Meillä asuu joku jota ei näe, mutta kuulee...

Sangria
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:
varmaan johtuu tästä ketjusta, että näin unta edesmenneestä mummostani. unessa puhuin hänen kanssa puhelimessa, puhelin ei soinut vaan yhtäkkiä hänen ääni kuului hyvin voimakkaana siitä ja kyseli minua. ihmettelin kuinka mahdollista, että hän puhuu minun kanssa vaikka on kuollut, hän ei puhu siitä mitään vaan kyselee kuinka lapset voi ja että hänellä on niin hyvä olo, muuta mukavaa ja nauraa ikimuistoisella naurullaan :D puhumme pitkään ja lopussa kysyn missä hän on, ja vastaus oli että taivaalla. sen jälkeen ei kuulunut enää pihaustakaan. erikoinen uni.....
Kylmät väreet menee! Mäkin haluaisin puhua mummini kanssa.. :'( *ikävä*
minullakin on kova ikävä, olimme hyvin läheisiä :heart: hän on ollut poissa nyt 3v :'( olen ennenkin puhunut unissa hänen kanssaan, mm. miltä hänen kuolema tuntui ja mitä sen jälkeen on. siinä unessa näin hänet rannalla ja hän oli nuori. myös se oli hyvin erikoinen uni.
 
hui
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Voin sanoa, että tämä pistää enemmän pelottamaan, jos kummitukset on saatanan lähettämiä (lue pahoja!) kuin tavallisia kuolleiden ihmisten henkiä... Ja voin sanoa, että jos täällä kuuluu pienikin kolaus, niin minä pissaan housuun :( Piti laittaa ikkunakin kiinni ja peitto hakea ympärille!
Miten voi olla, että kaikissa kulttuureissa ja kaikissa uskonnoissa nähdään henkiä? Onko siis kaikki, jota ei ymmärrä suoraan Saatanasta? Vaikka ikinä ei olisi siitä kuullutkaan?
No joo, mutta aika moni uskoo hyvään ja pahaan voimaan.. vai? Jos siis nämä kaikki "henget" olisivatkin pahoja ja niitä näyttää olevan vaikka missä, niin kyllä mua alkais pelottamaan. Itse en ole nähnyt, kuullut tai tuntenut mitään, mutta jos näitä "henkiä" olisi, niin mieluummin uskoisin, etteivät ne kaikki olisi pahoja.

Tajuskohan kukaan :( Eli täällä kulkis vaan pahoja olentoja entä missäs sit olis ne hyvät?


 
mun mummo ja hänen miehensä, vainajia molemmat, mummo löydettiin kotoa kuolleena. he käyvät joka joulu joulusaunassa. tuttuni siis asuu kyseisessä talossa ja jouluna ovet aukeilevat alustaan(50-luvun rintamamiestalo) ja saunaan itekseen. kaveri vaan toteaa pariskunnan käyneen taas joulusaunassa.
itse en pystyisi asumaan talossa, jossa joku kuollut..



Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
niin kauan kun mitään pahaa ei tapahdu niin ei mitään hätää...
meillä kuuluu ylhäältä askeleita, vaikkei siellä ketään olis liikkumassakaan, oikeestaan ainoa mikä huolestuttaa on se et sähkösauna oli menny itekseen päälle parisen viikkoa sit...
nyt sit otetaan saunan kiukaan sulakkeet irti, kun ei saunaa lämmitetä..
 
eilen illalla, kun olin lapset saanut tappelun kautta unille, luulin että tuo keskimmäinen ravaa taas vessassa (kun ei muutakaan keksi, ettei tarvi käydä nukkumaan) vessan ovi aina narahtaa vähän kun sen aukasee...

no, konahin, että menehän nyt sänkyysi nukkumaan siitä ja menin katsomaan... vessassa ei ketään ja kaikki lapset täydessä unessa sängyissään :whistle:

taisi meidän pikku kotihenki käydä iltapisulla ja meni nukkumaan kun käskettiin :D
 
aisiis
Alkuperäinen kirjoittaja Pörrösukka:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Pörrösukka:
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Alkuperäinen kirjoittaja Pörrösukka:
Mun työpailla on jouduttu kutsumaan pappi pitämään sellainen sielunmessu/ rauhoittamaan ylimääräiset ja näkymättömät henkiöt.
No huh huh.. Tää kuulosta jo melkosien naurettavalta, anteeks vaan. Missä olet työssä?
Oon töissä isossa ammattioppilaitoksessa. Mun mielestä myöskin on aika huvittavaa tuo, mutta minkäs voit kun ylimääräisiä koulun käytävillä hiippailee :whistle: tai siis on hiippaillut.
Siis Kajaanin terkkulassa tämä, eikö?

oletko treelta?
En ole! Oulunläänistä olen.
 
aisiis
Alkuperäinen kirjoittaja aisiis:
Alkuperäinen kirjoittaja Pörrösukka:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Pörrösukka:
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Alkuperäinen kirjoittaja Pörrösukka:
Mun työpailla on jouduttu kutsumaan pappi pitämään sellainen sielunmessu/ rauhoittamaan ylimääräiset ja näkymättömät henkiöt.
No huh huh.. Tää kuulosta jo melkosien naurettavalta, anteeks vaan. Missä olet työssä?
Oon töissä isossa ammattioppilaitoksessa. Mun mielestä myöskin on aika huvittavaa tuo, mutta minkäs voit kun ylimääräisiä koulun käytävillä hiippailee :whistle: tai siis on hiippaillut.
Siis Kajaanin terkkulassa tämä, eikö?

oletko treelta?
En ole! Oulunläänistä olen.
Tuli väärään paikkaan. Siis Kajaanin terkulassa tämä tapahtunut?

 
Harmaa vieras
Kyllä ne "hyvät" ja ns. pahat henget erottaa toisistaan. Nämä joita tavalliset ihmiset yleisimmin tapaa ja kokee, ovat ihan hyväntahtoisia. Eivät tee pahaa.
Eri asia on sitten ihan oikeasti "pahat" henget, mutta nämä täytyy itse kutsua tavalla tai toisella luokse, muuten pysyvät kyllä poissa.

 
vieras
lapset, teini tytöt ja "herkässä tilassa olevat (raskaana, sairaana, pienten lasten äidit jne)" näkevät ja kokevat enemmän kun muut enkeleitä, henkiolentoja, tonttuja jne. kaikille eivät näyttäydy...
 
Sangria
voiski kertoo vielä sen mitä parhaan kaverin vanhempien mökillä on tapahtunut. mökki on keskellä ei mitään ja olivat sitten keskenään sisällä, kun joku käy paukuttamaan ihan pirun kovaa kaikkia ikkunoita vuorotellen, kävi läpi kaikki ikkunat. menivät sitten katsomaan mitä hittoa joku käy riehumaan, niin huomaavat että juuri sataneessa lumessa ei ole jäljen jälkeäkään missään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Mä tulen aina asumaan kerrostalossa :snotty: sillä eihän kummituksia ole kuin omakotitaloissa ja hotellihuoneissa ...

No ei ku oikeasti pystyisin kyllä asumaan siellä, mutta en nukkuisi ilman yövaloja!
Jaa ei vai.. :D :hug:

Me asuttiin aikoinaan ihan keskustassa kerrostaloasunnossa,jossa kummitteli. Istuin pikkusiskon kanssa aamiaispöydässä ja pikkuveli nukkui pinnasängyssään sikeästi. Muita asunnossa ei pitänyt olla. Yhtäkkiä kuului oudon kimeä ääni, en vieläkään osaa sanoa oliko se naisen vai lapsen, mutta se venytti ääntään oikein hyytävästi:-Ää-ääiiiitiiii. Luulin kuulevani omia,mut pikkusisko tuijotti mua järkyttyneenä. Juoksin katsomaan vajaa vuoden ikäistä veljeä, se nukkui edelleen tyytyväisenä. Juoksin avaamaan meidän kotioven, luulin äidin pelleilevän rapussa. Ei ketään missään.

Toinen juttu sattui samaisessa asunnossa, kun olin yksin kotona. Kissu sylissä katselin telkkaria kun keittiöstä kuului ääni, joku iski lasin tiskipöydälle. Ei niin että se hajosi,mutta pyöri siinä hetken aikaa, ennen kuin pysähtyi.. :eek: Pikkuveli tuolloin vauvana hymyili paljon, seuraten katseellaan jotain, joka liikkui. Me ei kyllä nähty mitään.

En tiedä liittyykö asiaan mutta meidän kissa pääsi livahtamaan aika usein naapurin parvekkeelle. Kerran näin kun se "lensi" sieltä meidän puolelle. Siis kuin naapuri ois heittänyt sen. Kissa sai kauheen hepulin ja sinkoili pitkin asuntoa. Kerran kissa teki temput ja paskoi naapurin parvekkeelle, huomattiin se kun kisua taas kissiteltiin pois sieltä. Silmään pisti myös että asunto oli aina ihan pimeä.. Koskaan, koko neljän vuoden aikana me ei tavattu tätä seinänaapuria. Sen asunnosta kuului joskus ääniä, niinkuin joku naputtaisi seinää. Mutta koskaan ei nähty ketään.. Tämän kissankakka-episodin jälkeen äiti meni sit soittamaan ovikelloa, kukaan ei avannut. Äiti tiputti postiluukusta lapun, jossa pahoitteli tapahtunutta kovasti ja tarjoutui siivoamaan kakat itse. Mitään ei kuulunut, ketään ei näkynyt mutta kakka katosi parvekkeelta. Juu voi olla et naapuri oli vaikka hoitokodissa tms.ja kodinhoitaja tai joku kävi hänellä..En tiedä..mietin vaan :whistle:
 
JONSERED Karhunkantaja
Sukulaismies harrasti säkkipillinsoittoa ja otti soittimensa mukaan Thaimaan-reissuun.

Kun huonesiivooja kävi siivoamassa, hän tuli tönäisseeksi säkkipilliä, jonka sisällä oli ilmaa ja saamaan aikaan hyytävän vinkunan. Siivooja-rassu oli juossut ulos saakka ja kieltäytyi tulemasta takaisin kummittelevaan huoneeseen... :LOL: :kieh:

että sellaisiakin henkiolentoja.
 
Meillä lapset näkee talon ylimääräset asukkaat, minä en näe, mutta tunnen.
eräänä iltana tasan 9v mutsin kuoleman jälkeen kun olin etsimässä unta, muut nukkuivat tunsin täysin selvästi kuinka joku laski käden olalleni ja sain eräänlaisen rauhan.
ja joo, meidän tyypit ei oo menny mihkää vaikka pappi koittikin taloa siunata, tiä ssitten johtuuko siitä että me emme ole uskonnollisia vai siitä ettei tyypit ole uskonnollisia. eipä noista haittaa ole (paitti joskus lapsilla menee nukahtamiseen aikaa kun jutteleevat tyypelle :kieh: )

Ja ehdottomasti olisi pitänyt saada kameralle kun lattialla istui poika, koira ja kissa puoliympoyrässä tuijottamassa jotain ja kuuntelemassa hyvin keskittyneenä.. istuvatpahan kerranki kaikki yhtäaikaa hiljaa paikallaan, liekkö satua kuunnelleet?
 
vakkari harmailee
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Mä tulen aina asumaan kerrostalossa :snotty: sillä eihän kummituksia ole kuin omakotitaloissa ja hotellihuoneissa ...

No ei ku oikeasti pystyisin kyllä asumaan siellä, mutta en nukkuisi ilman yövaloja!
Jaa ei vai.. :D :hug:

Me asuttiin aikoinaan ihan keskustassa kerrostaloasunnossa,jossa kummitteli. Istuin pikkusiskon kanssa aamiaispöydässä ja pikkuveli nukkui pinnasängyssään sikeästi. Muita asunnossa ei pitänyt olla. Yhtäkkiä kuului oudon kimeä ääni, en vieläkään osaa sanoa oliko se naisen vai lapsen, mutta se venytti ääntään oikein hyytävästi:-Ää-ääiiiitiiii. Luulin kuulevani omia,mut pikkusisko tuijotti mua järkyttyneenä. Juoksin katsomaan vajaa vuoden ikäistä veljeä, se nukkui edelleen tyytyväisenä. Juoksin avaamaan meidän kotioven, luulin äidin pelleilevän rapussa. Ei ketään missään.

Toinen juttu sattui samaisessa asunnossa, kun olin yksin kotona. Kissu sylissä katselin telkkaria kun keittiöstä kuului ääni, joku iski lasin tiskipöydälle. Ei niin että se hajosi,mutta pyöri siinä hetken aikaa, ennen kuin pysähtyi.. :eek: Pikkuveli tuolloin vauvana hymyili paljon, seuraten katseellaan jotain, joka liikkui. Me ei kyllä nähty mitään.

En tiedä liittyykö asiaan mutta meidän kissa pääsi livahtamaan aika usein naapurin parvekkeelle. Kerran näin kun se "lensi" sieltä meidän puolelle. Siis kuin naapuri ois heittänyt sen. Kissa sai kauheen hepulin ja sinkoili pitkin asuntoa. Kerran kissa teki temput ja paskoi naapurin parvekkeelle, huomattiin se kun kisua taas kissiteltiin pois sieltä. Silmään pisti myös että asunto oli aina ihan pimeä.. Koskaan, koko neljän vuoden aikana me ei tavattu tätä seinänaapuria. Sen asunnosta kuului joskus ääniä, niinkuin joku naputtaisi seinää. Mutta koskaan ei nähty ketään.. Tämän kissankakka-episodin jälkeen äiti meni sit soittamaan ovikelloa, kukaan ei avannut. Äiti tiputti postiluukusta lapun, jossa pahoitteli tapahtunutta kovasti ja tarjoutui siivoamaan kakat itse. Mitään ei kuulunut, ketään ei näkynyt mutta kakka katosi parvekkeelta. Juu voi olla et naapuri oli vaikka hoitokodissa tms.ja kodinhoitaja tai joku kävi hänellä..En tiedä..mietin vaan :whistle:
ei hemmetti!!!! :LOL: olin juuri lukemassa tuota naapuri-kohtaa, kun oma naapuri alkoi porata seinään.. lensin varmaan metrin tuolilta :LOL:
 

Yhteistyössä