Meillä on vähän erimielisyyttä siitä, onko tämä valituksen arvoinen järjestyshäiriö...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niksnaks"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"niksnaks"

Vieras
Mun mielestä siis voisi ihan hyvin ilmoittaa isännöitsijälle, mies oli sitä mieltä että ei ole perusteita.

Leikkiksellä oli neljä lasta, iät 5 - 14. Jonkin verran metelöivät, tai yksi heistä lähinnä, mutta meteli ei ollut mikään järkyttävä. Mulla oli ovi auki, samoin ikkuna, ja leikkikenttä on vieressä.

Toinen leikkikentän vieressä asuva ihminen kävi huutamassa lapsille, että olkaa hiljaa ja painukaa pois, aikuiset lapset leikkimästä pikkulasten leikkikentältä tms. 14-vuotias vastasi jotain, tämä aikuinen jatkoi samaan malliin, lopulta haukkui mm kentällä olleita lapsia sanoilla apinat, paskiaiset, paksukaiset (yksi oli tukeva). Eli siinä oli myös yks 5-vuotias ja yks tokaluokkalainen, jotka sai kuulla olevansa paskiaisia ja apinoita ja paksukaisia.

Ko. henkilöstä on tehty jo aikaisemmin ainakin yksi valitus (me teimme) koska tuli raivoamaan leikkikentällä oleville pikkulapsille, ja tilanteen jäljiltä mm osa lapsista ei uskaltanut enää leikkiä leikkikentällä. On tehnyt näitä raivoamisia usein aikaisemminkin.

Ja voin sanoa, että tällä kertaa meteli ei ollut kova, siis se mistä hän tuli lapsille valittamaan, minulla oli koko ajan erittäin hyvä kuuloyhteys jne. Eikä ollut kyse myöhäisestä kellonajasta, vaan tapahtui noin puoli kuudelta illalla.

Mun tekis mieli tehdä tuosta uusi valitus, koska mun mielestä tuo ei voi olla ok, että aikuinen ihminen tulee haukkumaan lapsia. Mies oli sitä mieltä, että perusteita ei ole.

Juu, ja ko. ihmisen kanssa on keskusteltu ja "keskusteltu".

mä ilmoittaisin poliisille, uhkailee ja haukkuu lapsia.

Uhkaava käytös on syy soitta poliissille. leikkikentällä saa ola kuka vaan. meidän teinitkin joskus leikikentällä ovat, siellä on kivempi jutella kavereisen aknssaa kun kotona huonessa

Sinä et voi syyttää kuin metelöinnistä. Lasten eli heidän vanhempiensa pitäisi valittaa häiriköinnistä ja haukkumisesta, jotta sillä olisi mitään painoarvoa. Sinun ilmoituksesi ohitetaan "naapureiden huuteluna".

Kaipa minä kynäilen taas valituksen. En kyllä tiedä, että pitäisikö tällä kertaa olla myös joku todistaja, viimeksi oli kyllä. Tai olihan siinä se 14-vuotiaskin, kyllähän sen ikäinen jo osaa ihan luotettavasti kertoa jos tarvitsee.

En kyllä ymmärrä miten tuo olis taloyhtiön vallan alle kuuluva juttu? Poliisille tosta ilmottaisin. Ei tollatavalla saa lapsia haukkua ja pelotella. Jos poliisit kävis vaikka sitä jututtamassa ni saattais pelästyä ja lopettaa huutelun.
Mut miten se siis olis taloyhtiön valvontaan kuuluva juttu? Ei oikein kässää :/

En kyllä ymmärrä miten tuo olis taloyhtiön vallan alle kuuluva juttu? Poliisille tosta ilmottaisin. Ei tollatavalla saa lapsia haukkua ja pelotella. Jos poliisit kävis vaikka sitä jututtamassa ni saattais pelästyä ja lopettaa huutelun.

Häiriötä muille asukkaille? Asukkaita ne on lapsetkin.

häiriökäyttäytymistä tuokin on.

:(. Meluaville lapsille on mielestäni ihan oikeus mennä sanomaan, jos oikeasti pitävät kamalaa meteliä-olkoonkin että heillä on oikeus olla leikkikentällä. Joskin puoli kuuden maissa en katsoisi sitäkään ehkä aiheelliseksi. Asian voi sanoa asiallisesti, minusta on käsittämätöntä, että joku aikuinen käyttää lapsille tuollaista kieltä. :O

Yhteistyössä