Meillä on kotona vesivahinko... mitenköhän kauan kestää vakuutusyhtiössä, että tekevät päätöksen meneekö vakuutuksesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ystävälläni meni 8 viikkoa, että tuli kielteinen päätös ettei korvata. Sitä ennen ei saanut koskea mihinkään, mikä oli outoa jos se vesi valui kokoajan:/

Kyseessä Tapiola. Heidän sivuillaan lukee näin: "Vesi- ja vuotovahinkojen korjaaminen on aloitettava mahdollisimman pian vahingon havaitsemisesta. Näin voidaan estää ja rajoittaa lisävahinkoja sekä pelastaa vahingoittumatonta omaisuutta." Ja nyt sitten vaan odotellaan että ottavat yhteyttä meneekö vakuutukseen (ja tehdään mahdollisimman laajat korjaukset) vai pitääkö itse maksaa (jolloin mietitään mihin on varaa)... huh.

No soita sinne ja kysy neuvoa. Riippuu tosi paljon vakuutusyhtiöstä. Mun kotivakuutus on op pohjolassa ja siellä kesti varkaus asiassa päätös noin 2kk. Ja tapaturmavakuutus mulle ja lapsille on Ifissä ( liiton kautta mulle ja lapset siinä sivussa halvalla). Tytön tapaturman korvasivat puhelin soitolla seuraavana päivänä, siis rahat oli jo tilillä. Että onhan noita eroja...

Appivanhemmilla meni tosi nopeasti päätös tuli alle kahdessa viikossa, lähivakuutus kai heillä. Meni vakuutukseen. Soita Tapiolaan ja kysy, turha sitä remonttia on seisottaa.

[QUOTE="vieras";24822924]Kuivatushommat nyt kannattaa tehdä joka tapauksessa, maksoi jutun kuka tahansa ja mahdollisimman äkkiä.[/QUOTE]

Ei ole vara tehdä perusteellista remppaa, jos itse joutuu maksamaan... tällöin joutuu miettimään missä säästää ja miten kuivataan (halvalla vai oikeita koneita ja tapoja käyttäen). P**seestä, mutta totta kun on köyhä.

Ei ole vara tehdä perusteellista remppaa, jos itse joutuu maksamaan... tällöin joutuu miettimään missä säästää ja miten kuivataan (halvalla vai oikeita koneita ja tapoja käyttäen). P**seestä, mutta totta kun on köyhä.

Kuivatus kannattaa tehdä hyvin ja oikein. Se vasta tulee kalliiksi, kun jotain jää muhimaan ja joutuu tekemään oikein jättirempan sitten myöhemmin, kun säästänyt väärässä jutussa.

Kyllä meillä alko homma heti! Vesivaraaja hajosi ja omakotitalossa siis vakuutus äkillisen tulvan ja vesivahingon varalle. Heti kävi vakuutusyhtiön yhteistyömies arvioimassa tilanteen ja sit soitettiin työmiehet tuomaan kuvurit ja reilu pari viikkoa meni kuivatessa. Sit sillä aikaa se tyyppi joka kävi tilanteen tarkastaan lähetti meille ja vakuutusyhtiölle raportit tilanteesta ja sen mukaan saatiin sit korvaussumma joka otettiin rahana kun ite tehtiin remppa, lukuun ottamatta putkitöitä jotka uusi lämminvesivaraaja vaati. Varaaja jouduttiin maksamaan itse. Mut siis n. 6000e remontista maksoimme 1000e itse.

If siis meillä vakuutusyhtiönä ja pari vuotta sitten kävi toi homma.

[QUOTE="vieras";24823068]Kuivatus kannattaa tehdä hyvin ja oikein. Se vasta tulee kalliiksi, kun jotain jää muhimaan ja joutuu tekemään oikein jättirempan sitten myöhemmin, kun säästänyt väärässä jutussa.[/QUOTE]

Toki tuon tiedän, mutta milläs teet jos ei ole rahaa jolla maksaa kaikki mahdolliset jutut. Silloin on pakko jättää jotain tekemättä tai tehdä korvaavia juttuja. :(

Meillä tapiola ja kosteusvahinko oli vuosi sitten. Kartoittaja kävi melko nopsaan ja tuumasi että kannattaa itse olla lapsellisen kiinnostunut kyselemään tapiolasta että missä mennään. Soiteltiin ja pommiteltiin niin hommaan tuli vauhtia sen vuoksi.
Kesti n. kuukauden niin saatin myönteinen päätös ja alettiin purkaa lattiaa. Meillä ei tarvinnu kuivattaa oli sen verta pieni vahinko. Kartoittaja kun kävi ja tuumasi että kuivatusta ei tarvita, jos olis tarvinnu sen olis saanu aloittaa heti.

Minkälaisesta vesivahingosta on kyse? Mistä johtui?

Jos on kyse isosta vesivahingosta, se täytyy korjata kunnolla tai muuten korjauksesta ei ole mitään hyötyä, jos jonnekin jää kosteutta muhimaan. Jos ei ole rahaa, täytyy miettiä, mistä sitä rahaa saisi! Ei siinä ole muuta vaihtoehtoa.

On iso vahinko. Menee keittiön, olohuoneen, ruokailutilan ja yhden makuuhuoneen lattiat ja väliseinät uusiksi, myös kalusteita eli makuuhuoneen vaatekaapit, keittiön kalusteet ja eteisen vaatekaappi... Vettä imeytyny myös lattiaan, joten kuivaus onkin hieman isompi urakka... ja maksaa arviolta yhteensä 15000e, jos kaiken tekee. :(

Meillä tuli (suullinen) päätös Pohjolasta parissa päivässä. Meilläkin astianpesukone levahti (vaikka hanat oli kiinni!!!) ja vettä tulvi lattialle. Betonit piti kuivattaa ja me muutettiin evakkoon (vakuutusyhtiö maksoi!) siksi aikaa.

Nyt riippuu korvaus varmaan kahdesta asiasta. A oliko kone kytketty oikein ja vakuutuksen laajuudesta. ( ja myös siitä, oliko kone jäetty yksin käymään ) Jos laaja vakuutus niin korvannee joka tapauksessa. Noissa rempoissa ette varmaan voi oikein tinkiä, paitsi uusissa materaaleissa. Nyt soitat vakuutusyhtiöön ja kysyt, voiko kuivauksen jo aloittaa. Homeitiöt sillä jo alkaa muhua kun odottelette.

Meillä tuo tulvasuoja ainakin apk:ssa pakololinen vakuutuksen kannalta ja jos se käy yksin ilman valvontaa tai vesihana on jäänyt päälle niin voi olla kyl tosi nihkeetä saada korvaus asiasta.. Se ei varsinaisesti vahinko vaan varomattomuutta. En tiedä si jos on kone yöllä esim. käynnissä ja porukka nukkumassa mut ite en kyl jättäs. Jotenki herätti toi vesivaraajan poksahtaminen ja onneksi olin sillon raskaana ja kävin usein vessassa yöllä ettei vesi levinnyt keittiöön tuolta kodinhoitohuoneesta.

Juu tuo tulva-alusta on meilläkin. Sanoivat uutta konetta ostaessa, että ilman sitä vakuutus ei korvaa ja siksipä se meillä onkin vaikka ärsyttää kun sen reunan alle kertyy likaa

[QUOTE="hmmm";24823588]Juu tuo tulva-alusta on meilläkin. Sanoivat uutta konetta ostaessa, että ilman sitä vakuutus ei korvaa ja siksipä se meillä onkin vaikka ärsyttää kun sen reunan alle kertyy likaa[/QUOTE]

Tuo tulva-alusta on ihan selkeästi vähän siivoavien miesten suunnittelema juttu. :D Kukaan, joka siivoa enemmän, ei keksi tuollaista idioottimaista tarrahommaa, joka kerää kaiken töhnän itseensä. (eikä auta vaikka sitä tarraa ei liimaiskaan kiinni...)

Yhteistyössä