meidän pph =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
mä olen pitänyt häntä loistavana. hirmuisen mukava, kehuu lapsia ja järjestää ohjelmaa. nyt sitten oli yhden hoitolapsen rempaissut kädestä pitäen ruokapöydästä lattialle ja huutanut tälle. alkoi sitten purkautua muutakin kivaa. hoitaja on siirretty jo kolmesta paikasta pois ongelmien vuoksi.. mm hakannut lapsen käsiä sängynreunoihin kun lapsi ei ole nukahtanut yms. olen ihan järkyttynyt. on puhunut mulle muiden hoitolasten asioita ja meistä muille.. haukkuu lapsia toisten vanhemmille ja kehuu omille vanhemmille. mä olen järkyttynyt ja pettynyt. sinne en lapsiani enää vie, se on varma. huomenna aluejohtaja menee hoitajan pakeille kun valitettiin hänestä.. ja mä olen täälläkin hoitajaa hehkuttanut :/

totta tämä valitettavasti on. en viitsi kirjoittaa omalla nikillä, koska muutama voisi minut tunnistaa ja ehkä sitämyöten hoitajan josta on kyse. mä olen oikeasti ollut järkyttyneenä koko päivän ja puhunut aluejohtajan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmaana:
mä olen pitänyt häntä loistavana. hirmuisen mukava, kehuu lapsia ja järjestää ohjelmaa. nyt sitten oli yhden hoitolapsen rempaissut kädestä pitäen ruokapöydästä lattialle ja huutanut tälle. alkoi sitten purkautua muutakin kivaa. hoitaja on siirretty jo kolmesta paikasta pois ongelmien vuoksi.. mm hakannut lapsen käsiä sängynreunoihin kun lapsi ei ole nukahtanut yms. olen ihan järkyttynyt. on puhunut mulle muiden hoitolasten asioita ja meistä muille.. haukkuu lapsia toisten vanhemmille ja kehuu omille vanhemmille. mä olen järkyttynyt ja pettynyt. sinne en lapsiani enää vie, se on varma. huomenna aluejohtaja menee hoitajan pakeille kun valitettiin hänestä.. ja mä olen täälläkin hoitajaa hehkuttanut :/

Kuulostaa saman tyyppiseltä kuin meidän entinen pph. Hänet siirrettiin pari vuotta sitten päiväkotiin 'valvovien silmien' alle töihin. En tiedä, onko saanut palata taas perhepäivähoitajaksi.

Minä en enää uskalla luottaa yhteenkään perhepäivähoitajaan, koska vanhempien edessä he kyllä näyttelevät parastaan, mutta kukaan ei tiedä, mitä siellä neljän seinän sisällä todellisuudessa tapahtuu. Päiväkotipaikat on haussa meidän lapsille nyt, kun palaan töihin.

meillä pph:ien ulkoilupuisto tuossa pihalla missä heille sellanen pieni sisätila jossa vessa esim lapsen vaippojen vaihtoon.. eräänä aamuna kuuntelin ku pieni lapsi kertoi eräälle hoitajalle hänellä olevan kakat housussa. Hoitaja tarkisti pojan vaippaa ja alkoi samantein suureen ääneen pojalle raivoamaan-; miksi et tehnyt sisällä kakkaa , nyt sitten pitäisi mukamas vaipat vaihtaa.. Ei onnistu.. sen aikaa kun pihalla olemme saat olla kakat housussa. :o
Menin himaan ja katsoin n. 1½tunnin päästä sattumalta ikkunasta ulos niin tämä pph vielä siinä pihalla. En tiedä oliko pojalta vaipat vaihdettu mutta kyllä vähän ihmetytti kys hoitajan periaate. Muutenkin kuullut hoitajasta aika paljon negaa..

hyi kamala mitä juttuja :( lapsi parat :( miten kukaan voi viedä lapsen sellaseen paikkaan hoitoon jolla ei ole valvovia silmiä,en minä ainakaan,,ja niin kuin näitä hoitajia hehkutetaan ja sitä kodinomasta hoitomuotoa,surullista kun tällästä kuulee tai lukee. yksi mätä tyyppi leimaa kaikki...

Mun lapsen pph ei ulkoillut lasten kaa, tein kyllä ilmoituksen ja sain toisen paremman pph-paikan tilalle.
En ollut ainut kuka kiinnitti huomiota tähän vaan muutkin lasten vanhemmat hoksas että hoitaja ei ulkoile ja ei tehonnut vauikka asiasta hänelle mainittiin useasti...

juu mutta muistakaa! me kaikki pph:t emme ole sellaisia! tämä on vaikea ammatti ja yhteistyö vanhempien kanssa on välillä vaikeaa! mutta jos tuo piti paikkaansa niin voi helvata! miusta tuollaisen ihmisen ei pitäisi enää lasten luokse edes päästä!

Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
juu mutta muistakaa! me kaikki pph:t emme ole sellaisia! tämä on vaikea ammatti ja yhteistyö vanhempien kanssa on välillä vaikeaa! mutta jos tuo piti paikkaansa niin voi helvata! miusta tuollaisen ihmisen ei pitäisi enää lasten luokse edes päästä!

Totta turiset :)

Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice:
Miten nuo tapahtumat teille selvisivät?

kaverin poika oli alkanut kotona puhua tästä, että hänet oli vedetty pöydästä lattialle ja huudettu. puhuin työkavereiden ja esimieheni kanssa asiasta (olen itsekin hoitaja) ja selvisi ettei tämä ollut suinkaan ensimmäinen kerta kun tämän henkilön kanssa on ollut ongelmia. yhdessä soitettiin tämän toisen äidin kanssa sitten aluejohtajalle, joka oli luonnollisesti asiasta hyvin huolissaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pph:
Mitä tuo pitää sisällään: hoitaja on jo kolmesta paikasta siirretty pois ongelmien vuoksi? Mistä kolmesta paikasta?

kotoa ja kahdesta ryhmiksestä. nyt on sitten taas kotona hoitamassa lapsia.

mie en ymmärrä, onko niin kova hoitajapula vai miksi on otettu jo noin monta kertaa uudestaan!!!! ja miusta vanhempien tulisi tietää tästä jo siinä vaiheessa kun mennään tutustumaan! siin vaiheessa vois vielä sanoa sitten että ei kiitos.

Mitä tuo pitää sisällään: hoitaja on jo kolmesta paikasta siirretty pois ongelmien vuoksi? Mistä kolmesta paikasta?

mie en ymmärrä, onko niin kova hoitajapula vai miksi on otettu jo noin monta kertaa uudestaan!!!! ja miusta vanhempien tulisi tietää tästä jo siinä vaiheessa kun mennään tutustumaan! siin vaiheessa vois vielä sanoa sitten että ei kiitos.

en minäkään ymmärrä :/ yksi näistä kamalia kokeneista lapsista on vielä kummityttöni.. tämä tosin selvisi minulle vasta tänään. kummitytön äiti oli pyydetty olemaan asiasta hiljaa ja meillä ei keskenään ole ollut puhetta meidän lasten hoitopaikasta, jotta hän olisi osannut meitä varoittaa. kukaan ei puhunut näistä aiemmista ongelmista etukäteen, mutta nyt on selvää etten lapsiani enää hälle vie.

en minäkään ymmärrä :/ yksi näistä kamalia kokeneista lapsista on vielä kummityttöni.. tämä tosin selvisi minulle vasta tänään. kummitytön äiti oli pyydetty olemaan asiasta hiljaa ja meillä ei keskenään ole ollut puhetta meidän lasten hoitopaikasta, jotta hän olisi osannut meitä varoittaa. kukaan ei puhunut näistä aiemmista ongelmista etukäteen, mutta nyt on selvää etten lapsiani enää hälle vie.

miten tuollaisesta asiasta kukaan osaa olla hiljaa? mie nostaisin sellaisen älämölön et olis varma että kaikki varmasti tietäis! tuohan on jo lapsen oikeuksien rikkomista, että tuollainen ihminen päästetään yhä uudelleen lasten lähelle!

Kun hain lapselle hoitopaikkaa, niin kyselin tutuilta ja jopa naapureilta hyvää pph:ta ja sain erittäin hyviä vinkkejä. Et siis jutellut oman kummityttösi päivähoitokokemuksista ollenkaan?

miten tuollaisesta asiasta kukaan osaa olla hiljaa? mie nostaisin sellaisen älämölön et olis varma että kaikki varmasti tietäis! tuohan on jo lapsen oikeuksien rikkomista, että tuollainen ihminen päästetään yhä uudelleen lasten lähelle!

me ei olla nähty kummitytön äidin kanssa kuin kerran sen jälkeen kun kummitytölle oli näin tehty ja häntä oli pyydetty puhumaan vain "hoitajasta" ei henkilöstä nimellä kun pienellä paikkakunnalla jutut helposti leviää ja paisuu. ja kun omat aloitti vasta joku aika sitten hoidon niin ei sitten se meidän hoitaja ole tullut puheeksi. mä ihmettilin samaa, että miten jonkun työ voi mennä lasten turvallisuuden edelle. :(

ja sit sanotaan että alle 3vuotiaille paras hoitopaikka olis pph. ja paskanmarjat! just ne pienimmät kun varsinkaan osaa pitää puoliaan eikä edes osaa puhua, kertoa vääryyksistä.

Yhteistyössä