Meillä 70-luvun talo, ja lastulevyä tietenkin. Tuleeko siitä myrkkyjä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Käytännössä jokainen ennen v. 94 rakennettu talo sisältää asbestia :O. Miksi kaikkia ennen v. 94 rakennettuja taloja ei sitten pureta? :O http://fi.wikipedia.org/wiki/Asbesti
kun se purkutyö just on sitä vaarallista, nämäkin sairaudet sun muut koskevat enimmäkseen niitä työntekijöitä, jotka on joutuneet asbestin kanssa tekemisiin :)
Eli tavallisesta asumisesta ei ole vaaraa?
 
mun on pakko vastata että jos on asbesti niin lastulevy päästä se jotenkin huoneseen,mutta yleensä noin vanhoissa taloissa se on jo haihtunut,näin meille selitettiin rautiassa,nyt lastulevy ei käytetään melkein missään kun se elää sekä tapetit lähtee helposti
 
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
mun on pakko vastata että jos on asbesti niin lastulevy päästä se jotenkin huoneseen,mutta yleensä noin vanhoissa taloissa se on jo haihtunut,näin meille selitettiin rautiassa,nyt lastulevy ei käytetään melkein missään kun se elää sekä tapetit lähtee helposti
anteeksi jos olen vastanut näin :ashamed: mutta itsekin pelkään samoja asioita niin ajattelin kertoa miten asiat oikeasti on tai ainakin näin meille selitettiin
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
mun on pakko vastata että jos on asbesti niin lastulevy päästä se jotenkin huoneseen,mutta yleensä noin vanhoissa taloissa se on jo haihtunut,näin meille selitettiin rautiassa,nyt lastulevy ei käytetään melkein missään kun se elää sekä tapetit lähtee helposti
Ok. Kiitos sinulle. Täällä on hysteria jo huipussaan minulla. Vaikkei asbestista olekaan vaaraa, jos ei tee isoa remppaa tai purkutöitä, tulee silti olo, että sitä leijailee täällä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Savanna....kyllähän ne rautiassa selittää ihan mmitä tahansa tietämättömille, että sais mahdollisimman paljon myytyä tarpeetonta asiakkaille.
hän kertoi miten ennen asiat oli,ei meillä ole asbestia,miks hän sanoi että meijän pitäisi ostaa kipsilevy,niin sen takia vaan ettei tapetit lähtee helposti,koska meillä on kallit tapetit ja kuulema hän ei halua että ne lähtee jo ens kevällä.Me kuitenkin mennään kysymään vielä tänään muissa paikoissa
 
vieras
Savanna:

Lastulevyissä oli aikanaan formaldehydiä, ei asbestia. Siis lastulevyssä ei ole asbestia, eikä sitä formaldehydiäkään enää.

Jos joku tampio on sanonut, että lastulevyssä on asbestia, hän on puhunut paskaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
mun on pakko vastata että jos on asbesti niin lastulevy päästä se jotenkin huoneseen,mutta yleensä noin vanhoissa taloissa se on jo haihtunut,näin meille selitettiin rautiassa,nyt lastulevy ei käytetään melkein missään kun se elää sekä tapetit lähtee helposti
Ok. Kiitos sinulle. Täällä on hysteria jo huipussaan minulla. Vaikkei asbestista olekaan vaaraa, jos ei tee isoa remppaa tai purkutöitä, tulee silti olo, että sitä leijailee täällä...
ymmärrän sua hyvin,mä olen itsekin samalainen,meillä oli liika vuokra-asuntoja kun oli liika ongelmia näissä,enkä mä suostanut hoita vaan lähdimme pois monta kerta,sitten oli oma asunto missä tapahtui vesivahinko sekä hometta tuli,niin sieltäkin lähdimme pois.Onko teillä ok-talo vai vuokra?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
mun on pakko vastata että jos on asbesti niin lastulevy päästä se jotenkin huoneseen,mutta yleensä noin vanhoissa taloissa se on jo haihtunut,näin meille selitettiin rautiassa,nyt lastulevy ei käytetään melkein missään kun se elää sekä tapetit lähtee helposti
Ok. Kiitos sinulle. Täällä on hysteria jo huipussaan minulla. Vaikkei asbestista olekaan vaaraa, jos ei tee isoa remppaa tai purkutöitä, tulee silti olo, että sitä leijailee täällä...
ymmärrän sua hyvin,mä olen itsekin samalainen,meillä oli liika vuokra-asuntoja kun oli liika ongelmia näissä,enkä mä suostanut hoita vaan lähdimme pois monta kerta,sitten oli oma asunto missä tapahtui vesivahinko sekä hometta tuli,niin sieltäkin lähdimme pois.Onko teillä ok-talo vai vuokra?
Oma talo on. Ja ok-talo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Savanna:

Lastulevyissä oli aikanaan formaldehydiä, ei asbestia. Siis lastulevyssä ei ole asbestia, eikä sitä formaldehydiäkään enää.

Jos joku tampio on sanonut, että lastulevyssä on asbestia, hän on puhunut paskaa.
ei,ei ,ei lastulevyssä vaan sisällä oli asbesti ja lastulevy päästä kaikki koska ei ennen ollut suoja,formaledehydiä oli kans
 
ap
Mutta miten se lastulevy päästää sen huoneeseen, jos kerran asbesti on vaarallista vain purkutilanteessa,eli kun/jos sitä rikotaan/pöllytetään purun/rempan yhteydessä? Eihän se yksinään voi sieltä höyrytä sisäilmaan lastulevyn läpi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onkohan meidän koko perheellä nyt jo keuhkot täynnä asbestipölyä :( . Rauhoitelkaa nyt minua...
mitä olisi pääsyt jo sieltä,en tie oliko pölyä vai ei,eli se oli haihtunut jo,se haihtu muistakseni pikkuhilja 10-20vuodessa,teijän pitäsi kysyä ammattilaisilla,voi olla ettei teillä edes ole asbestia
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta miten se lastulevy päästää sen huoneeseen, jos kerran asbesti on vaarallista vain purkutilanteessa,eli kun/jos sitä rikotaan/pöllytetään purun/rempan yhteydessä? Eihän se yksinään voi sieltä höyrytä sisäilmaan lastulevyn läpi?
mä en halua pelotella ketään täällä,mä kerron vaan miten olen itsekin kuullut ja miten myyjä sanoi meille(miten oli ennen) ja varma perempi jos mä kerron niin kuin olin kuullut.Mä en osaa sanoa miten lastulevy päästä siitä mutta varma höyrytä,me mennään sinnekin tänään ja voin mä kysyä lisää
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta miten se lastulevy päästää sen huoneeseen, jos kerran asbesti on vaarallista vain purkutilanteessa,eli kun/jos sitä rikotaan/pöllytetään purun/rempan yhteydessä? Eihän se yksinään voi sieltä höyrytä sisäilmaan lastulevyn läpi?
mä en halua pelotella ketään täällä,mä kerron vaan miten olen itsekin kuullut ja miten myyjä sanoi meille(miten oli ennen) ja varma perempi jos mä kerron niin kuin olin kuullut.Mä en osaa sanoa miten lastulevy päästä siitä mutta varma höyrytä,me mennään sinnekin tänään ja voin mä kysyä lisää
Ne käskee varmaan Rautiassa upottaa koko talon :D No joo...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta miten se lastulevy päästää sen huoneeseen, jos kerran asbesti on vaarallista vain purkutilanteessa,eli kun/jos sitä rikotaan/pöllytetään purun/rempan yhteydessä? Eihän se yksinään voi sieltä höyrytä sisäilmaan lastulevyn läpi?
mä en halua pelotella ketään täällä,mä kerron vaan miten olen itsekin kuullut ja miten myyjä sanoi meille(miten oli ennen) ja varma perempi jos mä kerron niin kuin olin kuullut.Mä en osaa sanoa miten lastulevy päästä siitä mutta varma höyrytä,me mennään sinnekin tänään ja voin mä kysyä lisää
Ne käskee varmaan Rautiassa upottaa koko talon :D No joo...
oletko varma että teillä voi olla asbesti,muistakseni siitä käytettiin enemmän kerrostaloissa ja vain ok-taloissa ,saunoissa,mutta en ole varma :/

 

Yhteistyössä