Meidän perheellä on jouluaatto jo 23.12. :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jdlkajdksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jdlkajdksa

Vieras
Vietetään oman perheen kanssa jouluaatto ruokineen ja lahjoineen jo sunnuntaina 23.12. Aattona lähdemme jo puolen päivän aikaan ajelemaan mummolaan (300km) ja autoomme ei mahdu lahjapaketit omille lapsille sekä suvulle. Joten teimme ratkaisun, että oma joulu omine lahjoineen täällä kotona ja mummolassa toinen joulu. Tietysti lapset eivät saa nyt varsinaisena aattona kuin 1-2 lahjaa, mutta ollaan kerrottu jo tämä kuvio miten menee. Joulupäivänä joudutaan jo ajelemaan takasin kotiin.

Onhan tuo ihan toimiva ratkaisu, mutta miksi ette tehneet niin, että jouluaattoaamuna olisitte avanneet lahjat tai vasta joulupäivänä, jos kerran sillon olette jo kotiin tulossa?

Meillä myös on oman perheen kesken aatto jo 23.12. Annetaan lasten lahjat aamulla, riisipuuroa, joususaunaa, jouluateria ym. ym.
Aattona mennään mun vanhemmlle syömään (25km matkaa) ja sitten tullaan illalla vielä anoppilaan vaihtamaan lahjat. Joulupäivänä anoppilaan syömään, tapaninpäivänä taas mun vanhempien luo. (:

Meillä myös on oman perheen kesken aatto jo 23.12. Annetaan lasten lahjat aamulla, riisipuuroa, joususaunaa, jouluateria ym. ym.
Aattona mennään mun vanhemmlle syömään (25km matkaa) ja sitten tullaan illalla vielä anoppilaan vaihtamaan lahjat. Joulupäivänä anoppilaan syömään, tapaninpäivänä taas mun vanhempien luo. (:

Joulu on rauhoittumisen ja hiljentymisen aikaa.
Miksi pistätte ittenne tollaseen oravanpyörään, ei ymmärrä.

[QUOTE="vieras";27723834]Joulu on rauhoittumisen ja hiljentymisen aikaa.
Miksi pistätte ittenne tollaseen oravanpyörään, ei ymmärrä.[/QUOTE]

Koska osataan hiljentyä myös sielää anoppilassa/mun vanhemmilla. Ja kotona on tylsää.

hyvältä kuulostaa. Oikeastiko jonkun mielestä 300km on pitkä matka? Senhän ajaa muutamassa tunnissa ja lapset nukkuu autossa. Meillä on ainakin niin tottuneita automatkaajia ihan jokainen lapsi, että 300km menee yhdessä hujauksessa.

[QUOTE="vieras";27724011]Ja ihmisiä joille 300 km/pvä on lyhyt matka...[/QUOTE]

Ja äitejä, jotka istuu sen 300km kestävän matkan ajan netissä yhtäsoittoa, kirjoittelemassa palstalle..

• Tykkää
Reactions: juupsis
[QUOTE="HUOM";27723996]On myös lapsia jotka eivät nuku autossa.[/QUOTE]

on, niitä jotka ei todellakaan nuku ja muutenki aivan tuskaa. En tod. lähtis yön takia 600km reissulle pojan kanssa. Ilman kyllä.

Joo toivottavasti on toimiva ratkaisu, ensimmäinen laatuaan :) Ja tehdään näin siksi, että miehen täytyy olla töissä jo tapaninpäivänä, joten meillä ei hirveesti joulua ole. Ja lapset tietysti haluaa ehdottomasti mummolaan, joten vielä mennään tänä jouluna. Ennen ollaan oltu koko joulu mummolassa, enää en sitä jaksa. Ja 300km suuntaansa ei musta ole paha matka :) n.3,5h menee ihan tuosta noin joululauluja kuunnellen ;)

Hyvältä kuulostaa. Ja ei ole tod. 3,5h pitkä aika autossa istua, etenkään jos on yhtään tottunut.

Meillä on kans kaksi "aattoa" tänä vuonna. Aattona ollaan vanhempieni luona, mutta sisareni perheineen tulevat sinne vasta joulupäivänä, jolloin siis vietetään joulua heidän kanssaan. :)

Yhteistyössä