meillä kummittelee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja isosisko:
Mitenköhän toi Jeesukseen uskominen nyt tähän liittyy?? Miettikää nyt jokainen kohdallanne miltä tuntuisi jos nämä samat asiat tapahtuisi omalle kohdalle!! Toki täällä on hyviäkin mielipiteitä ollut.

No siten liittyy että jos Jeesus on talossa niin siellä ei demonit silloin hillu!

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja narikka:
saatko kuinka selvän yheyden? vai näet tulevan? anteeksi utelu mutta tarvis tietää..

yks palstalainen näki minut selvästi, vaikka välimatkaa oli ja on edelleen paljon. johtuuko se omasta näkemisesta (unia) vai mistä en tiä.

Toisiin saan selkeän yhteyden, voin esim. käydä kropan kivut läpi näkemättä henkilöä ja lievittää niitä tai nähdä sen hetkisen tilanteen ja tunnelman. Tarkoittamasi palstalainen näkee eri tavalla, selkeämmin, kuin minä. Minä näen välähdyksiä ja tunnelmia, joskus hyvinkin symbolisesti. Energian ohjaaminen on enemmän minun heiniäni :) Ja näköjään saattokeikatkin onnistuvat.

te toimitte paholaisen kanssa :(, ei hyvä...

Alkuperäinen kirjoittaja selma:
Meil kans kummittelee, oon nähny kax henkee nurkassa istumassa oon 42Wee.

Meillä on joskus ollut parikymmentäkin henkee yhtäaikaa kekkereillä. Viimeksi kun oli tyttären synttärit niin porukkaa oli kuin pipoa!

Mitenköhän toi Jeesukseen uskominen nyt tähän liittyy?? Miettikää nyt jokainen kohdallanne miltä tuntuisi jos nämä samat asiat tapahtuisi omalle kohdalle!! Toki täällä on hyviäkin mielipiteitä ollut.

On ollut vastaavia kokemuksia ennen uskoon tuloa ja kyllä nimenomaan Jeesus liitty tähän. On olemassa hyvä ja paha henkimaailma. Ne henget joka eivät tunnusta Jeesusta Herrakseen, ovat pahasta. Nämä ilmiöt on aina saatanasta. Ei kannata alkaa pelleilemään :(.

Alkuperäinen kirjoittaja sara:

On ollut vastaavia kokemuksia ennen uskoon tuloa ja kyllä nimenomaan Jeesus liitty tähän. On olemassa hyvä ja paha henkimaailma. Ne henget joka eivät tunnusta Jeesusta Herrakseen, ovat pahasta. Nämä ilmiöt on aina saatanasta. Ei kannata alkaa pelleilemään :(.

Tosi on. Nämä jutut ovat joko tai. Välimuotoja ei tunneta.

Tuo sinun subjektiivinen näkemyksesi, joka sinulle sallittakoon. Se varmasti perustuu johonkin...

Kyllä, perustuu Jumalan Sanaan, Raamattuun. Ja mun näkemykselläni nyt niin ei ole väliä, vaan Hänen, joka kaiken on luonut. Jolla on kaikki viisaus ja voima hallussaan.

Tuo sinun subjektiivinen näkemyksesi, joka sinulle sallittakoon. Se varmasti perustuu johonkin...

Kyllä, perustuu Jumalan Sanaan, Raamattuun. Ja mun näkemykselläni nyt niin ei ole väliä, vaan Hänen, joka kaiken on luonut. Jolla on kaikki viisaus ja voima hallussaan.

Tuntuu aika visusti kaiken viisauden ja voiman pitävänkin hallussaan... kun ihmiskuntaa katsoo.

Tuntuu aika visusti kaiken viisauden ja voiman pitävänkin hallussaan... kun ihmiskuntaa katsoo.

kaikki, mitä luonnossa on, sen monimuotoisuus, avaruus, aurinkokunta, planeetat jne...viisaus on mittaamaton :). Ihmiselle on annettu vapaa tahto. Ihminen voi toimia omassa "viisaudessaan" tai nöyrtyä ja pyytää viisautta Jumalalta :). Raamattu sanoo, että jolta puuttuu viisautta, anokoon, Jumala antaa soimaamatta. Mutta pyydämmekö sitä viisautta? Löytyykö nöyryyttä siihen? Vai pelataanko mieluummin vastapuolen kans?

Alkuperäinen kirjoittaja pitemmittä puheitta:
Alkuperäinen kirjoittaja pelokas:
kerron muutaman esimerkin... oon ihan paniikissa täällä....

eilen illalla puhuin miesystävän kanssa ja katselin hoitopöydälle ja siinä viikatut pyykit alkoi yht äkkiä liikkua, luulin että kuvittelin,mutta mies ystävä tuli meille ja sama tapahtui...

no tänään oltiin lasten kanssa keittiössä ja kaksi kirjaa tippui olohuoneesta itestään ja poika säntäsi olkkariin ja huusi että tyttö lukee kirjaa :O

no poika jäi olkkarii leikkimään pikkuautolla ja hirvee kälkätys kuuluu keittiöön ja yht äkkiä kuuluu oota tuomas hakee auton. poika haki auton ja meni takas olkkariin kurkkasin keittiön ovelta yksi auto liikku ITESTÄÄN ja toisella ajoi poika...

no laitoin pojan nukkumaan jälleen hirvee kälkätys kuuluu huoneesta ja menin katsoo niin äiti kato tyttö.. kysyin että missä ja näytti mun viereen poika jatkoi juttelua ''tytölle'' jutteli joo okei jne yht äkkiä laittaa käden mun vatsan päälle ja sanoo äiti vauva pipi jatkaa taputtamista sanoo tyttö

ja olen just ite saanut tietää odottavani kaksosia ja siitä ei olla pojan aikana puhuttu mitään.. tuli mieleen kun tänä aamuna tuli hiukan verta paperiin että onkohan kaikki hyvin varsinkin nyt kun poika yht äkkiä tollai sano.

oon ihan pelko perseessä mitä tää oikein on?

Tämä on joko Porvoosta tai saatanasta, siinä vaihtoehdot.

Ei oo! Ku suoraan helvetistä, sieltä kuumimmilta kulmilta...

No mikä subjektiivinen se on sen enempää kuin nuo sinun "energianohjailusi"?

Jollekin se sinunkin poppamieheily perustuu ja kun se ei perustu Jumalalle niin se perustuu saatanalle.

Asiaan toki kuuluu vähätellä ja kieltää saatanan vaikutus (ja varmasti moni ei sitä tiedäkään) sillä jos tämä kerrottaisiin avoimesti niin ihmisistä suuri osa pakenisi kauhuissaan eikä kyselisi mitään ennustuksia ym. näiltä poppahenkilöiltä.

Esimerkiksi parantajan kyseessä ollessa voi kuulemani mukaan helposti selvittää, millä voimalla parantaja parantaa. Parantaako hän Jeesuksen nimessä ja voimassa vaiko saatanan nimessä ja voimassa.

Kysy suoraan parantajalta, millä voimalla hän parantaa sillä saatana ei voi valehdella tässä asiassa, saatana on turhamainen eikä anna kunniaa Jeesukselle tekosistaan jotka eivät Jeesuksen tekoja ole.

Kysy siis tapahtuuko parantaminen Jeesuksen ja Pyhän Hengen nimessä ja voimassa. Jos vastaus kiertää ja kaartaa eikä oikein vastausta synny niin siitä tiedät ottaa jalat allesi!

Kerran näin tälläisen tilanteen TV.ssä. Siinä oli käsilläparantajanainen ja entinen Miss Suomi Tuula Portin (Polvi) joka on uskovainen kristitty nykyään, ja Portin kysyi naiselta millä voimalla hän parantaa. Portin kysyi parantaako nainen Jeesuksen ja Pyhän Hengen voimalla ja nainen kiemurteli vaivautuneena penkissä ja höpisi jotain että aina hän rukoilee ensin ja Raamattukin hänellä on siinä huoneessa jossa hän parantaa ihmisiä.

No, Tuula Portin jatkoi kysymistään ja lopulta nainen vastasi kysymykseen "parannatko Jeesuksen voimalla" että "niin minä luulisin". LUULISIN?! Hän ei muka TIENNYT, kuuluisa suomalainen parantaja, mistä hän voimansa ammentaa! Vaan ei voinut valehdella että Jeesukselta koska ei Jeesukselta voimiaan parantaa saanut!

Kristitty parantaja KERTOO AINA ETTÄ HÄN ITSE EI PARANNA VAAN JEESUS PARANTAA! Ja vastaus tulee nopeasti ja kakistelematta.

Alkuperäinen kirjoittaja mjää:
Alkuperäinen kirjoittaja pitemmittä puheitta:
Alkuperäinen kirjoittaja pelokas:
kerron muutaman esimerkin... oon ihan paniikissa täällä....

eilen illalla puhuin miesystävän kanssa ja katselin hoitopöydälle ja siinä viikatut pyykit alkoi yht äkkiä liikkua, luulin että kuvittelin,mutta mies ystävä tuli meille ja sama tapahtui...

no tänään oltiin lasten kanssa keittiössä ja kaksi kirjaa tippui olohuoneesta itestään ja poika säntäsi olkkariin ja huusi että tyttö lukee kirjaa :O

no poika jäi olkkarii leikkimään pikkuautolla ja hirvee kälkätys kuuluu keittiöön ja yht äkkiä kuuluu oota tuomas hakee auton. poika haki auton ja meni takas olkkariin kurkkasin keittiön ovelta yksi auto liikku ITESTÄÄN ja toisella ajoi poika...

no laitoin pojan nukkumaan jälleen hirvee kälkätys kuuluu huoneesta ja menin katsoo niin äiti kato tyttö.. kysyin että missä ja näytti mun viereen poika jatkoi juttelua ''tytölle'' jutteli joo okei jne yht äkkiä laittaa käden mun vatsan päälle ja sanoo äiti vauva pipi jatkaa taputtamista sanoo tyttö

ja olen just ite saanut tietää odottavani kaksosia ja siitä ei olla pojan aikana puhuttu mitään.. tuli mieleen kun tänä aamuna tuli hiukan verta paperiin että onkohan kaikki hyvin varsinkin nyt kun poika yht äkkiä tollai sano.

oon ihan pelko perseessä mitä tää oikein on?

Tämä on joko Porvoosta tai saatanasta, siinä vaihtoehdot.

Ei oo! Ku suoraan helvetistä, sieltä kuumimmilta kulmilta...

Eli siis saatanasta....

Hiustenhalkomista: eihän Jeesus paranna, vaan Jumala parantaa hänen kauttaan. Ja jos Jumala parantaa hänen, niin myös kenen tahansa muunkin kautta. Kaikki on yhtä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40 ja risat:

No siten liittyy että jos Jeesus on talossa niin siellä ei demonit silloin hillu!

Ei ihmisten sielut mitään DEMONEJA ole.. :laugh:

Jeesus oli ihminen, jos oli edes olemassa.
Raamattu on kirja.

Sielu vaeltaa elämästä toiseen, ja jos se ei halua mennä eteenpäin tai ei ole vielä aika, syntyy "kummittelua".

saatko kuinka selvän yheyden? vai näet tulevan? anteeksi utelu mutta tarvis tietää..

yks palstalainen näki minut selvästi, vaikka välimatkaa oli ja on edelleen paljon. johtuuko se omasta näkemisesta (unia) vai mistä en tiä.

Toisiin saan selkeän yhteyden, voin esim. käydä kropan kivut läpi näkemättä henkilöä ja lievittää niitä tai nähdä sen hetkisen tilanteen ja tunnelman. Tarkoittamasi palstalainen näkee eri tavalla, selkeämmin, kuin minä. Minä näen välähdyksiä ja tunnelmia, joskus hyvinkin symbolisesti. Energian ohjaaminen on enemmän minun heiniäni :) Ja näköjään saattokeikatkin onnistuvat.

haluatko kokeilla? selkärankareuman vuoksi kipeät nivelet :(

en usko, miten paholainen voi ohjata unia? tai sen mitä nekee toisesta ihmisestä?

Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostaa:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostaa:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja kb:
Poltergeistilmiö, ei voida selittää.

Voidaan kyllä selittää. JOs perhe tai yksikin jäsen siitä on tekemisissä okkultismin tai siihen littyvien asioiden kanssa, voi tuollaista alkaa tapahtumaan.

selitäs tarkemmin..

On olemassa paholainen ja demonit. Ne on niitä ketä saatananpalvojat palvoo. Jos ihminen/perhe, joko tää nykyinen talossa asuva tai sit joku edellinen, on tekemisissä okkultististen asioiden kanssa, se houkuttaa demonit paikalle ja saattaa alkaa tapahtua tuollaisia asioita. Tällaisia demoneja houkuttelevia juttuja on esim tietty musiikki (erityisesti raskasmetalli, esim WASP, Iron Maiden, Marilyn Manson ovat omistaneet musiikkinsa saatanalle), ennustaminen tai ennustajalla käyminen, spiritismin pelaaminen, jooga ja meditaatio, valkoinen ja musta magia. Tässä muutama esimerkki. Kaikki eivät koe tollaisia ilmiöitä mutta moni kokee jotka sekaantuu okkultismiin.

Jos haluat lisää tietoa niin lueppa seuraavat kirjat: Riku Rinteen kirjat "pimeys väistyy", "varo vihollinen". Doreen Irvine: "olin noita", Audrey Harper&Harry Pugh: "tanssii saatanan kanssa".

Miten perustelet, että jooga ja meditaatio kuuluvat tähän kastiin?

Tosiaan mun vanhempien talossa kummittelee,se on todella vanha omakotitalo ja siinä on kerennyt asua monta asukasta..Sieltä vähän väliä kuului pauketta yläkerrasta vaikka olin monesti yksin kotona,olen kuullut pauketta ja töminää 9v jo..Eli kuulin ensimmäisen kerran 12-vuotiaana kun olin pikkusiskoni kanssa kotona kahdestaan,pikkusiskoni oli silloin 9-vuotias ja olimee alakerrassa katsomassa telkkaria kunnes yläkerrasta aulasta kuului ihan kuin olisi kaappi kaatunut ja meillä oli aulassa sellainen lasikaappi.Kummatkin säikähdettiin ja mentiin katsomaan,vähän pelotti kun yläkerrasta oli palanut lamppu ja ei nähnyt mitään..Sitten mun huoneesta joka oli keittiön yläpuolella,kuului töminää että ihan kuin jokin olisi siellä kävellyt ja kukaan ei siellä kyllä ollut kun olin yksin kotona.Äitikin kun oli pikkuveljeni kanssa kotona kahdestaan niin oli säikähtänyt ja ihmetellyt kun mun huoneesta oli silloin alkanut kuulumaan musiikkia yhtäkkiä ja en ollut kotona itse,noh,pikkuveli meni katsomaan mun huoneeseen niin oli kuulemman stereot soimassa täysillä,äiti sit kysyi multa että onko sulla ollut jokin ajastus tjn päällä stereoissa,sanoin että ei ole ollut,en käytä semmoista..Myös isosisko,pikkuveli,meidän mummo ja pappakin on kuullut mutta pappa on nähnytkin meidän yläkerran aulassa kun ruukasi nukkua siinä.Elikkäs kun asuin kotona vielä ja oltiin ukkoni kanssa laittamassa just nukkumaan kun oli elokuva loppunut,niin ihmettelin kun oven toiselta puolelta kuului kauhea selitys papalta,se hoki jotain että mene helvettiin siitä tjn..Pappa ei koskaan puhu unissaan,se sitten aamulla oli selittänyt äidilleni että yöllä oli portailta päin tullut sellainen nainen jolla oli ollut mustat pitkät hiukset ja valkoinen yöpaita niin sitä kohti ja oli istunut siihen sen jalkapäähän ja alkanut vetämään sitä peittoa pois papalta päältä,siksi pappa oli sille huutanut että mene helvettiin siitä..Sitten meidän mummo oli yöllä menossa vessaan ja oli kuullut alakerrasta keittiöstä 3 aikaan yöllä että ihan kuin joku olisi katsonut lehteä kun kuuli sivujen kääntyvän,oli meinannu mennä sanomaan että vieläkö on hereillä(Oli luullut että äitini oli jäänyt lukemaan lehteä)isosisko kuullut äidin ja isäpuolen makkarista kuorsausta vaikka oli ollut yksin käymässä kylässä.Minä olen tuntenut esikoista odotellessani kun juttelin äitini kanssa että jokin koski mun oikean puoleista olkapäätä,tuntui se painautuminen ihan oikeasti,sitten lopetin kuin seinään juttelemisen äidilleni ja kerroin että jokin koski minun olkapäätäni äsken,niin ja isosisko oli tullut etelästä viikonlopuksi vanhemmillemme ja oli nukkunut minun vanhassa huoneessa,oli yöllä sitten kuullut vintiltä missä on pelkkää muhaa kuin jokin olisi laahannut tai vetänyt itseä eteenpäin siellä niinkuin kaunassa..Ollaan pelattu spiritismiä isosiskoni kanssa..Tai kerran olen kokeillut mutta isosiskoni on varmaan 100 kertaa ja siinä vanhempien talossa..Spiritismissä sain sitten tietää kun kysyin että kuka oli koskettanut olkapäätäni ja sitten saatiin tietää kuinka monta vanhempien talossa oikein kummittelee,niitä oli kaiken kaikkiaan 19 henkeä..En usko että lääkitystä siihen oikein tarvii kun spiritsismiä on pelattu monta kertaa talossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Minna89:
Tosiaan mun vanhempien talossa kummittelee,se on todella vanha omakotitalo ja siinä on kerennyt asua monta asukasta..Sieltä vähän väliä kuului pauketta yläkerrasta vaikka olin monesti yksin kotona,olen kuullut pauketta ja töminää 9v jo..Eli kuulin ensimmäisen kerran 12-vuotiaana kun olin pikkusiskoni kanssa kotona kahdestaan,pikkusiskoni oli silloin 9-vuotias ja olimee alakerrassa katsomassa telkkaria kunnes yläkerrasta aulasta kuului ihan kuin olisi kaappi kaatunut ja meillä oli aulassa sellainen lasikaappi.Kummatkin säikähdettiin ja mentiin katsomaan,vähän pelotti kun yläkerrasta oli palanut lamppu ja ei nähnyt mitään..Sitten mun huoneesta joka oli keittiön yläpuolella,kuului töminää että ihan kuin jokin olisi siellä kävellyt ja kukaan ei siellä kyllä ollut kun olin yksin kotona.Äitikin kun oli pikkuveljeni kanssa kotona kahdestaan niin oli säikähtänyt ja ihmetellyt kun mun huoneesta oli silloin alkanut kuulumaan musiikkia yhtäkkiä ja en ollut kotona itse,noh,pikkuveli meni katsomaan mun huoneeseen niin oli kuulemman stereot soimassa täysillä,äiti sit kysyi multa että onko sulla ollut jokin ajastus tjn päällä stereoissa,sanoin että ei ole ollut,en käytä semmoista..Myös isosisko,pikkuveli,meidän mummo ja pappakin on kuullut mutta pappa on nähnytkin meidän yläkerran aulassa kun ruukasi nukkua siinä.Elikkäs kun asuin kotona vielä ja oltiin ukkoni kanssa laittamassa just nukkumaan kun oli elokuva loppunut,niin ihmettelin kun oven toiselta puolelta kuului kauhea selitys papalta,se hoki jotain että mene helvettiin siitä tjn..Pappa ei koskaan puhu unissaan,se sitten aamulla oli selittänyt äidilleni että yöllä oli portailta päin tullut sellainen nainen jolla oli ollut mustat pitkät hiukset ja valkoinen yöpaita niin sitä kohti ja oli istunut siihen sen jalkapäähän ja alkanut vetämään sitä peittoa pois papalta päältä,siksi pappa oli sille huutanut että mene helvettiin siitä..Sitten meidän mummo oli yöllä menossa vessaan ja oli kuullut alakerrasta keittiöstä 3 aikaan yöllä että ihan kuin joku olisi katsonut lehteä kun kuuli sivujen kääntyvän,oli meinannu mennä sanomaan että vieläkö on hereillä(Oli luullut että äitini oli jäänyt lukemaan lehteä)isosisko kuullut äidin ja isäpuolen makkarista kuorsausta vaikka oli ollut yksin käymässä kylässä.Minä olen tuntenut esikoista odotellessani kun juttelin äitini kanssa että jokin koski mun oikean puoleista olkapäätä,tuntui se painautuminen ihan oikeasti,sitten lopetin kuin seinään juttelemisen äidilleni ja kerroin että jokin koski minun olkapäätäni äsken..Ollaan pelattu spiritismiä isosiskoni kanssa..Tai kerran olen kokeillut mutta isosiskoni on varmaan 100 kertaa ja siinä vanhempien talossa..Spiritismissä sain sitten tietää kun kysyin että kuka oli koskettanut olkapäätäni..

kauheeta! kuka?

Tosiaan mun vanhempien talossa kummittelee,se on todella vanha omakotitalo ja siinä on kerennyt asua monta asukasta..Sieltä vähän väliä kuului pauketta yläkerrasta vaikka olin monesti yksin kotona,olen kuullut pauketta ja töminää 9v jo..Eli kuulin ensimmäisen kerran 12-vuotiaana kun olin pikkusiskoni kanssa kotona kahdestaan,pikkusiskoni oli silloin 9-vuotias ja olimee alakerrassa katsomassa telkkaria kunnes yläkerrasta aulasta kuului ihan kuin olisi kaappi kaatunut ja meillä oli aulassa sellainen lasikaappi.Kummatkin säikähdettiin ja mentiin katsomaan,vähän pelotti kun yläkerrasta oli palanut lamppu ja ei nähnyt mitään..Sitten mun huoneesta joka oli keittiön yläpuolella,kuului töminää että ihan kuin jokin olisi siellä kävellyt ja kukaan ei siellä kyllä ollut kun olin yksin kotona.Äitikin kun oli pikkuveljeni kanssa kotona kahdestaan niin oli säikähtänyt ja ihmetellyt kun mun huoneesta oli silloin alkanut kuulumaan musiikkia yhtäkkiä ja en ollut kotona itse,noh,pikkuveli meni katsomaan mun huoneeseen niin oli kuulemman stereot soimassa täysillä,äiti sit kysyi multa että onko sulla ollut jokin ajastus tjn päällä stereoissa,sanoin että ei ole ollut,en käytä semmoista..Myös isosisko,pikkuveli,meidän mummo ja pappakin on kuullut mutta pappa on nähnytkin meidän yläkerran aulassa kun ruukasi nukkua siinä.Elikkäs kun asuin kotona vielä ja oltiin ukkoni kanssa laittamassa just nukkumaan kun oli elokuva loppunut,niin ihmettelin kun oven toiselta puolelta kuului kauhea selitys papalta,se hoki jotain että mene helvettiin siitä tjn..Pappa ei koskaan puhu unissaan,se sitten aamulla oli selittänyt äidilleni että yöllä oli portailta päin tullut sellainen nainen jolla oli ollut mustat pitkät hiukset ja valkoinen yöpaita niin sitä kohti ja oli istunut siihen sen jalkapäähän ja alkanut vetämään sitä peittoa pois papalta päältä,siksi pappa oli sille huutanut että mene helvettiin siitä..Sitten meidän mummo oli yöllä menossa vessaan ja oli kuullut alakerrasta keittiöstä 3 aikaan yöllä että ihan kuin joku olisi katsonut lehteä kun kuuli sivujen kääntyvän,oli meinannu mennä sanomaan että vieläkö on hereillä(Oli luullut että äitini oli jäänyt lukemaan lehteä)isosisko kuullut äidin ja isäpuolen makkarista kuorsausta vaikka oli ollut yksin käymässä kylässä.Minä olen tuntenut esikoista odotellessani kun juttelin äitini kanssa että jokin koski mun oikean puoleista olkapäätä,tuntui se painautuminen ihan oikeasti,sitten lopetin kuin seinään juttelemisen äidilleni ja kerroin että jokin koski minun olkapäätäni äsken..Ollaan pelattu spiritismiä isosiskoni kanssa..Tai kerran olen kokeillut mutta isosiskoni on varmaan 100 kertaa ja siinä vanhempien talossa..Spiritismissä sain sitten tietää kun kysyin että kuka oli koskettanut olkapäätäni..

kauheeta! kuka?

Alkuperäinen kirjoittaja huiii:

kauheeta! kuka?

Oli koskettanut sen talon entinen asukas,poika nimeltä Raimo Hurri..Ja siinä talossa asui 3 poikaa ja isä,isä kuoli onnettomuudessa ja pojat on kuollut vissiin siihen taloon.Lukee kirjassa joka ostettiin että edesmennyt Viljami Hurri rakentanut talon yms..Ja talo on pienessä mutkassa ja sitä mutkaa nimitetään hurrinmutkaksi koska siinä on asunut hurri perhe.Siis sukunimi on hurri.

Yhteistyössä