meidän pph =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei perhepäivähoitajiin voi luottaa. Sitähän mä olen koko ajan sanonut. Mun lapset ei mene ikinä perhepäivähoitoon kiusattavaks ja simputettavaks. Perhepäivähoitajat on ammattitaidottomia kotiäitejä, jotka haluaa vaan hoitaa omat lapsensa kotona. Hoitolapset on välttämätön paha. Eikä todellakaan voi puhua tavoitteellisesta varhaiskasvatuksesta, kun perhepäivähoito on kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun hain lapselle hoitopaikkaa, niin kyselin tutuilta ja jopa naapureilta hyvää pph:ta ja sain erittäin hyviä vinkkejä. Et siis jutellut oman kummityttösi päivähoitokokemuksista ollenkaan?

meillä on hoitopaikat niin kiven alla ettei kaikkia toiveita pystytä toteuttamaan. lisäksi kun näistä asioista vaietaan niin tällaiset ei sitten tule tietoon. itsekin olen pitänyt hoitajaa tosi ihanana ja kehunut kaikille. kummityttö asiaan vastasin ylempänä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
miten tuollaisesta asiasta kukaan osaa olla hiljaa? mie nostaisin sellaisen älämölön et olis varma että kaikki varmasti tietäis! tuohan on jo lapsen oikeuksien rikkomista, että tuollainen ihminen päästetään yhä uudelleen lasten lähelle!

me ei olla nähty kummitytön äidin kanssa kuin kerran sen jälkeen kun kummitytölle oli näin tehty ja häntä oli pyydetty puhumaan vain "hoitajasta" ei henkilöstä nimellä kun pienellä paikkakunnalla jutut helposti leviää ja paisuu. ja kun omat aloitti vasta joku aika sitten hoidon niin ei sitten se meidän hoitaja ole tullut puheeksi. mä ihmettilin samaa, että miten jonkun työ voi mennä lasten turvallisuuden edelle. :(

Tuota kyllähän hänen koko tuttavapiirinsä tietää kenellä lapsi oli hoidossa... sen jälkeen ei paljon auta "hotaja" nimellä puhuttelu... hieman ihmetyttää miten pienellä paikkakunnalla tuollainen pysyy salassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vee:
Ei perhepäivähoitajiin voi luottaa. Sitähän mä olen koko ajan sanonut. Mun lapset ei mene ikinä perhepäivähoitoon kiusattavaks ja simputettavaks. Perhepäivähoitajat on ammattitaidottomia kotiäitejä, jotka haluaa vaan hoitaa omat lapsensa kotona. Hoitolapset on välttämätön paha. Eikä todellakaan voi puhua tavoitteellisesta varhaiskasvatuksesta, kun perhepäivähoito on kyseessä.

No mä olen alottamassa pph:n hommia ja mulla on ihan sama tutkinto kun niillä tädeillä päiväkodeissa sun muissakin. Ihan lapseton nuori nainen ole, eli en omien lasteni takiakaan hommia tee. Vaan siksi, että päiväkoti pienen lapsen hoitopaikkana sotii ideologiaani vastaan ja haluan tarjota muutamalle pikkuiselle turvallisen ja kehittävän kasvuympäristön, pystyä pitämään sylissä, askarrella, leikkiä lasten kanssa ja ulkoilla ilman liiallisen lapsimäärän aiheuttamia vaaratilanteita. Ihan kamala pph musta tulee! Perhe, jossa aiemmin työskentelin tykkäsi kovasti. Kai se ammattitaito nyt tässäkin jotain painaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vee:

ööö... no elä yleistä! minä en ole ammattitaidoton! hoitolapset eivät ole minulle välttämätön paha, vaan ihmisiä jotka ovat minun kanssani omaa lastani enemmän valveillaoloajasta. Heidän vanhempansa luottavat heidät minulle ja kollegalleni. Minun tehtäväni on pitää huolta heidän perushoidostaan sekä pikkulapsen pedagogisesta kasvusta. He ovat minulle haasteita, ihania sellaisia! Jokainen lapsi antaa uutta joka päivä ja se on mahtavaa. tottakai on sellaisia päiviä että voi kun vois jäädä kotiin nukkumaan. yleensä ongelmia ei ole lasten kanssa vaan heidän vanhempiensa!

ja se on kyllä myös totta. ennen pph:ksi pääsi melk. kuka tahansa. päivät ovat pitkiä, yksinäistä hommaa, siinä varmasti heikommat rupeavat ajattelemaan sisään päin tosi pahasti että unohtuu se olennainen. ja kunnilla on hoitajapulaa ilmeisesti jossain määrin, koska pph:t eläköityvät ja mielestäni pienen lapsen paikka olisi pph:lla. HYVÄLLÄ SELLAISELLA!

Tuota kyllähän hänen koko tuttavapiirinsä tietää kenellä lapsi oli hoidossa... sen jälkeen ei paljon auta "hotaja" nimellä puhuttelu... hieman ihmetyttää miten pienellä paikkakunnalla tuollainen pysyy salassa.

ei hoitanut silloin lapsia yksin vaan ryhmiksessä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitä johtaja sanoi? Kenkää tommosen hoitajan pitäis saada!

menee huomenna hoitajan luo selvittämään asiaa.

Hyvä! Tuollaiseen on ehdottomasti puututtava. Ikävä, että huonot pilaavat koko ammattikunnan maineen. Tosi ihania, ammattitaitoisia ja motivoituneita perhepäivähoitajia on olemassa!

Alkuperäinen kirjoittaja justiinsa:
ja sit sanotaan että alle 3vuotiaille paras hoitopaikka olis pph. ja paskanmarjat! just ne pienimmät kun varsinkaan osaa pitää puoliaan eikä edes osaa puhua, kertoa vääryyksistä.

niinpä. siksi just meidän kaikki kolme lasta, aloittaneet hoitotaipaleensa 1vuotiaina, ja aina meillä ollut ehdoton vaatimus että päiväkotiin, ei missään nimessä perhepäivähoitajalle!

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Alkuperäinen kirjoittaja justiinsa:
ja sit sanotaan että alle 3vuotiaille paras hoitopaikka olis pph. ja paskanmarjat! just ne pienimmät kun varsinkaan osaa pitää puoliaan eikä edes osaa puhua, kertoa vääryyksistä.

niinpä. siksi just meidän kaikki kolme lasta, aloittaneet hoitotaipaleensa 1vuotiaina, ja aina meillä ollut ehdoton vaatimus että päiväkotiin, ei missään nimessä perhepäivähoitajalle!

tossa on ihan hyvätkin puolet siis tuossa päiväkotiin menossa, etenkin jos on siellä ne pienten ryhmät. jos ei ole niin voi isompia lapsia kun hoitajat tykkäävät niin kanniskella ja paijata niitä yksi vuotiaita!

meidän kertsin piha on JOKA aamupäivä ppH-ringin ulkoilupaikka. Mitään tosi hirveetä en ole nähnyt, mitä nyt lasten ja vanhempien haukkumista, suositaan jotain lasta ja toiselle taas "aina" huudetaan, huonoa peräänkatsomista, ja yök yök yks hoitsu tekstailee koko ajan mieskamulleen joka on naimisissa... Ihan mä näiden hoitaja tätsyjen kans päivittäin siinä pihalla hengailen, liian läheltä oon nähny, omani vien päikkäriin. Suosittelen kaikille ulkoilua esim sellaisessa puistossa, missä myös pph:t aamu-ulkoilevat. saa aidon kuvan siitä mitä ovat

Alkuperäinen kirjoittaja niina:
meidän kertsin piha on JOKA aamupäivä ppH-ringin ulkoilupaikka. Mitään tosi hirveetä en ole nähnyt, mitä nyt lasten ja vanhempien haukkumista, suositaan jotain lasta ja toiselle taas "aina" huudetaan, huonoa peräänkatsomista, ja yök yök yks hoitsu tekstailee koko ajan mieskamulleen joka on naimisissa... Ihan mä näiden hoitaja tätsyjen kans päivittäin siinä pihalla hengailen, liian läheltä oon nähny, omani vien päikkäriin. Suosittelen kaikille ulkoilua esim sellaisessa puistossa, missä myös pph:t aamu-ulkoilevat. saa aidon kuvan siitä mitä ovat

tää on ihan totta

Alkuperäinen kirjoittaja Malai:

tää on ihan totta

No meilläpäin se kuva on ihan mukava. Mutta meen kunnassa huonot pph:t on ihan tosi harvassa, lähes kaikilla on kunnollinen koulutus ja ammattitaitoa.

*muoks* enpäs tiedä miksi tummennetuksi heitti

Tykkää hoitolapsistaan todella paljon, muistaa aina syntymäpäivät ja nimipäivät ja joulunakin antoi lahjoja. Askartelevat mitä milloinkin, käyvät retkillä, kerhoissa ja tapahtumissa. Samat säännöt pätevät hotolapsille kuin omille lapsilleenkin, joissain asioissa varovaisempi ja huolehtivaisempi hoitolapsiaan kohtaan. Välillä joutuu laittamaan lapsia jäähylle ja komentamaan jos tarvetta. Vanhemmat tietävät, että hoitopaikassa ollaan hoitopaikan säännöillä ja tukevat hoitajaa kasvatustyylissä joka edustaa samaa kuin hoitolasten kotona. Lapset viihtyvät, halailevat ja suukottelevat hoitajaa paljon. Ja silti tällä hoitajalla ei varsinaista koulutusta alalle, joitakin alaan liittyviä kursseja on ja paljon kokemusta lastenhoidosta, sekä tervettä maalaisjärkeä. Joissakin asioissa vähän vanhempaa tietotaitoa.

Vastaavaa meininkiä on medänkin lähileikkipuistossa. Ikinä en lapsiani näille perhepäivähoitajille hoitoon veisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Liila:

Vastaavaa meininkiä on medänkin lähileikkipuistossa. Ikinä en lapsiani näille perhepäivähoitajille hoitoon veisi.

Ei pidä yleistää... Myös päiväkodissa on meininkin hoitajista kiinni. Meidän tytön päiväkodissa oli viime vuonna mahtavaa: ulkoiltiin ja tehtiin retkiä metsään, askarreltiin yms. sitten vaihtui koko ryhmän henkilökunta. Meininki muuttui ihan täysin: ulkoilemaan ei iltapäivällä menty lainkaan ennen neljää (eivät kai jaksaneet pukea tai jotain: viime vuonna olivat jo hyvällä säällä kolmen jälkeen heti ulkona), retket jäivät ja sisällä vaan kököttivät ja lapset leikki omiaan. Ei enää aamupiiirejä eikä muutakaan säännöllistä toimintaa. Että kyllä ihmiset luo toimintakulttuurin ja ilmapiirin myös päiväkodissa.

Yhteistyössä