Meillä on ruokarytmi ihan hukassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puuh

Vieras
aamupala
ruoka
välipala
ruoka
iltapala

meneekö ne nyt suunnilleen noin mutta mihin aikaan mitäkin annetaan ja ennen vai jälkeen päikkäreiden jne.

vauva 7kk ja herää aamulla klo 7-8, menee päikkäreille klo 10, toiset päikkärit klo 15 ja nukkumaan noin 20

tehkää mulle selkeä ruokarytmi näihin kellon aikoihin sopivaksi

Ei meillä mitään tarkkoja aikoja ole, mutta aamupala 8-9, ruoka 11-13, välipala 15, ruoka 17-18 ja iltapala n.20.
Nuo ovat noin aikoja, sillä voivat heitellä paljonkin, mutta suurinpiirtein noin mennään.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Ei meillä mitään tarkkoja aikoja ole, mutta aamupala 8-9, ruoka 11-13, välipala 15, ruoka 17-18 ja iltapala n.20.
Nuo ovat noin aikoja, sillä voivat heitellä paljonkin, mutta suurinpiirtein noin mennään.

annatko ruuan ennen vai jälkeen päikkäreiden?

Onko se nyt niin kellon päälle ? :o Meillä ei ole koskaan menty tasan kellon mukaan, eiköhän se oma rytmi kuitenkin jokaiselle tule. Eikä se lapsi kuole, jos ei saa joka päivä ruokaa ihan samaan aikaan.

Meillä päivä rytmittyy sen mukaan, että iltaruoka syödään aina yhdessä. Sen jälkeen ei myöskään tarjota enää iltapalaa, vaan iltaruoka on sellaiseen aikaan, että sen jälkeen aletaan hiljalleen valmistautua nukkumaan. Muuten ei mies ehtisi töistä syömään kanssamme.

mä rakentaisin jotenkin näin.
Aamupala jonkun aikaa heräämisen jälkeen
päikkärit
Lounas herättyä (noin 12 tai milloin herääkin)
14-15 välipala
päikkärit
17 päivällinen
19.30 iltapalaa
nukkumaan

Itse huomasin että rytmi rauhoitti sekä lasta että äitiä. Toki täytyy muistaa jousto ja ei se niin vakavaa ole jos jotain jää välistä tai joku päivä menee ihan rytmittä. Mutta ainakin meidän arkea selkee päivärytmi helpotti huomattavasti.

Yhteistyössä