Meidän seksielämä on lähes kuollutta, pitäisikö sen takia erota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vierailija";29539633]Voin kuule kertoa, että pettämisen jälkeen ja sen ilmitullessa rikot parisuhteen joka tapauksessa. Ja sitä reittiä pitkin erosta voi tulla hyvinkin riitaisa ja kipeä - sekö on lapsillesi parasta?

Mieluummin vaikka rehellinen ero.

Mitä mies on sanonut, kun olet keskustellut hänen kanssaan? (Oletan että olet, vai palstaltako kuvittelet ratkaisun löytyvän?)
Kyllä puolison liialliseen alkoholin käyttöön tulee puuttua jo lasten takia.[/QUOTE]

En halua erota siitäkään syystä, koska tiedän sen johtavan siihen, että miehestä tulisi pian rapajuoppo ja sitä en halua lapsilleni tehdä. Perheen kasassa pysyminen pitää miehen juomisen hallinnassa.

Miehellä ei omasta mielestään ole mitään alkoholiongelmaa, eikä siis suostu keskustelemaan asiasta sen enempää.

Mitä sitten vaikka loukkaantuu, pakkohan asiasta on puhua kun se kerta teidän liittoon vaikuttaa. Istukaa rauhassa pöydän ääreen ja puhukaa ilman äänenkorottamista, vittuilua tms. Kyllä kahden aikuisen ihmisen pitäisi siihen pystyä.

Jos mies loukkaantuu, niin suuttuu ja siitä alkaa taas uusi riita. Miehen kanssa ei pysty keskustelemaan vaikesta asioista rauhallisesti, kun hän ottaa heti hyökkäävän kannan tai vain häipyy paikalta, enkä voi yksinäni keskustella.

[QUOTE="aapee";29539608]Minä pystyn kyllä näiden muiden ongelmien kanssa elämään, vaikka mies ei niitä haluaisi ratkaistakaan, mutta ilman seksiä en halua elää loppuelämääni.[/QUOTE]

Eli haluat erota niiden syiden takia sekä sen takia ne ovat johtaneet seksittömyyteen?

Omalta osaltasi voi ratkaista niitä ongelmia jotka seksittömyyden taustalla on, oli siellä sitten arkipäivän riitoja tai arjen muita ongelmia. Toista et tosin voi pakottaa muuttumaan, mutta ehkä siihen voit vaikuttaa kuinka haluttavaa seksi on kanssasi.

Jos mies pitää huomautuksia ja keskustelemista noista elintavoistaan natkutuksena ja ärsyyntyy, niin auttaisiko, jos lähtisit puhumaan asiasta eri näkökulmasta. Jos sanotkin, että hei, minä rakastan sinua, ja lapset myös, ja haluaisit kovasti, että teidän perheessä olisi terve ja toimintakykyinen isi jatkossakin, ei alkoholisoitunut, mahdollisesti masentunut äijä. Niinku positiivisen kautta juu nou? Että mitä jos tekisitte asioille yhdessä jotain, olisiko miehellä ehdotusta, mikä hänen mielestään olisi ratkaisu esim. Tuohon seksipulmaan. Pakottamalla harvoin tulee tulosta, mutta jos miehen sais itse innostumaan. Jos lapset on huomanneet tilanteen, niin minusta lapsetkin vois huomauttaa esim. Alkoholinkäytöstä, että se ri ole kivaa, ei vanhemman kuulu tissutella noin usein, ja se on huono malli lapsenkin tulevaisuutta ajatellen, jos saa sen kuvan, että on ookoo, että iskä on aina vähän diudiu.

Sen verran vielä, että tuskin tuossa hyödyttää tavallaan hoitaa pelkkää "oiretta" eli seksittömyytä, vaan lähteä tonkimasn sieltä suunnasta, että mistä se seksittömyys johtuu.

Eli haluat erota niiden syiden takia sekä sen takia ne ovat johtaneet seksittömyyteen?

Omalta osaltasi voi ratkaista niitä ongelmia jotka seksittömyyden taustalla on, oli siellä sitten arkipäivän riitoja tai arjen muita ongelmia. Toista et tosin voi pakottaa muuttumaan, mutta ehkä siihen voit vaikuttaa kuinka haluttavaa seksi on kanssasi.

En halua erota ja arkipäivän riitoja tulee jokaisessa suhteessa. Voisin toki yrittää olla mielinkielin, niellä valitukset miehen puolelta ja tehdä kaiken yksin, mutta sitten menettäisin minuuteni, eikä se palvele ketään.

Toista et tosin voi pakottaa muuttumaan, mutta ehkä siihen voit vaikuttaa kuinka haluttavaa seksi on kanssasi.

Välillä meillä on ollut rauhallisia kausia, enkä ole provosoitunut miehen sanomisista tai tekemättä jättämisistä, mutta ei mies ole silloinkaan innostunut seksistä, vaikka tunnelma on ollut otollinen. Ulkonäössäni tai -muodossani ei ole mitään vikaa, sen mieskin on minulle sanonut.

Kuule, aika mahdotonta yhtälöähän sä nyt tässä meille tarjoilet. Haluat seksiä, mutta mikään ratkaisuehdotus ei kelpaa.

Puhu miehelle -> ei onnistu, suuttuu, et halua sitä.
Eroa rehdisti, toteuta itseäsi -> ei onnistu, et halua erota. Mies alkoholisoituu.
Koita selvittää ongelmia -> ei onnistu, mies suuttuu, et halua sitä.

Ainoa, mikä sulle tuntuu kelpaavan, on se ratkaisu, että hankit rakastaja ja jatkat muuten kuten ennekin. Mutta etkö nää, että melko pian se ketju kulkee näin:

Hanki rakastaja->lisää ongelmia, mies saa tietää, mies suuttuu, ongelmista puhuminen ja asian selvittäminen entistä vaikeampaa, ero tulee kuitenkin, mies alkoholisotuu kuitenkin

Jos se sun miehesi on NIIN mahdoton, kun annat ymmärtää, että MITENKÄÄN ei MISSÄÄN tilanteessa ole millän tavoin mahdollista puhua, niin sitten paras ratkaisu on kai erota. Tosin luulen, että tästä mahdottomuudesta iso osa on sinun päässäsi. Ja koska kaikki nuo päättelyketjut tuntuvat kuitenkin päätyvän eroon, niin mitäänhän et menetä, jos edes YRITÄT selvittää ongelmat sitä ennen.

Kysy mieheltä, sopiiko hänelle että hankit seksin muualta, kun kerran kotona sitä ei tarjolla ole. Eihän sinun rakastajasi ole häneltä mitenkään pois, jos ei itse kerran seksiä halua.

Jos mies ei suostu, niin ehkä herättäisi hänet ainakin ottamaan asian vakavasti.

[QUOTE="vieras.";29540671]Kysy mieheltä, sopiiko hänelle että hankit seksin muualta, kun kerran kotona sitä ei tarjolla ole. Eihän sinun rakastajasi ole häneltä mitenkään pois, jos ei itse kerran seksiä halua.

Jos mies ei suostu, niin ehkä herättäisi hänet ainakin ottamaan asian vakavasti.[/QUOTE]

Taidanpa kysyä.

Kuule, aika mahdotonta yhtälöähän sä nyt tässä meille tarjoilet. Haluat seksiä, mutta mikään ratkaisuehdotus ei kelpaa.

Hanki rakastaja->lisää ongelmia, mies saa tietää, mies suuttuu, ongelmista puhuminen ja asian selvittäminen entistä vaikeampaa, ero tulee kuitenkin, mies alkoholisotuu kuitenkin

Ehkäpä mies ei saa tietää tai vaikka jäisinkin kiinni, niin en usko, että se johtaisi eroon. En minäkään jättäisi miestäni, jos saisin tietää, että hänellä on ollut syrjähyppy.

[QUOTE="akka";29541213]Parisuhteeseen kuuluu seksi ja se on tärkeimpiä asioita suhteessa.[/QUOTE]

Seksi on mitätön asia verrattuna rakkauteen, kunnioitukseen, rehellisyyteen ja uskollisuuteen.

[QUOTE="aapee";29540537]Välillä meillä on ollut rauhallisia kausia, enkä ole provosoitunut miehen sanomisista tai tekemättä jättämisistä, mutta ei mies ole silloinkaan innostunut seksistä, vaikka tunnelma on ollut otollinen. Ulkonäössäni tai -muodossani ei ole mitään vikaa, sen mieskin on minulle sanonut.[/QUOTE]

Provosoiminen ei ehkä se ongelma miehen mielestä suhteessa olekaan. Ei se asia niin mene että jos ei provosoida tai provosoiduta suhteessa ei riidellä. Enkä minäkään väittänyt että sinun ulkonäössäsi olisi vikaa. Mutta kun en minä nyt tässä oikein sinulle seksiksikään voi muuttua... eikä se nyt oikein parisuhde sillä tavalla toimisikaan.

[QUOTE="aapee";29539806]En halua erota siitäkään syystä, koska tiedän sen johtavan siihen, että miehestä tulisi pian rapajuoppo ja sitä en halua lapsilleni tehdä. Perheen kasassa pysyminen pitää miehen juomisen hallinnassa.

Miehellä ei omasta mielestään ole mitään alkoholiongelmaa, eikä siis suostu keskustelemaan asiasta sen enempää.[/QUOTE]

Eronne ei tee miehestä rapajuoppoa, se tapahtuu joka tapauksessa ajan mittaan jos mies jatkaa juomista, miten luulet esim. kun lapset isoja ja olette kahdestaan, luuletko ettei mies joisi? Vakavimmalta ongelmaltanne kuulostaa tuo miehen alkoholiongelma, ettei pysty olemaan "tissuttelematta". Vakava riippuvuuden merkki. Jos aiot pettää niin kerro se ihmeessä miehellesi.

[QUOTE="Minävaan";29541364]Eronne ei tee miehestä rapajuoppoa, se tapahtuu joka tapauksessa ajan mittaan jos mies jatkaa juomista, miten luulet esim. kun lapset isoja ja olette kahdestaan, luuletko ettei mies joisi? Vakavimmalta ongelmaltanne kuulostaa tuo miehen alkoholiongelma, ettei pysty olemaan "tissuttelematta". Vakava riippuvuuden merkki. Jos aiot pettää niin kerro se ihmeessä miehellesi.[/QUOTE]

Miksi kertoisin, koska tiedän että se ainakin pahentaisi miehen juomista.

Seksi on mitätön asia verrattuna rakkauteen, kunnioitukseen, rehellisyyteen ja uskollisuuteen.

Ei kaikkien mielestä. Joillekin seksi on yhtä tärkeä osa elämää kuin rakkaus, kunnioitus ja rehellisyys eikä välttämätön paha jolla saa lapset tehtyä ja kerran kuussa voi antaa että mies on tyytyväinen. Mun mielestäni ei osoita rakkautta eikä kunnioitusta sekään, että pakottaa toisen elämään seksittömänä vain siksi että itseään ei huvita/ei kykene ja kun ollaan naimisissa niin vieraissa ei voi juosta.

[QUOTE="aapee";29541257]Kaipaan nimenomaan toisen ihmisen läheisyyttä ja toisen halua minua kohtaan. Ei dildo voi korvata aitoa miestä seksissä. Aika ankea seksielämä sinulla, jos se sinulle riittää, minulle ei ainakaan riitä.[/QUOTE]

Tuskin rakastajakaan auttaa, koska haluaisit läheisyyttä mieheltäsi?