Meillä on kyllä maailman parhaat ystävät :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piprane ema
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piprane ema

Aktiivinen jäsen
02.08.2006
9 124
1
36
Takana on rentouttavin ja hauskin viikonloppu puoleen vuoteen :)

Tuttava perhe kutsui kylään ja lupasi tarjota niin syötävät kuin juotavatkin.

Perjantai iltana saunoin ystäväni kanssa neljä tuntia välillä käyden jäähyllä piha kodassa. Juttua riitti ja en muista koska olisin rentoutunut noin täydellisesti.

Lauantaina sit käytiin joulumarkkinoilla kävelyllä lasten kanssa ja raitis ilma oli ihanaa. Iltasella sit mies saunoi ystävänsä kanssa tunnin jos toisenkin samalla periaatteella kuin minäkin edellisenä iltana, että jäähyillä kävivät välillä.

Ei tarvinut miettiä mitään arkihuolia ja murheita kun siellä maalla nautti kodan nuotion loimusta ja jutteli mukavia.

Kaiken lisäksi kun pojan kummeja ovat niin ostivat hälle ison puisen junaradan joulupakettiin kun siitä ohimennen jotain juttua tuli, että ei tiiä oikeen raskinko itse ostaa. En siis todellakaan tarkoittanut, että heidän se pitäs ostaa, mutta niin se vaan oli miesten shoppailureissulla "tarttunut" mukaan.

Sain minäkin pikkujoululahjan talon isännältä ja en sen kummemmin täälä kerro mitä se oli, mutta rahaa säästän sen avulla aika paljon ennen seuraavaa tilipäivää :D

Pakko oli tänne vuodattaa tämä ihana olotila ja levollinen mieli...

Kuulostaa ihanalta. :D Meillä on samanlaisia viikonloppuja poikien kummeilla myös aika usein, poikien kummitäti tekee vanhustyötä, kun minä olen suuntautunut nuoriin ja lapsiin. Eli juttua riittää ja kokemusten vaihtoa samalla. Saunotaan aina monta tuntia ja syödään hyvää ruokaa porukalla. :heart: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Nti Nokkonen:
Voi miten ihanalta kuullosti, täällä kanssa pikkasen kateellinen.
Se pikkujoulu lahja kyllä kiinnostaa :D

No voi himputti... ehkä mä kehtaan sen täällä paljastaa ku mua jotenki nolottaa, että oon niin tyhmä että tupakoin...

no joka tapauksessa se mies toi mulle täyden kartongin maxi askeja tupakkaa eli siis 8 askia, joissa kaikissa 30kpl... ne riittää mulla hamaan tulevaisuuteen asti :)
On nimittäin välillä aika tiukkaa tuo rahapolitiikka ja ensimmäisenä sitä karsii sit tuosta tupakasta tottakai, että ruokaa saa varmasti :)

Se oli siinä mieles kiva, että se oli tasan sellanen, että mä käytän sen itse enkä anna lapsille tai miehelle (se ei tupakoi) kuten mulla tapana aina ajatella ensin niitä ja sit itteeni.

Tyhmä minä, mutta ihanat ystävät.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Minustakin olisi kivaa olla rikas.

Siis hä? Miten tollaisen viikonlopun tarjotakseen pitäis olla erityisen rikas? Ihan tavallista yhdessäoloahan tuo oli. Vai enkö mä vaan taas ymmärrä?

No ei tuo minustakaan vaadi kovinkaan suurta pankkiholvia, jos yhden viikonlopun viettää suuremmalla porukalla. =)

Siis hä? Miten tollaisen viikonlopun tarjotakseen pitäis olla erityisen rikas? Ihan tavallista yhdessäoloahan tuo oli. Vai enkö mä vaan taas ymmärrä?

No ei se vieraiden syöttäminen ja juottaminen ilmaista ole. Sitten pitää olla tilaa myös majoittaa ne ja isot talot eivät ihan halvimmasta päästä ole... Jossain kt-kolmiossa ei varmaan kovin isolla porukalla pitkään viihdy kukaan. Tarkan markan taloudessa ei myöskään tehdä sadan euron heräteostoksia tosta vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ei rikas ei köyhä:

No ei se vieraiden syöttäminen ja juottaminen ilmaista ole. Sitten pitää olla tilaa myös majoittaa ne ja isot talot eivät ihan halvimmasta päästä ole... Jossain kt-kolmiossa ei varmaan kovin isolla porukalla pitkään viihdy kukaan. Tarkan markan taloudessa ei myöskään tehdä sadan euron heräteostoksia tosta vaan.

no kyllä meille ainakin on pienempääni asuntoon ystävät mahtuneet hyvin yöksi.. :) Eikä tuo junarata varmaan ollu tässä jutussa pääasia.. :whistle:

Kivalta kuullostaa mutta en pystyis ottaan kaikkea tuota vastaan vaivaantumatta.
Olen oppinut että ite on pärjättävä, armopaloja ei tipu.

Mieluummin olen jotain ilman kun kiitollisuuden velassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ei rikas ei köyhä:

No, kukin tyylillään =) Mutta mun kt-asuntoon, on sopinut ihan mukavasti ystäviä majoittumaan.

Miksi aina joku kadehtii, jos toiselle tapahtuu jotain mukavaa?

Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Takana on rentouttavin ja hauskin viikonloppu puoleen vuoteen :)

Tuttava perhe kutsui kylään ja lupasi tarjota niin syötävät kuin juotavatkin.

Perjantai iltana saunoin ystäväni kanssa neljä tuntia välillä käyden jäähyllä piha kodassa. Juttua riitti ja en muista koska olisin rentoutunut noin täydellisesti.

Lauantaina sit käytiin joulumarkkinoilla kävelyllä lasten kanssa ja raitis ilma oli ihanaa. Iltasella sit mies saunoi ystävänsä kanssa tunnin jos toisenkin samalla periaatteella kuin minäkin edellisenä iltana, että jäähyillä kävivät välillä.

Ei tarvinut miettiä mitään arkihuolia ja murheita kun siellä maalla nautti kodan nuotion loimusta ja jutteli mukavia.

Kaiken lisäksi kun pojan kummeja ovat niin ostivat hälle ison puisen junaradan joulupakettiin kun siitä ohimennen jotain juttua tuli, että ei tiiä oikeen raskinko itse ostaa. En siis todellakaan tarkoittanut, että heidän se pitäs ostaa, mutta niin se vaan oli miesten shoppailureissulla "tarttunut" mukaan.

Sain minäkin pikkujoululahjan talon isännältä ja en sen kummemmin täälä kerro mitä se oli, mutta rahaa säästän sen avulla aika paljon ennen seuraavaa tilipäivää :D

Pakko oli tänne vuodattaa tämä ihana olotila ja levollinen mieli...

Tosi mukavalta kuulostaa. =)

Kivan kuuloinen viikonloppu! Rentoutuminen tekee hyvää ja tuo on oiva tapa siihen! Paskamaisia kommentteja tähänkin satanut, mutta älä välitä niistä,
pääasia, että oli hyvä reissu ja kaikilla oli mukavaa. :hug:

Siis kivalta kuulostaa tuollainen ja erittäin ystävälliseltä. Tottakai itse tunnene kateuden piston, mutta silti kiva kun saitte kokea tuollaista. Itsekin haluaisin, mutta sellaiset ystävät puuttuu. Pitää ap:n antaa jotain tuollekin parille kun haluavat vieraiksi ottaa (ei ehkä rahaa tms. ehkä hyvää ystävyyttä, mukavaa yhdessä oloa jne.).

mä en päässy kirjautuun tänne ollenkaan pitkään aikaan, mutta kylläpä oli tullu ilkeitäkin kommentteja...

voin kertoa että ystäväni ei todellakaan oo rikkaita, se junarata makso vajaat 40e ei satoja euroja...heillä vanha tavallinen omakotitalo, nukkuivat itse asuntovaunussa pihalla et me mahuttiin heille yötä...

Olen ottanut heidät itse usein vastaan yhtä vieraanvaraisesti ja me emme turhaa nirsoile kukaan. Aivan tavallista kotiruokaa syödään ja makkaraa nuotiolla paistetaan jne.

Tarkoitus oli vain nauttia tästä hyvästä olosta ja jakaa se kanssanne, mutta ilmeisesti parempi vain valittaa kun aihetta niin saa myötätuntoa eikä paskaa niskaan...

Onneks suurin osa tajusi pointtini tässä asiassa :)

Yhteistyössä