Meidän uusi vuosi, mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nainen 29v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nainen 29v

Vieras
Joo, tulipa vietettyä oikeen kunnon romanttinen uusivuosi..tai sitten ei. Olin suunnitellut minulle ja miehelleni romanttisen päivän. Ensin kävimme kävelyllä ja ulkona syömässä, parissa baarissa ja sitten tulimme kotiin. Olin pukeutunut seksikkäästi, hankin jopa ihanat uudet alusvaatteet. Aamulla meikkasin ja puunasin itseni, sheivasin karvat ja laittauduin niin kauniiksi kuin osasin. Baarien jälkeen kotona odotti hankkimani kuohari ja pikkuherkkuja. Ajattelin, että nautiskelisimme rauhassa koko illan ja harrastaisimme seksiä ja hellittelisimme toisiamme ja oltaisiin yhdessä kun vuosi vaihtuu.

Kun piipahdin sitten wcssä parin kuoharilasin jälkeen, mieheni oli soittanut kaverilleen ja kutsunut hänet meille. Sitten loppuilta menikin miesten ryypätessä (kaveri toi viinaa) ja pelaillessa pleikkaria. Miehet olivat ulkona tupakalla kun vuosi vaihtui. Kaveri oli koko yön meillä, mieheni nukkui yön sohvalla ja kaveri toisella. Aamulla mies kömpi viereeni kun lin jo heräämässä. Nyt mies on niin krapulassa, ettei hän pääse sängystä ylös. Nautin yksin kuohuviinibrunssia, jonka olin varannut meille kahdelle. MIes ei meidän viisivuotisen suhteen aikana ole ikinä vaivautunut järjestämään meille mitään romanttista, uudet vuodet ja merkkipäivät ovat menneet samalla kaavalla kuin arkena, ellen itse ole järkännyt jotain. Tekisi mieli heittää ne kauniit alusvaatteet pois ja lähteä baariin etsimään uusi mies uudelle vuodelle. Olenko väärässä jos minusta tuntuu ettei mies arvosta minua?

Keskustelisit asiasta miehesi kanssa? Kertoisit mitä haluat edes joiltakin juhlapäiviltä, kaikkia niitä et voi kaksin miehesi kanssa viettää, koska ystävätkin lienevät miehellesi tärkeitä.

Kirjoituksestasi sai sen käsityksen että sinä olit suunnitellut kaiken, kerroitko miehellesi että haluat hemmotella tätä ja viettää päivän ja yön vain kahdestaan hänen kanssaan?

Yleensä uusivuosi ja vuodenvaihde mielletään vietettäväksi kuten miehesi on kavereineen tehnyt, osasiko hän ajatella viettävänsä sen jotenkin muutoin?

No kun keskustelimme aiemmin uudenvuoden suunnitelmista hän sanoi että hänelle on ihan sama mitä tehdään. Hänellä ei ollut mitään suunnitelmia. Niinpä itse sitten järjestin meille jotakin tekemistä ja kyllä mieheni satavarmasti tiesi, että olin panostanut juuri meitä kahta varten (olin edellisenä päivänä kertonut, että olisi ihanaa viettää "laatuaikaa" yhdessä). Ja meillä oli oikein kivaa siihen asti kun kaveri tuli, sitten minua alkoi väsyttää kun miehet juttelivat lähinnä omia juttuja kahdestaan ja pelasivat. Alussa oli ihan kivaa keskustella kolmistaan, mutta aika vähälle se jäi kun miekkset pelasivat, ei siinä oikein keskustelu enää kulkenut kun he keskittyivät peliin.

Minulle tuli sellainen olo, että miestä ei kiinnosta minun seurani, kun hänen piti soittaa kaveri paikalle. Nyt kun hän heräsi, hän lähti sen saman kaverinsa kanssa tämän kaverin kämpille pelaamaan ja jätti minut kotiin. Äsken kun soitin, että mitä suunnitelmia miehellä on (oli suunniteltu, että tekisimme yhdessä jotain), hän sanoi aikovansa olla vielä "muutaman tunnin" siellä. Ei kuulemma tiennyt kuinka kauan ja hermostui kun kysyin koska nähdään. Eli hyvin menee tämäkin päivä. Tietenkin olin todella pettynyt ja aloin itkemään puhelumme aikana, mikä sai mieheni kiroamaan "hysteerisyyttäni". Paha mieli.

Siis miksi sä et sano suoraan miehelle mitä haluat? Ei sun mies osaa lukea ajatuksia. Ei voi olettaa, että sä kysyt jotain ja että toinen osais vastata siihen ihan just oikein sun mieliksi. Eli jos haluat olla miehesi kanssa kahdestaan ja viettää sitä laatuaikaa, niin sano silloin suoraan, että "HALUAN VIETTÄÄ AIKAA KANSSASI KAHDESTAAN JA HALUAN ETTÄ OLET MINUN KANSSANI TÄN PÄIVÄN".

Tuostakin, että "oli suunniteltu että tekisimme jotain yhdessä" saa kuitenkin jotenkin sellaisen käsiteyksen, että mitään ei oltu sovittu. Puhu miehellesi SUORAAN ja sitten jos sekään ei muuta tilannetta, niin lähde lätkimään.

NAisilla on usein se ihmeellinen oletus, että miehen pitäisi näistä "hienovaraisista" kompakysymyksistä eli vihjeistä osata tajuta antaa täydellisen oikea vastaus. Ja sitten kun ei osaakaan, niin sitten alahuuli alkaa väpättään.

Turhaa sä täällä itket, että kun mies ei tajuu. Sano sille suoraan, että vitutti kun kaveri tunki pelaamaan vaikka olit suunnitellu teille aistillisen illan.

No tuo on ihan tuttua lähes joka aviovaimolle:( Minä olen viettänyt monet uuden vuoden illat yksin kotona,kun mies on eksynyt kaljoittelemaan kavereittensa kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja varför inte:
Siis miksi sä et sano suoraan miehelle mitä haluat? Ei sun mies osaa lukea ajatuksia. Ei voi olettaa, että sä kysyt jotain ja että toinen osais vastata siihen ihan just oikein sun mieliksi. Eli jos haluat olla miehesi kanssa kahdestaan ja viettää sitä laatuaikaa, niin sano silloin suoraan, että "HALUAN VIETTÄÄ AIKAA KANSSASI KAHDESTAAN JA HALUAN ETTÄ OLET MINUN KANSSANI TÄN PÄIVÄN".

Tuostakin, että "oli suunniteltu että tekisimme jotain yhdessä" saa kuitenkin jotenkin sellaisen käsiteyksen, että mitään ei oltu sovittu. Puhu miehellesi SUORAAN ja sitten jos sekään ei muuta tilannetta, niin lähde lätkimään.

NAisilla on usein se ihmeellinen oletus, että miehen pitäisi näistä "hienovaraisista" kompakysymyksistä eli vihjeistä osata tajuta antaa täydellisen oikea vastaus. Ja sitten kun ei osaakaan, niin sitten alahuuli alkaa väpättään.

Turhaa sä täällä itket, että kun mies ei tajuu. Sano sille suoraan, että vitutti kun kaveri tunki pelaamaan vaikka olit suunnitellu teille aistillisen illan.

Tuo on muuten täysin totta. Naisen ajatusmaailma on tuolla kohtaa aivan erilainen. Turha on muuten sitten jälkeenpäin jutella, että mitä piti tai mitä olisi pitänyt tehdä. Unohtakaa koko juttu ja ottakaa paremmin selvää toistenne aikeista seuraavalla kerralla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
No kun keskustelimme aiemmin uudenvuoden suunnitelmista hän sanoi että hänelle on ihan sama mitä tehdään. Hänellä ei ollut mitään suunnitelmia. Niinpä itse sitten järjestin meille jotakin tekemistä ja kyllä mieheni satavarmasti tiesi, että olin panostanut juuri meitä kahta varten (olin edellisenä päivänä kertonut, että olisi ihanaa viettää "laatuaikaa" yhdessä). Ja meillä oli oikein kivaa siihen asti kun kaveri tuli, sitten minua alkoi väsyttää kun miehet juttelivat lähinnä omia juttuja kahdestaan ja pelasivat. Alussa oli ihan kivaa keskustella kolmistaan, mutta aika vähälle se jäi kun miekkset pelasivat, ei siinä oikein keskustelu enää kulkenut kun he keskittyivät peliin.

Minulle tuli sellainen olo, että miestä ei kiinnosta minun seurani, kun hänen piti soittaa kaveri paikalle. Nyt kun hän heräsi, hän lähti sen saman kaverinsa kanssa tämän kaverin kämpille pelaamaan ja jätti minut kotiin. Äsken kun soitin, että mitä suunnitelmia miehellä on (oli suunniteltu, että tekisimme yhdessä jotain), hän sanoi aikovansa olla vielä "muutaman tunnin" siellä. Ei kuulemma tiennyt kuinka kauan ja hermostui kun kysyin koska nähdään. Eli hyvin menee tämäkin päivä. Tietenkin olin todella pettynyt ja aloin itkemään puhelumme aikana, mikä sai mieheni kiroamaan "hysteerisyyttäni". Paha mieli.

Se että sanot miehelle haluavasi viettää laatuaikaa ei todellakaan tarkoita että hän ymmärtää sinun panostaneen uuteen vuoteen tuon mitä olit panostanut. Mistä hän voi tietää uusista alusvaatteista tai ruokailusuunnitelmistasi ellet sano että olet sellaiset hankkinut/suunnitellut? Milloin naiset ymmärtävät että miehet eivät lue ajatuksia. Jos suhteessa jotain haluaa niin se on paras sanoa suoraan koska miehet eivät vaivaa päätään arvailemalla mitä nainen haluaa.

Itse ongelma saattaa silti toki olla olemassa. Mikäli sinusta todella tuntuu ettei miestä kiinnosta seurasi etkä ole tyytyväinen niin vaihda miestä. Toisenlaisiakin on. Voihan tietenkin olla että miestä kyllä kiinnostaa seurasi mutta jos hän ei osaa sitä sinua tyydyttävällä tavalla osoittaa tai mikäli ajanvieteintressit ovat täysin erilaiset niin kannattaa jälleen harkita sitä vaihtoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin tuttu juttu.:
No tuo on ihan tuttua lähes joka aviovaimolle:( Minä olen viettänyt monet uuden vuoden illat yksin kotona,kun mies on eksynyt kaljoittelemaan kavereittensa kanssa.

Kysymys kuuluukin miksi se on naisille tuttua? Eikö kannattaisi nostaa kytkintä siinä vaiheessa kun mies alkaa noin käyttäytyä? Ikävä kyllä iso osa naisista roikkuvat onnettomissa suhteissa kun ei ole pokkaa lähteäkään ja sietävät sitten näitä miehen ryyppyreissuja.

[Täällä myös uusi vuosi meni perseelleen..
Mies joi itsensä niin humalaan taas että hävetti oikein. Lähdimme yöhön , jossa tapasimme ystäviämme, ja tietenkin näkyi tuttuja ja työkavereita ym. kaikki näkivät missä kunnossa mieheni oli ja useat jäivät tuijottamaan ja supisemaan ja katselemaan meitä..hävettää ettei aikuinen mies osaa käyttäytyä ja juoda asiallisesti vaan täytyy räkä poskella mennä.

Tiedän mieheni rakastavan minua, mutta itse en rakasta tuollaista käytöstä, juomista ja miestä..joten nyt on aika kriittistä miten tuleva vuosi muuten meneekään. Kauan kestänyt suhde-vaikeaahan tästä on lähteä mutta ei mieskään muuksi muutu, joten ratkaisuja on tehtävä.valitettavasti. paha on mieli täälläkin. tämä päivä mennyt siinä kun mies makaa ja haisee krapulaisena..
Kunnollisia miehi ei ole enää missään..näyttää siltä..

Valitettavasti AP teillä on tyypillinen suhde: sinä haluat enemmän romantikkaa ja sitä, että mies panostaa sinuun, mutta todellisuus on ihan muuta. Tiesitkö, että iso ongelma parisuhteessa on siinä, että naiset kohtelevat miehiä siten, kun haluaisivat miesten kohtelevan itseään. Vastaavasti miehet kohtelevat naisia siten, kun haluaisivat naisten kohtelevan itseään. Näinollen siis sinä haluaisit enemmän huomioimista, hellyyttä, kahden keskistä aikaa, mutta miehellesi riittää hyvän illan aineksisi kaveriporukka, kaljaa ja jotakin toimintaa.

Sinä olet ilmeisesti aika nuori vielä. Et vielä ole oppinut sitä, että vaikka sinä haluaisitkin, että miehesi tajuaisi pienistä vinkeistä, mitä tehdään, niin sinun pitää oikeasti oppia sanomaan suoraan, että mitä haluat, mitä tehdään jne. Jos annat vinkkejä, mies on niin tyhmä, ettei hän tajua.

Teidän kannattaisi sopia parisuhteen pelisäännöt: Jos haluat kahdenkeskistä aikaa, sovit miehen kanssa, että uudenvuoden aatto ja uudenvuoden päivä vietetään kahdestään ilman kavereita. Sitten sovitte, milloin mies menee tapaamaan omia kavereitaan. Voitte myös sopia, että pitää pyytää lupa toiselta, saako kaveri tulla kylään. Tiedän, että nämä ohjeeni kuulostavat tosi fasistisilta joidenkin mielestä, mutta jos koko ajan on paha mieli, niin usein nuorilla ihmisillä on pakko sopia rajat, jotta opitaan toimimaan niiden mukaan. Minua ärsyttää vieläkin, jos mies tuo kotiin ilman etukäteen ilmoitettuna jonkun kaverinsa, koska moni hänen kaverinsa on kännissä eikä tajua lähteä ajoissa pois. Jos minä haluan saunan jälkeen löhötä sohvalla katsomassa telkkaria, niin en todellakaan halua katsella sohvalla röhnöttävää pikkupöhnäistä kaveria. Niinpä nykyään patistan miehen baariin tapaamaan näitä kavereita, koska oma vapaa-aikani (esim. lauantai-ilta) on pilalla, jos en saa olla omassa kodissani vapaasti.

Tekisi mieli kysyä miehesi ikää, käyttäytymisen perusteella vaikuttaisi n. 19-vuotiaalta. Jos kaverit ja pleikan pelaaminen ovat ykkössijalla elämässä, niin ei kovin aikuinen tuo mies voi olla.

Minusta vaikuttaa siltä, että mies viihtyy paremmin kavarinsa seurassa kuin sinun seurassasi. Ilmiselvä kakara.
Olen myös sitä mieltä, että mies ei ymmärrä vihjailuja, vaan suoraa, yksinkertaista tekstiä.

No enpä vetäis herneitä nenään. Mieshän jo sai sitä laatuaikaa koko päivän kerrakseen, kävelyllä, syömässä..Ja sinäkin sait. Jos sitten kello 21:stä (tai jotain) ei mennytkään juuri sinun säveliesi mukaan niin pikkujuttu.

Sulla oli mies kotonakin vielä, paljon valittamista..
(no sohvalla nukkumista en kässää mutta ehkä olit jo käytökselläs tarpeeksi kuitannut?)

Jos mä oon järjestänyt jotain spesiaalia itselleni ja miehelleni, niin kyllä pidän huolen siitä, ettei se mene mitenkään pilalle... Esim. jos ole laittanut vaikka hienon illallisen, niin kyllä sanon miehelle etukäteen vaikka, että ei syö paljon ennen kotiin tuloa. Tai sanoisin, että tää ilta on varattu meille, ellei toisin mainita tms... Ei ihan oikeasti voi olettaa, että muut tietää "salaisista" suunnitelmista.

Mun mies ei tosin kuitenkaan ole tuollainen, että kutsuisi ketään meille ilman hyväksyntääni, joten jos toi ei sulle sovi, niin ehkä asiasta vois keskustella. En ole kyllä vaatinut miestäni hyväksyttämään vieraita mulla, mutta tekee sen automaattisesti, joten kiva niin. Toki vieraita saa tulla, mutta mä vaatisin kyllä varotusajan...

No joo, ollaan siis pian kolmikymppisiä, eli ei ihan lapsia enää. Ja kyllä siitä oli jo miehen kanssa puhuttu, että vietettäisiin aatto yhdessä ja siis tarkoituksena oli harrastaa seksiä illalla pitkän kaavan mukaan (mies tiesi, että olin hommannut meille makkariin kaikkea kivaa valmiiksi). En nyt sitten enää katsonut tarpeelliseksi mainita vessassakäynnin ajaksi, että älä soita kavereilles, kun koko päivässä eikä illassa mikään viitannut siihen, että mies kaipaisi jonkun kaverinsa meille istumaan.

Meillä on paljon kavereita, jotka ovat tervetulleita käymään ihan ilman ennakkovaroituksia. Oikeastaan joka päivä meillä ainakin joku on käymässä ja kun naapuristossa asutaan niin eihän sitä mitään ennakkosoitteluita tarvitse. Eli se on minullekin ok että meillä käy kavereita ilman että minulta kysyträän "lupaa", en itsekään haluaisi kysyä mieheltäni. Meillä on muutama sohva olkkarissa, jonne yleensä vieraat jää nukkumaan, nyt sitten mieheni jäi sinne myös kun sammui.

Mutta nämä spesiaali-illat ovat asia erikseen. No,enpä onneksi kovin pitkävihainen ole, eikä tämä nyt mikään iso juttu ollut. Nyt on vaan sitten parasta, että mieheni tekee minulle jotain kivaa. Jos mitään ei kuulu, niin alan vetää johtopäätöksiä. Miehelleni on kyllä tullut selväksi, ettei nykymeno tyydytä kun hän ei järkkää mitään spesiaalia..

Että miehellä on kavereita. Minä olen aina hyvin iloinen, kun mieheni ystävät tulevat meile, ryypätään yhdessä ja pidetään lystiä. Se on t ylsää olla vain kahdestaan.

No ei ihme että suomalaiset naiset valittaa ettei kunnon miehiä ole enää missään. Naisethan suorastaan rohkaisee miehiään noinkin törkeään käytökseen. Ei tosiaankaan kaveri arvosta sinua kovin korkealle kun jonkun pleikkarin peluu jonkun kännikalan kanssa ajaa kirkkaasti kuuman seksi-illan ja samppanjan edelle - siis jumankekka!! Onko toi edes mikään mies??

Jos tuollaista olis joskus sattunut minulle niin siitä olis kyllä seurannut sellainen hirmumyrsky että olisi kaveri muistanut mokanneensa vielä 10 vuotta myöhemmin. Todennäköisesti olis saanut pakata kamansa samana iltana, ja naapurin vieraileva kännikala olis lentänyt pihalle kuin leppäkeihäs myös.

Eikö nykyajan naisilla enää ole minkäänlaista selkärankaa kun antaa noin apinamaisen käytöksen vaan jatkua ja jatkua...?

Alkuperäinen kirjoittaja yfhx:
Jos mä oon järjestänyt jotain spesiaalia itselleni ja miehelleni, niin kyllä pidän huolen siitä, ettei se mene mitenkään pilalle... Esim. jos ole laittanut vaikka hienon illallisen, niin kyllä sanon miehelle etukäteen vaikka, että ei syö paljon ennen kotiin tuloa. Tai sanoisin, että tää ilta on varattu meille, ellei toisin mainita tms... Ei ihan oikeasti voi olettaa, että muut tietää "salaisista" suunnitelmista.

Mun mies ei tosin kuitenkaan ole tuollainen, että kutsuisi ketään meille ilman hyväksyntääni, joten jos toi ei sulle sovi, niin ehkä asiasta vois keskustella. En ole kyllä vaatinut miestäni hyväksyttämään vieraita mulla, mutta tekee sen automaattisesti, joten kiva niin. Toki vieraita saa tulla, mutta mä vaatisin kyllä varotusajan...

Sama täällä... Ikää on jo reilusti yli 30, eikä kertaakaan ole tullut ap:n kuvailemaa tilannetta.Totta ihmeessä sovin mieheni kanssa jo etukäteen mitä tehdään esim. uutenavuotena. Käymme kaupassa jos olemme kotona.Ja jos emme ole, on meillä tiedossa että menemme klo 18 Pirjolle ja Jounille, jossa on ruokaa ja olutta, ja sitten lähdemme klo 22 aikoihin kaupungille rafloihin. Kotiin tulemme taksilla siinä joskus yöllä.

Organisointikykyä ja suoraan asioista puhumista noiden äijien kanssa, ei mitään pikkusievää kainostelua, vihjailua ja hymistelyä, ei ne sellasia tajua! Kaikille ei mene perille toki mikään ja silloin auttaa vain äijän vaihto.

No joo, ollaan siis pian kolmikymppisiä, eli ei ihan lapsia enää. Ja kyllä siitä oli jo miehen kanssa puhuttu, että vietettäisiin aatto yhdessä ja siis tarkoituksena oli harrastaa seksiä illalla pitkän kaavan mukaan (mies tiesi, että olin hommannut meille makkariin kaikkea kivaa valmiiksi). En nyt sitten enää katsonut tarpeelliseksi mainita vessassakäynnin ajaksi, että älä soita kavereilles, kun koko päivässä eikä illassa mikään viitannut siihen, että mies kaipaisi jonkun kaverinsa meille istumaan.

Meillä on paljon kavereita, jotka ovat tervetulleita käymään ihan ilman ennakkovaroituksia. Oikeastaan joka päivä meillä ainakin joku on käymässä ja kun naapuristossa asutaan niin eihän sitä mitään ennakkosoitteluita tarvitse. Eli se on minullekin ok että meillä käy kavereita ilman että minulta kysyträän "lupaa", en itsekään haluaisi kysyä mieheltäni. Meillä on muutama sohva olkkarissa, jonne yleensä vieraat jää nukkumaan, nyt sitten mieheni jäi sinne myös kun sammui.

Mutta nämä spesiaali-illat ovat asia erikseen. No,enpä onneksi kovin pitkävihainen ole, eikä tämä nyt mikään iso juttu ollut. Nyt on vaan sitten parasta, että mieheni tekee minulle jotain kivaa. Jos mitään ei kuulu, niin alan vetää johtopäätöksiä. Miehelleni on kyllä tullut selväksi, ettei nykymeno tyydytä kun hän ei järkkää mitään spesiaalia..

Peräänkuulutan organisointikykyä! Saako teillä porukka ravata kuin jossain navetassa siis? Ei...

Alkuperäinen kirjoittaja kjfdkadfjsdf:

Peräänkuulutan organisointikykyä! Saako teillä porukka ravata kuin jossain navetassa siis? Ei...

Heh, ei edes navettaan päästetä ylimääräisiä...

No joo, ollaan siis pian kolmikymppisiä, eli ei ihan lapsia enää. Ja kyllä siitä oli jo miehen kanssa puhuttu, että vietettäisiin aatto yhdessä ja siis tarkoituksena oli harrastaa seksiä illalla pitkän kaavan mukaan

Hmmh... Ensimmäisessä kirjoituksessasi sinä kerroit ajatelleesi yhteistä romanttista iltaa ja seksiä + muuta kuhertelua kahden kesken. Toisessa sanot, että olit jopa miehellesi vihjannut, että olisi ihanaa viettää romanttinen ilta. Nyt sitten sanot, että asiasta oltiin etukäteen yhdessä jo puhuttu ja suunniteltu... Huomaatko että stoorisi muuttuu koko ajan sitä mukaa, kun sinua kehoitetaan puhumaan suoraan suunnitelmistasi miehelle, sen sijaan että vain oletat hänen olevan ajatustenlukija?

Juu, itse voisin vain toivoa tuollaista kumppaniltani... Mitään panostusta ei ole. Tunnut mukavalta ja kivalta naiselta. Kerro kuitenkin selvästi, mitkä päivät ovat sulle tärkeitä. Kukaan ei ole ajatustenlukija. Oikein hyvää alkanutta vuotta :)!

Yhteistyössä