Meidän naapurissa taitaa asua aikamoinen tapaus! Siis perheen äiti! Lapset kyllä vaikuttaa ihan normaaleilta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
ja reippailta, samoin perheen mies.

Muutettiin tähän syksyllä ja oikeastaan koko talvena ei ole rouvaa näkynyt ulkona!!! Perheessä on kuitenkin kolme alakouluikäistä lastakin. Lapset ulkoilee isän kanssa ja keskenään. Isä tekee aina lumityöt. Ainoat "kontaktit" tuohon naapurin rouvaan on olleet, kun heidän lapsi oli meillä leikkimässä ja meidän lapsi kysyi että mentäiskö välillä teille. Naapurin lapsi vastasi, että ei voida kun äidin pitää saada siivota aina ennen kuin meille tulee kukaan! Siis kyseessä tosiaan 8v lapsukaiset... Ilmeisesti tämä myös pitää paikkaans,a koska meille lapset pääsevät tuosta noin vaan, mutta naapuriin ei välillä pääse ei sit millään leikkimään, vaikka he on kotona eikä erityistä menoa/tekemistä. Mut jos aamulla kysyy voiko illalla mennä, niin sit yleensä onnistuu. ;) Eipä siinä, tapansa kullakin...

Mutta sitten kun olen joskus mennyt lastani heiltä hakemaan, taka-ajatuksena tutustua vähän, niin aina on heillä joko isä ovella (ja sisemmäs ei tosiaan kutsuta) tai sit vain lapsia. Äidin ääni kyllä kuuluu taustalta, eli on kotona, mutta ei tule ikinä tervehtimään ovelle.

Kerran näin kun tämä naapurin rouva ajoi autolla kotipihaansa ja samalla !kaivoi nenäänsä! ja kyllä, olen varma että näin oikein!!!

Naapurin miehelle kerran sanoin, että tulkaa käymään koko perhe meillä joku kerta. No, eivät ole tulleet, mies kyllä rupattelee ja lapset tossa vilisee välillä...

Kerran oltiin postilaatikolla sen naapurin rouvan kanssa samaan aikaan. Moikkasin iloisena ja yritin ruveta jotain juttelemaan, niin tämä pelästyneen ja sisäänpäin kääntyneen näköisenä piipitti hiiren hiljaa "moi" ja sitten lehtipinkkaansa selaten kiiruhti kotiinsa. ;)

Joskus näin kun toljotti silmät ja suukin vähän auki ikkunassa meitä kun ulkoilimme. Kun huomasi, että huomasin hänet, niin katosi äkkiä ikkunasta pois.

Ja ei - en halua olla mikään naapurikyylä enkä olekaan. Nämä asiat nyt vaan on tullut huomattua tässä kun naapureina asutaan. Olen huvittuneen hämmentynyt.

On sullakin ongelmat. Jospa perheen äiti on sairas? Ja ei ole pakko jutella tai mitään muutakaan naapureiden kanssa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Joo mä olen kuule vähän samanlainen, oon vielä liian rikki kaikkien kyylien ja ilkeijöiden jäljiltä. Eiks ookin outoa että tarvii suojaa ja rauhaa ja kääntyy vähän sisäänpäin jos on pahasti rikottu ja että menee aikaa ennenkun voi taas luottaa mihinkään ja kehenkään. Mutta joo ivataan ja arvostellaan lisää vaan, on toosi outo nainen jopa joku hullu varmastikin. Joko alettas miettiä ls-ilmoa? Eiköhän siihenkin päästä ja on pakko olla aihettakin!

Kaikki eivät ole samanlaisia ja halua tutustua toisiin. Joitain vieraisiin ihmisiin tutustuminen voi ahdistaa. En minäkään halua, että meillä tullaan ilmoittamatta, koska saattaa olla sillä hetkellä sekaista ja itseäni ainakin hävettää, jos on vieraita, enkä ole ehtinyt siivota. Ei meillä mitään paskaista ole koskaan, mutta mikään suursiivoja kun en ole, kun ei koko ajan jaksa siivota ja lapset sekottavat minkä ehtivät. Ja, että "kaivoi nenää". just joo. Luulisi, että normaali ihminen voi sitten kaivaa nenää, jos siellä on jotain kutittavaa ja yleensä sen tekee kohteliaasti, niin ettei kukaan muu ihminen nää. Minulle ainakin muodostuu välillä klönttejä, joita ei millään niistämällä ulos saa ja on sitten mukava, kun nenä kutiaa.

Hän voi tietysti olla vaikka sairas tai masentunutkin, eikä kaipaa muita ihmisiä lähelle.

Kuvailit varmaan meiän perhettä... :D meillä on just noin, paitsi meil on vaan 2 alle kouluikästä, mä en aja autoo enkä kaiva nenää enkä koskaan pihassa selaa postipinkkaa. Mut muuten just noin. Mies ulkoilee lasten kans, hölöttää naapureiden kans.

Mä en halua olla missään tekemisissä naapureiden kans (aikuisten siis, lapset sen sijaan kyläilee meillä useinkin). Mut silti mulla on paljon kavereita ja ystäviä. Ja opiskelen hoitoalalla, joten tuun kyllä kaikenlaisten ihmisten kans toimeen.

En vaan halua kaveerata yhtään naapureiden kans. Enkä ees osaa perustella et miks. Varmaan olis mukavia ihmisiä, mut toisaalta en ehkö halua kavereita niin läheltä itseäni...

[QUOTE="vieras";28088216]Joo mä olen kuule vähän samanlainen, oon vielä liian rikki kaikkien kyylien ja ilkeijöiden jäljiltä. Eiks ookin outoa että tarvii suojaa ja rauhaa ja kääntyy vähän sisäänpäin jos on pahasti rikottu ja että menee aikaa ennenkun voi taas luottaa mihinkään ja kehenkään. Mutta joo ivataan ja arvostellaan lisää vaan, on toosi outo nainen jopa joku hullu varmastikin. Joko alettas miettiä ls-ilmoa? Eiköhän siihenkin päästä ja on pakko olla aihettakin![/QUOTE]

Peesi

Mä aina puolikauhulla availen näitä ketjuja ja odotan jonkun kirjoittavan minun omituisuuksistani. Onneksi näitä kyyliä ei taida löytyä meidän naapurustosta.

• Tykkää
Reactions: Rockwood
Mulle riittää naapureiden kanssa moikkaus välit, vaikka meidän lapset leikkisikin keskenään, kun olen pihallani haluan olla rauhassa.
Sen takia en halua tutustua naapureihin sen lähemmin, en jaksaisi sitä jos olisin omassa pihassa kasvimaalla tai lasten kanssa ulkosalla, niin joku naapuri olisi siinä selän takana kälättämässä jotain "tärkeitä" juttujaan..:rolleyes::kieh:

Rakastan omaa rauhaa, olen varmaankin aika outo naapureiden mielestä, mutta en välitä, en luopuisi mistään hinnasta omasta ihanasta rauhallisesta pihastani.

Oho. Aika lynkkaus tuli mun viestille. Kait tää on vaan tämmöstä naapuriärsytystä sitten. Ehkä olisin toivonut itselleni ystävää siihen naapuriin ja nyt harmittaa? Mut oikeesti mun mielestä on kyllä outoa.......... Mut näköjään VAIN mun mielestä! ;)

ap

meilläkin ujsein talvella mies ulkoilee lasten kanssa. ei ole meinaan lääkärikään osannut hoitaa minun vaivaani!

villasukilla+kunnon talvikengillä jäätyy varpaat hetkessä, jopa 0:ssa jäätyvät! en voi olla pakkas kelillä kuin 15min ulkona,suojakelillä 30min ja silloin varpaat on jo ihan kylmät

Meilläkin kyllä mies monesti on se joka ulkoilee lasten kanssa. Itse valmistelen ruokaa ym. Mielellään olisi välillä toisinkinpäin, mutta kun toi meidän mies ei yhtään tykkää ruoanlaitosta ja itse tykkään :) Varmaan muakin pidetään omituisena, kun mies näkyy enemmän lasten kanssa, mut ei haittaa :)

Provo, muuten ois ollut jopa onnistunut, mut toi nenänkaivuujuttu... nään vähintään päivittäin että joku kaivaa nenää, mikä helvetin juttu se nyt on? Vähän sama kun ois sanonut että nostaa housuja tai hivelee hiuksia, aivan täysin merkityksetön juttu.

[QUOTE="vieras";28088379] Ehkä olisin toivonut itselleni ystävää siihen naapuriin ja nyt harmittaa? Mut oikeesti mun mielestä on kyllä outoa.......... Mut näköjään VAIN mun mielestä! ;)

ap[/QUOTE]

Hän ei ilmeisesti halua kaveria, eikä edes tutustua. Ihan OK ratkaisu.

Kyllä sinä olet kyylä, kukaan ei halua tuollaista naapurikseen, joka ei anna ihmisten olla rauhassa, oikein menet isoja lapsia hakemaan naapurista, jotta saisit kurkistella?

Meidän naapurissapa asuu kyylä. Kun auto ajaa pihaan verhot heilahtaa, kun kävelen pihalta edes postia hakemaan silmät porautuu selkään. Kiikareilla tiirailee naapureiden elämää ja kirjoittaa siitä kaksplussalle. Missä on kirjoittajan oma elämä? Pelottavaa!

[QUOTE="himmeli";28088456]meilläkin ujsein talvella mies ulkoilee lasten kanssa. ei ole meinaan lääkärikään osannut hoitaa minun vaivaani!

villasukilla+kunnon talvikengillä jäätyy varpaat hetkessä, jopa 0:ssa jäätyvät! en voi olla pakkas kelillä kuin 15min ulkona,suojakelillä 30min ja silloin varpaat on jo ihan kylmät[/QUOTE]

Olen pph ja sama ongelma kuin sulla. On vaan pakko kärsiä..

Yhteistyössä