Meidän seksielämä on lähes kuollutta, pitäisikö sen takia erota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vaimo"

Vieras
Pitkä liitto takana. Lapset vielä suhteellisen pieniä, mutta eivät enää valvota ja heidät voi jo hetkeksi jättää yksin kotiin. Seksielämä oli nuoruudessamme suhteen alkuaikoina oikein hyvää, mutta hiipui pikkuhiljaa.

Mies on käyttänyt aina alkoholia yli suositellun määrän. Viihteelle lähtiessään juo itsensä umpitunneliin, mutta onneksi sitä ei tapahdu enää kovin usein. Sen sijaan mies on alkanut tissuttelemaan ja viikonloppuisin on aina pikkupöhnäss illat ja kärsii krapulasta. Ottaa myös viikolla joskus muutaman oluen. Onneksi lapsia on pakko kuskata autolla harrastuksiin, niin tämä rajoittaa vähän miehen juomista. Tupakkaa mies on polttanut 30 vuotta ja ruokavaliokin on epäterveellinen ja ylipainoa on kertynyt ainakin 10 kg. Uskon, että nämä huonot elintavat ovat vieneet mieheltä halun ja alkaa vaikuttamaan jo kykyihinkin.

Lasten synnyttyä en laittanut pahakseni sitä, kun miestä ei sänkypuuhat huvittaneet, mutta nyt kun omat haluni ovat palautuneet, niin asia on alkanut ärsyttämään minua. En halua elää lähes ilman seksiä koko loppuelämääni, mutta en halua myöskään rikkoa toimivaa arkea ja perhettä tämän takia.

Mies on sanonut syyksi haluttomuuteensa riitelyn, väsymyksen ja stressin, eikä suostu lähtemään lääkäriin tai terapiaan. Toisaalta itseänikin inhottaa tupakalta ja viinalta lemuava mies, joten eipä huvita itseänikään hirmuisesti aloitteita tehdä. Pitäisikö hankkia rakastaja?

[QUOTE="vieras.";29539146]Joo sun seksielämä on tärkeämpi kuin lasten koti. LEHMÄ OOT[/QUOTE]

En haluakaan rikkoa perhettämme. En kuitenkaan halua elää selibaatissakaan, koska en ole mitään nunnanlupausta tehnyt.

No ensin kannattaa yrittää kaikkea muuta, vaikka vain lasten takia. Oletko sanonut miehellä että asiat on siinä pisteessä että ero pyörii mielessäsi? Mistä te riitelette ja miksi mies on väsynyt ja stressaantunut? Onko hän yhtään halukas muuttamaan noita tapojaan jotka häntä häiritsee ja jos on niin oletko sinä valmis tulemaan vastaan?

Miten olisi, jos hankkisit itsellesi rakastajan? Hyvää liittoa on turha lopettaa pelkän seksin takia, mutta on ymmärrettävää että seksiä täytyy kuitenkin saada, vaikka se ei toista osa-puolta kiinnostaisi.

Etsi joku itseäsi viehättävä rakastaja, joka tyydyttää nämä tarpeet ja alkaa omakin avioliitto kukoistamaan.

No ensin kannattaa yrittää kaikkea muuta, vaikka vain lasten takia. Oletko sanonut miehellä että asiat on siinä pisteessä että ero pyörii mielessäsi? Mistä te riitelette ja miksi mies on väsynyt ja stressaantunut? Onko hän yhtään halukas muuttamaan noita tapojaan jotka häntä häiritsee ja jos on niin oletko sinä valmis tulemaan vastaan?

Ero ei pyöri mielessäni, koska rakastan miestäni ja arki toimii. Vain tämä seksipuoli on iso ongelma. Riidat ovat ihan arkisia eli työnjaosta ja ajankäytöstä lähinnä tulee sanomista. Minä olen tehnyt enemmän kotitöitä ja mies on saanut mennä harrastuksiinsa suhteellisen vapaasi. En siis enää keksi, missä asiassa voisin tulla vastaan, koska olen ollut aina se joustavampi osapuoli. Lapsia olen kuskannut enemmän harrastuksiin, mutta viime aikoina on ollut miehenkin pakko osallistua enemmän, koska ne menevät päällekäin. Olen sitä mieltä, että elämäntaparemontti auttaisi ongelmassamme, koska se voisi palauttaa miehelle energiaa, halut ja kyvyt, mutta mies ei halua muuttaa tapojaan.

Miten olisi, jos hankkisit itsellesi rakastajan? Hyvää liittoa on turha lopettaa pelkän seksin takia, mutta on ymmärrettävää että seksiä täytyy kuitenkin saada, vaikka se ei toista osa-puolta kiinnostaisi.

Etsi joku itseäsi viehättävä rakastaja, joka tyydyttää nämä tarpeet ja alkaa omakin avioliitto kukoistamaan.

Tätä vaihtoehtoa olen harkitsemassa, koska mielestäni muuten toimivaa liittoa on älytöntä rikkoa. Meillä ei kuitenkaan ole suhteessa väkivaltaa tai vakavaa alkoholiongelmaa.

Uskon, että seksiäkin voisi olla enemmän, jos mies suostuisi muuttamaan elämäntapansa terveellisimmiksi.

Minä erosin. Mies ei ollut kiinnostunut korjaamaan asioita. Ei panostamaan seksielämään enää, ei halunnut muutenkaan enää huomioida eikä olla luotettava kumppani, koska viina kun vie niin viina vie ja kotiin rymytään yön sijasta parin päivän päästä kun olikin niin kivaa.
Erosin ja uskon että se oli lapsen kannaltakin parempi. Ei riitojen kuuntelua, ei huonoa esimerkkiä ryyppäämisestä, tupakoinnista ja roskan syömisestä, saatika tavasta kohdella vaimoa.

Tiedän tunteen..jos on halua yhtään käydä asioita läpi ja keskustella avoimesti kipeistäkin asioista vaikka asiantuntijan kanssa, niin syy saattaa löytyä ja löydätte toisenne uudelleen.

Seksi kuuluu avioliitto elämään yhtenä osana ja jos se puuttuu niin on "pikkasen" ontuva olo..joten härkää savista, keskustelkaa ilman syyllisten etsintää.

Jos kerran suhteenne on ollut hyvä, niin toivoa on..

Miten olisi kunnon palautus todellisuuteen miehelle? Ei lapsiperheessä kuulu tissutella ja ryypytellä pitkin viikkoa, ja rööki+painonnousu siihen päälle, miehesi ei ilmeisesti halua ajatella nykyhetkeä pitemmälle terveyttään, koska tuolla menolla sille terveydelle saa sanoa heihei! Jos ei itsensä takia, niin kyllä vähintäänkin lasten vuoksi pitäisi ajatella omaa terveydentilaa, ja hyvinkin paljon mahdollista, että ne halutkin heräisivät, kun lakkaisi tumppaamasta myrkkyjä elimistöönsä! Kissa pöydälle, eihän tuossa varmasti ensimmäisenä eroa kannata ajatella, vaan tosiaan saada mies tajuamaan, että elämäntaparemontti parantaisi paitsi hänen omaa elämäänsä, niin myös läheisten.

Totta kai paras ratkaisu kaikkiin parisuhteen ongelmiin ja haasteisiin on se nykyajan palstaämmän ja uusfemakon varma valinta eli ERO.

No, aivan sama minulle mitä muut tekevät mutta pikku hiljaa alkaa vituttaa lukea päivä päivältä täältä näitä rääkymisiä milloin mistäkin ongelmasta ja erolla spekuloiminen. Aloituksissa aina maalataan mies paskiaiseksi jollain tapaa, itsessä ei nähdä mitään vikaa ja pyydetään neuvoja ANONYYMILTÄ NETTIPALSTALTA joka on täynnä mielenhäiriöisiä, idiootteja ja trolleja - "voimaistuneista" miehen kyykyttämisestä nauttivista uusfemakoista puhumattakaan. Jumalauta, kyllä aikuisen ihmisen pitäisi yrittää ratkoa ne ongelmat siellä suhteessa tai ainakin tehdä päätökset ihan itse eikä nojata tällaiseen roskaan. Peiliin katsominen olisi myös joskus hyvä asia sen sijaan että todistellaan itselle ja muille kuinka paska se puoliso on joka on itse siihen rinnalle kuitenkin valittu.

Miten olisi kunnon palautus todellisuuteen miehelle? Ei lapsiperheessä kuulu tissutella ja ryypytellä pitkin viikkoa, ja rööki+painonnousu siihen päälle, miehesi ei ilmeisesti halua ajatella nykyhetkeä pitemmälle terveyttään, koska tuolla menolla sille terveydelle saa sanoa heihei! Jos ei itsensä takia, niin kyllä vähintäänkin lasten vuoksi pitäisi ajatella omaa terveydentilaa, ja hyvinkin paljon mahdollista, että ne halutkin heräisivät, kun lakkaisi tumppaamasta myrkkyjä elimistöönsä! Kissa pöydälle, eihän tuossa varmasti ensimmäisenä eroa kannata ajatella, vaan tosiaan saada mies tajuamaan, että elämäntaparemontti parantaisi paitsi hänen omaa elämäänsä, niin myös läheisten.

Olen täysin samaa mieltä kanssasi, mutta millä saisin miehenikin tajuamaan asian? Hän ottaa kaikki aiheeseen liittyvät sanomiseni natkutuksena.

[QUOTE="aapee";29539562]Olen täysin samaa mieltä kanssasi, mutta millä saisin miehenikin tajuamaan asian? Hän ottaa kaikki aiheeseen liittyvät sanomiseni natkutuksena.[/QUOTE]

Oletko kysynyt mitä mieltä mies olisi jos sinä lihoisit, polttaisit ja olisit jatkuvasti hiprakassa?

[QUOTE="huoh";29539408]Totta kai paras ratkaisu kaikkiin parisuhteen ongelmiin ja haasteisiin on se nykyajan palstaämmän ja uusfemakon varma valinta eli ERO.

No, aivan sama minulle mitä muut tekevät mutta pikku hiljaa alkaa vituttaa lukea päivä päivältä täältä näitä rääkymisiä milloin mistäkin ongelmasta ja erolla spekuloiminen. Aloituksissa aina maalataan mies paskiaiseksi jollain tapaa, itsessä ei nähdä mitään vikaa ja pyydetään neuvoja ANONYYMILTÄ NETTIPALSTALTA joka on täynnä mielenhäiriöisiä, idiootteja ja trolleja - "voimaistuneista" miehen kyykyttämisestä nauttivista uusfemakoista puhumattakaan. Jumalauta, kyllä aikuisen ihmisen pitäisi yrittää ratkoa ne ongelmat siellä suhteessa tai ainakin tehdä päätökset ihan itse eikä nojata tällaiseen roskaan. Peiliin katsominen olisi myös joskus hyvä asia sen sijaan että todistellaan itselle ja muille kuinka paska se puoliso on joka on itse siihen rinnalle kuitenkin valittu.[/QUOTE]

Kerropa, miten saan peiliin katsomalla miehen lopettamaan liiallisen juomisen, tupakan polttamisen ja huonot elämäntapansa. Minä en osta hänelle alkoholia, enkä tupakkaa, en myöskään lapa hänen suuhunsa roskaruokaa ja olen ehdottanut joskus kuntoilun aloittamistakin. Vaikeaa tässä on yksin mitään muutosta saada aikaiseksi, kun toinen ei halua tehdä mitään asian hyväksi. Toki voin itse mennä terapiaan, mutta tuskin se tulee seksielämäämme parantamaan.

Arki toimii, rakastat miestäsi mutta ajattelit pettää että menis viel paremmin? Minusta tuossa on jonkinlainen looginen kömmähdys.

Nunnanako tässä siis pitää loppuelämä elää? Miksei seksiä voi hakea muualta, jos kumppani ei siihen suostu kanssani? Käynhän juttelemassakin ystävieni kanssa, kun miestäni ei kiinnosta keskusteleminen. Miksi kaikki muut tarpeet on hyväksyttävää hakea kodin ulkopuolelta, mutta ei seksiä, vaikka sitä ei kotona saisikaan?

[QUOTE="vieras.";29539146]Joo sun seksielämä on tärkeämpi kuin lasten koti. LEHMÄ OOT[/QUOTE]

Kyllä tää palsta on yks parhaimmista ehkäisykeinoista. Näitä lukiessa tulee vaan niin se fiilis, että kyllä mä vaan rikkoisin perheen omien halujeni takia (ja olisin LEHMÄ), jos ei kotona seksiä saisi. Siksipä en edes lähde lapsia tekemään, niin voin olla vaan vastuussa itsestäni ja omasta hyvinvoinnistani ja onnestano valinnoillani!

Tsemppiä ap:lle, muista ettei vaivaantunut ja riitelevä ympäristö myöskään ole lapsille hyväksy, mutta onnellinen äiti ja onnellinen ilmapiiri sen sijaan on (ja sä tiedät millä se saavutetaan ;) )! :)

Ei kai seksielämän puuttuminen tuossa tilanteessa ole syy erota pikemminkin se on seurausta suhteen ongelmista. Seuraus toki lopulta olla myös ero, mutta voi se olla taustalla olevien ongelmien ratkaiseminenkin.

Ei kai seksielämän puuttuminen tuossa tilanteessa ole syy erota pikemminkin se on seurausta suhteen ongelmista. Seuraus toki lopulta olla myös ero, mutta voi se olla taustalla olevien ongelmien ratkaiseminenkin.

Minä pystyn kyllä näiden muiden ongelmien kanssa elämään, vaikka mies ei niitä haluaisi ratkaistakaan, mutta ilman seksiä en halua elää loppuelämääni.

Kyllä tää palsta on yks parhaimmista ehkäisykeinoista. Näitä lukiessa tulee vaan niin se fiilis, että kyllä mä vaan rikkoisin perheen omien halujeni takia (ja olisin LEHMÄ), jos ei kotona seksiä saisi. Siksipä en edes lähde lapsia tekemään, niin voin olla vaan vastuussa itsestäni ja omasta hyvinvoinnistani ja onnestano valinnoillani!

Tsemppiä ap:lle, muista ettei vaivaantunut ja riitelevä ympäristö myöskään ole lapsille hyväksy, mutta onnellinen äiti ja onnellinen ilmapiiri sen sijaan on (ja sä tiedät millä se saavutetaan ;) )! :)

Kiitos kannustuksesta. Alan todellakin kohta olemaan valmis siihen onnellisempaan ilmapiiriin. ;)

[QUOTE="aapee";29539591]Pitäisi varmaan kysyä, mutta mies ottaisi sen todennäköisesti natkutuksena ja loukkaantuisi lisäksi omasta puolestaan.[/QUOTE]

Mitä sitten vaikka loukkaantuu, pakkohan asiasta on puhua kun se kerta teidän liittoon vaikuttaa. Istukaa rauhassa pöydän ääreen ja puhukaa ilman äänenkorottamista, vittuilua tms. Kyllä kahden aikuisen ihmisen pitäisi siihen pystyä.

Voin kuule kertoa, että pettämisen jälkeen ja sen ilmitullessa rikot parisuhteen joka tapauksessa. Ja sitä reittiä pitkin erosta voi tulla hyvinkin riitaisa ja kipeä - sekö on lapsillesi parasta?

Mieluummin vaikka rehellinen ero.

Mitä mies on sanonut, kun olet keskustellut hänen kanssaan? (Oletan että olet, vai palstaltako kuvittelet ratkaisun löytyvän?)
Kyllä puolison liialliseen alkoholin käyttöön tulee puuttua jo lasten takia.