Meidän neljä vuotiaalla on vielä "lättäjalat" ja neuvolassa

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
sanottiin että nyt ois syytä kiinnittää huomiota kengän pohjaan. Että siellä on se korotettu kohta mikä tukis jalkaa oikealla tavalla. Koskaan ei olla ostettukaan mitään halpakenkiä esim. talveksi. Mutta nyt kuitenkin mietin että onko noissa esim. Pionin muumikengissä sitä korotetta? Ollaan annettu ne eteenpäin niin ei voi itse tarkistaa. Eli löytyykö sellaisia kenkiä ihan tavallisista kaupoista vai oisko syytä lähteä kiertelemään kenkäkauppoja ihan =)

Alkuperäinen kirjoittaja Sonica:
Entäs jos käytät jalkaterapeutilla niin saatte kunnolliset pohjalliset?

No terveydenhoitaja sanoi että n. puolella on vielä 4-5 vuotiaana lättäjalat ja sen takia sitä ei tässä kohdassa vielä hoideta mitenkään kummemmin. Jos viisi vuotiaana vielä on niin sitten on kerta fysioterapeutilla joka antais jumppaohjeita. Mutta kehoitti kiinnittämään huomiota siihen kengän pohjaan nyt jo tosiaan =)

Meillä on kuopuksella kans jalat lintassa. Meillekin sanottiin kengistä, ja neuvottiin kulkemaan kesällä paljain jaloin (mitä pikkumies vastustaa ihan henkeen ja vereen... ) ja kiipeämään mäkiä ylös. Ja nämä neuvot tuli siis fysioterapeutilta.

Minusta ainakaan hyvissä ensikengissä ei nimenomaan ole sitä korotusta jalkaholvin kohdalla. Mutta ensikenkien käyttäjällä ei tietenkään kuulukaan olla sitä jalkaholvia vielä.

Minä pyytäisin lähetteen fysioterapeutille. Minä täältäkin kyselin jokin aikaa sitten tietoa lättäjaloista, kun kolmevuotiaalla fysioterapeutti sanoi sellaiset olevan. Mutta toisella käyntikerralla tutki tarkemmin ja sanoi niiden olevan "toiminnalliset lättäjalat", joista ei tarvitse olla huolissaan. Ainakin niin tutki että lapsi nousi varpailleen, niin jalkaholvi tuli silloin kyllä esiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:

No terveydenhoitaja sanoi että n. puolella on vielä 4-5 vuotiaana lättäjalat ja sen takia sitä ei tässä kohdassa vielä hoideta mitenkään kummemmin. Jos viisi vuotiaana vielä on niin sitten on kerta fysioterapeutilla joka antais jumppaohjeita. Mutta kehoitti kiinnittämään huomiota siihen kengän pohjaan nyt jo tosiaan =)

Meilläpäin jo nuoremmatkin saa pohjalliset jos on selvät lättäjalat.

Meilläpäin jo nuoremmatkin saa pohjalliset jos on selvät lättäjalat.

Ehkä nuo ei sitten niin selkeät lättäjalat sitte ollukaan. Th. sanoi vain että vielä on sellaiset lättäjalat mutta n. puolella 4 vuotiaista vielä onkin ja sen takia sitä ei mitenkään tässä vaiheessa vielä huomioida. Hmmmmm...

Mä kun käytin poikaani jalkaterapeutilla ihan muusta syystä niin se kattoi samalla tuota jalkapohjaa ja skannasi ne ja sanoi että haluaa tsekata neljävuotiaani uudestaan korjautuuko. Jos ei, niin sit pohjalliset. Mutta me joudutaan siellä kyllä käymään muutenkin.

Mä kun käytin poikaani jalkaterapeutilla ihan muusta syystä niin se kattoi samalla tuota jalkapohjaa ja skannasi ne ja sanoi että haluaa tsekata neljävuotiaani uudestaan korjautuuko. Jos ei, niin sit pohjalliset. Mutta me joudutaan siellä kyllä käymään muutenkin.

Ehkä otan asioista hiukka selvää vielä kuitenkin, vaikka neuvolassa sanottiinkin ettei syytä huoleen vielä. Parempihan se nyt kuitenkin on mitä aikasemmin asiaa ruvetaan hoitamaan? =)

Ehkä otan asioista hiukka selvää vielä kuitenkin, vaikka neuvolassa sanottiinkin ettei syytä huoleen vielä. Parempihan se nyt kuitenkin on mitä aikasemmin asiaa ruvetaan hoitamaan? =)

Näin olen käsittänyt =)
Ei meilläkään neuvolassa puututtu pojan jalkaongelmiin. Apu on saatu jalkaterapeutilta ja yksityiseltä lastenkirurgilta. Mutta meillä siis muutakin ongelmaa kuin lättäjalat!

Yhteistyössä