Meikattu pph

• Viestiketjun aloittaja kaanista
  • Ensimmäinen viesti
kaanista
Olen pph, vuosi sitten aloittanut. olen viimeaikoina löytänyt yhden puiston, jossa muutkin pph:t käy aamuisin ja alkanut myöskin käymään siellä lasten kanssa. itse tykkään laittaa hiukset aamulla, meikata (meikkivoide,puuteri,luomiväri,rajaukset,kulmat,huulet,ripsari), käytän koruja (ainakin korvikset, usein myös kaulaketju tai rannerenkaita) ja puen itseni ja oman lapseni siististi, vaikka ollankin vain puistoon menossa..

Kuulin viikonloppuna, että ne toiset hoitajat pitää minua ihan pellenä ja idioottina. Ovat nauraneet siellä minun poissaollessa miten tyhmää on lasten takia meikata ja "tälläytyä". Oli ollut puhetta jopa miten laittaudun vaan niiden isien takia..

Mistä kuulin, ei sen väliä. Vituttaa lähtee sinne taas aamu pilaamaan kun ne tulee et onpa sulla kivasti hiukset ja plaa plaa ja tiedän mitä ne oikeesti ajattelee... Mut kyllä laitan hameen puistoon ja nilkkakorut ja kirjoitan huulipunalla otsaan tekstin: VAROKAA; VAMPPI!!

"Sopuli"
Go ap! Kyllä minusta meikkaaminen ja korujen käyttö on sallittua sinun ammatissasi. Älä välitä niistä kateellisista kollegoista, ovat vaan kateellisia, kun viitsit nähdä aamulla vaivaa ulkonäöstäsi.

"vieras"
Kannattaa ehkä katsoa ovatko ne vaatteet käytännölliset ja lasten kanssa ulkoiluun sopivat eikä koruja ole niin paljon että haittaisivat työntekoa.
Eihän hoitajillakaan(sairaalassa,päiväkodissa jne.) saa olla paljoa koruja jo ihan työturvallisuuden takia.
Mutta jos meikkaat ja pukeudut asiallisesti,anna mennä toisesta korvasti sisään ja toisesta ulos! :)
Minä en ymmärrä miksi suurinosa suomalaisista aikuisista naisista ei meikkaa muutakuin juhliin ja sitten katsotaan pahalla sellaista joka haluaa ja jaksaa tälläytyä jokapäivä.

tsemppiä!
Komppaan edellistä, kyllä sinäkin saat meikata ja laittautua, vaikka työssäsi hoidat lapsia! Muut taitavat olla vaan kateellisia, kun eivät itse jaksa/osaa/näytä hyvältä vaikka meikkaavatkin... :)

kaanis
Missään korkkareissa en ole menossa hiekkakasaan leikkimään ja korutkin sen verran yksinkertaisia, ettei niistä jää mihinkään kiinni tai lapset sylisä ollessa saa naarmuja mistään hirmu ketjuista :) Järki käteen siis..Mutta, kyllä näillä leveyksillä meikkaava äiti tai hoitaja on harvinaisuus. teinitytöt vain laittaavat itseään.. Asutaan pohjois-savossa..

"vieras"
[QUOTE="Sopuli";23921560]Go ap! Kyllä minusta meikkaaminen ja korujen käyttö on sallittua sinun ammatissasi. Älä välitä niistä kateellisista kollegoista, ovat vaan kateellisia, kun viitsit nähdä aamulla vaivaa ulkonäöstäsi.[/QUOTE]

samaa mieltä!! tottakai saa ja pitää laittautua. inhoan nähdä töissä ihmisiä kulahtaneet villapaidat päällä ja jotkut sopimattomat ryysyt jalassa, ja meikistä ei tietoakaan.

käytännöllisyys tietysti mukaan, ettei nyt missään 10 cm koroissa sinne puistoon lähde, mutta siis laittautuminen ja meikkaaminen on todellakin ok! jos ei ne muut sitä tajua, voisivat vain pitää suunsa kiinni.

"kääk"
mennä vaan samaan tapaan kuin ennenkin, eipä ole sinun ongelmasi, jos muut haluavat näyttää kamalilta ja luultavasti niitä ei sitten edes meikki kaunistaisi. Onnetonta menoa kyllä näillä haukkujilla, ei voi kuin ihmetellä. Ki nyt on jokaisen ihan oma asia mitn meikkaa ja laittautuu, se että naureskellaan ja pilkataa ihmistä joka näyttää hyvältä ei ole mikään uusi ilmiö. Haistata paskat tuollaselle. Voisit muuten antaa heille jotain hyviä ehostusvinkkejä jne.

Höh, älä välitä niistä, tosin on helppo sanoa, varmaan ketuttaa mennä sinne kuuntelemaan sitä juttua, kun tietää mitä oikeasti ajattelet. Mutta silti, nenu pystyyn (ei lauhkalla tavalla :LOL: ), näytä niille, että olet kaunis, huoliteltu ja mukava ihminen.
On kyllä äärimmäisen tylsää, kun heti vampiksi leimataan, jos haluaa näyttää siistiltä! :mad:

"vieras"
pelottavaa... mä olen opettaja, enkä meikkaa ja käytä siistejä vaatteita ja koruja oppilaiden, enkä miesopettajienkaan takia, vaan yleisestä kohteliaisuudesta maailmaa kohtaan :D

dfdf
Yksi päiväkodissa työskentelevä lastenhoitaja kertoi kerran, että hän laittaa aina tarkoituksella jonkun ison korun, jota lapset saavat sitten hipelöidä ja ihmetellä.

Älä välitä muiden sanomisista. Taitavat vain olla kateellisia, kun itse ovat homssuisia.

No jopas.......

Mitä sitä itseään muuttamaan.
Voihan siitä mainita, että olet kuullut ja että seuraavan kerran olis kiva jos sanottais suoraan.
Ei ne sua porukkaan ota muutenkaan, jos tuollaisia selän takana puhuvat niin ei käy edes vahinkoa.

kaanis
ja lisään vielä, että kun olin Lontoossa töissä lasten kodissa, se oli ITSESTÄÄNSELVYYS, että jokainen meikkaa töihin. Siellä tultiin heti kysymään oletko sairas jos ei ollut tällinki viimeisen päälle. Lontoossa ei ollut kumma näky jos hoitaja piti korkkareita töissä :)

juuh
Mulle tuli mieleen, mitkä olivat sen ihmisen motiivit, joka kertoi sinulle tuon. Jos laittaudut enemmän kuin tavis kotiäiti/pph, niin varmastikin herätät aluksi huomiota, mutta eipä se huomio kauaa kestä, ihmiset tottuvat ja alkavat nähdä sinut itsesi ulkokuoren takaa. On ihan ymmärrettävää, että muut ovat jopa kommentoineet "laittautumistasi", koska useimmiten puistoissa on tuulipuku-lippalakki naisia kuin kovin laittautuneita, mutta vaikea uskoa, että päivästä toiseen jaksaisivat haukkua sinua. Mieti siis kannattaako sinun myrkyttää omaa mieltäsi toisen ihmisen juoruilla vai kuittaatko he naurahduksella ja jatkat puistoilua lasten kanssa omana itsenäsi kuten ennenkin.

sphe
Kuulostaa kyllä tutulle, mutta niinhän se täällä p-savossa menee... Kun saat lapsia, unohda itsesi laittaminen ja pukeudu säkkiin. Tukka lyhyeksi eikä sitä saa laittaa mitenkään... Ärsyttävää. Hyvä, jos joku edes täällä viitsii laittautua.

toinen pph
Meillä päin (pirkanmaa) suurin osa hoitajista meikkaa aamuisin. Tietty jos olis joku iltabile meikki jollain naamassa, niin sitten ehkä voitais katsoa pikkusen pitkään. Ja ehkä jos joku tulis leikkipuistoon esim.pikkumustassa ja korkkarit jalassa, niin varmaan itsekin kysyisin onkohan sulla nyt ihan oikeet releet päällä.

Mäkin ihmettelen kertojan motiivia... ja ehkä vähän sitäkin onkohan sillä kaikki inkkarit veneessä. Omallekin kohdalle osunut joskus tällaisia p:n jauhajia, jotka on kertonu jonkun sanoneen jotain ja sitten kun asiaa on selvitelty niin kertoja oli ite omassa sairaassa päässään kehitellyt koko jutun.

Yhteistyössä