Meillä on ihana perhejoulu tulossa <3 Ja anoppi ei ole kutsulistalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miniä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miniä"

Vieras
Ihanaa, kohta on joulu!!! Saadaan viettää kunnon perinteinen perhejoulu meillä. Anoppia vaan ei ole kutsuttu, eikä kutsuta. Olkoon keskenään kotonaan, kun ei meidän seura kiinnosta muutenkaan. Nyt nimittäin loppui mun miellyttämisentarve sitä kohtaan!
Ei ole käynyt meillä kylässä kahdeksaan vuoteen, vaikka on kutsuttu niin olkoon jatkossa joulutkin yksin. HAH! Mieheni ei sanonut asiaan mitään kun tämän sille ilmoitin. Aikoi vaan käydä lapsen kanssa joulupäivänä äitillään kahvilla.

mä oon jo vuosia viettänyt joulut oman perheni kanssa, ei vähempää vois kiinnostaa anopin seura tai oman isänikään. san ola ihan just niinkuin tahdon kun ei oo ketään ylimääräistä meidän kotona

Äh, mun on vissiin pakko mennä anopille.. Viime vuonna mentiin mun vanhemmille. Jäisin kotiin, mutta mun pitää ruokkia vauvani, jonka mies haluaa välttämättä mukaan.

AAAAARGH!!!!!!!! :headwall:

[QUOTE="pöh";24983027]Onpas täällä ihania miniöitä. Mukavaa sitten kun itse olette anoppeja ja teitä syrjitään. Onneksi osaan arvostaa myös mieheni vanhempia.[/QUOTE] mä en halua KETÄÄN ylimääristä meidän perhejouluun en ees omaa isääni

Miä en ole koskaan tullut toimeen anopin kanssa, yritän silti vähän ripotella ystävällisyyttä sinne. Pistän joulukukkaset menemään, aattelin jos tänä jouluna tekisin ihan ison asetelmankin :D Mies on kotona aaton ja menee aina vanhemmilleen joulupäiväksi =)

minäkään jaksaisi anopin sirkusta. Joulu on mulle rauhoittumisen aikaa. Olen jouluihminen,mutta jouluni pilaa anoppi ja kasa lahjoja,ohjelmanumeroita. Haluaisin hiljentyä ja nauttia vaan ympäröivästä kauneudesta. Joku joulu aion olla vain perheeni kanssa ja siihen ei anoppi kuulu.

Meidän perhejouluun kuuluvat aina myös anoppi ja appi, minun äitini ja miehen sisko perheineen. Minun sisarukseni perheineen ovat myös mukana toisinaan. Ollaan vietetty joulua näin niin kauan kuin ollaan oltu yhdessä (12 vuotta). En osaisi kuvitellakkaan muunlaista joulua. Tykkään kun on paljon porukkaa, ruoka tehdään nyyttäriperiaatteella tyyliin jokainen tekee sitä mitä parhaiten osaa. Minulla ei ole kokemusta kauhuanopeista, minua on onnekseni pidetty anoppilassa kuin omaa tytärtä ja mulla on ihan paras anoppi.

Meidän perhejouluun kuuluu taas tänä vuonna meidän perhe, mun vanhemmat ja mieheni vanhemmat. Ei olla anopin kanssa parhaita kavereita mutta tiedän että hän on tärkeä miehelle ja lapsille joten hän kuuluu tärkeänä osana meidän perheeseen. Tullaan toimeen kun ollaan opittu molemmat kunnioittamaan toisiamme.

Ompas ihanan sukurakkaita ja perinteisen joulun iettäviä perheellisiä äitejä :O

Meidän jouluun kuuluu aivan tasavertaisesti molempien puolen koko suku joka yleensä kokoontuukin meillä :)

Mun on pakko sanoa, että minun ex mieheni äiti on aivan ihana. Hän yhä kutsuu minutkin mukaan läheisten joulu- ja pääsiäispöytään. Meillä on hyvät välit ja ettei kukaan epäile, että olen hänet puolelleni riidoissa hommannut, niin kerrompa senkin, että exäni uusi vaimo on myös kutsuttujen listalla ja siellä me samassa pöydässä sovussa istutaan. Mutta anoppini, lasteni mummi, on aivan ihana.

Mekään ei enää kutsuta appivanhempia koska ennen kun kutsuttiin, niin vastaukset oli: Saapa nähdä mikä se on vointi ym. blaa blaa blaa. Sit kun sanoo että tietäis vähän varautua tarjoiluihin ym. niin, eipä me mitään tarvita. Onpa mukavaa syödä juhla-ateriaa siinä seurassa jos ei oikein syöminen joitain kiinnostaa. Kerran ne tuli, muuten ei. Koskaan ei tietenkään voi ilmoittaa, illan mittaan vaan voi todeta et eipä ne tulleet. Joo, ei vahingossakaan kutsuta enää koskaan.

[QUOTE="vieras";24983147]Eikö sun isä ole sun perhettä?[/QUOTE]

En mäkään laske omia vanhempiani kuuluvaksi perheeseeni. Meidän perhe on minä, mies ja lapset. Muut on sukulaisia.

Meille ei appivanhemmat ole ollenkaan tervetulleita joulun aikaan, eikä muutenkaan. On tässä viimeisen 2kk aikana tullu selville jos jonkinlaista saastaa tästä parista ja olen päättänyt että minun lastanihan ei tuollaisten ihmisten seuralle altisteta :(

Mulla on ihana anoppi :heart: ja sinne ollaan menossa jouluksi. Ihan itse ehdotin miehelle, että josko joulu vietetään anoppilassa. Viime jouluna oltiin meillä, mun sisarukset lapsineen ja mun vanhemmat oli sillon meillä.

Mä en voi olla miettimättä, että miltä teistä anoppien ja omien vanhempienne syrjijistä sitten tuntuu, kun omat lapsenne eivät halua teitä mukaansa viettämään joulua. Koska ette ole lapsillenne perhettä, vaan ylimääräisiä. :)

anopista jää aina paha mieli. joulu menisi pilalle. viihdytään oman perheen kesken. Mutta jos anoppi asuisi lähellä, niin tottakai kävisimme tervehtimässä joulun aikaan häntä tai kutsuisimme kahville joulun aikaan, vaikka ei välitäkään kuin itsestään. Mutta kun välimatkaa on paljon eikä päiväseltään voi käydä, niin sen vuoksi ei nähdä.

Yhteistyössä