Meillä jää 1000 e/kk säästöön vaikka olen kotona.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Kyllä duunari voi tienata ton 3000e/kk helposti. Munkin mies tienas, kun oli eräässä nimeltä mainitsemattomassa paperitehtaassa töissä. Otti loparit kuitenkin, kun siellä ei vakinaistettu ketään määräaikaisia.

mutta onhan tuo kova palkka jos sen summan siis käteen saa....

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Juu halusin kertoa että jotkut pärjää ihan hyvin vaikka äiti kotona.

Eiköhän sen kaikki tiedä. Vaikka on ihan hienoa, että noin pienistä tuloista jää säästöön se tonni. Jos teillä lainaakin on. Selvästi olette säästeliästä porukkaa :)

no ei todellakaan tiedä jos katsoo taas tuota päivähoitopaikkalistaa :)
usein suomalainen ei vaan tajua sitä että kela maksaa korvausta kun olet lapsesi kanssa kotona.äidit vaan ei nykyisin jaksa olla lastensa kanssa vaikka se taloudellisesti olisi kaikille mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja nm:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Kyllä duunari voi tienata ton 3000e/kk helposti. Munkin mies tienas, kun oli eräässä nimeltä mainitsemattomassa paperitehtaassa töissä. Otti loparit kuitenkin, kun siellä ei vakinaistettu ketään määräaikaisia.

mutta onhan tuo kova palkka jos sen summan siis käteen saa....

No onhan se, mitäs sitä kieltään.

Mä jokus sanoin raksamiehelleni, että mielummin pidän sinut illat kotona meidän kanssa kun painat töitä kaiket illat ja viikonloput.
Mutta rahalla saa ja mopolla pääsee!

me eletään miinuksella,ja säästäväinen on pakko olla.mun mies odottaa sairaseläke päätöstä pahan vammautumisen jälkeen ja minä yritän käydä koulua.koulu viivästyy ain välillä,mies niin kipee että tarvitsee apua.mutta mitä täällä selittelen,eli tulot yhteensä noin 1000e,4 lasta..yks vaipoissa j.n.e...eli miinusta...

Mekin pärjättiin ihan hyvin kun olin kotona, vaikka mies opiskeli. Ei jäänyt 1000e/kk säästöön, mutta elettiin oikein mukavasti, mistään ei jääty paitsi ;)

Toi on ihan kiva säästösumma jo.. :) Jäi meilläkin tuos kun laskut makselin ihan kivasti rahaa jemmaan + ens viikolla tulee vielä äp.raha..Saa olla kiitollinen et on asiat näin hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja fgv:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Eiköhän sen kaikki tiedä. Vaikka on ihan hienoa, että noin pienistä tuloista jää säästöön se tonni. Jos teillä lainaakin on. Selvästi olette säästeliästä porukkaa :)

no ei todellakaan tiedä jos katsoo taas tuota päivähoitopaikkalistaa :)
usein suomalainen ei vaan tajua sitä että kela maksaa korvausta kun olet lapsesi kanssa kotona.äidit vaan ei nykyisin jaksa olla lastensa kanssa vaikka se taloudellisesti olisi kaikille mahdollista.

kun ei se ole kaikille taloudellisesti mahdollista.. mikä siinä on niin vaikea käsittää.. meillä se ei ole mahdollista näillä tuloilla

Miksi laitatte sen 1000? säästöön, ettekä maksa asuntolainaanne enemmän pois? Nyt on tosi pienet korot, joten lainan lyhentäminen on paljon järkevämpää kuin säästäminen tilille.

No juu. Varmasti noilla nettotuloilla pärjää. Kuinka monta lasta teillä on?

Meitä minä (opiskelen), mies (metsätalousinsinööri) ja kolme lasta, eikä mies tienaa edes bruttona tuota 3000e/kk. Meidän perheen nettotulot (lapsilisät ja mun opintoraha mukaan laskettuna) on itse asiassa alle tuon 3000e/kk ja silti pärjäämme. Tosin elämme lähes jatkuvasti +-0 -tilanteessa. Säästöjä meillä on pari tonnia, eikä niihin kosketa kuin hätätilanteessa. Onneksi omat opiskeluni alkavat olla loppusuoralla, niin parin vuoden sisällä pääsemme elämään pikkuisen rennommin eli ilman, että joka senttiä pitää laskea.

Meillä on ollut bruttotulot reilu 5000e/kk (kumpikin tienaa yhtä paljon) yhteensä jo vuosia, eikä mitään ole säästössä. Nyt oon äitiyslomalla, mitenköhän tullaan pärjäämään.. Meillä asumismenot on 1500e/kk. Tai onhan sitä tavallaan säästössä, kun ollaan asuntolainaa lyhennetty pian 8 vuotta. Tuo 3000e on ilmeisesti nettotuloa, ei siitä muuten voi jäädä tonnia säästöön..

Yhteistyössä