Meille riittää tavalline perhearki! miten se ei niin monelle riitä?

  • Viestiketjun aloittaja arkinautiskelija
  • Ensimmäinen viesti
arkinautiskelija
että pitää olla se kalenteri täynnä niitä viikonloppumenoja, kaupunkimatkoja, sukellusta, kiipeilyä, kampaajaa, ja kynsistudioita?
Meillä on "kalenterissa" pulkkamäkeä, luistelua, perheuintia ja koululaisen treenit ja esim. tänään saunavuoro ja uunimakkara ja perheleffa :)
Onneksi olemme löytäneet tämän olemisen sietämättömän keveyden ja alkanee sietää sitä.
Sitten on juhlaa jos 2-3x vuodessa pääsee miehen tai kaverin kanssa vaikka katsomaan lavakomiikkaa :)

Mites teillä?
 
no tuo on justiinsa sitä ihanaa perhe-arkea jota mieki arvostan yli kaiken ja josta mie imen itteeni energiaa. tosin miestä ei oo mutta ei se estä kaiken tuon tekemistä muksun kanssa.

joskus on ihana saaha aikaa vaan itelle esimerkiksi silleen että pääsee kaverin kanssa kahville ja kaupungille tai leffaan.
 
vieras
Kyllä minä parturis käyn ja lähes joka päivälle myös löytyy tekemistä lasten kanssa. Avoinkerho, perhekerho, liikuntakerho, muskari ja usein käydään uimassa, pulkkamäessä yms. noiden lisäksi siskoni ja hänen lasten kanssa. No omia menoja meillä ei kummallakaan kovin paljon ole, yleensä perheenä mennään jos johonkin mennään ja tyytyväisä ollaan.
 
Meillä tässä 2 iltaa sitten pohdittiin samaa. =)
Myö ollaan ihan onnellisia kun koko pesue lasketaan pulkkamäkeä puoli iltaa ja sitten mennään yhdessä saunomaan.
Miehen kanssa iltaisin katsellaan jotain yhdessä (2 iltaa sitten Disneyn Robin Hood, eilen Pokka Pitää-sarjaa) telsusta, pelataan jotain, tai ollaan muuten vaan.
Eilen ja tänään on suhteen romantiikan hetkiä kun anoppi katsoo tyttöä ja me hoidettiin/hoidetaan lehmät eilen/tänään. (Sen takia yhdessä, kun samalla suursiivotaan navettaa.) Minusta on ihana olla navetassa pari tuntia miehen kanssa kahden ja saadaan samalla hölpötellä kaikenlaista, ennemmin kun varattaisiin joku viiden tähden ravintola.
Kyl meille riittää, kuhan saadaan olla yhdessä. =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja arkinautiskelija:
että pitää olla se kalenteri täynnä niitä viikonloppumenoja, kaupunkimatkoja, sukellusta, kiipeilyä, kampaajaa, ja kynsistudioita?
Meillä on "kalenterissa" pulkkamäkeä, luistelua, perheuintia ja koululaisen treenit ja esim. tänään saunavuoro ja uunimakkara ja perheleffa :)
Onneksi olemme löytäneet tämän olemisen sietämättömän keveyden ja alkanee sietää sitä.
Sitten on juhlaa jos 2-3x vuodessa pääsee miehen tai kaverin kanssa vaikka katsomaan lavakomiikkaa :)

Mites teillä?

hyvä, tää on musta niin ku pitääkin! *taputtaa sulle käsiään*
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja nojoo avoista tai ei.:
Mitäs se teidän arki on sitten ku lapset on isoja? Käytkö yksin pulkkamäessä ja mutustat uunimakkaraa?
kyllä me miehen kanssa ollaan edelleen kiinnostuneita kulttuurista, politiikasta, tieteistä jne. Ja meidän nuorinkin on jo 5v joten ei tuo yhteinen ja lisääntyvä vapaa-aika ole edes kaukana. Don worry ihan varmasti saadaa aikamme kulumaan
:)
 
Kyllä meillekkin ihan tavallinen arki riittää.:) Mä en kans ymmärrä jos koko ajan ollaan menossa johonkin, miten sitä kerkeääkään! Joskus käydään kahdestaan jossain mutta enimmäkseen touhutaan lasten kans, ensi viikolla yksi lapsi lisää.:) Onhan sitä joka ilta aina kahdenkeskistäkin aikaa kun lapset menee nukkumaan.
 
Siis tää perhe-arki, koti-arki, tää on ihanaa. Aamupäivän lapioitiin pojan kanssa pihassa lunta, nyt nukkuu. Koululaisista toinen tuli just koulusta, toinen tulee pian, ja mies vähän myöhemmin, sit syödään. Esikoisella harkat, mutta muuten mietitään lähetäänkö illalla hiihtään, pulkkamäkeen tms.
 
anteeksi, mistä löytyy virallinen ja kenen tekemä määritelmä sille, mikä on tavallinen perhearki?? voisitko tarkentaa, mitä siihen saa kuulua ja mitä ei. kuuluuko siihen se, että me soitamme joka päivä lapsillemme flyygeliä: kuuluuko se teillä arkeen? kuuluuko siihen se, että lapset kuuntelevat klassista musiikkia autossa: kuuluuko se teillä? onko kaikki mitä teillä on, vain oikein?
 
vieras
No meidän perheen kalenteri on buukattu täyteen koko kevääksi.
Lähes jokaisen viikonlopun täyttää laskettelu-reissu, jossa olemma koko perhe, ja emme juurikaan tapaa muita kun oman perheen, toki siis ympärillä ihmisiä kokoajan.
Arkena sitten pelaillaan lasten kanssa lautapelejä ja käydään hiihtämässä ym. mutta tämä on meidän tyyli, en minä moiti myöskään muiden tyylejä.
 
Oon kade. Tuo oliski just ihanaa. Mutta meillä on suunnilleen pakko kalenteriin "varata" yhteinen perheaika, ihan sen takia kun miehen työ vie miten vie. Ja aina on iltapäivästä iltaan töissä, eli yhteisiä hetkiä perheen kanssa on vähän. Sitten hänellä taas olisi harrastuksen puolesta paljon menoja vapaa-aikana eli viikonloppuisin, joten jos haluan aikaa perheellemme, on siitä erikseen sovittava.

On kyllä oikeastaan aika surullista :'(
 
ap
ja mua ei siis hämää toisten erilaisuus, mutta joskus tulee semmoinen"nolo-olo" kun omat menot on tyyliä "perheuinti ja kotipitsa". Ja on mulla 1 kaveri sanonutkin, että miten mä en enää tee mitään? siis toisin sanoen juhli, matkusta ja mene itsekseen. Kun en vaan halua, tämä on ihanaa aikaa näin :)
Ehkä 10vuoden päästä istun kauneussalongeissa ja lentokoneissa, nyt näin ja ihanaa on!
 
Gluteus maximus
Minä tykkää reissata ja matkustaa ja tehdä niitä viikonloppu matkoja. En ole ollekaan kotona viihtyvää tyyppiä, vaan vapaapäivinäkin viuhdon ympäriinsä. Olen aina ollut menevää tyyppiä ja vanhempani olivat / ovat myös samanlaisia, joten ei omena kauas puusta putoa. Me kyllä ollaan pulkkamäessä ja tehdään perheen kesken kaikkea, mutta niitä ehtii tehdä viikolla töiden ja muiden jälkeen. Minulla 3-vuorotyö ja tykkään viettää vapaapäivät muuten kuin pyykkäämäällä ja siivoten joten pysyttelen pois kotoa mieluiten.
 

Yhteistyössä