Meille syntyy 7,5 kiloinen poika..

Heili Karjalasta

Aktiivinen jäsen
06.01.2006
10 581
0
36
Aivan varmasti. Minulla on vahvasti sellainen tunne.

Edellinenkin vauva oli iso, yli 4 kiloinen. Ja nyt sain tietää, että sokerirasituskokeessa oli ollu arvo koholla.. :headwall: voihan rähmä. :'( :'( :'(

Alkuperäinen kirjoittaja vinci:
herttinen sentään..ajattelin jo että tiedät varmasti!!
mullakin molemmat yli nelikilosia ja sokeriarvot oli hiukka koholla ja pienempi tuli tästä toisesta!!

:| Mulla oli jo tuon edellisen kanssa ongelmia synnytyksessä.. Häpyliitoksen murtuma ja pari muuta murtumaa siitä muistona..

Älä suotta masennu, mulla esikoinen oli 4,3kg ja tuore tulokas 4,2kg. Molemmissa raskauksissa yks arvo koholla sokerirasitukses ja pojat molemmat vielä yliaikasia =) Hyvää odotusta!

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
mullakin molemmat yli nelikilosia ja sokeriarvot oli hiukka koholla ja pienempi tuli tästä toisesta!!

:| Mulla oli jo tuon edellisen kanssa ongelmia synnytyksessä.. Häpyliitoksen murtuma ja pari muuta murtumaa siitä muistona..

ehottomasti pyyät sitte synnytystapakonsultointia!

:o

Kyllä se vauva voi silti olla vaikka pienenpi.
Minä olen saanut normaaleilla sokruilla 4.7kg:n vauvan ja sokerien ollessa koholla vain vajaa 4.5kg ja sitten vielä normaaleilla sokereilla yhden rääpäleen, 4kg.

Alkuperäinen kirjoittaja liplap:
Älä suotta masennu, mulla esikoinen oli 4,3kg ja tuore tulokas 4,2kg. Molemmissa raskauksissa yks arvo koholla sokerirasitukses ja pojat molemmat vielä yliaikasia =) Hyvää odotusta!

Kun tosiaan ei ton edellisen kans ees mitään ongelmia sokereissa ja nyt kun on niin pakostakin tulee varmasti jättiläisvauva.
:'(

Alkuperäinen kirjoittaja Siiri Kaarina:
Pyydä päästä ultraan ennen synnytystä että edes yrittävät varmistaa etukäteen mahtuuko se syntymään alakautta.

Joo siis meillä on tän kuun lopussa synnytystapa-arvio. Mutta..

Viimeksi mulla oli eka synnytyksestä KYS:istä paperit, joissa lukee selkeesti, että tietty alue lantiossa on niin ahdas, ettei yli 3,6 kiloista luultavasti mahdu synnyttämään alakautta.. Ne pyyhki takapuoltaan täällä EKKS:ssä sillä paperilla ja kehittivät itse omat arvionsa (väittivät vauvaa pienemmäksi mitä oli ja yrittivät lohdutella minua..) mahtuvuudesta ja laittoivat miut synnyttämään ton jättiläisen, sen verran tulivat vastaan että sain käynnistyksen ettei tarvinnu yliajalle antaa mennä.... Voin vaan kuvitella mitä nyt on luvassa...

Alkuperäinen kirjoittaja liplap:

Kun tosiaan ei ton edellisen kans ees mitään ongelmia sokereissa ja nyt kun on niin pakostakin tulee varmasti jättiläisvauva.
:'(

Ei tule :) Noudatat annettua ruokavaliota ja heität huolehtimisen sikseen! Sulla kun on tuo edellinen synnytys ollut noin hurja niin varmasti syynäävät tarkemmin vauvan kasvua ja itse pystyt siihen vaikuttamaan juuri tuolla dieetillä! :hug:

Pyydä päästä ultraan ennen synnytystä että edes yrittävät varmistaa etukäteen mahtuuko se syntymään alakautta.

Viimeksi mulla oli eka synnytyksestä KYS:istä paperit, joissa lukee selkeesti, että tietty alue lantiossa on niin ahdas, ettei yli 3,6 kiloista luultavasti mahdu synnyttämään alakautta.. Ne pyyhki takapuoltaan täällä EKKS:ssä sillä paperilla ja kehittivät itse omat arvionsa (väittivät vauvaa pienemmäksi mitä oli ja yrittivät lohdutella minua..) mahtuvuudesta ja laittoivat miut synnyttämään ton jättiläisen, sen verran tulivat vastaan että sain käynnistyksen ettei tarvinnu yliajalle antaa mennä.... Voin vaan kuvitella mitä nyt on luvassa...

mene kysiin synnyttämään. ehottomasti.

ja teiän oman sairaalan asiantuntijoille: :kieh: :kieh: :headwall: :headwall: |O |O |O |O

mulla keskimmäinen yli 4kg ja voi sitä pelon määrää kun laskin että jos se 200g kasvaa joka viikko niin tosiaan 40 viikkoon mennessä on jätti vauva. ja kun sit viä rasituksessa yksi arvo koholla ja lopuksi insuliinilla niin kyllä se pelotti.
eikä mua lohduttanu yhtään se että ultrassa sai käydä lopussa joka viikko ja paino arvio tehtiin.
niinhän se keskimmäisessäkin oli että "normaalia pienempi poika tulee" joka nyt sit vaan sattu oleen yli 4kg (synty 38+4) että jos ois menny rv 40-42 niin kivasti olis ehtiny kasvaan.
mä anoin ja ruikutin käynnistystä ja niinhän mä sen sit lopulta sain =)

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

mene kysiin synnyttämään. ehottomasti.

ja teiän oman sairaalan asiantuntijoille: :kieh: :kieh: :headwall: :headwall: |O |O |O |O

Oiskii niin helppoa. Pitäs muuttaa Kuopioon asumaan tai jotain.. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja jhksd:
Syä lisää sokuria...

Meinasinkii alottaa just sokurin syönnin. :whistle:
Elokuusta asti ollu karkitta, paitsi jouluna. Eikä ees paino oo kovin paljo noussu tän raskauden aikana...niinku edellisissä... revi siitä.. Ei sokrun syönnillä paljo väliä.

Sokuria on monessa muussakin syömingeissä ku karkeissa, että revippä ite...

Alkuperäinen kirjoittaja pömppis:
mulla keskimmäinen yli 4kg ja voi sitä pelon määrää kun laskin että jos se 200g kasvaa joka viikko niin tosiaan 40 viikkoon mennessä on jätti vauva. ja kun sit viä rasituksessa yksi arvo koholla ja lopuksi insuliinilla niin kyllä se pelotti.
eikä mua lohduttanu yhtään se että ultrassa sai käydä lopussa joka viikko ja paino arvio tehtiin.
niinhän se keskimmäisessäkin oli että "normaalia pienempi poika tulee" joka nyt sit vaan sattu oleen yli 4kg (synty 38+4) että jos ois menny rv 40-42 niin kivasti olis ehtiny kasvaan.

Minulle sanottiin täältä tylysti, että koska ei ole yliopistollinen sairaala niin käynnistyksiä ei tehdä ennen rv 40.. Mieluummin sit leikkaavat vauvan pihalle jos ei mahdu tulemaan.. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja jkdöfaduh:
Alkuperäinen kirjoittaja jhksd:
Syä lisää sokuria...

Meinasinkii alottaa just sokurin syönnin. :whistle:
Elokuusta asti ollu karkitta, paitsi jouluna. Eikä ees paino oo kovin paljo noussu tän raskauden aikana...niinku edellisissä... revi siitä.. Ei sokrun syönnillä paljo väliä.

Sokuria on monessa muussakin syömingeissä ku karkeissa, että revippä ite...

Kyllä on sokerit ja hiilihydraatit hallussa aikas hyvin. :whistle:

Tuo oli mun suuri pelkoni esikoista odottaessa: että tulee seitsemänkiloinen vauva. Mulla kun oli raskausdiabetes, ruokavalio vähän niin ja näin (kun kukaan ei kertonut mitä saa syödä ja mitä ei :o , vaikka olishan mun pitänyt pystyä päättelemään se ihan itsekin :ashamed: ), sf-mitta oli huima ja maha iso. No, esikoinen syntyi rv 40+5 ja oli 2855 g :D eli ei jättivauva todellakaan. Painoarvioultraa ennen mulle lupailtiin käynnistystä rv 38 jos on tarvis, muttei siis ollut. Jos olisin noudattanut ruokavaliota, esikoiseni olisi ollut raskausviikolla 40+5 syntynyt keskonen, saavutus kai sekin ;).

Toivottavasti sulle ei ihan 7,5-kiloista tulisi :/ . Ja jos tulee, niin sektiolla. Mutta on se kumma juttu, etteivät suostu käynnistämään ennen laskettua aikaa, onhan sektio kuitenkin suurempi riski kuin alatiesynnytys, paitsi poikkeustilanteissa.

Alkuperäinen kirjoittaja pömppis:

Minulle sanottiin täältä tylysti, että koska ei ole yliopistollinen sairaala niin käynnistyksiä ei tehdä ennen rv 40.. Mieluummin sit leikkaavat vauvan pihalle jos ei mahdu tulemaan.. :headwall:

huiiii!!! mä olisin sit ihan hermo raunio mullakin käynnistettiin rv 38+2 toisin eka se oli 38+4 minkä ne tais mulle säälistä antaa ku mä vaan intän ja intän.
ja vaikka ultrassa rv 37 oli meidän sokerivauva 2,9kg niin silti en uskonut että pitää paikkansa. no kyllä se lähellä oli kun mun luultu jätti vauva sit olikin 3,240g

Yhteistyössä