Oiskohan meidän perheellä mitään mahtollisuuksia..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xx

Vieras
.. saada tuollaista tuettua lomaa? Mietin et kannattaako edes hakea..

eli tilanne: mies maatalousyrittäjä (tila toimiva mut pieni ja tulos ei nyt mitkään hääppöset n.1000€ jää perheen käyttöön kuukaudessa).
Mä jään pian äitiyslomalle, kun perheeseen syntyy 3 lapsi on lapset vajaa 3v, 1v ja sit vauva.
Mä saan hyvää äp-rahaa eli n. 1300-1600/kk.

Perusteena ajattelisin lähinnä tätä maatila yrittäjyyttä + 3 pientä lasta joten lomailu koko perheellä vähäistä. Eipä näin pienten kans kovin moneen paikkaan voi lähteä ilman apuvoimia.
Taloudellisesti kyllä pärjäämme kohtuudella ja tukiverkkoaki löytyy. Jaksaminen vain on välillä kyseenalaista..

Mä en tiedä noista tuetuista lomista ja niiden myöntämisperusteista yhtään mitään, mutta tuttavaperheeni oli sellaisella ja isä ja äiti ovat molemmat lääkäreitä (päivätyössä) ja heillä on kolme lasta.

Moi!
Voisitte hyvinkin saada tukea, eikä noi teidät tulot niin hirmuiset ole, kun teitä on kuitenkin 5 ja kaikki 3 on noin pieniä. Yleensä (mutun mukaan) eka kerta myönnetään melko helposti, siis tarkoitan että jos ei tollasella ole ennen ollut niin pääsee helpommin kun vaikka toista tai kolmatta kertaa.
JOS ette tukilomaa saa nyt, niin jos jäät hoitovapaalle niin hae sitten uudestaan!
tsemppiä!

Me saatiin tuettu loma, tulot aika samat kun teillä (olin hoitovapaalla mutta ukko tienaa enemmän kun sun) lapsia tosin oli/on 4. Kannattaa hakea, mitään siinä ei menetä, meillä ainakin oli ihan huippuloma ja teki kyllä hyvää koko perheelle. (tollasta lomaa ei muuten olis ollut mahdollisuutta viettää)
Kannattaa laittaa kaikki asiat niinkuin ne on, eli jaksamisesta ja arjen ongelmista, muutenhan heidän on vaikea tietää mikä teidän tilanne on. Korostaisin tota että on 3 noin pientä, varmasti rankkaa!

[QUOTE="vieras";22421897]Eiks maatalousyrittäjillä ole joitain omia lomajuttuja? Lomittaja joo jos eläimiä mutta mun ymmärtääkseni ihan maatalousväelle tarkoitettuja lomatukia.[/QUOTE]

Tuohon en osaa vastata, pitää ottaa nuista tarkemmin selvää et onko.. tai mä ymmärsin tuolta sivustolta et nuoki ois nuiden tuettujen lomien kautta haettava.
Kiitos.. taidanpa miehen kans illalla keskustella et jos laitettas hakemus menemään.

Yhteistyössä