Meillä on 420 e lapsilisiin saakka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toisesta ketjusta inspis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on 42 senttiä ennen huomista opintotukea. Opintotuesta menee suurin osa vuokran omavastuuseen, ehkä joku 20€ jää käteen. Siitä seuraava raha on elarit ja s-bonus 10. päivä ja sitten pitää pärjätä niillä lapsilisään asti. Meitä on siis mä ja 9v. lapsi.

pärjäisittekö te muut sillä määrällä siihen asti?

Meillä ihan normi määrä tuo 100 e viikkoa ja 4 jäsentä perheessä

Meillä perheessä vaihtelevasti 6-22 henkeä.
Bensaan menee vajaa satku viikossa ja ruokaan noin 250.
Päälle sitten erilaiset virkistyskulut, juhlat, harrastukset, lahjat, vaatteet, jne.
Eli emme pärjäisi.

No pakkohan se ois pärjätä jos ei olisi kuin tuon verran. Mulla ei esim mene ollenkaan bensaan, autokuluihin koska teen töitä kotona...ruokaan menee ihan liikaa mutta siitäkin voi karsia.

no todellakin pärjätään helposti, nyt on noin 300e käytössa lapsilisiin asti ja perheessä sentään 2a ja 2lasta.
eihän se ole kuin asenne kysymys. ja lapsilisät kun tulee niin nekin on vain laina siksi aikaa että saadaan maksettua muksuille takas.

Kyllä minä pärjään, mutta mieheni on sellainen, että kun olen hänet nainut, emme pärjää. Vaan eipä hätää, meitä on vain kolme ja tilillä 7000 euroa ja lisää tulee muutaman kuukauden kuluttua saman verran. Palkat tietty sit vielä ja niin, lapsilisä.

Meilläkin on tuo 100e/vko käytössä, josta ostetaan ruuan lisäksi esim. pesuaineet ja vaipat. Autoa meillä ei ole. Lapsia on kaksi, samoiten aikuisia.
Eikä näin eläminen tee edes tiukkaa. Pitää vaan katsoa mitä ostaa kaupasta ettei osta huuhaata. Onneksi s-ketjun rainbow-merkki on hyvä, halpa ja laadukas.

Yhteistyössä