Meillä raha ON syy ettei olla menty naimisiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kihloissa 4v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä avioliiton arvo ja pohjimmainen idea katoaa, jos se aloitetaan vasta sitten, kun on omakotitalo, lapset jne. Silloin siinä korostuu vain se juhla. Ja voi olla monelle pettymys, kun 10 vuoden avoliiton jälkeen aloitetaan avioliitto, eikä se olekaan sen jälkeen enää muuta kuin yksi päivä prinsessana. Ystäväni odotti häitä 11 vuotta ja he erosivat seuraavana talvena.

menkää naimisiin ulkomailla. Yhdistäkää lomamatkaan ja tehkää ikimuistoinen hääjuhla kahdestaan, niin ei maksa kuin sen lomamatkan verran, joka on samalla häämatkanne. Puvut voi olla vaikka bikinit rantahäissä. Tai teetät jonkun muun paikkaan sopivan asun. Eikä maksa silloin 600euroa. Ja voithan ottaa vuorapuvun myös ulkomailla oleviin häihin, jos haluut perinteisen puvun. Kirkon saa ilmaiseksi. Eli vain se ruuan ja juhlapaikan tarjoaminen vieraille maksaa paljon. Eli unohtakaa se. Tehkä muuten aivan normaalit kirkko häät.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
samaten meillä. Sekää minä että mies halutaan juhlia sen kerran läheisten ja ystävien kanssa.

Mä en halua mennä taviskuteissa ruokkiksella hätäsesti maistraattiin, vaan haluan isän saattavan, haluan valssit ja tanssit puheet, ystävät, läheiset, ruokaa, juomaa ja hauskaa aikaa. Haluan juhlistaa avioliiton alkua.

Ja mun jakeluun ei mene et eka maistraattiin ja sit vuoden päästä juhlat. joo ei. Miksi juhlia jo vuoden kestänyttä avioliittoa uutena juttuna.

Meillä mies ei edes suostu maistraattiin enkä minä joten:D

Miksi juhlia suhdetta, joka on kestänyt jo vuosia, yhdessä on asuttu, lapset saatu ja aika naurettavalta kuulostaa se, että isä luovuttaa tyttärensä, joka on ajat sitten jo perustanut oman elämänsä ja asunut poissa kotoa. En tajua tuota, että isä taluttaa muutenkaan. Se on jäänne jostain, edustaa sitä, että naisen omistaa aina joku mies, ensin isä ja sitten aviomies.

se on mulle tärkeä perinne ilman sitä mitä se on muinoin edustanu..
Se on mun isälle iso juttu et pääsee saattamaan ainoan tyttärensä ja isä on ilmaissut toiveensa asiaan. Meillä se on ihan itsestäänselvyys.

Ihan sama mulle mitä se on merkinnyt joskus vuonna nakki ja kirves

Kaunis perinne? Perinne olisi mennä naimisiin ennen kuin muutetaan yhteen. Siinä, että mies omistaa naisen edes symbolisesti ei ole mitään kaunista.
Vanha perinne on myös se, että morsiamen vanhemmat maksavat häät eikä morsiuspari itse.

Mikä tässä nyt on se kamala juttu,jos ap haluaa esim.rahat että voi häät järjestää?
Hän haluaa sen juhlan vihkimisen ohella järjestää sukulaisille ja ystäville,niin miten se nyt on paha juttu?

No oikeasti kukin saa tehdä miten tykkää ja mennä naimisiin tai olla menemättä, ei se kuulu kenellekään. Mutta otsikossa oli kumminkin asiavirhe, koska kyse oli häiden järjestämisestä, eikä pelkästään naimisiinmenosta. Sekin on ymmärrettävää, että haluaa hienot häät.

No oikeasti kukin saa tehdä miten tykkää ja mennä naimisiin tai olla menemättä, ei se kuulu kenellekään. Mutta otsikossa oli kumminkin asiavirhe, koska kyse oli häiden järjestämisestä, eikä pelkästään naimisiinmenosta. Sekin on ymmärrettävää, että haluaa hienot häät.

Pahoittelen sitten sitä virhettä =) En oikein ymmärrä sitä naimisiinmeno + juhlat myöhemmin -juttua, joten käsitän naimisiinmenon ja häät / hääjuhlan yhdeksi paketiksi.

En kysy tätä missään nimessä pahalla, mutta millaiset häät itselläsi oli?

niin otsikosta puuttuu "vielä". ja mulle ainakin pointti meni erittäin helposti perille. =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Pahoittelen sitten sitä virhettä =) En oikein ymmärrä sitä naimisiinmeno + juhlat myöhemmin -juttua, joten käsitän naimisiinmenon ja häät / hääjuhlan yhdeksi paketiksi.

Aika isot, 200 vierasta. Halvat, kun kaikki tehtiin itse. Ei varmana sellaiset, jotka nykyään järjestäisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Seikkailija Dora:

niin otsikosta puuttuu "vielä". ja mulle ainakin pointti meni erittäin helposti perille. =)

No ehkä mä nyt taas aloin vängätä vaikkei ois tarvinnut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Aika isot, 200 vierasta. Halvat, kun kaikki tehtiin itse. Ei varmana sellaiset, jotka nykyään järjestäisin.

Olivat varmaan siihen hetkeen kuitenkin kivat ja jäi hyviä muistoja :)

En jaksanut lukea vastauksia :ashamed: Mutta miksi ette mene maistraatissa naimisiin ja järjestä ns hääjuhlaa kirkossa sitten kun rahatilanne sen antaa myöten?

Voipi olla, että sama on jo heitetty ilmaan, mutta sanompahan kuitenkin :)

Maistraattihäiden ja todellisten prinsessahäiden väliin mahtuu kyllä monta välimuotoa. :) Millasen häät haluaisit ihan käytönnössä. Haluaisitko oman puvun vai voisitko vuokrata sen? Pitääkö juhlapaikkana olla jokin kartano vai vaikka joku seuraintalo? Lasketko häämatkan budjettiin ja minne haluaisitte?

Mä oon menossa ens kesänä naimisiin. Mulle tulee oma puku ja häämatkalle lähdetään kaliforniaan. Toisaalta itse juhlapaikka ei ole mitenkään pramea. Suuri osa tapahtumasta nimittäin tapahtuu juhlateltassa mikä pystytetään pihalle. :D

Alkuperäinen kirjoittaja KS09:
En jaksanut lukea vastauksia :ashamed: Mutta miksi ette mene maistraatissa naimisiin ja järjestä ns hääjuhlaa kirkossa sitten kun rahatilanne sen antaa myöten?

Koska kumpikaan meistä ei osaisi juhlia naimisiinmenoa myöhemmin. Meistä se tuntuisi siltä kuin viettäisi joulua helmikuussa. Eli meidän vaihtoehdot on a) maistraattihäät kaikessa hiljaisuudessa tai b) perinteiset häät sitten kun siihen on vihdoin varaa.

Onneksi muutamia löytyi jotka ajattelevat asiasta samoin kuin me :)

Alkuperäinen kirjoittaja KS09:

samaa mieltä kuin minä et ei ymmärretä et eka vihitään ja hääjuhlat sitten joskus.. ne kuuluu musta samaan pakettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja -mila:
Maistraattihäiden ja todellisten prinsessahäiden väliin mahtuu kyllä monta välimuotoa. :) Millasen häät haluaisit ihan käytönnössä. Haluaisitko oman puvun vai voisitko vuokrata sen? Pitääkö juhlapaikkana olla jokin kartano vai vaikka joku seuraintalo? Lasketko häämatkan budjettiin ja minne haluaisitte?

Mä oon menossa ens kesänä naimisiin. Mulle tulee oma puku ja häämatkalle lähdetään kaliforniaan. Toisaalta itse juhlapaikka ei ole mitenkään pramea. Suuri osa tapahtumasta nimittäin tapahtuu juhlateltassa mikä pystytetään pihalle. :D

-Ei kirkkoa vaan vihkijä juhlapaikalle jos vain mahdollista
-Ei kartanoa, meidän tyyliin kuuluisi luonto
-Vieraita minimissään 80, ehkä kuitenkin 110
-Häämatka ei ole budjetissa/sinne mennään sitten joskus
-Puku mielellään oma
-Ruokia yms ei voida tehdä itse koska asumme 500km päässä hääpaikkakunnalta (tosin jos maksamme koko häät itse olen alkanut ajatella että tulkoon suku ja vieraat sittenkin tänne opiskelupaikkakunnalle..)

Tällaisista ollaan puhuttu :) Pahoin pelkään että joudun budejtoimaan kuitenkin 5000-8000? ja opiskelijabudjetilla (+ pienipalkkainen työ) sen kerääminen kestää kauan.

Alkuperäinen kirjoittaja Annaliina:
Ja voi olla monelle pettymys, kun 10 vuoden avoliiton jälkeen aloitetaan avioliitto, eikä se olekaan sen jälkeen enää muuta kuin yksi päivä prinsessana.

No 10 vuoden yhteiselon jälkeen saa olla tosi imbesilli jos kuvittelee arjen jotenkin erilaiseksi papin aamenen jälkeen..

Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä:
Ja voi olla monelle pettymys, kun 10 vuoden avoliiton jälkeen aloitetaan avioliitto, eikä se olekaan sen jälkeen enää muuta kuin yksi päivä prinsessana.

No 10 vuoden yhteiselon jälkeen saa olla tosi imbesilli jos kuvittelee arjen jotenkin erilaiseksi papin aamenen jälkeen..

Olen samaa mieltä,ei siinä kaikki kohdillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä:

Kuka tässä sellaista on kuvitellut? Sanoinhan että arki nimenomaan ei muuttuisi. "Perhe" -nimitystä olisi helpompi käyttää ja muutama paperiasia olisi toisin, sen tärkeimmän lisäksi eli että "saamme toisemme" ja kailottaa sen kaikille :P

Yhteistyössä