Meille tulee ihan järkyttävän suuren veronpalautukset!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Mie";23516895]Tarkottaako alijäämä, että joutuu maksamaan?[/QUOTE]

Ei tarkoita, vaan jos on esim. asuntolainojen koroista alijäämää 1000e, saa 280e veroista vähennystä (ensiasunnosta hiukkasen enemmän). Verolaskuri laskee tuon vähennyksen automaattisesti.

[QUOTE="vieras";23516398]Järkyttävän suuret.. miten sen nyt ottaa? Tietenkin pienituloselle tuo on iso raha. Mä sain viime vuonna kilometrikorvauksia melkein tuon verran :D Samoin mies. Tosin mä en edes kulkenut omalla autolla, miehen kyydissä jos mentiin samaan aikaan, linja-autolla sit ku oli eri vuorot.[/QUOTE]

Tietenkin on isot rahat kun kuun nettotulot on 2000 euroa. Saapahan säästöön lisää täytettä :)

[QUOTE="Mie";23516964]Entä lisätäänkö se kotitalousvähennys Vielä tohon summaan vai onko še jo tossa summassa eli kun luki veron tarve -1400?[/QUOTE]

Se pitää itsellä lisätä ja laittaa korjattuna verotoimistoon. Eihän ne verotoimistossa tiedä että olet tehnyt remontin.

[QUOTE="Mie";23516964]Entä lisätäänkö se kotitalousvähennys Vielä tohon summaan vai onko še jo tossa summassa eli kun luki veron tarve -1400?[/QUOTE]

No jos olet sen jo ilmoittanut, niin sitten se on jo siinä, mut jos et ole, niin lisätään.

Jos laitoit siihen kotitalousvähennyskohtaan verolaskuriin 60% työn osuudesta, niin laskuri laski tuon vähennyksen automaattisesti.

[QUOTE="a p";23516935]Kerroppa sinä viisas ihminen että miten olisin voinut olla antamatta "lainaa" valtiolle kun remontti on tehty joulukuussa? Tosin valtio ei kyllä tuosta hyödy. Ja kun tulot ja tulon lähteet vaihtelee ja toinen provikkapalkkainen niin aivan MAHDOTONTA saada ilman hirveää kyttäystä oikeaa prossaa.

Viime vuonna sain yli tonnin palautuksia vaikka olin suurimman osan vuodesta kotihoidontuella.[/QUOTE]

Joulukuussa kannattaa täsmäytttää verotus, koska silloin on tulot ja maksetut verot hyvin tiedossa. Se vain on tyhmää maksaa liikaa.

[QUOTE="sama";23516994]Joulukuussa kannattaa täsmäytttää verotus, koska silloin on tulot ja maksetut verot hyvin tiedossa. Se vain on tyhmää maksaa liikaa.[/QUOTE]

Kerrotko vielä miksi kannattaa? Miksi minun ottaisi ne rahat NYT kun voin ottaa ne ensi joulunakin?

[QUOTE="a p";23517015]Kerrotko vielä miksi kannattaa? Miksi minun ottaisi ne rahat NYT kun voin ottaa ne ensi joulunakin?[/QUOTE]

Kysytkö tätä ihan tosissasi? Miksi sun kannattaa ottaa palkkasi nyt eikä vuoden kuluttua?

[QUOTE="sama";23517030]Kysytkö tätä ihan tosissasi? Miksi sun kannattaa ottaa palkkasi nyt eikä vuoden kuluttua?[/QUOTE]

Kyllä kysyn. Ei minulla ole mitään tarvetta ottaa sitä rahaa nyt niin väkiselläkö se pitäisi nostaa ja tuhlata? Säästössä se ehtii vielä olemaan.

[QUOTE="a p";23517058]Kyllä kysyn. Ei minulla ole mitään tarvetta ottaa sitä rahaa nyt niin väkiselläkö se pitäisi nostaa ja tuhlata? Säästössä se ehtii vielä olemaan.[/QUOTE]

No hyvä ihminen pistä se sitten oikeaan säästöön, että saisit vähän jotain korkoakin sille.

[QUOTE="a p";23517058]Kyllä kysyn. Ei minulla ole mitään tarvetta ottaa sitä rahaa nyt niin väkiselläkö se pitäisi nostaa ja tuhlata? Säästössä se ehtii vielä olemaan.[/QUOTE]

Oletko kuullut inflaatiosta? Inflaatio syö rahan ostovoimaa, eli vuoden kuluttua saat ostettua sillä rahalla vähemmän kuin nyt mitä saisit, mut saathan sä tehdä rahoillas mitä lystäät.

[QUOTE="a p";23517083]Huvittaa kyllä kun vieraat ihmiset ovat niin kovin huolissaan minun rahoistani :D[/QUOTE]

Oikeastaan sehän on vain hyvä että sun kaltaisia idiootteja löytyy, koska se pienentää valtion tarvetta ottaa lainaa, kun se voi lainata ilmaiseksi sinulta, eli myös me fiksut hyödymme laskutaidottomista idiooteista.

[QUOTE="sama";23517110]Oikeastaan sehän on vain hyvä että sun kaltaisia idiootteja löytyy, koska se pienentää valtion tarvetta ottaa lainaa, kun se voi lainata ilmaiseksi sinulta, eli myös me fiksut hyödymme laskutaidottomista idiooteista.[/QUOTE]

No sehän pomppas. Mitä niin pahaa olen sinulle tehnyt pitää idiootiksi ruveta haukkumaan? Se, etten jaksa joulukuussa ruveta tasaamaan veroja ( varsinkin kun se remontti on edelleen tehty JOULUkuussa) ei tee minusta laskutaidotonta idioottia. Laskutaidoton idiootti tuskin olisi osannut katsoa palautusten määrää. Noita kyselyjähän on palsta täynnä tänään. Fiksu on hyvä ja laskee että kuinka "paljon" olisin säästänyt jos olisin rahat nostanut ja vuoden niitä säästössä pitänyt. Sitten voit miettiä että onko se tuon mesoamisen arvoista?

[QUOTE="a p";23517126]No sehän pomppas. Mitä niin pahaa olen sinulle tehnyt pitää idiootiksi ruveta haukkumaan? Se, etten jaksa joulukuussa ruveta tasaamaan veroja ( varsinkin kun se remontti on edelleen tehty JOULUkuussa) ei tee minusta laskutaidotonta idioottia. Laskutaidoton idiootti tuskin olisi osannut katsoa palautusten määrää. Noita kyselyjähän on palsta täynnä tänään. Fiksu on hyvä ja laskee että kuinka "paljon" olisin säästänyt jos olisin rahat nostanut ja vuoden niitä säästössä pitänyt. Sitten voit miettiä että onko se tuon mesoamisen arvoista?[/QUOTE]

Kunhan nyt totesin totuuden. Ehkä sä tämän vuoden lopussa olet fiksumpi ja osaat laskea verot kohdilleen bd. Se vain on tyhmää maksaa liikaa...

6000 eurolle olisi saanut helposti tuottoa kahdet osingot eli yhteensä 10%.

[QUOTE="vieras";23517195]Kunhan nyt totesin totuuden. Ehkä sä tämän vuoden lopussa olet fiksumpi ja osaat laskea verot kohdilleen bd. Se vain on tyhmää maksaa liikaa...

6000 eurolle olisi saanut helposti tuottoa kahdet osingot eli yhteensä 10%.[/QUOTE]

Ei, en aio tänäkään vuonna tasata veroja. Toisekseen säästämme tällä hetkellä markkinoiden parasta korkoa maksavalle tilille ja 10 % ei mikään pysty maksamaan. Rahastoihin sun muihin en rahojani pistä, vain ja ainoastaan tileille. Oliko vielä muuta? Se tuli jo selväksi, että olen idiootti, sitä ei tarvitse toistaa.

[QUOTE="a p";23517214]Ei, en aio tänäkään vuonna tasata veroja. Toisekseen säästämme tällä hetkellä markkinoiden parasta korkoa maksavalle tilille ja 10 % ei mikään pysty maksamaan. Rahastoihin sun muihin en rahojani pistä, vain ja ainoastaan tileille. Oliko vielä muuta? Se tuli jo selväksi, että olen idiootti, sitä ei tarvitse toistaa.[/QUOTE]

Se on oma asiasi jos et halua toimia järkevästi.

Markkinoiden paraskaan korko EI suojaa säästöjä edes inflaatiolta, saatika että tuottaisi jotain, mutta osakkeista saat helposti viiden prossan osingon ja veronpalautuksellesi saisit kahdet osingot.

Sulle sopiva vinkki: sano palkanlaskijalle että pidättää palkastasi sadan prosentin ennakonpidätyksen. Sillä tavalla saat ensi vuoden joulukuussa vieläkin suuremmat veronpalautukset.=)

[QUOTE="sama";23517272]Se on oma asiasi jos et halua toimia järkevästi.

Markkinoiden paraskaan korko EI suojaa säästöjä edes inflaatiolta, saatika että tuottaisi jotain, mutta osakkeista saat helposti viiden prossan osingon ja veronpalautuksellesi saisit kahdet osingot.

Sulle sopiva vinkki: sano palkanlaskijalle että pidättää palkastasi sadan prosentin ennakonpidätyksen. Sillä tavalla saat ensi vuoden joulukuussa vieläkin suuremmat veronpalautukset.=)[/QUOTE]

Edelleenkään en osakkeita aio ostaa. Se menee rahastoihin mikä menee, loput korkeakorkoisille tilille ja se riittää. Ihme lynkkaamista ja vittuilua sä koko ajan harrastat, mitä pahaa olen tehnyt sinulle? Katsos kun EDES me emme voi elää täysin ilman tuloja ;)

[QUOTE="a p";23517214]Ei, en aio tänäkään vuonna tasata veroja. Toisekseen säästämme tällä hetkellä markkinoiden parasta korkoa maksavalle tilille ja 10 % ei mikään pysty maksamaan. Rahastoihin sun muihin en rahojani pistä, vain ja ainoastaan tileille. Oliko vielä muuta? Se tuli jo selväksi, että olen idiootti, sitä ei tarvitse toistaa.[/QUOTE]

Piti lukea osakkeisiin, ei rahastoihin

[QUOTE="a p";23517294]Edelleenkään en osakkeita aio ostaa. Se menee rahastoihin mikä menee, loput korkeakorkoisille tilille ja se riittää. Ihme lynkkaamista ja vittuilua sä koko ajan harrastat, mitä pahaa olen tehnyt sinulle? Katsos kun EDES me emme voi elää täysin ilman tuloja ;)[/QUOTE]

Elät niillä edellisen vuoden veronpalautuksilla.;)

[QUOTE="sama";23517272]Se on oma asiasi jos et halua toimia järkevästi.

Sulle sopiva vinkki: sano palkanlaskijalle että pidättää palkastasi sadan prosentin ennakonpidätyksen. Sillä tavalla saat ensi vuoden joulukuussa vieläkin suuremmat veronpalautukset.=)[/QUOTE]
Sinulla on kyllä joku ongelma, kun otat noin kauheat pultit jonkun toisen veronpalautusrahoista. Relaa välillä, niin on mukavampi elää.

[QUOTE="vieras";23517329]Sinulla on kyllä joku ongelma, kun otat noin kauheat pultit jonkun toisen veronpalautusrahoista. Relaa välillä, niin on mukavampi elää.[/QUOTE]

Mulle on ihan sama miten idiootit rahansa hassaavat, kunhan hyvää hyvyyttäni yritin neuvoa, mut ei tunnu oppi menevän perille.

[QUOTE="sama";23517355]Mulle on ihan sama miten idiootit rahansa hassaavat, kunhan hyvää hyvyyttäni yritin neuvoa, mut ei tunnu oppi menevän perille.[/QUOTE]

Sulla todellakin on joku ongelma tämän asian kanssa :D Ihanko hyvää hyvyyttäsi haukut minua ties monennenko kerran idiootiksi? Ihanko hyvää hyvyyttäsi vittuilet että laittaisin veroprossaksi 100 prosenttia? Meillä on todella erilaiset kuvat siitä kun neuvotaan hyvää hyvyttään. Jos me nelihenkinen perhe eletään 2000 eurolla ja säästetään tänäkin vuonna palautukset mukaan lukien semmonen 9000 euroa niin ihan turha koittaa rahanhassaajaksi haukkua.

Yhteistyössä