei osta meille mitään koskaan, eikä miehen vanhemmat osta, ku lapsille jotain jeesus-soopaa. Eli en toivo mitään. Miehen kanssa ostetaan meille jouluksi jotain tarpeellista ja yhteistä. Jotain kivaa kotiin. Mies ostaa mulle herkkuja lisäksi. Ja toki minä hälle jotain pientä.

Joulurauhaa ja paaaljon suklaatia :D Miehen kanssa sovittiin, että ostetaan vain lapsille tänä jouluna lahjoja. Kyllä varmaan joku taas kyseleepi toiveitakin, ja jotain pientä voin toivoakin, mutta meillä on yleensäkin lapset etusijalla tuossa lahjomisessa.

Isä ostaa mulle kirjan, kuten joka joulu. Se on rakas perinne, että jouluyönä saa valvoa pitkää ja lukea isän ostamaa kirjaa. Eli en esitä hälle toivomuksia.

Äiti lähti kävelemään kun olin pieni, joten se siitä.

Sisko yleensä tekee mulle jotain ihania käsitöitä, kuten neuleita tms., en esitä toivomuksia. Upeita on olleet aina.

Miehelle saatan ääneen jutella jostain jutuista mistä tykkään, mutten ikinä toivo mitään tiettyä yhtä asiaa koska pidän yllätyksistä. Yleensä hän osaa esim. kaupassa kiinnittää huomiota asioihin joita kattelen ja sen mukaan tietää.

Muiden osalta en niin ihmeemmin mitään tiettyä toivo, kiva vaan jos muistavat. En rupea "tilaamaan" mitään, jos haluan jotain voin ostaa itsekin, jos eivät keksi mitään niin on ok olla ostamatta mitään. Mutta jos keksivät jonkun jolla haluavat ilahduttaa niin aina vaan parempi!

En osaa toivoa oikein mitään kun on tää isoin ja elävin joululahja tulossa. :heart:

No, vanhemmille vinkkasin et jos ne nyt jotain haluaa välttämättä antaa niin jotain ihan käytännön kulutustavaraa mitä varmasti aina tarvii! En itse tarvitse oikeastaan mitään mukavuuksia. Kaikkea on yllinkyllin.

...JOS nyt jotain mukavaa kuitenkin pitäisi keksiä niin kaikenaiheiset käsityökirjat on kyllä aina kivoja ja hyödyllisiä. =) Nättien lastenvaatteiden kaavoja esim. ottaisin mieluusti vastaan.

Haluisin itseni sijaan keksiä jotain vanhemmilleni ja lähipiirille. Yleensä olen itse tehnyt jotain mukavaa käsityö- ja taidelahjaa, mutta tänä jouluna ei oikein osaa keskittyä kovin paljon lahjojen tekoon. Saattaa koko joulun vietto mennä vähän ohi omalta osalta.

Tottakai. Pitkän listan tein, jotta en heti tiedä mitä paketeista tulee.

Tässä ei ole kysymys siitä, ettenkö voisi itse niitä samoja asioita ostaa. Meistä on kiva avata lahjoja (kukaan ei koskaan ole liian vanha siihen) ja ostamme lähipiirissä kaikille aikuisille lahjoja. Ihan avataan niitä yhdessö ja nautitaan joulusta.

Äiskä aloittaa joululahjaostokset suunnilleen elokuussa viimeistään ja koska asumme yhdessä hän ei malta olla antamatta niitä heti ostettuaan. Olen saanut useammat joululahjat jo etukäteen. :D

Kyllä mä esitän toiveita, mutta yleensä äiti hommaa jotain ihan muuta. Iskä antaa yleensä vaan rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Tottakai. Pitkän listan tein, jotta en heti tiedä mitä paketeista tulee.

Tässä ei ole kysymys siitä, ettenkö voisi itse niitä samoja asioita ostaa. Meistä on kiva avata lahjoja (kukaan ei koskaan ole liian vanha siihen) ja ostamme lähipiirissä kaikille aikuisille lahjoja. Ihan avataan niitä yhdessö ja nautitaan joulusta.

Omakohtaisesti lahjan antaminen on kyl paljon kivempaa kuin saaminen. =) Kyllä se lahjomisen ilo saa kuulua aikuisillekin.