[QUOTE="emäntä";28333289]En ole koskaan kuullut, ettei lapsille anneta kahta lämmintä ateriaa päivässä
kuulostaa jotenkin aneemiselta.. Tottakai jokaisessa perheessä on omat sääntönsä ja tapansa, mutta mielestäni kasvava lapsi tarvitsisi kaksi lämmintä ateriaa päivässä.[/QUOTE]
Mulle yritettiin aikoinaan tehdä päivähoidon/koulun jälkeen toinen lämmin ateria, mutta en kuulemma suostunut syömään semmosta. Aikansa yritettyään äitee luovutti ja sen jälkeen en oo syönyt kuin yhden lämpimän aterian päivässä.
Poikaystävän lapset on tottuneet kahteen lämpimään ateriaan ainakin arkisin ja nyt kun meille on tulossa yhteinen lapsi ja ollaan muuttamassa yhteen, pitänee vanhempia lapsia varten varmaan vääntää jotain lämmintä purtavaa myös iltapäivällä. Tosin poikaystävä saa kyllä ainakin aluksi hoitaa lastensa ruokkimisen itse, paitsi jos he suostuvat syömään koulun jälkeen samaa safkaa, mitä itse olen tehnyt päivällä.
Sitten kun vauva alkaa syödä kiinteitä ja myöhemmin kunnon ruokaa, hälle tarvii kehittää varmaan ne pari lämmintä ateriaa kans, vaikka itse söisin vain yhden lämpimän aterian per päivä. Onneksi myöhemmin yksi lämmin ateria tarjotaan päivähoitopaikassa, oli se sitten päiväkoti tai perhepäivähoitopaikka. Tykkään kyllä ruuanlaitosta, mutta en niin paljoa, että jaksaisin/haluaisin asua keittiössä niin montaa tuntia päivässä kuin mitä kahden lämpimän aterian laittaminen vaatii.