Meille syntyy 7,5 kiloinen poika..

Paljon teillä on ollut painoarviot? Miten teillä noin aikasin jo syn.tap.arvio? Minulla vasta helmikuun puolessa välissä ja la. on 7.3.

Meidän esikoisen painoarvio oli 28+5 oli 1230g ja syntyessään oli 3180g, tämän toisen painoarvio 28+5 oli 1357g.

Kirjoitin neuvolakortin kaikki painoarviot. Ja sit kaikki hävis tuhkatuuleen.

Niin siis

eka vauveli piti olla 2200-2400, pari pvää ennen synnytystä tehty arvio ja vauva oli 2985g

tokasta sanottiin, että tulee 3,5-3,7 kiloinen pieni vauveli, tuli 4025g

Tän kolmannen arvio oli 24+ viikolla 435g.

Mulla kans tänään oli äippäpoli käynti ja nyt viikkoja 36+0 ja vauva painaa 3500g.
Laskettuna päivänä 4.2 arvio on 4500g.
Lupasivat osastolle ottaa käynnistykseen 28.1..... ja sanoivat vaan, että kyllä se mahtuu tulemaan, vaikka ois yli 4 kilonen :kieh:
Ihme juttu KYSissä kun eivät otakuuleviin korviin, vaikka sanoin, että en yli 4 kilosta alakautta synnytä.

Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Mulla kans tänään oli äippäpoli käynti ja nyt viikkoja 36+0 ja vauva painaa 3500g.
Laskettuna päivänä 4.2 arvio on 4500g.
Lupasivat osastolle ottaa käynnistykseen 28.1..... ja sanoivat vaan, että kyllä se mahtuu tulemaan, vaikka ois yli 4 kilonen :kieh:
Ihme juttu KYSissä kun eivät otakuuleviin korviin, vaikka sanoin, että en yli 4 kilosta alakautta synnytä.

:hug:

Eka vauva oli pieni, alle kolmikiloinen. Toinen lähempänä neljää kiloa, isopäinen, ja synnytyksestä ei meinannut tulla mitään. Lopulta puolen tunnin ähkimisen jälkeen kätilö vetäisi imukupin esiin, mutta toinen avustaja tuli huoneeseen ja painamalla mun mahaa saatiin vauva ulos. Nyt mulla on jo todella iso maha eikä neuvolan tädin käsikopelolla lapsivettä ole kovinkaan paljon. Eli se todella on täyttä vauvaa toi vatsa!

Nykyiselle kuopukselle tuli siis synnytyksessä hermovaurio silmään ja nyt pelkään, että mitä vaurioita tälle on luvassa. Saa nähdä pääseekö tutkimuksiin, synnytykseen vielä pari kuukautta..

Iso hali ap:lle :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Kirjoitin neuvolakortin kaikki painoarviot. Ja sit kaikki hävis tuhkatuuleen.

Niin siis

eka vauveli piti olla 2200-2400, pari pvää ennen synnytystä tehty arvio ja vauva oli 2985g

tokasta sanottiin, että tulee 3,5-3,7 kiloinen pieni vauveli, tuli 4025g

Tän kolmannen arvio oli 24+ viikolla 435g.
Älähän nyt hätäile, ei se vauva välttämättä kasva liian isoksi kuitenkaan.
Tuo painoarvio kun voi heittää suuntaa jos toiseen.
Itse olin viidennen lapsen kohdalla ekassa ultrassa rv 20 ja arvio oli tuolloin 700g. Vauvasta tuli 4100g ja syntyi laskettuna päivänä. Ja sokeriarvot oli koholla ja ruokavaliolla olin.
Isoin meillä oli 4620g painava vauva ja senkin synnytys meni hyvin, mutta tietty jos on sanottu, että tietyn kokoinen ei mahdu, niin eipä se lantiontilavuuskaan siitä kasva.
Mutta tsemppiä.

mulla oli ekassa yksi arvo koholla!!! siis jos olisin mennyt tyksiin syynnyttämään arvot olisvat olleet ok mutta kun halusin alue sairaalaan arvoillani lähdettiin vuorokausi rasitukseen josta paukahti sitte insuliinit.. synnytys sairaala vaihtui ja tyksissä ultrasivat tiuhaan...

paino arvioita... viikolla 32+6 2,2 kg
viikolla 35+6 2,9-3,00kg
viikolla 37+6 3,6kg syntyi väkisin käynnistettynä 39+1 ja painoi
3690g

sitten tää meitin normi vauva eli pikkukakkonen jonka aikana tehostettu sokeri seuranta kaksi sokerirasitusta ja ainakin kolmeen otteeseen paastosokerit kävin otattamassa ei ongelmia...
pääsin synnytys tapa arvioon koska pelkäsin isoa vauvaa... lupa myönnettiin ja arvio tehtiin41+3 3,9-4,00kg
syntyio käynnistettynä 42+1 ja painoin huimat 4450kg ja sieltähän se tuli kuin ensimmäinenkin... isompi olisi sitten melkein jäänyt jo kiinni.... pojalla oli korvissa ruvet ylhäällä kun oli hieman ahdasta...

toivottavastui ottavat todesta tuon mahtumis ongelman ainahan on mahdollita ottaa yhteyttä pelkopoliin....
raskausdiapeetikon pahempi vihollinen on rasva-... koska mitä enemmän rasvaa ruoassa on sitä kauemmin sokeriarvot pysyvät ylhäällä... näin mulle ainakin selitettiin asiaa....

Yhteistyössä