Alkuperäinen kirjoittaja hohohohohooo:Alkuperäinen kirjoittaja mamma:Alkuperäinen kirjoittaja ääliö:Alkuperäinen kirjoittaja mamma:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mä:ilmoituksen tekijä on pyytänyt että ei paljasteta. meillä teki kouluterveydenhoitaja koska lapsi ylipainoinen (n.15kg) sossu kertoi kuka on tehnyt ja ihmetteli vähän asiaa.. ei ollut ihan perusteita ilmoitukseen tuolla syyllä..
Jos sinä pahoinpitelet lastasi ruokkimalla tämän sairaaksi siis tuollaiseen ylipainoon niin onhan se lastensuojelullinen asia.
Joo, näin mustakin, 15 kiloa lapsella on äärimmäisen paljon, ja tällaisiin asioihin nykyaikana on puututtava. Toiset vaan eivät ymmärrä millaista lapsen pahoinpitelyä lapsen lihottaminen on..=/
Samaa mieltä!
Äidit vaan "lellivät" lastansa ja tuovat rasvasia ruokia ja herkkuja eteen!
Inhottaa!
Lellimisestä tuskin täysin voidaan puhua, tai mulle ainakin tulee lellimisestä mieleen lapsen hemmottelu. Omaa selkärangattomuutta se on, ja vastuuttomuutta vanhemmuudessa. Annetaan pikku villelle jäätelö, niin sitten villeä hymyilyttää, ja äiti on maaaaailman paras äiti. Ei haittaa, vaikka äiti ei saa muualta minkäälaista hyväksyntää tai arvostusta, koska aina voi lahjoa omat lapset ihannoimaan ja palvomaan!
Minä olin ylipainonen, koska päivisin vanhempien ollessa töissä kävin viikkorahoillani ostamassa herkkuja kaupasta. Ei minua kukaan lellinyt. Viikkorahat tienasin tekemällä pieniä kotitöitä ja ne rahat tuhlasin karkkiin, pullaan yms... Olin silloin 10 vuotias. Oliko siis syy vanhempieni, että herkuttelin heidän tietämättään?!
No tuskin syyllisiä, mutta kyllähän vanhempien tehtävä on miettiä miksi lapsi on ylipainoinen. Ja varmaan pian olisi selvinnyt mihin viikkorahasi kannoit :hug: