meillä on kokeilu käynnissä,koska mies tajuaa aloittaa siivoomisen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neppu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihania nämä naiset jotka "kouluttavat" miehiään kuin koiria tai lapsia ja täällä toiset samanlaiset synnytysten kutistamilla rusina-aivoilla varustetut innolla kannustavat. Sitten ihmetellään kun erotilastot ovat mitä ovat ja yksinhuoltajia on maa täynnä.

Ensin kumppaniksi valitaan joku satunnaisesti kohdalle sattunut pillun perässä kuolaava älykääpiö joka sattuu antamaan sitä paljon kaivattua huomiota ja sitten myöhemmin rääytään kun huomataan ettei sen kanssa osata kommunikoida niin että parisuhde ja yhteiselo sujuisi. Aseeksi otetaan palstan aina suosittelemat nalkutus ja koirakoulu ja todennäköisimmin koko pelleilyn grande finalena paskakasan lailla höyryävä suhdeläjä päätyy erotilastoihin.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Ihania nämä naiset jotka "kouluttavat" miehiään kuin koiria tai lapsia ja täällä toiset samanlaiset synnytysten kutistamilla rusina-aivoilla varustetut innolla kannustavat. Sitten ihmetellään kun erotilastot ovat mitä ovat ja yksinhuoltajia on maa täynnä.

Ensin kumppaniksi valitaan joku satunnaisesti kohdalle sattunut pillun perässä kuolaava älykääpiö joka sattuu antamaan sitä paljon kaivattua huomiota ja sitten myöhemmin rääytään kun huomataan ettei sen kanssa osata kommunikoida niin että parisuhde ja yhteiselo sujuisi. Aseeksi otetaan palstan aina suosittelemat nalkutus ja koirakoulu ja todennäköisimmin koko pelleilyn grande finalena paskakasan lailla höyryävä suhdeläjä päätyy erotilastoihin.

:D

No ainakin täällä pääkaupunkiseudulla asuvat nuoret miehet on kaukana jostain menneiden aikoijen junteista. Tervetuloa vuoteen 2014. Ymmärrän toki jos pyörii jossain lähiöiden räkälöissä missä hanasta saa 3 euroon tuopin joka maistuu kuselle, niin voi törmätä juntteihin.

meillä on mies työttömänä, mutta voin todeta että siitä huolimatta vaikka töissä kävisi niin hän siivoaa enemmän kuin minä. Mies tietää että kyllä mä siivoon jos hän ei tee mitään (on joskus testannut), mutta se siivoominen on vähän hitaamman puoleista etten tressaa samalla tavalla, pyykeistä, tiskeistä tai tavaroista pitkin poikin kämppää kuin hän. Minä jo heti alkuun hälle ilmoitin, jos sotkut häiritsee niin itse voi siivota :D

[QUOTE="Wieras";29459093]Onnea! Kerro sitten miten kävi.

Mä olin lasten kanssa pariviikkoa pois kotoa, ja kun tultiin kotiin, oli vastassa hirveä sotku. Ei ollut mies laittanut meille edes ruokaa, saati siivonnut, ei edes ollut käynyt kaupassa. Kyllä vitutti.[/QUOTE]

Sama täällä, oltiin viikko mummolassa vuodenvaihteessa, tultiin "kaatopaikalle" :headwall:

Mun mies tässä huikkas, että saatkin odottaa kauan. Mies kun on pitkäpinnainen ja joustava siivouksen suhteen. No, ehkä senkin pinna joskus katkeaa ja alkaa siivota.

No ainakin täällä pääkaupunkiseudulla asuvat nuoret miehet on kaukana jostain menneiden aikoijen junteista. Tervetuloa vuoteen 2014. Ymmärrän toki jos pyörii jossain lähiöiden räkälöissä missä hanasta saa 3 euroon tuopin joka maistuu kuselle, niin voi törmätä juntteihin.

Kyllä pääkaupunkiseudultakin löytyy äitiensä passaamia miehiä, joiden ei ole koskaan tarvinnut kotona panna tikkua ristiin. Jos luonne vielä sattuu olemaan sellainen, ettei sotkuisuus haittaa, niin eivät ne sitä siivoamista yhtäkkiä aloita. Enkä puhu räkälöiden vakioasiakkaista, vaan ihan koulutetuista ihmisistä.

[QUOTE="apua";29459440]Mitä jos miehellä on samanlainen kokeilu menossa ja odottaa milloin ap alkaa siivoomaan kunnolla?[/QUOTE]Jos olisin kyseinen mies niin ulkoistaisin seksin jonkin toisen naisen hoidettavaksi siksi aikaa kunnes oma muija alkaa hoitamaan sen puolen kunnolla, suihinottoineen päivineen. Sen jälkeen saattaisi siivouskin maistua.

on iso ongelma. mutta tsemppiä jos ees joku mies tajuais, että kodin ylläpitäminen kunnossa ja viihtyisänä on ihan kaikkien(myös lasten) yhteinen asia. mulla on vähän samaa ongelmaa, pidän itse huolta päivittäissiisteydestä, pyykistä, tiskistä ja tavaroista/eteisen järjestyksestä, mutta sitten kun mies kerran kahdessa vkossa/kuukaudessa imuroi niin ollaan niin sankaria ja haukutaan mut, kun mä olen kuulemma niin epäsiisti ja elän aina "paskan keskellä" enkä pidä koskaan huolta kodin siisteydestä. :(

[QUOTE="veiras";29459480]Kyllä pääkaupunkiseudultakin löytyy äitiensä passaamia miehiä, joiden ei ole koskaan tarvinnut kotona panna tikkua ristiin. Jos luonne vielä sattuu olemaan sellainen, ettei sotkuisuus haittaa, niin eivät ne sitä siivoamista yhtäkkiä aloita. Enkä puhu räkälöiden vakioasiakkaista, vaan ihan koulutetuista ihmisistä.[/QUOTE]

Löytyy varmaan ties mitä ukkoja ties mistä, ei ole mikään uniikki suomalainen ilmiö. Eikös italialaiset asu äitin luona vielä 40 vuotiaana. Mutta hei, he on niitä tosimiehiä, suomalainen mies on juntti ja diipa daapaa.

Kannattaisi varmaan päivittää ne tiedot suomalaisista miehistä, nyt ei ihan oikeasti ole 1950-luku enään, se oli ja meni.

on iso ongelma. mutta tsemppiä jos ees joku mies tajuais, että kodin ylläpitäminen kunnossa ja viihtyisänä on ihan kaikkien(myös lasten) yhteinen asia. mulla on vähän samaa ongelmaa, pidän itse huolta päivittäissiisteydestä, pyykistä, tiskistä ja tavaroista/eteisen järjestyksestä, mutta sitten kun mies kerran kahdessa vkossa/kuukaudessa imuroi niin ollaan niin sankaria ja haukutaan mut, kun mä olen kuulemma niin epäsiisti ja elän aina "paskan keskellä" enkä pidä koskaan huolta kodin siisteydestä. :(

Juuri näin se meilläkin menee. Mies käyttää noita samoja sanojakin!

Löytyy varmaan ties mitä ukkoja ties mistä, ei ole mikään uniikki suomalainen ilmiö. Eikös italialaiset asu äitin luona vielä 40 vuotiaana. Mutta hei, he on niitä tosimiehiä, suomalainen mies on juntti ja diipa daapaa.

Kannattaisi varmaan päivittää ne tiedot suomalaisista miehistä, nyt ei ihan oikeasti ole 1950-luku enään, se oli ja meni.

No älä nyt hikeenny :) En väittänytkään, että kaikki miehet olisivat tai että edes suurin osa.

[QUOTE="veiras";29459564]No älä nyt hikeenny :) En väittänytkään, että kaikki miehet olisivat tai että edes suurin osa.[/QUOTE]

Yrittäkää keksiä jotain uusia haukkumanimiä jotka edes jollain tasolla kuvaavat nykypäivän suomalaista miestä. Tämä junttiläppä on niiiiiiin väsyny juttu, ettei mitään järkeä.

Yrittäkää keksiä jotain uusia haukkumanimiä jotka edes jollain tasolla kuvaavat nykypäivän suomalaista miestä. Tämä junttiläppä on niiiiiiin väsyny juttu, ettei mitään järkeä.

Okei, takerruit siis siihen juntti-sanaan. No itse en ole sitä käyttänyt. Sanoin vaan, että pääkaupunkiseudunkin koulutetuista työssäkäyvistä miehistä osa on sellaisia, jotka eivät ole koskaan joutuneet siivoamaan, eivätkä sitä yhtäkkiä aloita.

kuulkaas miehet,minä se olen joka tässä huushollissa on puutteessa,mies kyllä saa halutessaan,harmi vaan että mun halut on isommat.

joo oikeesti mies ei oo siivonnu vuosiin edes omia jälkiään. astianpesukoneen täyttää käskystä,muttei pyynnöstä(minusta se pitäs olla automaatio,minä en ole mieheni äiti). Nytkin on luvannut siivota(joo tossa 3viikkoo sitte).

te miehet jotka puolustatte miestä joka käyttää vaimoaan tällä tavalla hyväksi,eikä ite pistä tikkua ristiin(ei edes sillon ku makas kotona vuoden yksin 40h/viikossa, minä taas olin töissä,sillonkin sain alkaa ekana täyttää tiskikonetta ja siivoo pöytiä) mulle ihan oikeesti riittää.

Kyllä miehen pitää siivota omat jälkensä ja puolet jälkikasvunsa sotkuista(tai vaihtoehtoisesti katsoa että lapset siivoo omat sotkunsa).

sellaset miehet jotka ajattelee että tällänen tilanne on oikein,eivät varmaan ole sieltä luolamies ajoilta paljoa kehittyneet muutenkaan. Nainen voi olla kaikkea sitä mitä mieskin,mutta mies ei kykene siihen mihin nainen:olemaan raskaana,synnyttämään(se on muuten tuskallisempaa kuin mikään muu, okei mno nää pitkään jatkuneet hermokivut on pahempia. Mut on sentäs leikattukin useamman kerran,sen lisäksi olen nuorempana käynyt koulua ja tehnyt sen lisäksi töitä 12h/vrk. sekään ei ole niin rankkaa kuin synnytys ja vauvan hoito yövalvomisineen).

armeijakin oli aika helppoa kamaa,vrt siihen ettei 2vuoteen nuku öisin kunnolla.

mut joo voi voi miehillä on niin rankkaa

kun miehen kanssa tavattiin mies osasi vaihtaa autoonsa renkaat,ei muuta. Mä osasin vaihtaa sytytys tulpat,renkaat ja öljyt.

osaan myös ajaa traktoria,käyttää raivaussahaa ja moottorisahaa(näitä mieheni ei ole koskaan käyttänyt)
onks noi oikeita miesten töitä? no mielummin teen niitä kuin tiskaan tms. mut minkäs teet ku lapsia hankkii niin ne pitää hoitaakkin,samaten kotityöt.

Meillä mies kokeili samaa aikoinaan kaksistaan ollessa. En siivonnut, ennen kuin turhautuneena pyysi.

Minä en vaan sitä sotkua huomaa. Jos lattialla on tavaraa, kierrän kasan tai teen jalalla tilaa. Jos lautaset on loppu, otan muovikannen lautasen tilalle. Jos pöydällä ei ole laskutilaa, laitan siihen kohtaan, mikä parhaiten näyttää kestävän. Roskat ja muut tavarat jää siihen, missä niiden tarvitseminen loppuu.

Siinä vaiheessa kun mies on mielestään kärvistellyt viikon p*skan keskellä, minusta koti on vielä pintasilausta vaille ihan siisti. Niin ne näkemykset ja siisteyskäsitykset eroaa.

Siivoaminen ja siistinä pitäminen tulee mieheltä jotenkin luonnostaan, minulta vaatii skarppaamista. Vaikea se on ryhtyä siivoamaan kun ei mitään kohtuutonta sotkua näe. Meillä tämä on ollut iso ongelma parisuhteessa, mutta puhumalla on selvitty.

Ja unohtui sanoa, puhumisen kautta ollaan päädytty siihen, että mies sietää vähän enemmän sotkua kuin haluaisi ja minä siivoan vähän enemmän kuin haluaisin.
Mies saa pyytää raivaamaan eteisen, kun itse hypin kenkäkasojen yli ja minä en siitä sitten ota itseeni. Vastuita on myös jaettu, mies hoitaa keittiön, minä kylppärin ja pyykit. Keittiö kiiltää useammin kuin pyykkikorin pohja, mutta kumpikaan ei stressaa ja odota toisen tekevän oman alueensa hommia.

Tahdosta se kaikki on kiinni ja vaatii molemmilta joustoa.

Meillä on hyvä diili. Mies ottaa lapset pari kertaa viikossa messiin ja lähtee jonnekkin kyläilemään, minä saan kotona siivota ihan rauhassa mitä ei olla viikolla keritty, ja käydä vaikka rauhassa suihkussa.

[QUOTE="aloittaja";29459792]
mut joo voi voi miehillä on niin rankkaa[/QUOTE]

Joillakin miehillä voi tosiaan olla rankkaa, sinun ukostasi nyt en tiedä sen enempää, eikä oikeasti kauheasti edes kiinnosta tietää, ei millään pahalla. Naurattaa vaan aikuiseet ihmiset, jotka ovat jääneet johonkin lapsen tasolle kehityksessä.

Käydään jotain lapsellisia taisteluja himassa jostain helvetin siivoomisesta, kasvakaa aikuisiksi hyvät ihmiset, kyllä se sitten helpottaa.

Yhteistyössä