meillä kummittelee ja mulla menee hermot tähän!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jo on taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja meillä kans:
Meillä kans aina joku kävelee keittiössä ja narisuttaa lattiaa, vaikka ketään ei näy. Usein olen käynyt illalla/yöllä katsomassa, kun luulen että siellä on joku. Yläkerrassakin joku joskus kävelee, vaikka pitäs olla tyhjää. Ja outoja tuulenvireitä toisinaan menee, aivan kun joku kävelis ohi tms.
Pitäsköhän tuota hyvät huomenet yms.alkaa käyttämään =)

Niin ja meillä kans vanha puutalo, monessa vaiheessa rakennettu. Alkuperäsosa vuodelta 1925.

Me olimme aikoinaan yötä tutulla jolta mies kuollut. Juuri tuollaisen 'tuulenvireen' tunsin yöllä kun kävin veskissä ja meni keittiöön vettä juomaan, täytyi oikein pysähtyä etten 'jonhonkin' törmää.
Unta en saanut kun tuntui että joku mua katsoo.
Aamulla kuulin että mies kummittelee, naputtelee yöllä kuin rakentaisi. Talosta puuttui listat kun kuoli. Veljensä rakensi loppuun ja kummmittelu taisi loppua. En ollut toista kertaa yötä.
Näen kyllä itse enneunia ja aistin asioita mutta tuo oli jotenkin.

Niitähän piti käskeä menemään valoon päin. :D

Meilläkin kummitteli ennen, mutta kummittelu hävisi remontin aikaan. Tässä just mietin, tuleeko edellinen talon emäntä takaisin kummittelemaan, kun sen rakas ruokakomero purettiin pois. :snotty:

joku kertoi kiertävänsä talon nurkat aika ajoin kilisevän kellon kanssa. Voi jotain energioita jäädä pyörimään sinne nurkkiin ja sit sillä kilistelyllä ajetaan ne energiat poijes. en tiedä toimiiko kummituksiin..

no meillä majailee useampikin kummitus, niihin on saaneet tutustua myös vieraat joille emme ole puhuneet halaistua sanaakaan kummituksista... ei niihin oikeastaan koskaan totu, aina sitä kumminkin säikähtää, vaikka tietääkin etteivät mitään pahaa tee

meillä näkyy varjoja ja poika heräs keskellä yöttä ja näytti kattoon ja itsekin sen näin.. sitä ennen näin kun lakana heilu vessan oven päällä vai sanoisinko leijaili.. kaikki ikkunat oli kiinni mistään ei ppääsy tuulemaan.. ja muitakin ihme tapauksia on ollu.. ja uskon että ne jotka uskoo voi nähdä asioita joita kaikki ei nää..
oma äitikin on joskus kertonut nähneensä näitä samoja juttuja

Meilläkin on kummitellu:
1. Lasteni synttäreillä yhden tytön mehumuki kaatui alas, kukaan ei osunut, ikkunat ei ollut auki (tuulen kannalta).
2. Heräsin yöllä ihme veden ääneen. Katsoin vessat ym. ja keittiössä hana oli päällä. Itse en ollut jättänyt auki ja tyttäreni oli silloin leirillä.
3. Valokuvasin teininä kavereitani 23 aikaan iltayöllä. Aamulla katoin kuvaa ja parhaan ystävättäreni alla oli ihmeellinen sumuinen naama.

Alkuperäinen kirjoittaja punikkitatti:
:p Vaihdettaisko kämppiä?

Mä en ole kertaakaan elämässäni nähnyt kummittelua tai edes minkäänlaista siihen viittaavaa, ja niin kovasti toivoisin joskus törmääväni kummitukseen!

En mä tästä pois muuta, mutta teretulemast kyläilemään :D
Viimeisin kummituksen tempaus sattui eilen. Mulla on pakastinarkun päällä sellainen iso kissankakkaroskis (siis käyttämätön, odottaa käyttöön ottoa kunhan kissa saapuu taloon), sellainen LitterLocker tms. Kuitenkin, se on ollut pakastimenpäällä kun siivoilin, siinä keskellä arkkua. Ja kas, ihmettelin mikä meteli kuului ja menin katsomaan, roskis oli lentänyt vauhdilla keskelle lattiaa, pystyasentoon. Ihan kuin joku olisi nostanut sen siihen.

Ja viisi minuuttia aiemmin pönttö oli arkun päällä, ja yksin olin koko ajan alakerrassa. Eli kukaan ihminen ei sitä pystynyt siitä heittämään tai siirtämään.

Että semmoista meille tänne tänään.

Tarviiko niistä välittää?

Meillä kans vanhempien luona näkyy aina varjoja ovensuussa ja muita narinoita, mutta eipä ne nyt niin häiritse.
Kummallisin kokemus oli anoppilassa jossa nukuimme miehen kanssa vierashuoneessa. Kummatki heräs täsmälleen samaan aikaan keskellä yötä kun joku tuli huoneeseen ja sitten meni sängyn alle, mies luuli että se on kissa ja minä luulin että anoppi oli tullut huoneeseen, mies alkoi kurkkia sängyn alle, mutta ei siellä mitään ollut. En nyt unenpöpperössä ajatellut että mitä anoppi tekisi meidän sängyn alla, mutta silloin luulin että meni sinne. :D
Anoppi sanoo niitä tontuiksi. :)

No, just tein alotuksen että voiko meidän talo olla kirottu tms. kun heti kun muutettiin elämä alkoi mennä päin honki, taitaa ero olla tulossa. Eli talo pääsee tavoitteeseensa - saa taas yhdet pois.
Tässä vaihtunu porukka aika usein...

Olisi jännää joskus kokea tuollaista aktiivisempaa toimintaa, varjoja, narinoita, kolisevia ovia yms. Meillä on 1700 luvun lopulla rakennettu mökki joka aikoinaan oli kyläkauppa. Aikojen saatossa tietenkin hirret vaihdettu ja muutakin rakennetta uusittu. Siellä ei varsinaisesti kummittele, vain tulee usein tunne että ei ole yksin.
Lapsena näin vanhan naisen kulkevan pellon laitaa mökkiämme kohti, (n.30metrin päässä) joka katosi jälkeäkään jättämättä muutamassa sekunnissa, kun hyppäsin eteisvälikköön ja ilmoitin vanhemmilleni saapuvasta vieraasta. Tietenkin akka saattoi olla lapsen mielikuvitusta, mutta mieleen tuo painui kun vielä yli kahdenkymmenen vuoden jälkeen muistaa. :)

Tuonne palvelut-kohtaan s-postia ja pyydä hävittämään kummittelu. Ei maksam itään, et jää mihinkään rekisteriin, ei ole mikään vilunkipaikka. http://www.eskojalkanen.net/

Alkuperäinen kirjoittaja mustunut kääkkä:
joku kertoi kiertävänsä talon nurkat aika ajoin kilisevän kellon kanssa. Voi jotain energioita jäädä pyörimään sinne nurkkiin ja sit sillä kilistelyllä ajetaan ne energiat poijes. en tiedä toimiiko kummituksiin..

Toimii tuo enrgioitten hätyyttely ihan vaan taputtelemalla käsiä yhteen huoneen nurkissa.

1,5 vuotta sitten muutimme avopuolisoni kanssa hänen vanhempiensa taloon, kun heille tuli ero ja kumpikin muutti pois. Tämä kämppä on muistaakseni 1950-1970 luvulta, ja täällä kyllä kuulee ihme ääniä joihin ei selitystä löydy. Pari kuukautta ennenkuin muutimme tähän, avomieheni pikkusisko ja hänen kaverinsa olivat viettäneet iltaa tv:tä katselle olkkarissa. Yhtäkkiä oli kellarista alkanut musiikki soimaan, ja siellä ei ollut mitään muuta kuin kaijuttimet seinässä, ei siis mitään soitinta. Yks kaks musiikki loppui.
Kaikkea muutakin mukavaa on tässä talossa ennen meidän asumista tapahtunut, enkä todellakaan jaksa alkaa niitä kirjoittelemaan.
Itse olen kuullu kellarin/ulko portaista askelia, mutta kukaan ei kuitenkaan tule. Joskus kun ollaan yöllä menty nukkumaan, on esineitä tippunut pöydiltä/seinistä.
Noin vuosi sitten kun aamulla klo 5 aikoihin ruokin vauvamme, ja olin laittamassa takaisin nukkumaan, havahduin siihen kun kellarin varastossa (varasto siis suoraan makuuhuoneemme alla) kuului röminää ja kolinaa, aivan kuin joku olisi kaivanut siellä. Sitten kuului pamahdus, kuin olisi ovi lyöty kiinni, ja täydellinen hiljaisuus tuli.
Eräs ilta lämmitimme saunan, ja sinne pääsimme vasta 12-1 välillä yöllä. Kävin laittamassa ulko-oven lukkoon, tietenkin. Löylyjen jälkeen minä ensin menin suihkuun, hain viereisestä "pyykihuoneesta" pyyhkeen, ja olin kävelemässä suihkun ovelle pois lähtemiseksi. Pysähdyin, kun kuulin että ovi alkoi tärisi, kuin askelten tahdissa. Ukkonikin kysyi kuulinko sen. Sekunissa alkoi askeleet kuulumaan ylhäältä, lähdin tietenkin heti juoksemaan ylös kun muistin että olin jopa sen ulko-oven pistänyt lukkoon, joten ei siellä kukaan voi olla. Suihkusta kun juoksin ylös, ei mennyt kuin muutama sekunti, ja ketään ei näkynyt siellä. Vauvamma huusi kurkku suorana (!?) Ulko-oven tai kuistin oven kiinni pamausta ei kuulunut, ja kuistin ovi on huonossa kunnossa, ja sitä pitää tosissaan räiviä useamman kerran että se kiinni menee (ja sen räivimisen kyllä kuulee). Myöskään ulkona en nähnyt kenenkään menevän. Kyllä muuten pelotti!! Tätäkin kirjoittaessa kylmiä väreitä selässä menee :D

Nykyään uskon kummitus juttuihin, ennen tähän muuttoa en.

Yhteistyössä