Meillä kaikista yhteisistä kotitöistä maksetaan palkkaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä on outoa maksaa kaikesta palkkaa. Itse sain palkkaa kyllä esim. ruohonleikkuusta, puiden pinoamisesta tai kukkapenkin siivoamisesta, en mistään ihan päivittäisistä hommista. Jostain syystä tuli tavaksi, että isäpuoli maksoi mulle euron paidan silittämisestä kun äiti ei suostunut aikuisen miehen paitoja silittämään ja itseä ei huvittanut.:D

Hö. Mä luulin että KAIKILLE maksetaan. Sit se oliskin jo kiinnostavaa. Itseäkin kiinnostaisi tiskaaminen vähän enemmän, jos tietäis että voi sit hyvällä omallatunnolla vetästä vaikka terassa siiderin iltapäivällä. Eikä ehkä jurppis miehenkään kanssa jakaa velvollisuuksia, jos niistä olisi joku konkreettinen palkitsemis-systeemi. Olkoonkin omasta pussista.

Meillä annetaan pisteitä kotitöistä. Lapset eivät saa viikkorahaa, vaan kerättyään 30 pistettä saavat 6€. Sen saa vaikka kaksi kertaa viikossa tai useamminkin, jos tekee töitä. Oma huone on 10 pistettä ja muutoin töitä pisteytetään joustavasti, vähän sen mukaan, miten sotkuista on jne. Joskus saavat pisteitä myös esim. erityisen hienosta käytöksestä tai jostain muusta asiasta, joka on mennyt todella hienosti.

Lapset ovat nyt 7- ja 9-vuotiaat poika ja tyttö.

no jopas. eli viet roskat saat 2e esimerkillä.. entäp äsitte k uasuu omillaan ja kukaa nei sitä rahaa anna että roskat vie.. hupsista. koti työt on niitä mikkä tehhään ilman lahjomisia, hyvällä tai pahalla. viikko raha on eriksen. joko lauvantai karkkia tai pari ekua rahaa. oma valinta, kumpaaki ei saa. toimii,ainaki viellä.

Yhteistyössä