Meillä on pieni prinsessa =)

:heart: :heart: :heart:

Maanantai-aamuna 26.11 klo 08.54 syntyi meidän perheen jatkoksi pieni tummatukkainen prinsessa. Pikkusiskosta iloitsevat myös Neiti Näpsä 8.v ja Jäppinen 3.v. sekä isyyslomaa viettävä iskä.
Tyttö painoi syntyessään 3410g ja oli 49 cm pitkä.

Synnytys oli nopea ja raju, joten olosuhteisiin nähden kaikki voimme aivan loistavasti! Eilen iltapäivällä kotiuduttiin sairaalasta ja nyt täällä opetellaan tätä maidontuoksuista vauvaperheen arkea.

Synnytys kesti 4 tuntia. 5 aikaan maanantai-aamuna heräsin napakkaan supistukseen. 6 jäljestä lähdettiin ajelemaan sairaalaan (60km päähän) , kun supistuksia tuli jo muutaman minuutin välein. Sairaalassa minut kellistettiin saman tien ja tutkittiin. Kohdunsuu oli auki jo 7cm. Ja kiireesti saliin. Kello oli tuolloin n.7.40. Salissa pyysin heti spinaali-puudutusta, koska ilokaasusta ei paljoa apua ollut. Lääkäri tulikin pian paikalle ja tutki tilanteen, mutta olin jo lähes täysin auki ja kaikki puudutukset jäi saamatta. Lääkäri puhkaisi vain kalvot, koska vesi ei ollut vielä tullut. Ja vähän ajan päästä tästä, 4 minuutin ponnistuksen jälkeen oli tyttö maailmassa klo 8.54. Salissa ei siis kovin kauaa keretty olemaan, reilu tunti vain. Epparia ei keretty leikata, mutta muutama tikki sinne sitten ommeltiin jälkeen päin.

Tämmöinen oli meidän synnytystarinamme tällä kertaa. Tästä alkaa nyt arki 3 lapsen äitinä. Ihanaa on, olen ihan onnesta mykkyrällä!! :heart: :)

:heart: :heart: :heart:
 
vieras
Onnea! Mulla ei myöskään ollut mitään puudutuksia, neiti on 3viikkoa, mutta olin kyllä sitä mieltä että tuntui aika reippaasti siltä että koko alapää meni atomeiksi. Kiitos seuraava kerta jos tulee, niin vähintään se puudutus joka laitetaan kun epparia leikataan ei enää atomeja.
 

Yhteistyössä