Meillä menee 24 litraa cokista viikossa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Koska toi pullo on 2 litraa ja tollasessa on 6 pulloa. 2 x 6 = 12. Niitä menee 2 viikossa ja 2 x 12 = 24. Mä juon ite noin litran joka päivä ja tytöt kittaa yli sen mut nykyään kun ei kaikki enää asu yhdessä niin ne ei ole koko ajan juomassa sitä. Juodaan lidlin zeroa ja ei tuu kaloreita ja se on hinnaltaan ja maultaan paras suhde. Tulis liian kalliiks ostaa aitoa cokista tai pepsimaxia.
 
Sitä sanotaan riippuvuudeksi.
Itse juon todella harvoin colajuomia, toki kahvia senkin edestä sitten. Hyi, mä en ymmärrä, miten muut saattavat vetää colaa niin paljon, kun se tekee hampaillekin niin huonoa. Ja muutenkin epäterveellistä, lihottavaa, koukuttavaa...
 
  • Tykkää
Reactions: Aqela
vierailija
Sitä sanotaan riippuvuudeksi.
Itse juon todella harvoin colajuomia, toki kahvia senkin edestä sitten. Hyi, mä en ymmärrä, miten muut saattavat vetää colaa niin paljon, kun se tekee hampaillekin niin huonoa. Ja muutenkin epäterveellistä, lihottavaa, koukuttavaa...
Sä olet oikeessa siinä että cokiksesta ollaan riippuvaisia. Siitä ei pääse eroon ja mun on pakko on saada cokis aina ruuan jälkeen. Ruuan kanssa mä juon vettä. Muuten kahvikin pilaa hampaat. Sitä mä juon aika vähän. Sen takia koska ne tummentaa hampaita joudutaan tilaamaan liuskoja.
 
vierailija
Jestas! Tuo on enemmän kuin meidän koko perheen koko elämämme aikana juotu colamäärä. :D Ja meitä on kaksi aikuista ja kaksi juuri 18v täyttänyttä. Ei vaan osata juoda limuja.
 
  • Tykkää
Reactions: feger
kokisonparasta
Sitä sanotaan riippuvuudeksi.
Itse juon todella harvoin colajuomia, toki kahvia senkin edestä sitten. Hyi, mä en ymmärrä, miten muut saattavat vetää colaa niin paljon, kun se tekee hampaillekin niin huonoa. Ja muutenkin epäterveellistä, lihottavaa, koukuttavaa...
Eipä mua ainakaan kokis lihota. Harvemmin edes syön mitään ruokaa, ehkä kerran viikossa. Ei tässä lihomaan pääse. Mut en vois kuvitella edes juovani jotain rainbow colaa tmv, hyi hitto! Ja pystyn helposti olemaan viikonkin juomatta sitä.
 
vierailija
Mä olen miettinyt et ostaako jotkut oikeesti muuta limua kun cokista?? Meillä ei mene muuta limua eikä tee mieli yhtään. Aika monilla on kärryissään cokista kaupoissa tai joku tulee vastaan ja sillä on cokis pullo kädessä.
 
vierailijaxxx
Hyh. En ole koskaan juonut edes noin paljon.... 5 vuoden aikana, kun asuttiin miehen ja kahden lapsen yhdessä, ostettiin ehkä... 2 pulloa cokista, ja siinäkin meni viikkokausia, että saatiin ne juotua :D

Lapset juo vettä ja maitoa, ja minä vaan vettä. En ole ikinä ostanut edes mehuja tähän taloon...
 
vierailija
Eihän se light-kokis varmaan silloin lihota, jos täyttää vatsansa sillä pitkin päivää. Samalla vie tilaa oikealta ruoalta ja sen sisältämiltä ravintoaineilta. Mut kuka nyt haluaisikaan sisäänsä vaikka kuitua tai vitamiineja, kun tilalle voi ottaa vettä ja aspartaamia!
 
vierailija
Eihän se light-kokis varmaan silloin lihota, jos täyttää vatsansa sillä pitkin päivää. Samalla vie tilaa oikealta ruoalta ja sen sisältämiltä ravintoaineilta. Mut kuka nyt haluaisikaan sisäänsä vaikka kuitua tai vitamiineja, kun tilalle voi ottaa vettä ja aspartaamia!
Ei se syömiseen vaikuta mitään. Mä en ainakaan pysty elämään ilman juomista ja ne määrät millä vois olla jotain vaikutusta tossa aspartaamissa pitäis olla tosi suuret. Jos jois 10 litraa päivässä niin sitten varmaan olis huono asia. Eikä juoda lightia vaan zeroa. Sokeri on tosi pahasta ja ei juoda sokerina. Hampaissa en huomaa mitään muutosta. Alkoholi on ihan varmasti paljon epäterveellisempää. Aika harmiton addiktio mun mielestä ja sille ei vaan voi mitään että se cokiksen maku on niin parasta. Joskus ennen mun piti saada salmiakkia ruuan jälkeen mut nykyään cokis riittää.
 
vierailija
Ei se syömiseen vaikuta mitään. Mä en ainakaan pysty elämään ilman juomista ja ne määrät millä vois olla jotain vaikutusta tossa aspartaamissa pitäis olla tosi suuret. Jos jois 10 litraa päivässä niin sitten varmaan olis huono asia. Eikä juoda lightia vaan zeroa. Sokeri on tosi pahasta ja ei juoda sokerina. Hampaissa en huomaa mitään muutosta. Alkoholi on ihan varmasti paljon epäterveellisempää. Aika harmiton addiktio mun mielestä ja sille ei vaan voi mitään että se cokiksen maku on niin parasta. Joskus ennen mun piti saada salmiakkia ruuan jälkeen mut nykyään cokis riittää.
Voi pöljäke sentään. Kysypäs hammaslääkäriltäsi, huomaako muutoksia hampaissa. Et välttämättä niitä vielä itse huomaakaan. Siinä vaiheessa, kun kiille on tuhoutunut, vauriot ovat peruuttamattomia.
 
vierailija
Voi pöljäke sentään. Kysypäs hammaslääkäriltäsi, huomaako muutoksia hampaissa. Et välttämättä niitä vielä itse huomaakaan. Siinä vaiheessa, kun kiille on tuhoutunut, vauriot ovat peruuttamattomia.
Mulle on huomautettu hampaiden välien puhdistamisesta ja valkasuliuskojen käyttämisestä ja poskien sisällä on jotain turvotusta ja sen takia voin purra vahingossa niitä. Mä tiedän ettei liuskoja saa käyttää liian usein. Mikään noista ei johdu kyllä cokiksesta. Tosin ei siellä koskaan oo puhuttu cokiksesta ja ei ole lastenkaan puhuttu tai ainakaan mulle ei ole kerrottu.
 

Yhteistyössä