meillä on koko ajan sipsejä, karkkeja, keksejä kaapissa.Eikö muilla oo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaksi luuviulua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaksi luuviulua

Vieras
Olemmeko aivan outoja?
Siis syömme mieheni kanssa karkkeja päivittäin, sipsejä 1-4krt/vkossa ja keksejä aina kun on vieraita0-5krt/vko. Pullaakin (kaupan pakasteviinereitä tms) on pakasteessa aina.
Lapset (2kpl) ei saa syödä sokeri tai muutakaan herkkua kunnes 3v jälkeen rajoitetusti. Eikä se ole ollut ongelma. Syömme herkkuja mieheni kanssa pääasiassa sen jälkeen kun lapset on menneet nukkumaan. Tekeekö kukaan muu näin?

Naapuri just sanoi ettei heillä ole koskaan edes keksejä kaapissa, jos sattuisi tulemaan joku yllätusvieras kahville. Minusta se kuulosti tosi oudolle.

Meillä on myös karkkikaappi ja aina siellä on jotain, keksejä tottakai ja pullaa ja jäätelöä yms. pakastimessa. Lapset meillä saa syödä ihan normaalisti keksejä yms. jos pöytään laitetaan ja karkkipäivä on lauantai, jäätelöä tulee syötyä aika usein. Ite valitettavasti napsin turhan usein karkkeja, lähes päivittäin välillä. Meillä lapset on 10 kk ja 4v ja molemmat saa ihan herkkuja kun muutkin.

Ei meillä oo kun ei säästy vaikka olis pakastimessa, se kehvelin joku :whistle: ne aina sieltä syö. Ja niin kauan oli meilläki vierasvaraa esim. pakkasessa ku lapset pieniä, mut teinit syö kaappista oven kahvatki :D paremman puutteessa :D

Tällä hetkellä ei ole mitään muuta herkkuja missään kaapissa kuin mansikkapiirakka jääkaapissa. Ei edes pakkasessa mitään herkkua. Yleensä ei mitään olekaan, useimmiten ehkä jäätelöä pakkasessa.

No jos ei lasketa muutamaa eukalyptuspastillia tossa pöydällä. Mutta nehän onki kurkkupastilleja eikä karkkeja. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on myös karkkikaappi ja aina siellä on jotain, keksejä tottakai ja pullaa ja jäätelöä yms. pakastimessa. Lapset meillä saa syödä ihan normaalisti keksejä yms. jos pöytään laitetaan ja karkkipäivä on lauantai, jäätelöä tulee syötyä aika usein. Ite valitettavasti napsin turhan usein karkkeja, lähes päivittäin välillä. Meillä lapset on 10 kk ja 4v ja molemmat saa ihan herkkuja kun muutkin.

siis saako teidän 10kk herkkuja??

No pullaa ja keksiä on harvoin, ja jos ostan niin ne tulee syötyä melkein samantien. Pullaa en tosin osta vaan yleensä täti leipoo. Ite en viiti leipoo pullaa kun se tosiaan tulis sit syötyä samantien, lapset kamalia pullahiiriä.

Sipsitki syödään heti ku ostetaan, mut niitä on ehkä kerran pari kuussa.

Karkkia on aina, tosin ne mitä aina löytyy on sit sellasia mitä ei ainakaa lapset tykkää syödä ja siks jääny nurkkiin. Mä sit syön jos syön tai heitän roskiin lopulta.

Limpparia on kans yleensä aina, tosin ei lapsille vaan mulle cokista. Mä en juo kahvii tai teetä tms. Ja kaikki arvot VIELÄ ok.

ei oo huonot veriarvot. Itse olen 3lapsen takia ollut raskausaikoina tarkoissa tutkimuksissa ja myös veret tutkittu silloin raskaana ollessa. Ja mies syö kuin hevonen muutenkin joten joku sipsi tai karkkikasa on pientä sen rinnalla. Kun on urheilija ja siis oikeesti liiankin laiha tällä hetkellä.
Meillä ne ei kyllä kulu heti kun kaappii tulee. Kun joka karkkipussissa syömme vain parhaat päältä ja loput jää lojumaan ja odottamaan sitä päivää että ne syötäisiin paremman puutteessa. Sipsejä on tälläkin hetkellä 4eri makua/merkkiä (vaika herkkusipsit on kyllä parhaita niin muitakin pitää aina kokeilla ettei kylläsyisi) avattuna ja niitä vaihdellen vuorotellen syömme. Koskaan ei koko pussia kerralla jaksa syödä. vaan esim 1/3pussi per henkilö. Samoin suklaata syön keittiön karkkikaapista 1/2levyä päivässä kun kotiäitinä hiippailen koko ajan olohuoneen ja keittiön väliä. Eiköhän ne kalorit siinä rapise kun syö pala kerrallaan ja ohikulkiessa syö. Ainoa mikä mua harmittaa on se että mulla on varmaan 8t/pv happohyökkäys koko ajan hampaissa:(

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja hiwachu:
Ei ole. Söisin heti jos olisi. Mä en olen IKINÄ ymmärtänyt ihmisiä jotka voi jättää sipsipussin kesken.

Miten sen edes voi syödä loppuun asti? Ei ainakaan yksin onnistu, ei edes puoleen väliin...

Mulla kestä viikon, reilunkin.

Kauhea määrä, millä sen muka voi kerralla syödä kuolematta janoon?

Alkuperäinen kirjoittaja 9kk ja 2v lasten äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

siis saako teidän 10kk herkkuja??

Miksei saisi, ei senkään suu tuohesta ole? Eipä tuo kipeeksi niistä ole tullut tai mitään allergioita pukannut. Ensin toki vähän vaan lipaista jäätelöstä yms. viimeksi söi kyllä koko ville vallattoman.

tuota limpaa en tullut edes ajatelleeksi. Se kuuluu kans vakiovarustukseen. Koskaan ei ole siis limsa loppu. Mies juo 2isoa pulloa pepsimaxia viikossa ja minä juon spritea yhden pullon kahdessa viikossa. Ja lisäksi mehuja pari litraa viikossa menee. Jäätelöä on aina pakastimessa. Vanilja on vakio. Ja lisäksi jotain tikkuja/tuutteja/eri makuisia litran jädejä.

Tummaa suklaata on aina. Ja erilaisia pähkinöitä.

Sipsejä, karkkeja, keksejä saati kaupan pakastealtaan pullia ei syödä itse, niin ei niitä tarjoilla vieraillekaan. Satunnaisesti leivotaan ja silloin sitä riittää pakastimeen saakka "vierasvaraksi". Leivonnaiset tehdään tietysti voihin eikä mihinkään prosessoituihin rasvoihin

meillä on aina jotaki suklaata siltä varalta että karkkinälkä tulee..
ja kyllä lapsetki syö,kysyy aina ensi kyllä luvan.
Kai sen yhden lauantaikarkkipäivän pitäminen olisi hyvä asia mutta jos kerran itselläki jotaki hyvää ostaa niin kyllä muksuilleki ostan.
Vanhin,10v. väliin niitä osaa säästää mutta nuorempi 8v. ei.

sitten mietitään kun suomi on ylipainoista kansaa, kun ne rasvasolut muodostuu jo alle vuoden vanhoille vauvoille, joille syötetään villevallaton puikkoja!!!Ja alle 1v ei saisi edes syödä mitään maitoruokia vielä!! Vasta 10kuisena saa maistaa hapanmaitotuotteita. Huomaa ettei jotkut äidit edes lue neuvolan antamia oppaita. Kun lapsi saa täysipainoista kunnon ruokaa, se on aikuisena terveempi. Ja ei kannata antaa vauvan lihoa sillä oikeasti luin että jo silloin ihmiseen muodostuu ne rasvasolut. jos on laiha vauva, niin ei liho aikuisenakaan niin helposti kun ei ole raejuuston näköistä rasvasolukkoa ihon alla.

Yhteistyössä