Meille tulee koiranpentu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pihalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko sulla kuvaa pallerosta?
Tuleeko pallero jonkun yhdistyksen kautta?
Ihan mielenkiinnosta kyselen myös hintaa ja yleistä systeemiä, kun koiraa tuodaa ulkomailta?
Kokemusta löytyy kyllä itseltänikin näistä pelastetuista :D

Noita pelastettavia ois suomi pullollaan, mutta ne ei kelpaa kenellekkään, ne voidaan lopettaa ja sitten raahataan Virosta ja Venäjältä kaiken maailman raaskit, joista kukaan ei oikeesti tiedä yhtään mitään.
Jos toi on jonkun mielestä eläin suojelua, niin miettis asiaa vähän tarkemmin.
Turha taas ihmetellä kun koirat kuolee rokotuksista huolimatta mitä kamalampiin tauteihin. Just vähän aikaa sitten Suomessa kuoli paljon koiria Venäjältä tulleeseen parvoon, johon rokotus ei tehonnut :/

Alkuperäinen kirjoittaja PahaMYY:
Onko sulla kuvaa pallerosta?
Tuleeko pallero jonkun yhdistyksen kautta?
Ihan mielenkiinnosta kyselen myös hintaa ja yleistä systeemiä, kun koiraa tuodaa ulkomailta?
Kokemusta löytyy kyllä itseltänikin näistä pelastetuista :D

viipurinkoirat.fi on osoite josta löytyy tietoa ja meidän hauveli löytyy kotia etsivistä tytöistä sellainen kuin TUTSI, se on se oikeanpuoleinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Noita pelastettavia ois suomi pullollaan, mutta ne ei kelpaa kenellekkään, ne voidaan lopettaa ja sitten raahataan Virosta ja Venäjältä kaiken maailman raaskit, joista kukaan ei oikeesti tiedä yhtään mitään.
Jos toi on jonkun mielestä eläin suojelua, niin miettis asiaa vähän tarkemmin.
Turha taas ihmetellä kun koirat kuolee rokotuksista huolimatta mitä kamalampiin tauteihin. Just vähän aikaa sitten Suomessa kuoli paljon koiria Venäjältä tulleeseen parvoon, johon rokotus ei tehonnut :/

Ei vaan oo löytyny pentua tai nuorta aikuista, oon ettiny jo kauan. Tilaamalla saisi sekarotuisen pennun Suomesta, ei kiitti, en kannata pentutehtailua, siksi otan Viipurista.

Esim Apulassa tällä hetkellä 24 annetaan monirotuinen ilmoitusta, + ties kuinka monta myytävää. Löytöeläinkodeissa joudutaan joka viikko lopettamaan koiria, kun niille ei saada kotia.

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Esim Apulassa tällä hetkellä 24 annetaan monirotuinen ilmoitusta, + ties kuinka monta myytävää. Löytöeläinkodeissa joudutaan joka viikko lopettamaan koiria, kun niille ei saada kotia.

No voi sun...
Just viime viikolla soittelin ainakin 6 paikkaa läpi, ei ollut kuin jotain vanhoja ja ei lapsiystävällisiä, ei pentuja tai nuoria. Soitin oikeestaan koko Suomen läpi.
Tiettyhän olisin opttanut Suomesta ja mieluiten läheltä ettei tuu niin paljon maksamaan hakumatka ,mutta...

Onnea vauvasta!! :heart:

Meillekin tulee, tosin ei löytökoira vaikka ajatus on ihana. Mua vähän arveluttaa sekarotuiset koirat, joten otetaan tuollainen tuttu ja turvallinen.

Malviina ymmärtänee että vaikka haluaa tehdä hyvää ja pelastaa koiran huonoista oloista, jotain kriteerejä sen koiran on silti täytettävä: nuori/vanha, pieni/suuri... ja näin ollen otetaan sieltä mistä saadaa. :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Onnea vauvasta!! :heart:

Meillekin tulee, tosin ei löytökoira vaikka ajatus on ihana. Mua vähän arveluttaa sekarotuiset koirat, joten otetaan tuollainen tuttu ja turvallinen.

Malviina ymmärtänee että vaikka haluaa tehdä hyvää ja pelastaa koiran huonoista oloista, jotain kriteerejä sen koiran on silti täytettävä: nuori/vanha, pieni/suuri... ja näin ollen otetaan sieltä mistä saadaa. :wave:

Ei sen puoleen kyllä muakin vähän arveluttaa ostaa koira kuvan perusteella ja varsinkin kun ei tiedä kossta mitään, poika pelkää pieniä koiria..Meidän vanha koira kun oli julmetun iso. Mäkin mietin ihan rotukoiraa mutta en osannu päättää rodun suhteen.

Olen itse työskennellyt rescue-toiminnassa (just tässä jossa kuskataan koiria ja kissoja virosta, venäjältä jne..) fakta oli se, että sitä parvoa tulee todella paljon suomeen, niistä ei vaan puhuta ettei nouse kohu.

Joka ikinen koira, oli se sitten aikuinen tai pentu jonka kanssa olin tekemisissä (ja niitä ehti olle satoja) oli jollain tavalla häiriintynyt. Jos ei muuta niin sellaisetkin pennut jotka olivat syntyneet suomessa, omasivat lukuisen määrän sairauksia sisäsiittoisuuden vuoksi.

Aikani sitä touhua katselin, kunnes omatunto sanoi että tämä ei tosiaan ole oikein. Suomessa syntyy kyllä koko ajan koiranpentuja joita ollaan lahjoittamassa pois koska vahinkoja ovat, mutta esim. nämä rescuejärjestöt eivät auta tällaisten koirien suhteen koska mieltävät ettei kotimaiset pennut nostata niitä säälipisteitä-->suomeksi rahavirrat katkeavat.

Yleinen käsitys näistä ulkomaisen rescue-koiran ottajista oli se, että ovat näitä ns. maailman pelastajia, jotka ottavat tällaisen rescue-tapauksen juuri siksi että on hohdokkaampaa kehua muille "pelastaneensa" ulkomailta tuodun reppanan mitä jos ottaisi suomesta ihan normaalisti vahinkopentueessa syntyneen. Siksipä nykyään lopetetaan hirvittävä määrä näitä suomalaisia vahinkopentuja kun niille ei ole enää ottajia. Ei ole mitään hohtoa.

(Erään rescue-toiminnassa olevan koira sai tällaiset vahinkopennut, kukaan ei niitä huolinut kunnes merkittiin viipurista tulleiksi. Ja kas, samantien oli kaikki 7 pentua varattu alle 4 tunnissa!)

Rescue-toiminta on täysin bisnestä, siinä on mukana kyllä niitäkin jotka oikeasti välittävät mutta ylin johto ottaa omansa pois ja pyörittää toimintaa kuin mitä tahansa liikeyritystä.

Joten jos vain on mahdollista, en todella suosittele ulkomailta otettua koiraa, oman terveytenne, lompakkonne ja suomalaisten sen vuoksi kuolevien koirien puolesta.

joo tiedän asian "pimeän puolen". Mutta ne koirat jotka oon nähny (samasta paikasta tuotuja)on ollu aluksi ööö.. neuroottisia(oli muuten aikuisia) mutta rauhoittui jonkin ajan kuluttua, ei ole ollut sen kummempia sairauksia. Ja mun edellinen koira oli kans löytökoira, suomalaistunut Venäjän tuonti ja ihanempaa koiraa en tiedä, okei kynsien leikkaus oli lähes mahdotonta mutta..Tämäkin tapaus oli aikuisena Suomeen tuotu, hakattu ja lähes kaikki julmuudet kokenut ja sen kanssa ei ollut ikinä mitään terveydellisiä ongelmia ja tämä nyt mulle tuleva on pentu, jonka onneksi pystyy kouluttamaan/tekemään hulluksi.
Mutta en kiellä, varmasti satoja koiria on saanut kodin just mainitsemallasi tavalla, löydään ulkomaan leima persuuksiin ja heti löytyy koti, sääli kun on voimakas tunne johon on halpamaista vedota mutta kuitenkin sitä tehdään.

Mutta siitä että joudutaan suomalaisia, kotia vailla olevia koiria "kauppaamaan" ulkomaalaisina kadulta pelastettuina, kertoo vain jotain ihmisluonteesta.

Kunnia täytyy saada siinäkin, kun lemmikin ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Minkärotuinen pentu teille tulee? Meilläkin hankinnassa..ihan rotukoira kylläkin.

jotka hoitavat näitä koira-asioita virossa ihan omasta pussistaan,eivätkä todellakaan hyödy siitä kuin saamalla hyvän mielen, kun koira saa kodin, joko virosta tai suomesta.

Itse koiraa ensin suomesta etsineenä, tiedän,ettei pennun löytäminen aina ole niin helppoa.

Löysin tuon mainitsemasi apulan sivut, katoin ja ei ollut "mun "´koiraa siellä, valitettavasti. Ja ite en halua kunniaa ja mainetta siitä että otan Viipurista koiran vaan halusin vain kertoa MIELESTÄNI iloisen asian täällä tutuille.