Meillä ei tänään vissiin syödä ruokaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja purkaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

purkaus

Vieras
Lapsen synttärit on huomenna ja minä olen koko viikon pitänyt tasaista siisteyttä yllä niin ettei olisi tänää liikaa hommia vaan, että kaikki sujuisi kitkattoman helposti. Olen myös kakkua lukuunottamatta leiponut kaike valmiiksi pakastimeen.

Eilen siivosin sitten vielä paikkoja hiuka tarkemmin ja järkkäilin ja laitoin kaiken siihen kuntoon, että tänään vain matot ulos ja lattioita pesemään. Imuroin myös eilen. Tiskikoneenkin pyöritin, mutta päivän aikana tuli tiskiä aika paljon enkä ehtinyt sitten tyhjentää tiskaria ja ajattelin, että mies saa tehdä sen töiden jälkeen kun minä lähden tekemään kauppa-asioita useampaankin kauppaan synttäreiden takia.

Koko talo oli ihan siisti ja laitettu vieläpä pääsiäiskoristeitakin hiukan, ainoastaan tiskipöytä lievässä kaaoksessa. Olin yli 1,5h kaupassa jonne pääsinkin lähtemään vasta lähempänä puoli kasia illalla, koska mies kuppasi töissä pitkään.

Illalla minun oli tarkoitus tehdä kakkukoriste sekä kakkupohja ja tänään aamupäiväll laittaa ruoka ja sitten aloittaa se perusteellisempi siivous (eli matot ulos jne).

Mutta voi vittu! Ei ollut mies siivonnut tiskipöytää. Ei innostanut minua sitte tehdä sitä kakkupohjaa tai koristeita joten se siitä. Aamulla nousin ennen miestä ja aloin aamukahvin jälkeen tehdä kakkupohjaa. Sitten otin matot pois ja imuroin koko talon. Siinä kohtaa mies nousi ylös ja sanoi käyvänsä koiran kanssa lenkillä ja siivoavansa sitte keittiön. Koira on ulkoilutettu ajat sitten ja mies vain tekee jotain ulkona vieläkin. Nyt kuuluu sellaista ääntä, että taitaa hakata jotain lunta tuosta etupihalta kappaleiksi. Autoa imuroi hetki sitten.

Eli olkoon ruoka. Minä pärjään kyllä ja eiköhän lapsetkin pärjää yhden päivän voileivällä. Ei tuolla mahdu nyt mitään ruokaa tekemää ja tarvitsemai vuokakin on paskaisena tiskialtaassa. Ja koska minä olen täällä ainut, joka käy kaupassa ja tekee ruokaa niin on se nyt vittu jos toinen ei voi edes viikonloppuna siivota paskaisia tiskejä ku minä olen sentään tehnyt kaiken muun.

Nyt kuopus päikkäreille, pyykit kuivumaa ja sitten alan tehdä niitä kakkukoristeita... ja tiskivuori kasvaa siis.

Vähän samaa täällä, synttärit tänään. Mies yövuoroissa koko viikon ja oih ja voih kun niiin väsyttää. On vaan paljon hommia mitä ei voi tehdä tänään ennenkuin lapset nukkuu päikkyjä, ja olen yrittänyt tässä samalla laittaa sitä sieltä ja toista täältä valmiiksi. Miestä vaan väsyttää, oi oi....Lapset kiukkuaa kun jännittävät iltapäivää, mua hermostuttaa kun yksin saan revetä joka paikkaan.Ilman juhliakin sitä hommaa piisaa. Anoppikin vielä soitti, muutama tunti ennen juhlia, että mitähän sitä lahjaksi.... niin, aika äkkiähän tuli nämä juhlat, eipä sitä voi varautua, etenkään kun olen jo ihan 3x kertonut lahjatoiveita.

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Mitä sä etukäteen noin paljon kuuraat, sithän se vasta siivota täytyy kun kakarat ovat lähteneet.

samaa mieltä tuosta.. turhaa vaivaa etukäteen... mutta en ymmärrä miestäs... mun mies aina auttaa jos on jotain erikoista tulossa...
Mutta tilatkaa pitsaa tai menkää heseen ym... ei kaikkeen tarvi revetä..

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Tekisit jotain ap valittamisen sijaan, tuotakin valitusta näpytellessäsi olisit tehnyt paljon muutakin.

Ihme narisijoita olette te nykymammat

Mut jos ukko valittais tuossa aloituksessa, että akka ei tee mitään, niin löytyis Herra Majuriltakin sympatioita... väärää sukupuolta siis tämä valittaja!! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Mitä sä etukäteen noin paljon kuuraat, sithän se vasta siivota täytyy kun kakarat ovat lähteneet.

Mitkä kakarat? Aikuisia sukulaisia tänne tulee. Ja toiset tykkää, että koti näyttää siistilä siellä juhlissakin. Ja kolmen pienen lapsen kanssa sitä järkkäilyä riittää ihan alinomaa. Etenkin kun tilat on pienet.

Miksi synttärijuhlia pitää järkätä niin mahoton, niinkö maankaatojuhlat ois tulossa??
Imuroit vain ja siivoat kunnolla vasta juhlien jälkeen... niin mä ainakin teen..

Alkuperäinen kirjoittaja !!!:
Miksi synttärijuhlia pitää järkätä niin mahoton, niinkö maankaatojuhlat ois tulossa??
Imuroit vain ja siivoat kunnolla vasta juhlien jälkeen... niin mä ainakin teen..

En minä tee mitään ihmeellistä. Eikö aika monessa perheessä pestä lattiat kerran viikossa? Ja minä nimenomaan olen hissukseen koko viikon järkkäillyt tarjottavia ja muuta niin, että kaikki sujuisi vähällä vaivalla mutta mies kaatoi eilen illalla koko jutun. Ja koska minulla on huomenaamulla meno niin haluan kaikki valmiiksi niin ettei tule kiire ennen vieraiden tuloa.

Mä oon luonteeltani kans sellainen, että järkkään kaikkea jo tosi ajoissa ja stressaan silti h-hetkellä pahasti. Onneksi mun mies on ihana ja auttaa tosi paljon. Oikeastaan meillä on nykyään sellainen järjestely, että teen juhlapäivän aamusta tarjottavien viimeistelyt ja sitten vien lapset pihalle leikkimään siksi aikaa, kun mies kuuraa talon läpi. Sitten vain lapset ruokapöydän kautta päikkäreille, jonka aikana koristelen tarjottavat ja katan kahvipöydän. Suihku + meikit + kaikille siistit vaatteet päälle ja ollaankin valmiita vieraiden tuloon :) Näin meillä mennään taas viikon päästä :)

Yhteistyössä