Meillä raha ON syy ettei olla menty naimisiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kihloissa 4v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kihloissa 4v

Vieras
Mutta olemmekin 23v pari (yhdessä 6v), toinen opiskelija ja toinen vasta aloittanut työt.

Ette usko kuinka meistä molemmat haaveilevat siitä päivästä kun olemme aviopari. Yhdessä tulemme olemaan koko loppuelämämme oli häitä tai ei, mutta koska meille tulee vain yhdet häät emme halua "mennä maistraatissa naimisiin ja Rossoon syömään".

Kuinkahan kauan sitä jaksaa vielä odottaa ennen kuin toteuttaa tuon viimeisen vaihtoehdon? Opiskeleva alkaa tienaamaan vasta 2 vuoden päästä.

maistraattihäät ei maksa mitään . sinne voi mennä vaika tavisvaatteissa ja todistajatkin saa sieltä, jos haluaa. sormustakaan ei oo pakko olla. sormus on vain symboli, ei mikään pakollinen

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Eli häät ovat tärkeämmät, kuin itse avioliitto, siitähän silloin on kyse.

No eipä kauan mennyt ;)

Häät ovat tärkeä, mutta tärkeämpi on avioliitto. Mitä vikaa siinä on että haluaa juhlia naimisiinmenoa ystävien ja sukulaisten kanssa? Yksi ainoa elämä, yhdet ainoat häät.

Voit mennä myös naimisiin maistraatissa ja järjestää kunnon hääjuhlatkin. Tosin ei ilman rahaa.

Kyllä tiedän useampiakin, jotka ovat lykänneet häitä. Mutta itseasiassa kaikilla on ne häät sitten jäänyt ja tullu lapset jne. Eli eivät ookkaa sitten enää jaksaneet. Tai sitten on tosisaan tullut ne kastajaiset+häät ja kakkukahvit. Niilläkin, jotka niin eka olivat sitä mieltä ettei koskaan mitään naimisiin+syömään juttua ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Kuulostaa siltä, että teille on tärkeämpää esittää ennaltosovittu näytelmä ulkopuoliselle kuin oikeasti vannoa ikuisen rakkauden valat toisillenne.

Ikuisen rakkauden valat on vannottu jo vuosia sitten. Samalla kaavalla kuin vanha common law -vala. Kahden.

Samaa mieltä. Suomessa vihkiminen on ilmaista, kaikki muu härpäke siinä ympärillä maksaa. Mutta ymmärrän kyllä, että monet haluavat saada ne unelmiensa häät. Toivottavasti siinä ei sitten käy niin, että jos joku asiaa meneekin vähän pieleen hääpäivänä, niin morsiamen mielestä koko päivä on ihan pilalla. Tällaisissakin häissä olen ollut... Mitä vähemmän odotuksia hääpäivälle, sen paremmin menee.

Jos olisin nyt menossa naimisiin, me mentäis kyllä kirkossa ja kutsuttais vieraita, mutta vain niitä tärkeimpiä eikä kaikkia serkunkumminkaimoja.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No eipä kauan mennyt ;)

Häät ovat tärkeä, mutta tärkeämpi on avioliitto. Mitä vikaa siinä on että haluaa juhlia naimisiinmenoa ystävien ja sukulaisten kanssa? Yksi ainoa elämä, yhdet ainoat häät.

Mä olen samaa mieltä.
Ei siinä mitään vikaa ole jos haluaa juhlistaa sitä suvun ja ystävien kanssa ja tekee sen haluamallaan tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Voit mennä myös naimisiin maistraatissa ja järjestää kunnon hääjuhlatkin. Tosin ei ilman rahaa.

Kyllä tiedän useampiakin, jotka ovat lykänneet häitä. Mutta itseasiassa kaikilla on ne häät sitten jäänyt ja tullu lapset jne. Eli eivät ookkaa sitten enää jaksaneet. Tai sitten on tosisaan tullut ne kastajaiset+häät ja kakkukahvit. Niilläkin, jotka niin eka olivat sitä mieltä ettei koskaan mitään naimisiin+syömään juttua ;)

No vähän pelkään että meillekin vielä käy näin :) Lasten tulo alkaisi nimittäin olla jo ajankohtainen ehkä vuoden päästä, tai kahden tai kolmen viimeistään. Mutta en kyllä haluaisi, yllä mainitsemastani syystä.

päinvastoin. avioliitto on tärkein koska ne meinaa mennä vaan kerran naimisiin.
ymmärrän erittäin hyvin että sillon haluu semmoset unelmahäät. =)

Otsikko on joka tapauksessa väärin. Rahalla ja naimisiinmenolla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Hääjuhlat on ne jotka maksaa, ei naimisiinmeno.
Mutta ymmärrän kyllä pointtisi hyvin. Kyllähän sitä haluaa juhlia tärkeää päivää läheisten kanssa.

Miksi sitä ei voi myöntää, että ne hääjuhlat on tärkeämmät, kuin se avioliitto?

Menen vain ja ainoastaan kerran naimisiin ja silloin haluan kunnon juhlat. Eikä ne tarkoita mitään "kaiken täytyy olla täydellistä prinsessajuhlat" mutta helposti häät vie monta tonnia ja vasta nyt on varaa siihen.
Tästäkin joku vetää herneen nenään, mutta eihän se tuntuisi lähellekään samalta mennä eka maistraatissa ja sitten joskus juhlia. Sitä paitsi kirkkohäät vaati meiltä järjestelyjä ja vasta nyt pystyn ne toteuttamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Seikkailija Dora:

Eli siis se juhla on niin tärkeä, että sen takia naimisiinmenoa lykätään. Silloinhan se menee itse avioliiton edelle.

Kiitos :)

Sori purkaus, kaikki! Tämä asia vain harmittaa kun viime yönäkin valvottiin miehen kanssa ja haaveiltiin, että sitten joskus.. Mutta kun ei voi vielä alkaa toteuttamaan suunnitelmia eikä edes konkreettisesti suunnittelemaan mitään :)

No kyllä mä ainakin haluan, että mun häät on sellaset mun näköset häät, eikä mitkään tiistai-iltapäivän farkut jalkaan ja maistraattiin -häät. Siis sillä on oikeesti mulle merkitystä. Ehtii sitä naimisiin ihan varmasti myöhemminkin ja tyylillä. Jos aikoo säästää vaikka rahaa. :)

Eli siis se juhla on niin tärkeä, että sen takia naimisiinmenoa lykätään. Silloinhan se menee itse avioliiton edelle.

miks kiire naimisiin jos ikääkin on vasta 23v ja opiskelutkin kesken?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi sitä ei voi myöntää, että ne hääjuhlat on tärkeämmät, kuin se avioliitto?

Menen vain ja ainoastaan kerran naimisiin ja silloin haluan kunnon juhlat. Eikä ne tarkoita mitään "kaiken täytyy olla täydellistä prinsessajuhlat" mutta helposti häät vie monta tonnia ja vasta nyt on varaa siihen.
Tästäkin joku vetää herneen nenään, mutta eihän se tuntuisi lähellekään samalta mennä eka maistraatissa ja sitten joskus juhlia. Sitä paitsi kirkkohäät vaati meiltä järjestelyjä ja vasta nyt pystyn ne toteuttamaan.

Näin juuri :)

miks kiire naimisiin jos ikääkin on vasta 23v ja opiskelutkin kesken?

No yhdessä kumminkin asutaan jo. Mun puolesta ei mikään kiire, mutta totuus vaan on, että ne juhlat on se kynnyskysymys tässä asiassa. Naimisiin kyllä pääsee ihan halvallakin, se ei oo mikään rikkaiden etuoikeus.

Yhteistyössä