Meidän naapurissa asuu WT-perhe

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Anonyymitär;26167913:
No ehkä se tarkoittaa sinun mielestäsi psykologista älykkyyttä, mutta Suomessa ei ole yleensä tapana puuttua naapureiden asioihin tuolla tavoin kuten sinä haluaisit. Kannattaa antaa heidän elää vaan omalla tavallaan, kun ilmeisesti heistä ei suoranaista haittaa kuitenkaan lähiympäristölle ole. Suvaitsevaisuus on sitä että antaa muiden elää parhaaksi katsomallaan tavalla, eikä pidä itseään parempana, sinä selvästi pidät.

Minusta sinun kannattaisi unohtaa nuo naapurit, ja keskittyä omaan elämääsi enemmän.

Vaikka, sokeakin kyllä huomaa että tämä koko aloitus on pelkkä provo. :cool:

En provoile.
Suomalaiseen kulttuuriin ei kuulu yhtä vahvasti se, että naapureiden asioihin puututaan. Mutta olen sitä mieltä, että täällä otetaan "nokkiinsa" vähän turhan helposti.
Jos naapuri ihan hyvää hyvyyttään yrittää auttaa naapureitaan - mitä väärää siinä on? Tämä on aivan normaalia Keski-Eurooppalaisessa kulttuurissa, ehkä meidän pitäisi ottaa sieltä vaikutteita. Mielestäni tämä olisi ideaalia myös Suomessa.
Toki suvaitsen luonteiden eroavaisuuden, mutta mielestäni naapurusto huomioiden, voisi ulkoisia sivistyksen piirteitä muokata - ei pahalla, mutta ihan yhteisen hyvinvoinnin edistämiseksi. ;)

Kaikkee sitä kans kuulee :D Ollaan ihan suht hyvätulonen perhe, kuljetaan rennoissa ns verkkareissa työmatkat ja kauppaankin, välillä korkkaria ja siistejä kuteita, mut pääasiassa ulkoilupukuja, " verkkareita ". Ollaanko mekin WT perhe :D

No huhhuh. Kylläpä on taas vähän paksua juttua. Hienoa AP, että olet itse niin upea ja tyylikäs ihminen, että on varaa arvostella naapureitasi. Ihan normaalielta ihmisiltä minusta vaikuttavat ja vaikka itse en pidä gollege sun muita tuon tyylisiä vaatteita kuin liikuntaa harrastaessani tai kotona olleessani, niin ei se silti naapureistasi wt-perhettä tee. Koiraa kun ulkoilutetaan niin tuulipuku on erittäin käytännöllinen ja vaikka olisi ruma niin mitä sitten???

Hajoa omaan ylimielisyyteesi.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26168186:
Hämmästyttävää, kuinka vähän itse havainnoin naapureitani. En tiedä yhtään, kuinka vanhat niiden autot ovat, tai kuinka usein niillä käy naapureita kylässä :|

Sama täällä.

Ja tiesikö AP, että monet ajavat tarkoituksella vanhalla autolla, koska se voi olla monille myös harrastus? Meillä on n.15 vuotta vanha auto, mutta se on samalla myös mieheni harrasteauto, johon hän tekee sitten kaiken maailman virityksiä. On uuten paremmassa kunnossa kuin monien pari vuotta vanha työsuhde Audi. Ja ajattele, molemmilla on kuitenkin ei-amis koulutus. Käääääk. Ollaankohan me wt-perhe. Pitää heti vaihtaa toi auto uuteen että naapurit ei vaan luokittele meitä wt-perheeksi.

[QUOTE="vieras";26168208]Sama täällä.

Ja tiesikö AP, että monet ajavat tarkoituksella vanhalla autolla, koska se voi olla monille myös harrastus? Meillä on n.15 vuotta vanha auto, mutta se on samalla myös mieheni harrasteauto, johon hän tekee sitten kaiken maailman virityksiä. On uuten paremmassa kunnossa kuin monien pari vuotta vanha työsuhde Audi. Ja ajattele, molemmilla on kuitenkin ei-amis koulutus. Käääääk. Ollaankohan me wt-perhe. Pitää heti vaihtaa toi auto uuteen että naapurit ei vaan luokittele meitä wt-perheeksi.[/QUOTE]

Nämä autot eivät taatusti ole mitään harrasteautoja.
Kyseessä Mitsubishi Carisma ja Volvo V70.
Eivät ainakaan ulkopuolelta ole laitetun näköisiä, enkä ole koskaan isännän niitä laittelevan.
Muilla naapurustossa lähes uudet autot.

[QUOTE="aloittaja";26169165]Nämä autot eivät taatusti ole mitään harrasteautoja.
Eivät ainakaan ulkopuolelta ole laitetun näköisiä, enkä ole koskaan isännän niitä laittelevan.
Muilla naapurustossa lähes uudet autot.[/QUOTE]

Harrasteautoja on erilaisia. Ei meidänkään autoa ole ulkoisesti mitenkään sen erityisemmin laiteltu. Ei siis ole mitään typeriä maalauksia tms. vaan ihan tavallisen värinen musta auto. Mutta mies sitä tykkää rassailla ja kuuluupa kyseisen auton harrastajaklubiinkin. Sitä paitsi eilen näin juuri kun muutama nuori kaveri laitteli vanhoja Volvoja eli kyllä niitäkin voi harrastaa. Mutta enhän minä tiedä harrastaako naapurisi autoja vai ei. Vanhemmat autot ovat vaan itse helpommin korjattavissa ja tuunattavissa kun ihan uudet autot. Kyllä meillä olisi varaa uudempaankin, mutta tämä on meidän valintamme.

Ikävää että arvoitat ihmiset myös auton iän perusteella. Todella ahdasmielinen ihminen olet.

Tuo kuvaus ei kerro mitään siitä naapurista.
Mutta arvaa mitä se kertoo sinusta? Olet säälittävä ihminen. Miten sinulla on aikaa pohtia naapurin asioita? Minkään noista asioista ei luulisi aiheuttavan sinulle mitään haittaa (collegehousut, naapurin koulutuksen taso, naapurin työpaikat...).

Sinulla lienee siis unelmanaapuri. Ei haittaa sinua mitenkään (oletan että olisit maininnut jos näin olisi, että häiriköisi sinua).
.
Mutta naapurisi naapuri sen sijaan vaikuttaa olevan aika pylly.

[QUOTE="vieras";26167391]Siis asutaan suht hyvällä omakotitaloalueella pienehkössä kaupungissa.
Meidän naapurissa asuu palstan perusteella oikein WT-perhe sanan varsinaisessa merkityksessä.
Perheeseen kuuluu vaimo, isäntä ja kaksi teini-ikäistä lasta; tyttö ja poika.
Tämä mies on ollut peruskoulusta päästyään (eli viimeiset 20 vuotta) töissä samassa toimistossa - eikä ole käynyt, kuin peruskoulun.
Ollut suvunsa omistamassa firmassa aina töissä, mies on siis suht varakkaasta suvusta.
Emäntä taas on käsittääkseni merkonomi ja paikallisessa lahjatavaraliikkeessä töissä. Tämä nainen on miestä 10 vuotta vanhempi.
Nämä ovat käytöstavoiltaan ihan ok, mutta käyvät baarissa useasti kuukaudessa ja heillä on monesti tuttavia käymässä ja kaikki tuntuvat olen aika juovuksissa näillä vierailuilla. Teini-ikäiset on toki pois tällöin.
He ovat rasisteja, tai ainakin tämä vaimo puhuu "ryssistä", "neekereistä", "manneista" ja "ählämeistä".
Mies on myös tunnettu homofobikko.
Kiroilevat ja miehellä ylipainoa n. 30 kg ja naisellakin varmaan 10 kg.
Lapsensa ovat ihan ok - kielenkäyttö kyllä heilläkin vähän mitä sattuu.
Mies pukeutuu aina collegehousuihin ja joskus harvoin farkkuihin.
Naisella jotain legginssejä yleensä jalassa.
Ihan asiallisia, kun noin niin kun postilaatikolla tavataan, mutta ainakin kännissä kiroilevat ja puhuvat tosi härskejä (ollaan joskus baarissa nähty).
Heillä on kaksi varmaan 10 v. vanhaa autoa ja koira (jota mies aina tuolla kävelyttää tuulipuku vinossa)
Eikös tämä ole viimeisen päälle WT-perhe?
Pitäisikö minun teinejeni välttää heidän teinejään, jotteivat saa huonoja vaikutteita?
Pitäisikö mun reagoida heihin jotenkin eri lailla?[/QUOTE]

No mitä sitten jos on sukunsa firmassa töissä? Kai sullekin kelpais sellainen "turvattu" työpaikka että varmasti pysyy jobi. :)
Ylipainoa näkyy olevan myös rikkaillakin, se ei tee wt-ihmiseksi. Rikkaatkin voivat juhlia usein ja olla rasistisia!
Ja miksi 10v vanha auto tekee WT-ihmiseksi? Mä en kuulu WT-porukkaan, mutta en ostaisi uutta autoa koska pidän enemmän vanhoista - ne ei petä ikinä, ja meillä on vm. 91 mersu, vm. 77 lada ja vm. 82 datsun, voi kamalaa.
Eikä koirakaan tee WT-ihmiseksi, ja mä en ainakaan lähtis juhlahynttyissä ulkoiluttamaan omaa sesseäni. Enkä laittaisi 150 euroa tuulipukuun, mulle kelpais se Citymarket-malli ihan hyvin.

[QUOTE="aloittaja";26167870]Toki kaikki ovat erilaisia, mutta eikö olisi ideaalista koettaa saada ihmisiä pyrkimään parempaan ja korkeammalle? Tässä tapauksessa sivistyksessä.
Luonteet ovat erilaisia, mikä on rikkaus, mutta eikö siisteys ja naapuruston yhtenäisyys ja moraali ole hyviä, SAMAA linjaa ajavia tavoitteita...? :)[/QUOTE]

Ai, eivätkö he sitten ole ihan siistejä ihmisiä? Jos eivät kännissä huutele härskejä pihaltaan, ja piha ei ole kuin kaatopaikka, miten se on sulta pois. Sä olet varmaan sellainen joka odottaa naapureidensa olevan myös sellaisia multikulturelleja ah-niin-fiinejä maailmanmatkaajia joiden käsitys hauskanpidosta on roquefort-juuston näykkiminen kalliin viinin kanssa.

[QUOTE="aloittaja";26169165]Nämä autot eivät taatusti ole mitään harrasteautoja.
Muilla naapurustossa lähes uudet autot.[/QUOTE]

Ai, kun ei ole auto vähintään vm. 2010, niin joku 2001 vm kaara näyttää oikein häpeäpilkulta täydellisessä naapuri-idyllissänne? Kuule, tiedän ihmisiä, joilla on tosi paljon rahaa, mutta eivät vaan halua sijoittaa sitä autoon koska ovat ihan tyytyväisiä vanhaan. Jotkut vaan on mieltyneempiä vanhempaan autoon, ja 10v vanha auto ei edes OLE vanha.

Pennut taas täällä leikkimässä. Eikö aikuisen (?!) ihmisen päähän mahdu mitään muuta kuin toisten arvostelu ja muiden elämän pohtiminen. Miten edes jaksoit kirjoittaa noin pitkän sepostuksen :O Mua ei hirveästi kiinnosta mitä kouluja mun naapuri on käynyt enkä todellakaan tiedä lenkkeileekö se tuulipuku mutkalla tai solmittuna rusetille mulkun ympäri. Siis iiiiiiik,näin sitä tätä ja tuota!111!!11?++!!!

Normaalilla työssäkäyvällä ihmisellä ei oo yksinkertasesti aikaa tämmöseen paskanjauhantaan,alan olla niin kurkkua myöten tätä palstaa. Joka päivä hirveetä valitusta siitä miten muut ihmiset elää elämänsä ja haetaan jotain pönkitystä omalle egolle sillä että joku tuntematon myötäilee niitä kauhisteluja.

Ettekö te osaa puhua normaaleista asioista? Ja provohan tää oli,mutta tämmöstä tosissaan kirjotettua paskaa on tää palsta pullollaan ja jokaikinen ketju kääntyy jossain vaiheessa toisen nälvimiseen ja muka niin fiksuun piikittelyyn ja vittuiluun sekä kilpailuun siitä kuka saa tänään olla universumin kovin kingi.

[QUOTE="vieras";26169697]Pennut taas täällä leikkimässä. Eikö aikuisen (?!) ihmisen päähän mahdu mitään muuta kuin toisten arvostelu ja muiden elämän pohtiminen. Miten edes jaksoit kirjoittaa noin pitkän sepostuksen :O Mua ei hirveästi kiinnosta mitä kouluja mun naapuri on käynyt enkä todellakaan tiedä lenkkeileekö se tuulipuku mutkalla tai solmittuna rusetille mulkun ympäri. Siis iiiiiiik,näin sitä tätä ja tuota!111!!11?++!!!

Normaalilla työssäkäyvällä ihmisellä ei oo yksinkertasesti aikaa tämmöseen paskanjauhantaan,alan olla niin kurkkua myöten tätä palstaa. Joka päivä hirveetä valitusta siitä miten muut ihmiset elää elämänsä ja haetaan jotain pönkitystä omalle egolle sillä että joku tuntematon myötäilee niitä kauhisteluja.

Ettekö te osaa puhua normaaleista asioista? Ja provohan tää oli,mutta tämmöstä tosissaan kirjotettua paskaa on tää palsta pullollaan ja jokaikinen ketju kääntyy jossain vaiheessa toisen nälvimiseen ja muka niin fiksuun piikittelyyn ja vittuiluun sekä kilpailuun siitä kuka saa tänään olla universumin kovin kingi.[/QUOTE]

Ihanasti kirjoitettu ja totta!

Tuleeko niille seiska?
Käykö ne Lidlissä?
Pitääkö ne blogia?
Haukkuuko ne kokoajan muita white trashiksi?
Käyttääkö ne kaiken aikansa notkumalla kaksplussalla?

Jos näin on, niin sitten on sitä ihteään.

hmhmph... mun kaaliin ei nyt vaan sovi miten jonkun alueen "sivistys ja moraali" riippuu koirankusetusasusta... Muutenkin karsastan tollasta muka-yläluokkaista ja "paremman väen" luokkatietoista lokerointia ja tasovaatimuksia. Sädekehät kiiltäen annetaan muka kaikkien kukkien kukkia ja silti moukkamaisesti muka hienovaraisesti ja sivistyneesti hiillostetaan kiiltoa pilaavat tahrat ulos. Rikollisuus ja häiriköinti asia erikseen, mut tuulipuku ja peritty raha ja muutama ylimääränen kilo ja vääränikänen auto... tsiisus ap, keksi parempaa tai vaihda maisemaa.

Yhteistyössä