Meillä on ihan pirun typerän mallinen olohuone..

Innostuin vaihtaa järjestystä ja vaihda se nyt sit huoneeseen joka on pitempi kun mitä on leveä ja joka seinässä on reikää tai ikkunaa..Sit kun omistaa mm. ison divaanisohvan niin ei tästä saa hyvää tekemälläkään..

Jos sohva ja tv on pitkittäin vastakkain, on välimatka liian pitkä ja huone näyttää puolityhjältä koko ajan eikä esim. pöytää voi laittaa keskelle huonetta, jos taas laittaa leveys suunnassa ne vastakkain, tulee tila ahtaan näköiseksi ja pääty seinä näyttää kamalan paljaalta..

Voi argh sentää, mä tarvitsen uusia huonekaluja..
 
No ennemmin vaikka ne vinot seinät kun rikkonaiset.. :D Mä nyt jonkinlaisen järjestyksen tähän sain, lapsille ja koiralle jäi mukava tila missä leikkiä ja olla, mut aina vaan tää sohva ja tv asetelma tökkii..Tv on nyt osittain ikkunan edessä koska meillä on yhdellä seinällä kaksi isoa ikkunaa..

En enää ikinä osta tälläistä sohvaa, paremmin esim. 3:n istuttavaa ja kahden istuttavaa tai 3n istuttavaa ja kahta nojatuolia saa pyöriteltyä tälläisessä tilassa kun tätä pari metristä divaania, mekanismit kun vaatii tilansa..
 
Laita kuvaa, jos joku osaisi vinkata vaihtoehtoista järjestystä. Mä olen saanut ainakin täältä hyviä vinkkejä vanhaan kämppään, kun siellä oli kans ihan mahdottoman hankalan mallinen olohuone.
En mä kehtaa kun saan kamalat haukut siitä kuinka tyylitöntä meillä on ja oikein wt kämppä ja ja ja ja ja..En nyt millään jaksais ottaa sitä jaskaa niskaani..
 
No tähän tää nyt tyssäs...Tuo pikkuikkunan verho lähtee lätkii samantien kun löydän siihen toisen, se on ihan kammottava..Mietin siihen pikkuikkuna seinälle et jos joku kynttelikkö istuis siihen et sais huomion pois siitä ikkunasta?

Matto oli tuohon päätyyn ihan liikaa, ainakin se mitä mä siihen tarjottelin joten jätin kokonaa maton laittamatta..

 
fdbdbdfb
Mä en tajua asuntoja, joiden huoneiden nurkat on jotain muuta kuin 90 asteen kulmia. Tulee vaan hukkatilaa, vaikka olisi muuten miten "kivan" tai "erikoisen" näköistä tahansa.
Mulla kanssa tyhmä pohjaratkaisu, "olohuone" on enemmänkin kuin vanhanajan alkovi, suorakaiteen muotoinen syvennys käytävällä, jonka toisessa päässä on keittokomero ja toisessa päässä ulko-ovi. Sisusta nyt sitä sitten, kun ei ole yhtään ehjää seinää koko huoneessa, kun on tosiaan vaan sellainen syvennys käytävällä se "huone".
 
Sohvaseinällä on iso taulu joka on samaa sarjaa toisen taulun kanssa joka on sohvan jälkeisen oven vieressä, sillä seinällä on myös kaksi kynttelikköä oven kummankin puolin.

Aiemmin tv oli tuon pikkuikkunan alla, sen vieressä lasiovinen kirjahylly ja sohva oli tuosta kuvasta katsottuna oikealla, sillä seinällä jonka vierestä kuva on otettu.
 
"vieras"
tuon sohva ei vissiin oo purettavissa ja kasattavissa toisinpäin, niin että divaaniosa ois seinää vasten?

tv:n vois ehkä laittaa myös kulmaan niin tuo kuvaputki jäis 'piiloon' eikä olis ikkunan edessä.

riepun idea tauluista oli hyvä. tai sitten joku muu systeemi, esim pitkä lattiaan ulottuva verho tuon pikku-ikkunan eteen, jotta tulis korkeutta tilalle.
 

Yhteistyössä