Meille ei kai tule joulua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Jouluun reilu viikko, eikä meillä ole tehty mitään. Kaikki yritykseni on menneet pieleen, viimeksi miehen piti tehdä siivous ja lähdin lasten kanssa evakkoon, mutta eipä tuo ollutkaan kovin tarkka siivous. sohvan aluset yms täynnä pölyä...
Ja sen takia mies lupasi tehdä joulusiivouksen, kun pilasi edellisen yritykseni. SAin siis lapsille hoitaja, ja juuri kun he olivat lähdössä pihasta mies tuli kotiin, eikä antanut lasten lähteä.
Tänään miehen piti olla kotona, että saan laitettua joulukuntoon paikat. JA mitä vielä, aamulla lähti "käymään" työmaalla, ja sitten ilmoitti, että onkin koko päivän töissä. Just.
Lasten kanssa en saa tehtyä, kun tuo 1v roikkuu lahkeessa lähes koko ajan jos yritän jotain tehdä. Eikä päiväuni aikaan ehdi paljoa tekemään, kun tuo nukkuu vain noin puolen tunnit unet päivällä.
Joulumieli on kadoksissa kokonaan, ja tämä on mulle jotain uutta. Yleensä ensimmäisiä joulukoristeita laitan jo hyvissä ajoin marraskuun puolella, nyt meillä mikään ei muistuta siitä, että kohta on joulu.

Mistä mä löydän joulumielen ja innon laittaa jolua? Kun Tuntuu, että kaikki yritykset menevät p*skaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Jouluun reilu viikko, eikä meillä ole tehty mitään. Kaikki yritykseni on menneet pieleen, viimeksi miehen piti tehdä siivous ja lähdin lasten kanssa evakkoon, mutta eipä tuo ollutkaan kovin tarkka siivous. sohvan aluset yms täynnä pölyä...
Ja sen takia mies lupasi tehdä joulusiivouksen, kun pilasi edellisen yritykseni. SAin siis lapsille hoitaja, ja juuri kun he olivat lähdössä pihasta mies tuli kotiin, eikä antanut lasten lähteä.
Tänään miehen piti olla kotona, että saan laitettua joulukuntoon paikat. JA mitä vielä, aamulla lähti "käymään" työmaalla, ja sitten ilmoitti, että onkin koko päivän töissä. Just.
Lasten kanssa en saa tehtyä, kun tuo 1v roikkuu lahkeessa lähes koko ajan jos yritän jotain tehdä. Eikä päiväuni aikaan ehdi paljoa tekemään, kun tuo nukkuu vain noin puolen tunnit unet päivällä.
Joulumieli on kadoksissa kokonaan, ja tämä on mulle jotain uutta. Yleensä ensimmäisiä joulukoristeita laitan jo hyvissä ajoin marraskuun puolella, nyt meillä mikään ei muistuta siitä, että kohta on joulu.

Mistä mä löydän joulumielen ja innon laittaa jolua? Kun Tuntuu, että kaikki yritykset menevät p*skaksi.

:hug: Ei taida tulla meillekään. Siivoamisesta ei tule mitään kun 1v seuraa kokoajan repien kaiken alas |O Tästä ei tuu valmista ei :headwall:

Mä oon hoitanut homman niin että tulee siivojaa viikko ennen joulua ja tekee suursiivouksen. Ollaan evakossa lasten kanssa sit se päivä. Sit voi taas rauhassa laittaa joulua ja riittää kun hieman imuroi ja siistii paikat aatonaattona. Ei pukkaa turhaa stressiä eikä se niin kallista ole, 30?/tunti, kestää n 5-6h ja siitä saa vielä 60% kotitalousvähennystä!

Mä laitan valot pois, raivaan olohuoneen pöydän ja laitan kynttilöitä palamaan pöydälle niin johan on jouluista.
1,5 kk:n ikäinen vauva pitää huolen siitä, että mitään muuta en ehdi tehdä, koska nukkuu erittäin pätkissä ja päivä on yhtä nukuttamista. 4-vuotias lisäksi levittelee tavaroita, minkä ehtii.
No, vauvan kanssa on onneksi päässyt jouluostoksille, joten lahjat on ostettu ja paketoitu.
Ajatellaan niin, että lapset haluaa varmaankin ennemmin, että äiti on jouluna hyvällä tuulella kuin että koti on tiptop. Mä yritän ajatella, että ens vuonna sit. Tai sitä seuraavana...

Pienten lasten vanhempien täytyy vaan sopeutua kuules siihen, että tää on nyt tätä, eikä mitään saa tehtyä. Joulu tulee, yllätys-yllätys, ihan taatusti, olipa sohvan takana pölyä tai ei. Kaupasta saa ihan hyvät jouluruuat, ikkunoita on turha pestä vuoden pimeimpään aikaan ja (sähkö)kynttilävalaistuksessa villakoirat saa nukkua rauhassa. Eiköhän tärkeintä ole kuitenkin, että pyhinä hieman rauhoittuu ja viettää mukavaa aikaa perheen kesken!

Kukaan ei huomaa jos noissa valmisteluhommissa vähän laistat. Eikä kenenkään tarvi sitä edes tietää!

Jos joku oikeesti sulle väittää, että on kaiken tehnyt tiptop-kuntoon keskenään pienten lasten keskellä, niin taatusti jättää kertomatta, että äitinsä paistoi piparit, isänsä kaitsi lapsia ja hän itse joi glögit sillä aikaa kun miehen arpajaisvoittona tulllut siivooja siivosi talon.

Mä en harrasta joulusiivouksia. B)
Lykkään valot (mies laittaa pihalle ja mä sisälle.), tuunaan kuusen. Shopataan jouluruoat, kokataan. Ja täts it.
Turhaa värkätä itselle stressiä. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon hoitanut homman niin että tulee siivojaa viikko ennen joulua ja tekee suursiivouksen. Ollaan evakossa lasten kanssa sit se päivä. Sit voi taas rauhassa laittaa joulua ja riittää kun hieman imuroi ja siistii paikat aatonaattona. Ei pukkaa turhaa stressiä eikä se niin kallista ole, 30?/tunti, kestää n 5-6h ja siitä saa vielä 60% kotitalousvähennystä!

vai ei oo kallista!! Toki siivojat palkkansa ansaitsee, mutta en mä vaan voisi laittaa ton verran rahaa siivoukseen ja tuskin meidän huusholliin voisi tehdä tunnissa suursiivousta niin kylläpä tulisi melko kalliiksi!

mikä teidän pitää niinku saada "valmiiks"? miks pitää olla siivottu just jouluksi? kannattaako stressata jouluruuilla, kun voi ostaa valmistakin ja käyttää senkin ajan lapsen kanssa olemiseen?

ehkä mä olen tyhmä, kun annan myös suvun vaikuttaa muhun ja stressaan siivousta senkin takia enemmän... PAri sukulaista on todella siistejä ihmisä, ja kun he käyvät meillä, stressaannun, koska meillä ei ole läheskään yhtä siistiä kuin heillä... Ja sitten olen entistäkin saamattomampi..

Mä olen kokeillut tätä, ja sillä kertaa toimi: Annoin lapsille nihkeet rätit käteen, siis melkein kuivat. Laitoin joululaulut soimaan ja kerroin et nyt joulusiivotaan. Lupasin siivouksen jälkeen yllätyksen. Sillä aikaa kun lapset "auttoivat" siivouksessa eli pyyhkivät ovia ja ties mitä liinoillaan, sain imuroitua ja pyyhkästyä par likasinta pintaa. Pesukoneet pyörimään ja puhdistusaineet vessapönttöön niin tuntuu ahkeralta. Välillä huikkasin lapsille kehuja ja raivasin parit rojukasat. Yllätys oli se, että laitoin lapsille dvd:n pyörimään ja pillimehut käteen ja jatkoin itse keittön raivausta. Lopuksi kämppä oli ihan okei, perussiisti ja pesuaineen tuoksu loi kuvaa siistimmästäkin huushollista. Mä oon aiemmin hermoillu, kun en oo saanut lapsilta "rauhassa" siivota. Nyt päätin, et antaa olla. En jaksa stressata. Muistellaan vaan marttojen sanontaa :Joulusiivoa komerot, jos aiot viettää joulusi siellä!

No hyvänen aika, miten niin mies ei päästänyt lapsia lähtemään? Mikä sitä oikein vaivaa? Oletko sä kertonut että haluat panna paikat kuntoon? En suosittele jatkuvaa pikku jankutusta, vaan kunnon järkevää keskustelua.

Mä oon onneks saanu jo suurimman osan tehtyä.Tänään Sampopankki oli sit keksiny ottaa tililtäni opintolainan lainanlyhennykset ja tilille jäi kaikki 37cent rahaa...Hyvin lähti joulufiilikset lyhennyksen mukana.

Niin ja lainanlyh.ois pitäny alkaa vasta vuoden päästä,mut sampopankki otti jo nyt :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Ellu-80-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

vai ei oo kallista!! Toki siivojat palkkansa ansaitsee, mutta en mä vaan voisi laittaa ton verran rahaa siivoukseen ja tuskin meidän huusholliin voisi tehdä tunnissa suursiivousta niin kylläpä tulisi melko kalliiksi!

Maksettavaksi jää noin 70-80? ei ole kuule hinta eikä mikään jos sillä saa stressin poistettua eikä tartte riidellä siitä kumpi siivoaa ja milloin. Joulu on muutenkin niin kallis että tollanen 80? ei tunnu enää missään siinä konkurssissa!

Alkuperäinen kirjoittaja kokeillaan:
Mä olen kokeillut tätä, ja sillä kertaa toimi: Annoin lapsille nihkeet rätit käteen, siis melkein kuivat. Laitoin joululaulut soimaan ja kerroin et nyt joulusiivotaan. Lupasin siivouksen jälkeen yllätyksen. Sillä aikaa kun lapset "auttoivat" siivouksessa eli pyyhkivät ovia ja ties mitä liinoillaan, sain imuroitua ja pyyhkästyä par likasinta pintaa. Pesukoneet pyörimään ja puhdistusaineet vessapönttöön niin tuntuu ahkeralta. Välillä huikkasin lapsille kehuja ja raivasin parit rojukasat. Yllätys oli se, että laitoin lapsille dvd:n pyörimään ja pillimehut käteen ja jatkoin itse keittön raivausta. Lopuksi kämppä oli ihan okei, perussiisti ja pesuaineen tuoksu loi kuvaa siistimmästäkin huushollista. Mä oon aiemmin hermoillu, kun en oo saanut lapsilta "rauhassa" siivota. Nyt päätin, et antaa olla. En jaksa stressata. Muistellaan vaan marttojen sanontaa :Joulusiivoa komerot, jos aiot viettää joulusi siellä!

Toiset ne osaa! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Mä oon onneks saanu jo suurimman osan tehtyä.Tänään Sampopankki oli sit keksiny ottaa tililtäni opintolainan lainanlyhennykset ja tilille jäi kaikki 37cent rahaa...Hyvin lähti joulufiilikset lyhennyksen mukana.

Niin ja lainanlyh.ois pitäny alkaa vasta vuoden päästä,mut sampopankki otti jo nyt :headwall:

Ne otti varmaan vaan korot... nehän tulee 2kertaa vuodes kesä ja joulukuussa....

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mikä teidän pitää niinku saada "valmiiks"? miks pitää olla siivottu just jouluksi? kannattaako stressata jouluruuilla, kun voi ostaa valmistakin ja käyttää senkin ajan lapsen kanssa olemiseen?

Katsos, mä ainakin haluan luoda lapsilleni perinteitä. Ihania muistoja minullakin lapsuudesta- tehtiin joulusiivous, laitettiin koti kauniiksi, leivottiin, tehtiin jouluruokia. YHDESSÄ.

Mä en tahdo syödä valmisruokia enkä viettää joulua likaisessa huushollissa ja haluan tarjota lapsilleni hyviä leivonnaisia. Ei Saarioisilla voi luoda perinteitä...

Itse laittaminen on tärkeää yhdessäoloa lapsille, ei siitä toki stressiä tule ottaa vaan vaikka vähäsen, mutta kuitenkin.

kumpi vaihtoehto houkuttelee enemmän:
a) koti putsattu ja puunattu lattiasta kattoon, koristeet ja kattaus vimpan päälle, ruuat tehty alusta loppuun itse ja kuusi suoraan sisustuslehden sivuilta. kaiken kruunaa toistensa tukassa roikkuva, hampaita kiristelevä ja raivoisasti karjuva perhe, pinnat kireänä ja äiti pimeässä vaatehuoneessa itkemässä.

b) pölyä sohvan alla, ikkunassa sormenjälkiä, parvekkeelle unohtunut roskapussi, pöydässä kaupan laatikot suoraan rasiasta, muutama kynttilä palamassa ja kulhollinen joulukarkkeja olkkarin pöydällä. isi ja äiti halaavat toisiaan ja vauva rutistelee kuusesta irronnutta palloa. lasten nukahdettua voi lämmittää kupit glögiä ja halia vähän lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:

Ne otti varmaan vaan korot... nehän tulee 2kertaa vuodes kesä ja joulukuussa....

Korot makso kela ja pankki tosiaan veti tililtä sit kaikki lainan lyhennykseen.Lompakkoon jäi sit 2,7e...onneks on pakastimessa ruokaa valmiina

Tosiaan tosta mun jutusta sai ihan liian ahkeran kuvan... Heh! Idea oli siis et lapset pyörii jaloissa "auttamassa" ja kun pesuaine tuoksuu talossa (se lavuaariin ruiskutettu), tuntuu siivotulta. Lisäksi olen takonut itselleni päähän, et jos sukulaiset tulee arvostelemaan meidän huushollin siisteyttä tai siis sotkuisuutta, isken niille imurin ja rätin kouraan.

Yhteistyössä