Meille tuli viime keskiviikkona... <3 *Kuvia* Onko muilla kesyrottia?

Niin mullakin on ollut rottia, kolme ihanaa poikaa :heart:
Vanhin eli yli kolmevuotiaaksi, nuoremmat myös.
Ainut mikä mua tympi tossa rottatouhussa on se haju :kieh: Pojat kuseskeli ylimmältä tasolta suoraan alas ja aina piti koko häkki raahata sit suihkuun ja hinkata ne kapeat pinnavälit puhtaaksi.. Ja kun se häkki oli 160 cm korkea eikä mitään pyöriä alla, se oli muuten tosi hankalaa.
Mutta jos aika kultaa nuo siivousmuistot niin ehkä vielä joku päivä.. :xmas:
 
Juu,mullakin on ollut joskus rottia,ihan hauskoja ja älykkäitä kavereita. Mutta se haju- aivan sama oliko tyttöjä tai poikia,niin se niiden pissa haisee pahalla ja kun nehän tosiaan pissaa jokapaikkaan.

Nyt on vaan pupuja, ne on mun "lemppareita" :D
 
Ihana toi J:n piirustus rotasta! :D
Meillä on nyt kohta vuoden ollut kani, ja poika on alusta asti tykännyt hoitaa sitä mun kanssa, ja kesällä ulkoilutettiin sitä valjaissa tossa pihanurmikolla ja metsässä =)
Mun kaverilla oli aikanaan paljonkin rottia, mutta mulle tuli pieniä näppylöitä siihen kohtaan ihosta missä rotta käveli, muista eläimistä ei ole ikinä tullut mitään oireita.
Toinen kani nyt haaveissa, mutta toi poikakani pitäis ensin leikata ja sit tyttö kaveriksi :)
t.ex-IPS
 
Mun mielestä meidän tyttörotta ei haissut yhtä pahalle, kuin se poikarotta. Voi tosin olla, että siivoilin enemmän sen tyttörotan häkkiä :whistle: Enkä muista, että kumpikaan olis niitä ritilöitä pitkin pissaillut, tai ollenkaan yläkerrasta alakertaan... Kyllä ne sinne ihan alimmaiselle tasolle ja puruille pissasi...

Ei noi ainakaan vielä oo ruvennu haisemaan, heh. Niitten häntiäkin pitää pestä, just toissa päivänä pesin toisen noista hännän, kun se alkoi jo olemaan aika likainen (pissainen).

PEESI, ai teillä on kani? Minkä kokoinen? Mulla oli pupu myös, mut mun äiti sai siitä allergia/astmaoireita (odotti silloin mun pikkuveljeä ), joten jouduttiin siitä luopumaan.

Onneksi ton meidän häkin saa 3 eri osaan ja noi tasot on helposti iroitettavissa, täytyy vaan ahkeraan niitä putsailla ja pestä, ettei rupea koko kämppä haisemaan :whistle:
 
Söpöjä rottia! Noista nimistä, Candy Candy oli ihan paras sarja! Löytyy myös nimellä Lady Lady. Noita kun yrittää huutiksesta etsiä niin tulee kyllä ihan muita leffoja kuin lastenleffoja :D Niitä löytyy myös Youtubesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Deluxxe:
Söpöjä rottia! Noista nimistä, Candy Candy oli ihan paras sarja! Löytyy myös nimellä Lady Lady. Noita kun yrittää huutiksesta etsiä niin tulee kyllä ihan muita leffoja kuin lastenleffoja :D Niitä löytyy myös Youtubesta.
Niin on! :D Mä ostin huutiksesta vuos sit Candy Candy dvd kokoelman, jossa oli kaikki suomenkielelle käännetyt jaksot :whistle: Lady Ladyhan oli sit eri sarja kokonaan, samantyylinen, muttei sama, mulla oli lapsena se ensimmäinen osa siitäkin =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
Alkuperäinen kirjoittaja Deluxxe:
Söpöjä rottia! Noista nimistä, Candy Candy oli ihan paras sarja! Löytyy myös nimellä Lady Lady. Noita kun yrittää huutiksesta etsiä niin tulee kyllä ihan muita leffoja kuin lastenleffoja :D Niitä löytyy myös Youtubesta.
Niin on! :D Mä ostin huutiksesta vuos sit Candy Candy dvd kokoelman, jossa oli kaikki suomenkielelle käännetyt jaksot :whistle: Lady Ladyhan oli sit eri sarja kokonaan, samantyylinen, muttei sama, mulla oli lapsena se ensimmäinen osa siitäkin =)
Oi, mä haluan kanssa tuommoisen kokoelman! Oliko kalliskin? Youtubessa löytyy Candyja alkuperäiskielellä, ja mulla tuo japani ei ole oikein hallussa :D Mulla näköjään Ladyt ja Candyt mennyt sekaisin, mutta Candy Candyja olen minäkin enemmän seuraillut. Jännä kun vasta muutama vuosi sitten tajusin että nehän on animeja
:ashamed:
 
Mulla on ollut kolme rottaa. Joonas ja Juuso oli ekat pojat, harmi vaan että Juuso ei ollut terve ja joutui piikille tosi nuorena. Joonas eli pitkän elämän meidän kanssa ja oli maailman paras lemmikki, sai lopulta kasvaimen johon sitten menehtyi vanhoilla päivillään. Mutta ihana se oli. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Deluxxe:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
Alkuperäinen kirjoittaja Deluxxe:
Söpöjä rottia! Noista nimistä, Candy Candy oli ihan paras sarja! Löytyy myös nimellä Lady Lady. Noita kun yrittää huutiksesta etsiä niin tulee kyllä ihan muita leffoja kuin lastenleffoja :D Niitä löytyy myös Youtubesta.
Niin on! :D Mä ostin huutiksesta vuos sit Candy Candy dvd kokoelman, jossa oli kaikki suomenkielelle käännetyt jaksot :whistle: Lady Ladyhan oli sit eri sarja kokonaan, samantyylinen, muttei sama, mulla oli lapsena se ensimmäinen osa siitäkin =)
Oi, mä haluan kanssa tuommoisen kokoelman! Oliko kalliskin? Youtubessa löytyy Candyja alkuperäiskielellä, ja mulla tuo japani ei ole oikein hallussa :D Mulla näköjään Ladyt ja Candyt mennyt sekaisin, mutta Candy Candyja olen minäkin enemmän seuraillut. Jännä kun vasta muutama vuosi sitten tajusin että nehän on animeja
:ashamed:
No oli se aika kallis :ashamed: Ihan ku joku olis sanonu et sieltä youtubesta löytyis suomenkielelläkin noita Candyja... Ootko koittanu hakea? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
Alkuperäinen kirjoittaja Deluxxe:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
Alkuperäinen kirjoittaja Deluxxe:
Söpöjä rottia! Noista nimistä, Candy Candy oli ihan paras sarja! Löytyy myös nimellä Lady Lady. Noita kun yrittää huutiksesta etsiä niin tulee kyllä ihan muita leffoja kuin lastenleffoja :D Niitä löytyy myös Youtubesta.
Niin on! :D Mä ostin huutiksesta vuos sit Candy Candy dvd kokoelman, jossa oli kaikki suomenkielelle käännetyt jaksot :whistle: Lady Ladyhan oli sit eri sarja kokonaan, samantyylinen, muttei sama, mulla oli lapsena se ensimmäinen osa siitäkin =)
Oi, mä haluan kanssa tuommoisen kokoelman! Oliko kalliskin? Youtubessa löytyy Candyja alkuperäiskielellä, ja mulla tuo japani ei ole oikein hallussa :D Mulla näköjään Ladyt ja Candyt mennyt sekaisin, mutta Candy Candyja olen minäkin enemmän seuraillut. Jännä kun vasta muutama vuosi sitten tajusin että nehän on animeja
:ashamed:
No oli se aika kallis :ashamed: Ihan ku joku olis sanonu et sieltä youtubesta löytyis suomenkielelläkin noita Candyja... Ootko koittanu hakea? :D
En ole kyllä vähään aikaan kattonut josko suomeksi löytyisi... Kiitos vinkistä, pitää yrittää etsiä :)
 
Tyttöjä löytyy meiltä, ovat nyt 3,5kk. Yksi on värivirheellinen hooded, yksi hiukan hoodedin alkua oleva ja yksi onkin sitten kuluneen musta, joten sekalaista seurakuntaa löytyy :D Ja luonteet mitä erilaisimpia. Yksi ei suostu tulemaan syliin lainkaan, yksi nauttii kun löytää onkaloita ja kaiken maailman sisustustekstiilejä ja kolmas on utelias, vilkas ja kokkaamisesta tykkäävä rosvonryökäle :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Tyttöjä löytyy meiltä, ovat nyt 3,5kk. Yksi on värivirheellinen hooded, yksi hiukan hoodedin alkua oleva ja yksi onkin sitten kuluneen musta, joten sekalaista seurakuntaa löytyy :D Ja luonteet mitä erilaisimpia. Yksi ei suostu tulemaan syliin lainkaan, yksi nauttii kun löytää onkaloita ja kaiken maailman sisustustekstiilejä ja kolmas on utelias, vilkas ja kokkaamisesta tykkäävä rosvonryökäle :xmas:
Erilaisia ovat nämä meidänkin kaksi. Candy (valkoinen) on paljon rohkeampi ja vilkkaampi, hyppelee ja kiipeilee tuolla häkissä, sylissäkin vipeltää niin, että pelkään sen hyppäävän/tippuvan alas. On kyllä reilun kuukauden vanhempi Anniea (mustaa).

Annie on vielä vauva, vähän arempi (kestää kauemmin saada se häkissä kiinni ja syliin, tänään ollut jo helpompaa). Kesti pari päivää, ennen kuin uskalsi häkissä liikkua kerroksesta toiseen, nyt kiipeilee jo "kaltereita" pitkin jonkun verran hänkin :) Ensin luulin, että Candy koittaa häätää tätä pienempää tosta yhdestä pesästä, mutta se olikin Annie, joka isompaansa ei meinaa pesään päästää :whistle:

Vierekkäin/päällekkäin noi melkein koko ajan nukkuvat ja hereillä yhdessä touhuavat :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja PEESI:
Meillä on 2-vuotias hermeliini, painoa 1,4 kg eli aika pieni on :D
Ui, suloinen hermeliini :heart: Kulkeeko tämä teillä koko ajan vapaana? Mun pupu oli tosi vilkas, aina vapaana ollessaan juoksi ihan hillitöntä ympyrää ja sinne tänne poukkoili, taisi se tuhota jotain johtojakin, jos oikein muistan... Vilkas kaveri oli :whistle: Mä en muista, mikä pupu se oli, ei ainakaan muistaakseni mikään kääpiöversio, mut ei kovin isokaan...
 
Vielä ei olla annettu noiden vipeltää vapaina täällä kämpässä, ensin pitäis vähän katsoa, miten se onnistuis, tää olohuone/keittiö/eteinen on kaikki "yhdessä tilassa" ilman ovia ja piilopaikkoja tai muita ahtaita tiloja aika paljon, mistä sit vaikeampi löytää tai ottaa pois :) Oon koittanut kattoa, jos olis jotain semmosia isoja kehikkoja tms... Ja aikaa myöten noi kuulemma ei niin helposti karkuun lähde ja tulee "kutsuttaessa" tai ainakin houkuteltaessa helpommin luokse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
Vielä ei olla annettu noiden vipeltää vapaina täällä kämpässä, ensin pitäis vähän katsoa, miten se onnistuis, tää olohuone/keittiö/eteinen on kaikki "yhdessä tilassa" ilman ovia ja piilopaikkoja tai muita ahtaita tiloja aika paljon, mistä sit vaikeampi löytää tai ottaa pois :) Oon koittanut kattoa, jos olis jotain semmosia isoja kehikkoja tms... Ja aikaa myöten noi kuulemma ei niin helposti karkuun lähde ja tulee "kutsuttaessa" tai ainakin houkuteltaessa helpommin luokse.
Rotat sitten rakastaa mahdotonta eli kaikki minimaaliset kolot ne löytää ja yrittää tunkea itseään sisään. Mie oon noukkinu noita tyttöjä pois niin tiskikoneesta kuin työkalupakistakin... Ja rottastoppeja (maitopurkkeja ja dubloja) on kaapien alle laiteltu eli siis kun kaapin pohjan ja lattian väliin jää semmonen tila sinne sisälle niin jostain ne aina on löytäneet rotan mentävän reiän ja sinne painelleet. Ja tietenkään ihmisen käsi ei samasta kolosta mahu, joten se on sit vaan odoteltu kunnes suostuvat pois.

Piru vaan ku ovat niin fiksuja eläimiä että kun yhdellä keinolla kerran huijaat niin toista kertaa eivät mene samaan lankaan... Tosin nyt ovat oppineet jo suht hyvin menemään iltasella takas häkkiin omin neuvoin, joten ei tarvi sen kummemmin niitä ettiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
Ui, suloinen hermeliini :heart: Kulkeeko tämä teillä koko ajan vapaana? Mun pupu oli tosi vilkas, aina vapaana ollessaan juoksi ihan hillitöntä ympyrää ja sinne tänne poukkoili, taisi se tuhota jotain johtojakin, jos oikein muistan... Vilkas kaveri oli :whistle: Mä en muista, mikä pupu se oli, ei ainakaan muistaakseni mikään kääpiöversio, mut ei kovin isokaan...
Kani on aina vapaana kun ollaan kotona, yöksi laitan myös häkin kiinni. Päivisin kani on aika rauhallinen, makoilee häkissään tai sängyn alla, liikkuu vähän. Mutta iltaisin piristyy ja pomppii ympäriinsä. Varsinkin kun poitsu on jo nukkumassa alkaa kunnon iltaralli :whistle: :D Liikkuu pääasiassa mattoja pitkin, ei tykkää luikkaasta muovimatosta. Parasta tossa kanissa on sisäsiisteys, ikinä ei tee papanoita häkin ulkopuolelle :flower:
 

Yhteistyössä