Meillä ei ole jourauhasta tietoakaan, perkl!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Komensin just pojat sänkyihinsäja täyden hiljaisuuden!! hemmetti, kun tappelevat ja kähisevät keskenään kokajan. Uhkannut jo et joulupukki Ei varmana tuu , ja vaikka mihin joulurauhaan vedonnut, niin ei niin ei....
Pitäis siivota ja piti paistaa tänään poiken kanssa pipareita ja torttuja. Ja paskat, ilmotin just et en minäkään viitsi mitään kivaa tehdä, kun tällasta kokoajan heidän kanssa. Olkoot ilman pipareita.
Enkä mä mitenkään ole mikään ns. joulustressaajam mut vähän pitäis 7v. ja 3,5v. jo tajuta et perhena kokoajan jakas komentaa kaiken ohella!

Huoh... taitaa sama jatkua aattoon asti.... ja siihen asti kunnes muuttavat pois kotoa...

Meillä sama homma ihan joka ikinen joulu, aatto on kaikista pahin ollu :kieh: Pojat nyt 8 ja 5v.... tänä vuonna otan opiksi ja jätän suosiolla kaikki turhat hommat pois ja yritän olla lasten kans mahdollisimman paljon. Pääsee paljon helpommalla.

Täällä se on vain äiti joka kiukuttelee :ashamed: :ashamed:

...no koitin jo ryhdistäytyä, isäntä ulkoilee toisen ipanan kanssa ja minä ulkoilin toisen - nyt on 5v tuossa viekussa ihanan rauhallisena lehden luvussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Cinnamon Lee:
7v ja 3.5v tuskin tajuaa mitä kaikkee sulla on tehtävänä. Keskity enskin johonkin kivaan lasten kanssa ja tee sitten ne tehtävät.

No, en nyt vihainen niistä mun tehtävistä, jotka pitäis samalla tässä tehdä. Vaan lähinnä siitä, et kaikki aika menee heidän riitojensa yms. selvittelyyn ja komentamiseen. Tällanen yleinen hulina meininki, kuin miellä ois joku lastentarha kotona, ei ole jatkuvaan kivaa:(
Mieskin iltavuorossa vielä huomisenkin:(

Oon kertonu pojille 3 ja 6 v että vanhemmille kuuluu tietyt "pakkojutut" jos meinaatte joulun saada kotiin. Ihan rauhassa ollaan puhuttu siitä että on siivottava ja laitettava ruokia yms. ja kyllä se on auttanut...ainakin minuutiksi. Tuo vanhempi jo kovasti tahtoo auttaa valmisteluissa ja videot loput mitä ei vanhemmat jaksa. Ja sit ottakaa vanhemmat lapset mukaan hommiin esim. rosollin meinaan tehdä isomman kanssa kahdestaan! Vaatii hermoja ja isovanhempien apua mutta on sen väärti.

Meillä pojat 8v ja 3,5v ja ihan sama meninki. Nuo tosin riehuu ja riitelee muutenkin, mutta näin joulun alla meininki aivan kamalaa. Onneksi mä sentään saan olla vielä huomisen päivän töissä, mutta säälittää toi mies kun se täällä joutuu noiden kähinöitä katselemaan.

Kyllä nuo 11 ja 8 vuotiaatkin saa aikaiseksi melkoisen mekkalan; nyt varsinkin tuntuvat tappelevan koko ajan. Pikkasen auttaa että mies lähti iltavuoroon; silloin ne ei paljon rupea riitelemään ja tottelevat paremmin. Mä en tiedä miksi on noin, on aina ollut.